Translate
-
Am gasit un articol interesant care m-a ajutat sa imi fac o imagine asupra a ceea ce e posibil sa se intample in viitor in fluxul informatii...
-
Cu lansarea lui Chat GPT-4o OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...
-
Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...
Tuesday, June 12, 2007
Evolutii anormale.... sau lupta de guerilla pe frontul comunicarii.
Acum cateva zile am postat pe Softpedia.com un comentariu in care incercam sa lamuresc pe cineva ca Zapp-ul nu are servicii i-mode (singurul utilizator al licentei i-mode in Romania este Cosmote). Stupoare. Comentariul meu a fost sters de catre moderatorii forumului. Am inteles de pe la colturi ca Softpedia are o intelegere tacita cu Orange (de care sunt si sponsorizati si) pentru care se monitorizeaza posturile. In caz ca apare ceva impotriva Orange sau ceva care nu le convine se musamalizeaza si se elimina intreg sirul de posturi.N-am inteles ce legatura avea acel post cu Orange insa abia acum am inteles ce vroia sa spuna un oarecare forumist din Softpedia.(Welcome To Orange Forum! Nu te obosi să ne critici că noi oricum îţi vom şterge postul.
Mi s-a parut extrem de urata o asemenea intelegere care practic instaleaza cenzura si manipularea brutala in spatiul virtual mai ales ca aveam o parere foarte buna despre Orange. Oameni buni aveti alte arme pentru a comunica si a lupta in guerilla telecomului: creativitate, inovare, implicare , competenta, tehnologii noi, oferte customizate si atragatoare, orientare catre responsabilitatea sociala si bineinteles cercetarea de piata si serviciile client oriented .
Aceasta actiune m-a dus cu gandul rapid la ideea cuiva care dorea o platforma de `marketing prin viu grai' - un portal de Word of Mouth Marketing in Romania, o comunitate de * trenderi ( www.trendagent. ro), consumatori obisnuiti care vor sa-si impartaseasca experientele proprii in legatura cu produsele si serviciile folosite. Dupa aceasta experienta mi-am dat seama ca o astfel de comunitate nu ar putea fi niciodata obiectiva , corecta si neinfluentabila cel putin in Romania.
Brusc aceasta idee frumoasa s-a conturat ca fiind o utopie sau doar un instrument de manipulare si facut bani.
Monday, June 11, 2007
Evolutii normale...
Lumea computerelor desktop evolueaza in sfarsit catre solutiile mobile.Trecerea poate fi observata in cresterea spectaculoasa a transferului de date prin intermediul dispozitivelor mobile precum si a interesului firmelor specializate de cercetare si analiza. Pentru a folosi functii precum editoare de texte si mesagerie instantanee pana la versiunile mobile ale MySpace si ESPN, utilizatorii de computere isi indreapta tot mai mult atentia catre lumea mobila. Jerry Panagrossi de la Symbian observa progresul istoric "film, televiziune, computer si actualul ecran al smart-phone-urilor" subliniind astfel si aparitia celui de "al patrulea ecran",
Divertismentul si publicitatea mobile sunte asteptate sa devina in urmatorii ani unele dintre sursele de venituri cu cel mai rapid ritm de ascensiune atat pentru companiile media, cat si pentru cele de telecomunicatii, in conditiile in care conexiunele 3G vor deveni omniprezente.
Totodata se incearca evaluarea si cercetarea audientei acestor servicii disponibile pe handesturi mobile. Nielsen va incepe urmarirea consumului de continut multimedia precum clipuri video si muzica digitala al utilizatorilor de telefoane mobile, scrie Financial Times.
Noul serviciu, Mobile Vector, va oferi operatorilor de telecomuncatii, agentiilor si companiilor de divertisment informatii mult mai precise cu privire la comportamentul consumatorului. Decizia survine ca urmare a cresterii numarului celor care folosesc telefoanele multimedia si smarphone-urile pentru a accesa internetul si pentru a descarca fisiere multimedia precum clipuri video.
Totodata, o mare parte din continutul destinat telefoanelor mobile este ori gratuit, ori disponibil pe baza unui abonament sau a unei taxe pentru fiecare fisier descarcat si se adauga facturii lunare emise de operator.
Nielsen a anuntat ca va incepe urmarirea comportamentului incepand din luna iulie a acestui an. Pentru a raporta comporamentul media si demografia audientei pentru fiecare operator in parte, Nielsen va folosi in prima instanta informatiile colectate de actualul sistem electronic de audienta tv National People Meter.
La sfarsitul acestui an, compania intentioneaza sa isi extinda noul serviciu Mobile Vector pentru a include si studii asupra utilizatorilor de telefonie mobila care furnizeaza informatii cu privire la consumul de continut media mobil.
Friday, June 08, 2007
Coca Cola savureaza mobile marketingul...
Coca-Cola creează o reţea virtuală sub brandul Sprite, accesibilă doar pe telefoanele mobile Coca-Cola intenţionează să creeze o reţea virtuală sub brandul Sprite, asemănătoare site-urilor MySpace şi Facebook, care va fi accesibilă doar prin intermediul telefoanelor mobile şi care va avea rolul să promoveze băuturile grupului, iniţial printre tinerii din SUA şi China, transmite Reuters. Urmărind un succes similar celui înregistrat de site-uri deţinute de companii media, precum MySpace al grupului News Corp, cel mai mare producător de băuturi răcoritoare la nivel mondial a anunţat că va înfiinţa o reţea în cadrul căreia membrii îşi pot crea propriul profil, pot posta fotografii şi să întâlnească noi prieteni. Site-ul va fi folosit pentru promovarea brandului Sprite, prin piese muzicale şi clipuri video oferite gratuit vizitatorilor care scriu un număr pin găsit sub capacele sticlelor.
Piaţa de publicitate prin telefonia mobilă va creşte de peste patru ori în 2007, la 275 de milioane de dolari şi posibil la 2,2 miliarde de dolari în 2010, de la 60 de milioane de dolari anul trecut, potrivit Yankee Group. Unii experţi în domeniul media estimează că piaţa de publicitate mobilă ar putea ajunge la cinci miliarde de dolari, în decurs de cinci ani.
Wednesday, June 06, 2007
Empatie controlata...
De curand am citit un articol in Business Magazin in care se pare ca oamenii de stiinta au realizat un prototip de panou publicitar stradal care poate spune cand cel aflat in fata lui este plictisit si cand este atent. Chiar si acum exista panouri outdoor care comunica prin text si imagini cu cei care trec prin fata lor. Sistemul este compus dintr-un ecran pe care este difuzat un spot publicitar si o camera de filmat . Programul software folosit de camera video poate spune daca privirea celui aflat in fata este orientata catre reclama sau nu. Daca privitorul arata vreun semn de interes si nu pleaca imediat, sistemul prelungeste durata spotului sau daca privitorul este plictisit de reclama se poate incerca atunci captarea atentiei cu un spot pentru un alt produs. Cercetatorii lucreaza acum la o versiune viitoare a programului, care sa faca diferenta intre adulti si copii, folosindu-se de expresiile faciale si calcularea inaltimii. Panourile electronice care isi pot schimba continutul cu usurinta pe parcursul zilei, afisand de exemplu reclame la cereale dimineata si la emisiuni TV pe parcursul serii.
Stau si ma gandesc .. de ce se chinuiesc oamenii astia cand au la indemana un canal mult mai personalizat, mai usor cuantificabil-masurabil, mai flexibil si chiar si mai usor de manipulat ? Nu cred ca e greu sa faci un panou care sa trimita pe telefonul mobil reclame si mesaje publicitare celor care trec prin preajma. Ce-ar fi ca acest panou sa interogheze bazele de date a operatorilor de telefonie sau chiar ale politiei? Ar putea sa afle despre trecator toate informatiile necesare... Daca e barbat sau femeie, ce varsta are, daca e ziua lui sau a vreunui prieten, daca are programare la dentist , daca i-a expirat permisul sau daca asculta un anumit gen de muzica sau prefera o anumita mancare.? Camera senzitiva la emotii poate fi incorporata in telefon si acesta sa transmita toate datele catre panoul publicitar...Suna a Big Brother dar...
Fluxul de reclame afisate in functie de zi sau noapte e deja floare la ureche ( vezi portalul Vodafone Live! – care baga ziua pe prima pagina stiri si vreme si seara scot in fata pagini erotice sau transmisii sportive)
Suntem departe? Povestesc filme SF? Chiar la CERF Cosmote a folosit un produs bluetooth prin care transmitea ringtones-uri si wallpapere cu Tiesto pentru a promova serviciul i-mode iar Vodafone a incercat acum ceva ani la lansarea busolei Connex sa transmita mesaje publicitare in functie de localizare...
Si totusi .. de ce se misca asa de greu publicitatea de mobil (in Romania) ? De ce nu se reglementeaza odata si de ce nu apar mai repede serviciile de voce advertising based?
Thursday, May 31, 2007
Incredibil ! Microsoft Surface
Microsoft a anuntat la conferinta D 5 ca a construit o masuta de cafea care va schimba lumea. Intr-adevar e fascinant ceea ce au realizat oamenii de acolo: nu vom mai avea nevoie de soricei, fire, sau alte unelte.. totul se va face prin atingere cu mana si daca merg mai departe si ma gandesc la tehnologiile bazate pe voice recognition cred ca viitorul e mai aproape decat credem. Bravo Bill !
Asteapta sa se incarce filmul de mai jos. Merita.
alte linkuri
http://www.microsoft.com/surface/
articol
link
Wednesday, May 23, 2007
Piata publicitatii mobile - Triplare pana in 2010
Piata publicitatii mobile, evaluata in prezent la 500 mil. dolari (370,6 mil. euro), ar putea creste de cateva ori in urmatorii ani, scrie presa internationala.
Cea mai precauta estimare prevede ca piata publicitatii pe telefoane mobile va atinge 574 mil. $ anul acesta si va creste de trei ori pana in 2010. Analistii estimeaza comercializarea a 250 mil. telefoane inteligente in 2008. Mesajele publicitare pe mobil vor fi difuzate si in functie de locatia utilizatorului.
Mesajele publicitare sub forma de text au dominat piata din SUA, fiind folosite chiar de Hillary Clinton si John Edwards in campaniile prezidentiale. Insa, rata inca redusa de utilizare a telefoanelor cu functii avansate - care permit vizionarea paginilor Web sau pozitionarea pe glob - au ingreunat adoptarea la scara larga. In urmatorul an, analistii estimeaza ca vor fi comercializate 250 mil. dispozitive smartphone. Producatori de telefoane, precum Nokia, au inceput comercializarea primelor modele cu functii de pozitionare GPS. Astfel de chip-uri de pozitionare le-ar permite comerciantilor sa trimita mesaje publicitare consumatorilor aflati in apropiere.
"Atunci cand stim unde se afla telefonul, publicitatea are o tinta mult mai precisa", a declarat David Erskine de la Telefonica, seful operatiunilor mobile din afara Spaniei. Sprint Nextel, al treilea mare operator de telefonie mobila din SUA, a lansat saptamana trecuta serviciul de cautare "Ask Mobile GPS", dezvoltat de InterActiveCorporation. Serviciul va ajuta consumatorii sa gaseasca prieteni, magazine sau alte servicii, in functie de locatia in care se afla. Compania inca nu utilizeaza serviciul ca pe o platforma publicitara, insa acesta le-ar permite cumparatorilor de publicitate sa afle nu numai cine i-a contactat in urma vizionarii reclamelor, ci si cine a intrat in magazinele lor.
Friday, May 18, 2007
I-mode de la Cosmote
S-a lansat si i-mode cu participarea japonezilor si a unui super concert cu DJ Tiesto. Foarte tare si japonezii (care ne-au fascinat cu telefoanele lor care inca sunt cu 5 ani mai departe decat ce misca prin Europa) si Tiesto care a dat un spectacol magnific ! Despre i-mode putem sa spunem in prima faza ca da acces utilizatorilor la 63 de site-uri oficiale, care furnizează informaţii în timp real, grupate în 12 categorii, şi a nume "ªtiri&Vreme", "Sport", "Divertisment", "Reviste", "Cumpără online", "Info&Hărţi", "Finanţe&Bănci", "Tonuri de apel", "Imagini", "Jocuri", "Chat&Dating" şi "Erotic". Printre furnizorii de conţinut ai Cosmote România se numără MEDIAFAX, Ziarul Financiar, CNN, Euronews, Eurosport, Neogen, Realitatea News, Gazeta Sporturilor, Vanguard, Bancpost şi Alpha Bank, precum şi cu dezvoltatori de jocuri interactive. O parte din site-urile oficiale i-mode sunt disponibile gratuit, iar altele pot fi accesate doar prin plata unei taxe. Clienţii Cosmote România au posibilitatea prin i-mode să trimită şi să primească e-mailuri de până la 4.000 de caractere, împreună cu imagini, sunete şi clipuri video, către terminale mobile compatibile i-mode, calculatoare sau adrese de e-mail standard. Pentru accesarea i-mode, clienţii Cosmote România au la dispoziţie patru terminale mobile. Clientii pot opta pentru acces pentru o zi la 0,12 euro/zi sau să navigheze nelimitat pentru un abonament de trei euro/lună. Tariful pe zi şi lunar includ navigarea în portalul i-mode, utilizarea e-mailului şi a serviciului MMS.
Cosmote a comunicat pe toate cananlele evenimentul dar ce mi s-a parut interesant este faptul ca a folosit un alt serviciu inovator pe piata romaneasca ProxyCast, pus la dispozitie de compania Personal Networks la concertul Tiesto
Serviciul a permis participantilor care se aflau in perimetrul evenimentului si isi activeau Bluetooth-ul sa primeasca gratuit o serie de ringtonuri si wallpapers (imagini) cu Tiesto, cel mai cunoscut DJ din lume, direct pe telefonul mobil, pe toata durata concertului
Subscribe to:
Posts (Atom)
Introducing GPT-4o
Cu lansarea lui Chat GPT-4o OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...