Translate

Wednesday, September 30, 2009

O noua aplicatie Google Wave - centru comunicational

Google ofera de miercuri spre testare catre 100.000 de persoane aplicatia Wave, o solutie unificata de comunicare ce combina e-mailul, serviciile de mesagerie instant si retelele de socializare.

Google prezinta proiectul Wave ca fiind o revolutie in domeniul comunicarii si spune ca daca e-mail-ul ar fi fost inventat azi, ar fi aratat exact ca Wave.

Google vrea practic sa reuneasca in aceeasi interfata mai multe forme de comunicare pe care le amesteca construind o unealta eficace de comunicare.

Aplicatia se bazeaza pe crearea de instante prin care utlizatorii pot comunica punand in comun content-ul.

Wave e practic un fel de "Inbox" universal unde mail-urile, pozele, clipurile video, hartile, SMS-urile si chiar conversatiile de voce devin "obiecte" ce pot fi puse la comun si manipulate in variate moduri, in timp real de catre un grup conectat. Daca un utilizator incarca spre exemplu o poza sau un clip video, ceilalti membri ai grupului vad asta in timp real, pot edita si pot comenta instantaneu.

Campanii de educare- campanii de imagine

Revista " Men's Health ", trustul de presa Burda Romania, impreuna cu Orange Romania, Renault Romania si Politia Capitalei au initiat campania " Esti asteptat acasa in viata ''. In perioada 17 septembrie -18 octombrie Orange ofera clientilor sai care sunt si soferi 10% reducere la achizitionarea accesoriilor auto. De asemenea abonatii Orange isi vor putea activa gratuit un ton de asteptare pe care cei care ii apeleaza il vor auzi daca cel sunat este la volan si nu poate raspunde imediat la telefon. Initiativa comuna a Orange, Autoshow, Renault si a Politiei Romane este laudabila si ar trebui sa reduca cazurile de folosire a telefonului mobil la volan, o cauza importanta a multor accidente.

Totusi avand in vedere aceasta criza economica care ucide si afecteaza psihic mai multi romani decat accidentele rutiere, mi-ar placea sa vad o campanie pentru educarea companiilor straine de a tine banii in Romania si a investi in servicii si echipamente, in studii si proiecte de orice gen inclusiv in generarea de locuri de munca chiar si in proiecte de crestere a calitatii resurselor umane.

Sapte dintre principalii investitori straini in Romania au transferat numai in 2009catre firmele lor mama din Occident un miliard de euro sub forma de repatrieri din profiturile obtinute in 2008. Este vorba despre grupurile Vodafone, Orange, Lafarge, BCR-Erste Bank, BRD Groupe Soc. Gen., Alro (Vimetco) si Holcim. Nu sunt luate in considerare in aceasta suma transferurile efectuate de, pilda de Petrom-OMV sau Raiffeisen, de ArcelorMittal sau ING, de Metro sau Carrefour.

Friday, September 25, 2009

Starbucks lanseaza o aplicatie pentru iPhone

Starbucks a lansat o aplicatie iPhone care permite comandarea de produse ale lantului de cafenele si achitarea notei de plata direct de pe telefonul mobil.

Aplicatia va fi valabila initial in Statele Unite, dar daca se dovesteste populara, Starbuck ar putea-o extinde la nivel international.

Starbucks a mai lansat o aplicatie - myStarbucks - care permite localizarea cafenelelor si ofera accesul la informatii nutritive despre produsele sale.

Thursday, September 24, 2009

Sidewiki - o noua aplicatie Google.

Google a anuntat lansarea unei noi aplicatii Sidewiki ce permite utilizatorilor sa puna comentarii pe orice site de pe internet. Cei care isi instaleaza aplicatia "Google Toolbar with Sidewiki" pot pune comentarii la orice site si pot si vizualiza ce au scris altii. Compania spune ca un algoritm puternic va permite postarea in pozitii superioare a opiniilor de calitate si cu adevarat folositoare.

Unele site-uri se vor arata deranjate deoarece prefera ca cititorii sa posteze comentariul direct pe site, nu prin aplicatia Google.

Problema e ca Google devine astfel moderator mondial peste internet si se cam termina cu cenzura sau manipularea locala a comentariilor cititorilor de pe site-uri. Va fi o lupta acerba pentru suprematia informatiilor , manipularea si moderarea comentariilor nu va disparea insa se vor cheltui mai multe resurse , vor avea acces doar interesele mari sau se vor folosi metode mai ingenioase pentru a pacali algoritmul Google.
La ce ma refer concret : sa spunem ca pe un forum se comenteaza negativ la adresa unui brand sau operator ori serviciu. Pana acum se intervenea la providerul local cosmetizand sau eliminand comentariile negative. Ei bine, va fi mult mai greu sa dai ratinguri la comentariile din Google dar nu imposibil. ( Depinde cati bani o isa ia Google pentru asta...)

Care e legatura cu mobilul? Probabil va fi disponibila si o versiune pentru mobil:)

Tuesday, September 22, 2009

Batalia pe internet mobil.

In Romania, conform datelor operatorilor sunt 29 milioane de utilizatori de telefonie mobila. Din acestia, 17,2% se conecteaza la internet printr-o conexiune mobila, iar 42% acceseaza pagini web de pe mobil.
Un calcul simplist arata ca 7% din numarul total de abonati ai serviciilor de telefonie mobila navigheaza pe internet prin intermediul telefonului mobil.
Din cauza concurentei Orange si Vodafone au micsorat tarifele la internetul mobil, iar Zapp a lansat anul acesta o serie de optiuni tentante

Romtelecom si Rds au intrat timid pe aceasta piata iar pana la sfarsitul anului se asteapta si o oferta Cosmote care sa atraga mai multi clienti.

Orange si-a modificat recent abonamentele care includ acum si pachete de trafic incluse pentru utilizarea internetului mobil.

Iata si o prima miscare a Vodafone pe prepaid care va oferi clientilor care activeaza o cartela prepay pana in data de 5 octombrie posibilitatea de a utiliza gratuit timp de o luna serviciile de acces la internet de pe mobil, in limita unui trafic de 500 MB de date.

Thursday, September 17, 2009

Cat costa netul mobil de la RCS RDS

* gratuit - si cu modem in custodie pentru clientii celor mai scumpe servicii de internet ale RCS, Cable si Fiber Link 2 - cu tarif lunar de 39 de lei.
* 10 lei pe luna (inclusiv TVA) - si cu modem in custodie pentru clientii celor mai scumpe servicii de internet ale RCS, Cable si Fiber Link 1 - cu tarif lunar de 28 de lei.
* 15 lei pe luna (inclusiv TVA) - cu achizitia unui modem cu 55 de euro. Oferta este disponibila pentru utilizatorii care nu sunt clienti ai RCS&RDS.
* 0,05 euro sau 0,1 euro / MB - clientii RCS care platesc 2 euro pe luna pentru telefonia mobila au acces la net prin mobil la un cost de 0,05 euro / MB transferat. * Pentru clientii care folosesc telefonia mobila cu cost lunar zero pretul per MB transferat creste la 0,1 euro/ 1 MB.

Lenovo si China Mobil lanseaza Ophone- concurent pentru iPhone

Lenovo si China Mobil speră ca nou lansatul Ophone sa concureze cu iPhone si să acopere celor puţin 50 la sută din piaţa chineză de smartphone-uri, în maximum 5 ani. Cu 700 de milioane de abonaţi si potentiali clienti ai OPhone, Lenovo poate spera la locul întâi pe piaţa mondială a telefoniei mobile.

Costul de producţie al Ophone este de 200 de dolari, dar preţul final va varia în funcţie de valoarea tarifelor stabilite pentru abonaţii China Mobile.

Strategie excelenta pentru Vodafone- Reclama cu Razvan si Dani - Pitzipoanca ...

Daca acum ceva vreme Razvan si Dani faceau misto intr-o emisiune de pitzipoanca de acolo...




comentand reclama Vodafone...



iata ca acum fac misto de ei insisi intr-o reclama la Vodafone.

Ideea companiei de a se asocia cu vedete tinere de succes , cunoscute si indragite de romani ( Smiley,CRBL, Puya, Razvan si Dani) este geniala pentru strategia Vodafone

Bunicule.. tu ai pitzipoance la tine in curte?

Atentionare de la Coca Cola

Legat de articolul precedent in care atentionam asupra fraudelor pe mobil iata ca si alte companii din diferite domenii sunt afectate. Iata scrisoarea celor de la Coca Cola.

Draga utilizatorule,

În ultima perioadă ne-au fost semnalate mai multe cazuri de tentativă de fraudă prin intermediul unor email-uri sau SMS-uri cu mesaje promotionale false în care este folosit abuziv numele mărcii Coca-Cola.

Sistemul Coca-Cola din România nu este asociat în nici un fel cu aceste SMS-uri sau email-uri, iar numele mărcii Coca-Cola este folosit abuziv fără acordul nostru.

În cadrul promoţiilor organizate de către Coca-Cola în România, există întotdeauna un regulament oficial publicat la data lansării promoţiei respective şi, în acelaşi timp, informaţiile din regulamentul oficial sunt rezumate pe eticheta produselor care participă la promoţia respectivă, iar regulamentul este afisat pe www.Coca-Cola.ro pe toata durata promotiei.

Coca-Cola în România nu solicită niciodată prin SMS, e-mail sau apeluri telefonice informaţii despre conturi bancare, parole personale sau coduri de reîncărcare valorică a cartelelor telefonice si nu conditioneaza niciodata participarea la o promotie de furnizarea unor astfel de date.


Le recomandăm celor care primesc astfel de mesaje să fie întotdeauna circumspecţi şi să le verifice de fiecare dată cu mare atentie. Totodata, recomandăm consumatorilor să nu răspundă acestor mesaje şi să nu furnizeze informaţii personale sau coduri de reîncărcare valorică pentru cartelele de telefonie mobilă.

Daca ati primit un astfel de mesaj, va rugam contactati autoritatile competente sau apelati linia telefonică cu access gratuit - Coca-Cola Infoline la numărul – 0800 080 800.

Cu drag,
Echipa Coca-Cola

Fraude si inginerii financiare prin intermediul telefonului mobil

Operatorii de telefonie mobila, politia dar si utilizatorii se lupta cu un fenomen care a inflorit si datorita crizei financiare dar si boom-ului utilizarii telefoanelor. Un articol care circula pe net ne pune in garda cu aceste tipuri de a face bani ilegal si metode de bun simt de a ne proteja impotriva lor.

Romanii sunt din ce in ce mai inventivi si se aliniaza imediat la noile tehnologii, dovedind mult simt practic si adaptabilitate. In ultimele luni se practica phising-ul prin intermediul telefonului mobil. Iata ce scamatorii telefonice se vehiculeaza si cum te poti feri sa devii si tu o victima.

In ultimul timp din ce in ce mai multi oameni sunt sunati de catre persoane necunoscute si sub diverse pretexte sunt cerute anumite informatii. De cele mai multe ori persoana care apeleaza isi ascunde numarul sau suna de pe un numar de prepaid

Informatiile care se cer sunt CNP-ul, parole sau alte date de identitate. Odata ce le-ai comunicat acestea pot fi folosite pentru incarcari de cartele prepay sau pentru a accesa diverse conturi. Pagubele le vei vedea la urmatoarea factura de mobil, ceea ce va fi deja prea tarziu pentru a mai face ceva retroactiv. Operatorii nu isi asuma naivitatea clientilor sai.


Iata o situatie care nu este una iesita din comun si pe care probabil o veti mai auzi in viitorul apropiat, deoarece infractorii sunt de cele mai multe ori perseverenti. Cu cat contacteaza mai multi potentiali pacaliti, cu atat au sanse mai mari sa si incaseze ceva. Este intocmai ca un proces de vanzare: din 10 clienti contactati, unul sigur cumpara.


"Am fost sunat de pe numar secret si am fost instiintat ca Vodafone trebuie sa pastreze ultimile 6 luni de convorbiri/sms. Am dat ultimile 6 cifre de la CNP stiind ca cu mult timp in urma cand am inceput sa reincarc cartela copilului am modificat posibilitatea reincarcarii spunand ultimile 6 cifre de la CNP cu o parola a mea. Persoana de la celalalt capat al telefonului dupa ce mi-a spus despre legea pastrarii timp de 6 luni a sms/convorbiri, mi-a solicitat introducerea unui cod pentru "resetarea softului telefonului".
Am refuzat sa fac acest lucru, persoana incercand sa ma convinga ca este de la Vodafone in momentul in care i-am reprosat ca nu sunt sunat de pe un numar Vodafone ci de pe unul secret.
Atunci persoana mi-a spus sa intru "impreuna cu el" la relatii cu clientii , formand alt cod (*...#)" povesteste un utilizator.


Cum te poti feri sa devii si tu o victima?

Nu fii naiv si nu iti fie frica sa fii un pic paranoic, in sensul bun al cuvantului.

1. In cazul in care ti se da un bip, nu suna inapoi. Daca la celalalt capat al firului este o persoana care iti verifica "disponibilitatea" vei fi deranjat zi si noapte pe bip-uri. Fiecare apel intitiat de tine pentru a protesta, va incarca prepay-ul "infractorului".

2. Nu da sub nicio forma CNP-ul. Bancile, companiile de asigurari sau operatorii de telecom nu au de ce sa-ti ceara telefonic aceste informatii.

3. Daca primesti sms-uri cu felicitari ca tocmai ai castigat un premiu nesperat, nu raspunde la acel mesaj. Sansele sa fii castigat ceva fara sa fi participat sunt nule. In cazul in care ati participat sunt tot nule. Cand ati castigat ultima oara un televizor sau o masina, pe care sa le aveti in casa, respectiv in curte?

4. In cazul in care sunteti oprit pe strada si vi se cere telefonul pentru un minut sub diverse pretexte, nu fiti naivi! Urmeaza sa ramaneti fara el daca va lasati induplecati

Tuesday, September 15, 2009

Puya, Vodafone si noua reclama pentru Vodafone Familia !



Foarte tare! Umor subtil cu abonamentul Vodafone pentru "La Familia"...Aveti grija cand vine sa platiti factura sa nu scoateti ...Sishu..:)

Ce-i cu caciula pe capul tau ala ma? Tu ai un cap frumos, rotund...:)

Nec, Casio si Hitachi se reunesc pentru a produce impreuna telefoane mobile.

Producatorii japonezi NEC, Casio Computer si Hitachi au anuntat ca intentioneaza sa combine operatiunile lor de producere a dispozitivelor mobile pana in aprilie 2010 .
Noua companie va fi detinuta in proportie de 66% de catre NEC, 17,34% de catre Casio si 16,66% de catre Hitachi. Cele trei companii vor imparti tehnologia lor si resursele pentru a reduce costurile de dezvoltare si productie. Cu imaginatia si tehnologia japonezilor, cu tenacitatea lor si cu strategia prin care Toyota a reusit sa se impuna pe piata internationala in fata masinilor americane, cu siguranta vom asista la o lupta acerba si la un concurent serios pentru Nokia, Apple, Samsung, Sony Ericsson, Rim, Htc sau alte companii mult mai cunoscute in Europa...Asteptam sa vedem cum vor aborda aceasta industrie care pana la urma eu o simt apartinand prin definitie japonezilor. Pana acum nu prea au reusit sa sparga zidul european sau american deoarece japonezii folosesc o tehnologie diferita de cea utilizata in SUA si Europa. De asemenea, datorita culturii total diferite, mobilele din Japonia au tendinta sa includa anumite caracteristici care nu sunt atat de interesante pentru alte tari. Brandurile Pokemon - Hello Kitty - Doraemon - Sazae-san , Astroboy - Totoro - Godzilla sau Pikachu pot contribui din plin la invazia japoneza in Europa si in lume in industria mobila pentru ca utilizatorii si cumparatorii de maine ale acestor dispozititve au crescut si respirat cu aceste personaje.

Thursday, September 10, 2009

Reclama senzationala la internetul mobil a celor de la Movistar Spania

Oare cand vom vedea o reclama la fel de inovatoare si pe la noi? Nu zic, mi-au placut seriile de reclame ale celor de la Romtelecom (Clicknet)..acelea cu picaturile si umbrelele si cel cu personajele care alergau sau sareau din avion insa cei de la Movistar vin cu idei exceptionale , neconventionale si extrem de creative

Internet mobil de la RCS RDS...adica DIGI

Operatorul RCS&RDS a lansat serviciul comercial de Internet Mobil, momentan doar in Oradea, ulterior urmand sa il extinda si in restul oraselor, potrivit informatiilor trimise de companie utilizatorilor sai. Utilizatorii au primit de la companie un SMS in care erau anuntati ca pot 'beneficia si de Internet Mobil de la RCS&RDS cu abonamente lunare intre 0 si 15 RON, TVA inclus', mai multe informatii fiind disponibile in call-center-ul si in punctele de prezenta din Oradea.
Pretul abonamentului la Internetul Mobil va fi stabilit in functie de tipurile de abonament detinute de utlizatorii RCS&RDS, acesta fiind disponibil si pentru noii clienti ai companiei iar vitezele de transfer sunt intre 3,6 Mbps si 7,2 Mbps

Monday, September 07, 2009

Strategii prepaid

Operatorii de telefonie mobila duc o lupta agresiva pentru atragerea de utilizatori de cartela, in conditiile in care din cele 24,5 milioane de SIM-uri "active" in Romania, la sfarsitul lui 2008, doar 9,7 milioane erau abonamente.

Cosmote a anuntat lansarea unei oferte pentru utilizatorii prepaid din judetul Cluj si fanilor echipei de fotbal CFR 1907 Cluj, ce permite folosirea a 2000 de minute in retea doar in acest judet, impreuna cu o extraoptiune de 4,5 euro/luna.

Pentru a primi cele 2000 de minute in retea care pot fi folosite doar in judetul Cluj, utilizatorii trebuie sa-si activeze o extraoptiune care include cate 800 de minute si SMS-uri in retea, 60 de minute nationale si internationale (catre retele fixe din Europa, si retele fixe si mobile din Statele Unite, Canada si Israel), pentru 4,5 euro/luna. In plus, utilizatorii acestui serviciu vor primi gratuit pe telefonul mobil alerte cu rezultatele din campionatul intern ale echipei CFR Cluj.

In aprilie 2009 Vodafone a anuntat lansarea unei extraoptiuni, valabila 12 luni de la activare, dedicata comunitatii maghiare din Romania, care permite apeluri de pe mobil la orice retea fixa din Ungaria, la tarif de 7 eurocenti/minut si catre orice retea mobila, la 20 eurocenti/minut. In plus, abonatii Vodafone din Covasna, Harghita si Mures primeau 250 de minute in retea sau 250 de minute nationale la aducerea unui prieten in reteaua operatorului.

Orange lansase cartela gratuita comandata prin internet si acum a anuntat extinderea facilitatilor cu un credit initial de comunicare in valoare de 2 euro si de un bonus special de 2 euro pe luna, timp de un an.

Pentru a comanda cartela PrePay gratuita, clientii acceseaza www.orange.ro/sim-gratuit, completeaza adresa si primesc cartela direct in cutia postala, fara a fi necesar sa fie prezenti la domiciliu in momentul livrarii acesteia.

Friday, September 04, 2009

Carrefour reincarca prepaid la casele de marcat.

Carrefour, a anuntat lansarea unui serviciu care permite reincarcarea electronica a cartelelor pentru telefoanele mobile in retelele furnizorilor de telefonie Orange, Vodafone, Cosmote si Zapp incepand cu 1 septembrie 2009. Carrefour este primul care propune o solutie integrata pe casele de marcat, valorile minime de reincarcare electronica sunt de 4 euro pentru Orange, Vodafone, Zapp si de 3 euro pentru Cosmote.
Valorile maxime disponibile sunt de 20 euro pentru Orange, Vodafone si de 15 euro pentru Cosmote si Zapp. Vanzarea codurilor de reincarcare se face prin scanarea unui cod de bare, similar cu vanzarea oricarui alt produs, tiparirea tichetului ce contine codul de reincarcare efectuandu-se dupa inchiderea bonului fiscal, pe imprimanta casei de marcat.

Wednesday, September 02, 2009

Tehnologia africana prinde viteza. Vrea sa concuram pe segmentul de internet mobil







Fara nici o legatura cu faptul ca Vodafone si Zapp vor anunta in cursul acestei saptamani primele servicii de internet mobil la viteze de 21,6 Mbps din Romania utilizatorii din Africa vor sa ne concureze...
Cei mai mari furnizori de servicii de internet mobil de pe piata locala sunt Orange, Vodafone si Zapp (Cosmote). Pe aceasta piata a intrat recent si Romtelecom, in timp ce RCS&RDS intentioneaza, de asemenea, sa ofere servicii de date mobile pana la finele anului.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...