Translate

Friday, September 29, 2006

Casele de discuri declara razboi muzicii descarcate pe mobil

Casele de discuri declara razboi muzicii descarcate pe mobil
Articol de Mihai Pavelescu

Uniunea Producatorilor de Fonograme din Romania (UPFR) a cerut mai multor companii sa plateasca licente producatorilor de fonograme, pentru a putea continua vanzarea prin internet a soneriilor muzicale pentru telefoanele mobile. UPFR nu s-a oprit insa aici. Pe langa membrii Asociatiei Romane a Operatorilor Nationali de Servicii Audiotext (ARONSA), UPFR a notificat si Vodafone si Orange ca nu platesc drepturi conexe, dar si revistele si televiziunile care publica reclame la descarcarile de tonuri pentru mobil, pentru ca sustin o activitate despre care ei spun ca este desfasurata ilegal.Soneriile “master tones”, denumite si “true tones” sau “real tones”, reproduc o piesa muzicala inregistrata. Aceasta implica portiuni ale unor melodii comerciale ale unor artisti cunoscuti ce sunt folosite ca tonuri de apel. Potrivit UPFR, master tonurile necesita obtinerea a doua licente, una din partea companiei producatoare (casa de discuri) care a inregistrat muzica sau care detine drepturile pentru acea piesa muzicala in Romania. A doua ar trebui sa vina din partea compozitorului, autorului si/sau a editorului piesei muzicale (publisher-ului). Descarcarea tonurilor se poate face direct de pe internet, costul unei sonerii muzicale pentru telefonul mobil fiind in medie de doi dolari, fara TVA. Furnizorul tonurilor isi imparte cu operatorul de telefonie mobila acest tarif, de regula in procentaje de 50-50%.Principalii operatori furnizori de sonerii muzicale pentru telefoanele mobile sunt cei doi majori, Vodafone si Orange, si firmele specializate, Movilisto, Telemedia, Voxline, Intertel si Audifon. Cosmote a intrat de curand in bransa, semnand un contract cu Voxline. Cei cinci specializati sunt membri ARONSA. Alti operatori au aparut in ultimul an, ca Terra Com, RToy – un grup care vine din Cehia si Germania – si Open Media Network, noua companie de comunicatii electronice a grupului Intact. Furnizorii de real tonuri sustin ca au licente de utilizare pentru repertoriul muzical de la Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor – Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA). “Cand am negociat cu UCMR, UPFR nu a fost prezenta la masa de discutie. Noi dorim sa reglam situatia drepturilor de autor folosind un ghiseu unic. UCMR-ADA au fost desemnati colector unic, sa-si imparta banii cum stiu”, a declarat, pentru Capital, Sorin Manea, presedintele executiv ARONSA. Producatorii de fonograme nu declara public cati bani cer de la furnizorii de tonuri reale. “Le este rusine sa spuna, dar va spun ca noua ne-au cerut cu nesimtire aproape jumatate din incasari”, a spus presedintele ARONSA. “Nu mai suntem in perioada in care Eminescu murea de TBC neingrijit de nimeni sau Beethoven surd era inconjurat de copii flamanzi care nu aveau ce sa manance, acuma autorii nu se mai pot vaita ca nu au bani. Foarte bine, sa se imbogateasca din sonerii de telefon, dar nu intr-o maniera absurda in care sa prejudicieze utilizatorul final. In plus, oricine isi poate face acum o sonerie reala cu un simplu editor de text, pe orice calculator, pornind de la orice MP3”, a mai spus Manea. Gabriel Iovan (ParlaTel) spune ca operatorii majori de telefonie mobila poarta la randul lor o parte din responsabilitatea unei piete slabe a descarcarii de tonuri reale, pentru ca trateaza serviciul global ca pe orice SMS, si nu ca serviciu purtator de taxe suplimentare, ceea ce ar necesita reducerea procentelor foarte mari pe care ei le incaseaza. Foarte multi au impresia ca au descoperit o mina de aur, dar piata a inregistrat deja cazul unei companii straine care a esuat din cauza concurentei acerbe si a nivelului mic al veniturilor posesorilor de mobile, care cheltuie sume mult mai mici pe continut decat, de exemplu, vecinii nostri unguri.Sumele brute, intr-o luna de varf, dintr-un astfel de busisnes intr-o companie mica erau in 2005 -2006 cel mult la nivelul a 10.000 - 15.000 de dolari pe luna, potrivit lui Alexandru Gherase, product manager la SimPlus. Cei doi jucatori, Orange si Vodafone, au cifre mai mari, insa nu fabuloase.
3 milioane USDeste estimarea cifrei de afaceri, pentru anul 2005, a vanzarilor de sonerii “real tones” pentru telefoanele mobile pe piata romaneasca
Piata soneriilor “real tones”Jucatori pe piata: Vodafone, Orange, Movilisto (Spania), Telemedia, Voxline, Intertel, SimPlus (ParlaTel), Webling (Grecia) si altiiPret: 2 USD / sonerieProfit: Furnizorul tonurilor isi imparte tariful cu operatorul de telefonie mobila, in procentaj de 50-50% Sonerii reale: Se descarca din 2005, chiar daca mai restrans. Proportia lor este destul de restransa comparativ cu numarul de abonati la telefonia mobilaVolum trafic: 10-15.000 USD/luna, intr-o companie mica, aproximativ 100.000 USD, la operatorii de telefonie mobila mariDefinitie: Soneriile “master tones”, denumite si “true tones” sau “real tones” reproduc o piesa muzicala inregistrata. Portiuni ale unor melodii sunt folosite ca tonuri de apel.

Wednesday, September 27, 2006

Adrese de Internet speciale din domeniul ".mobi"

Incepand cu aceasta saptamana, utilizatorii de telefoane mobile care vor sa acceseze Internetul au la dispozitie site-uri speciale pentru micul ecran, cu adresa ".mobi".
Internetul pentru telefoanele mobile va cunoaste o schimbare radicala din aceasta saptamana, odata cu lansarea in varianta comerciala a adreselor web specifice acestor echipamente, scrie BBC News Online.Pana acum, in perioada de test, au fost inregistrate peste 130.000 de nume de site-uri din domeniul .mobi, mai ales de catre proprietari de marci comerciale, relateaza presa internationala. Iar pana la sfarsitul anului se vor inregistra peste 200.000 de domenii, conform oficialilor Mobile Top Level Domain, organizatia care se ocupa de inregistrarea domeniilor de Internet.Adresele de Internet care contin noul sufix .mobi sunt mai usor de utilizat pe telefonul mobil decat clasicele adrese .com
Pana acum utilizatorii nu s-au imbulzit sa acceseze Internetul de pe micile echipamente. Daca in lume peste 75% din terminalele vandute au capacitatea de a accesa Internetul, numai 17% sunt utilizate in acest scop.Inregistrarea unui nume in domeniul ".mobi" costa 25 de dolari pentru o perioada minima de doi ani, comparativ cu 10 dolari pe an pentru site-urile din domeniul ".com"

Mobile Banking in Romania

Iata un articol din Evenimentul zile . Mobilul face si transferuri bancare

Consuela Stegarescu

De pe celular se pot consulta soldurile contului de card.

Dimineata, in timp ce iti bei cafeaua in bucatarie, achiti si cateva facturi. Simplu, comod si fara zeci de minute pierdute pe drum sau la cozi. Cum? Prin mobile-banking, adica operatiuni bancare efectuate de pe telefonul mobil. Serviciile oferite de banci prin mobile-banking sunt diferite. Astfel, furnizorii de servicii catre care se pot achita facturi prin mobile-banking difera de la o institutie bancara la alta. Trei banci autohtone au propriile aplicatii de mobile-banking, iar altele utilizeaza aplicatii oferite de dezvoltatori. Unul dintre acestia - SmartTel - ofera aplicatii de mobile-banking care permit numai interogarea sumelor aflate in conturi.Numarul de utilizatori, cresteri si de 100%La bancile care au aplicatii proprii prin care le ofera clientilor servicii, numarul clientilor s-a dublat in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Raiffeisen Bank, institutia de credit care se lauda cu cea mai mare crestere a numarului de utilizatori ai acestui serviciu, are aproximativ 30.000 de clienti, fata de circa 16.500 in septembrie 2005. O banca mai mica - Romexterra - anticipeaza o crestere de 45% a numarului de clienti care utilizeaza acest serviciu in 2006. In prezent, peste 1.000 de clienti ai Romexterra folosesc acest serviciu, care este insa o „extensie” a celui de internet-banking. Institutia le ofera clientilor servicii bancare accesibile prin intermediul telefonului mobil din iunie 2005. A doua banca din sistem, BRD-GSG, nu divulga numarul de utilizatori de mobile-banking, reprezentantii acesteia rezumandu-se sa spuna ca, la jumatatea anului, numarul de clienti era cu 24% mai mare decat cel inregistrat la finele anului trecut. Potrivit reprezentantilor SmartTel, de pe platforma pusa la dispozitia bancilor au fost transmise SMS-uri catre sute de mii de numere de telefon distincte de-a lungul ultimilor ani. Mai multi bani cheltuiti in reteaSumele cheltuite de clientii bancilor prin simpla butonare a telefonului mobil sunt in crestere fata de anul precedent. Clientii Raiffeisen efectueaza lunar tranzactii de 5,68 milioane de lei noi (echivalentul a 1,6 milioane euro) de pe telefonul mobil. Pentru acest an, tranzactiile realizate s-ar ridica la peste 51 de milioane de lei noi. Operatiunile efectuate de cei care au conturi la Romexterra Bank prin mobile-banking sau internet-banking sunt de 2,5 miliarde lei noi. Valoarea sumelor cheltuite sau transferate de pe mobil in alte conturi nu poate fi separata de valoarea tranzactiilor efectuate prin internet-banking deoarece cele doua sisteme sunt interoperabile, afirma reprezentantii Romexterra.Suma medie cheltuita prin efectuarea unei tranzactii a ajuns la 333 de lei noi in primele noua luni ale anului, fata de aproape 300 de lei noi in perioada similara din 2005, potrivit reprezentantilor Raiffeisen. Clientii bancii cheltuie cu 7,5% mai mult de la o luna la alta. La Romexterra, sumele cheltuite prin intermediul mobilului au crescut fata de anul precedent de la circa 10 lei noi pe luna la aproximativ 70 de lei noi pe luna, in acest an.Ce poti face cu mobile-bankingToate serviciile oferite de banci prin intermediul telefonului mobil permit aflarea sumelor pe care clientul le are in conturile curente deschise la respectiva institutie. Cele mai complexe sunt serviciile oferite de BRD-GSG, Raiffeisen si Romexterra, care permit si achitarea facturii emise de furnizori de servicii de telefonie mobila sau reincarcarea de cartele pre-platite. In plus, serviciile de mobile-banking ale ultimelor doua banci mentionate permit si achitarea de facturi catre furnizori de utilitati. In plus, clientii Raiffeisen care isi activeaza acest serviciu pot afla prin SMS si unde se afla cel mai apropiat bancomat sau cel mai apropiat sediu al bancii. Cum functioneaza serviciulPentru aflarea soldului, se apeleaza anumite numere de telefon, iar informatiile sunt primite prin SMS. In cazul aplicatiilor care permit si efectuarea de tranzactii, acestea sunt diferite de la o banca la alta. De exemplu, in cazul activarii serviciului Raiffeisen Bank, din meniul telefonului vor putea fi comandate zece tipuri de tranzactii, fiecare predefinita printr-o parola. In spatele parolei este numarul de cont catre care sunt transferate sumele de bani.
SMS-URICat costa serviciul de mobile-bankingBancile care le ofera clientilor numai posibilitatea de a consulta soldul conturilor curente sau cele ale conturilor de card nu percep o taxa de abonament, dar clientul plateste pentru fiecare SMS primit cu informatii un tarif de circa 0,23 de dolari. Sumele aferente SMS-urilor apar pe factura de telefon. Singura banca ai carei clienti platesc un abonament pentru serviciile de mobile-banking este Raiffeisen. Taxa lunara este de 0,5 euro. Pentru orice SMS cu informatii primit clientul plateste 0,15 euro, iar pentru fiecare suma transferata - o taxa de 0,3 euro. Gratuite sunt numai transferurile de sume in conturile operatorilor de telefonie mobila, pentru achitarea facturilor sau pentru reincarcarea cartelelor pre-platite. Costul tranzactiilor este retinut de banca din contul clientului.

Monday, September 25, 2006

Piata romaneasca de continut pentru telefoanele mobile

Zf a publicat un interviu cu Dan Vartopanu.

Piata romaneasca de continut pentru telefoanele mobile este situata intre 3 si 5 milioane de dolari (2,4 - 3,9 mil. euro), a declarat pentru ZF Dan Virtopeanu, directorul general al companiei Voxline Communication, firma specializata in livrarea de continut licentiat (precum logouri de apel) pentru clientii operatorilor de telefonie mobila din Romania. El a precizat ca marja estimarii este relativ mare din cauza faptului ca este greu de spus ce afaceri au operatorii de telefonie mobila locali din furnizarea de continut.Valoarea pietei se afla in stagnare in acest an fata de 2005, confom oficialului Voxline Communication. "Evolutia pietei depinde mult de politica comerciala a operatorilor de telefonie.
Pe de alta parte, in ultimii ani am observat o crestere a folosirii neautorizate a continutului pentru telefoane mobile, tendinta sustinuta de usurinta utilizatorilor de a transfera continut de pe un telefon pe altul, de piraterie si, nu in ultimul rand, de site-uri ce ofera gratuit aceste servicii", a explicat Virtopeanu.Oficialul Voxline nu a dorit sa faca estimari privind evolutia pietei locale de continut pentru urmatorii ani. "Sunt multe aspecte de discutat privind evolutia acestei piete: evolutia tehnologiei va duce spre servicii mai complexe (tv mobil, video la cerere, servicii bazate pe localizarea utilizatorului). Iar lipsa implementarii sistemelor care fac posibil controlul utilizarii de continut licentiat permite cresterea pirateriei, prin transferul de fisiere intre telefoanele mobile prin tehnologia radio bluetooth, ca urmare a inmultirii numarului de terminale care suporta bluetooth", spune Virtopeanu.Voxline Communication a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 2 milioane de dolari (1,6 mil. euro), iar oficialii companiei se asteapta in acest an la o crestere de 15-20% a businessului. Compania are in prezent 25 de angajati si este specializata in livrarea de continut licentiat catre utilizatorii retelelor mobile din Romania (logo, tonuri de apel, jocuri, clipuri video, efecte sonore). Incepand de anul trecut, compania ofera si servicii de microplati, prin apeluri telefonice sau sms, pentru utilizatorii Orange Romania.Compania si-a extins operatiunile si in Croatia, valoarea investitiei ridicandu-se la peste 150.000 de euro, a spus Virtopeanu. "Am ales Croatia deoarece piata telecomunicatiilor este in plin proces de liberalizare, iar servicii precum cele pe care le oferim noi nu sunt inca folosite pe scara larga", a explicat el. Pe termen mediu, Voxline si-a propus ca obiectiv sa devina un operator regional, urmatoarea tara vizata fiind Bulgaria. Compania preconizeaza ca va intra pe aceasta piata anul viitor, dar o decizie finala va fi luata in functie de succesul implementarii operatiunilor din Croatia.Campaniile de promovare desfasurate de diverse companii prin sms reprezinta intre 10 si 20% din cifra de afaceri a Voxline, a precizat Virtopeanu. "In 2006 numarul de clienti si branduri care au ales sa utilizeze campanii prin sms (in special promotii cu participare prin sms) s-a dublat, deoarece rata de raspuns este mult mai mare decat la campaniile traditionale, iar telefonia mobila a inregistrat o penetrare suficient de mare pentru a ajunge la majoritatea consumatorilor vizati de aceste campanii", a explicat seful Voxline. radu.tataru@zf.ro

Friday, September 15, 2006

Cosmote se lauda ca va lansa in Romania I-mode in prima jumatate a lui 2007

Cosmote va lansa in Romania sistemul de internet mobil cu cei mai multi abonati din lume

Cosmote Romania va lansa pe piata romaneasca sistemul de internet mobil iMode, bazat pe tehnologia japoneza NTT DoCoMo, in prima jumatate a anului viitor, au declarat joi pentru NewsIn oficiali ai companiei.

Planul de business al operatorului mobil cuprinde aceasta dezvoltare, astfel nu presupune costuri de implementare aditionale, acest serviciu fiind sublicentiat lui Cosmote Romania de catre compania mama, au adaugat reprezentantii Cosmote.

Incepand cu saptamana viitoare, iMode va fi operational si in reteaua Cosmote din Bulgaria, prima tara din Europa de Est in care acest serviciu va deveni functional. "Bulgaria nu este un test in aplicarea acestui serviciu, insa experienta castigata acolo si know-how-ul vor fi aplicate si in Romania", a spus pentru NewsIn Tereza Valcan, directorul de comunicare Cosmote Romania.

Serviciul iMode a fost lansat in Grecia in iunie 2004, iar in prezent are aproximativ 200.000 de utilizatori. iMode este sistemul de internet mobil dezvoltat pentru prima data de compania japoneza NTT DoCoMo, avand un mare succes pe piata japoneza. Peste 30% din populatia Japoniei foloseste iMode de cel putin 10 ori pe zi pentru a trimite emailuri, sa faca rezervatii de bilete de tren, sa citeasca stirile sau pentru alte activitati de rutina.

"iMode, care nu necesita obligatoriu tehnologie 3G, este sistemul de internet mobil cu cei mai multi abonati din lume, peste 53 de milioane, de la lansarea sa in februarie 1999. In prezent, peste 95.000 de site-uri internet ofera o varietate larga de continut pentru acest serviciu", au declarat pentru NewsIn reprezentantii ai companiei japoneze NTT DoCoMo.

Thursday, September 14, 2006

Tracking System pentru Windows Mobile sau Symbian

- sistem de localizare si mesagerie gratuita
Categorie: STIRILE SOFTPEDIA :: Comunicatii

Aplicatia este compatibila cu dispozitivele ce ruleaza sistemele de operare Windows Mobile sau Symbian
By: Cosmin Vasile, Communications News Editor

O noua companie nationala face furori pe piata romaneasca cu diverse aplicatii mobile, destinate inlocuirii costisitorului sistem de localizare prin satelit GPS, precum si a serviciului de mesagerie (SMS, MMS, email), incercand, in acelasi timp,
I: Pentru inceput, v-as ruga sa faceti o scurta prezentare a companiei voastre si sa ne precizati de cand este prezenta pe piata.

R: Fightersoft Multimedia a aparut in mai 2005 si are 2 asociati. Lucrul la aplicatiile din portofoliul firmei a inceput pe undeva prin 2002, Fightersoft Multimedia fiind un proiect de multi ani, materializat insa in 2005. De exemplu, la aplicatia de streaming TV, si nu numai, s-a inceput lucrul din 2002, iar la cea de mobile tracking, practice, odata cu inceperea firmei, cam de un an si jumatate. Compania este axata pe dezvoltarea aplicatiilor de streaming audio-video, atat pentru computere, cat si pentru dispozitive mobile ce ruleaza sub Windows OS, unul dintre produsele bine vandute fiind o aplicatie de entertainment si publicitate - solutie indoor pentru hypermarketuri si companii diverse, dar si solutie completa de telemarketing. Se lucreaza la dezvoltarea unei solutii de videoconferinta ''n-point to n-point'' care sa suporte simultan un numar ridicat de utilizatori, produs solicitat, de altfel, si de partenerii americani.

I: Cum v-a venit ideea conceperii unei asemenea aplicatii? V-ati inspirat cumva de pe piata americana de servicii de family tracking?

R: Nu, oricum solutia noastra este mult mai simpla si mai usor de utilizat de catre clientul de mobile tracking system, nu presupune costuri foarte mari, si, in cursul dezvoltarii aplicatiei, la fiecare pas, au aparut noi pachete de servicii, adaugate in timp. Odata descoperita functia de baza, care era analogul fostei busole GSM de la operatorii de telefonie mobila, ne-au venit si alte idei care au dus la dezvoltarea unei aplicatii destul de complexe, care cuprinde atat localizarea unui utilizator MTS (mobile tracking system), cat si mesagerie gratuita: mesaje text, mesaje multimedia (cu poze si atasamente de acest gen), dar si mesaje in format mail cu atasamente de orice fel (fisiere executabile, mp3-uri, poze, etc). Deci, telefonul este transformat intr-o unealta de comunicare dusa la extrem, cu mesagerie gratuita si localizare. Unele idei aplicate in serviciul de MTS ne-au venit indirect de la operatorii de telefonie mobila, ca de exemplu, functia de mesagerie gratuita de la inchiderea serviciului de Web2Sms al Connex.

I: V-ati gandit la un anumit target pentru aplicatia de mobile tracking?

R: Noi am gandit acest lucru pe doua directii fundamentale. Prima fiind reprezentata de end-useri, grupuri de prieteni, familii (de exemplu un parinte care isi trimite copilul in tabara vrea sa vada unde anume este localizat, si poate sa o faca folosind un calculator sau un telefon mobil impreuna cu MTS). A doua este marcata de orice firma care are o flota de masini, un numar mare de angajati (firme de taxi, transport, etc.), ceea ce o face un echivalent pentru GPS tracking mult mai ieftin. Mobile tracking-ul este si foarte precis cu cat infrastructura este mai dezvoltata, iar pentru doritori, mobile tracking-ul are si o functie de compatibilitate GPS, pentru a putea fi folosit un dublu sistem de localizare (folosind un GPS receiver conectat la telefon prin bluetooth si un serviciu de harti electronice, ca Google Maps, userul poate fi localizat cu o acuratete maxima, putand fi precizate chiar ora si viteza curenta).
Pentru ca aduce intr-un singur pachet atat localizarea prin GPS, localizarea prin GSM cat si mesageria, se poate vedea ca MTS-ul este ceva nou pe piata si nu este o alta aplicatie de tracking. MTS-ul este o solutie foarte la indemana, putand fi folosita in tarile vestice pe GPS, care este foarte popular acolo, dar si in tarile estice sau Asia pe sistem GSM, cu o conexiune la internet prin WAP sau GPRS, fiind o solutie low-cost si care presupune un efort minim din partea utilizatorului (daca stie sa trimita un SMS se va descurca sigur sa foloseasca si serviciul de MTS). MTS-ul poate fi folosit si local, pe mobil, pentru afisarea celulei in care este localizat utilizatorul, fara a fi accesat serverul nostru, atunci cand nu exista o conexiune la internet pe telefon (GPRS, WAP sau alt gen de conexiune), prin descarcarea si instalarea bazei de date cu celule specifice retelei in care este userul.

I: Produsul se adreseaza numai clientilor din Romania sau si celor din strainatate?

R: Pastrand proportiile, putem compara aplicatia de localizare cu internetul, pentru ca merge oriunde in lume. La ora actuala, nu depinde de nici un operator de telefonie mobila si este globala (acum avem 52 de operatori de telefonie suportati de MTS din: Canada, USA si chiar Australia). Motivul pentru care exista numai cei 52 de operatori de telefonie mobila in lista de operatori suportati este ca inca nu ii stim pe toti pentru a-i putea adauga manual. Oricum, cam o data pe saptamana, la cererea userilor, mai apar cel putin doi sau trei nume adaugate la lista de operatori, iar ideea de baza este ca aplicatia de localizare merge cu orice operator GSM. Este important si faptul ca atunci cand se trimit mesaje intre useri din tari diferite, nu se percep taxe suplimentare, ca in cazul serviciilor de roaming, de exemplu.

I: Puteti sa imi spuneti cum ati adaugat in baza de date a MTS-ului celulele de localizare GMS?

R: La inceput, neavand colaborarea operatorului de telefonie, am obtinut codul celulelor GSM si localizarea lor, si am populat baza de date cu celule prin feedback-ul utilizatorilor care au simpatizat proiectul si ne-au trimis pe server celulele care le gaseau si adresa lor exacta. Noi le-am verificat in timp si le-am updatat, ajungand acum sa avem acoperit 90 % din Bucuresti, iar in tara, avem aproximativ 1200 de celule pe Orange si cam 1000 pe Vodafone. In restul lumii, toate celulele care le avem sunt trimise de userii de acolo, lucru posibil datorita faptului ca le-am explicat utilizatorilor ca infrastructura exista, trebuind acum doar populata.

I: Pe ce platforma ruleaza MTS-ul?

R: Acum, MTS poate fi folosit pe sistemul de operare Windows Mobile, iar peste o luna sau doua va putea fi folosit pe Symbian, insa nu va merge niciodata pe un telefon fara sistem de operare, cu Java de exemplu, pentru ca exista o limitare hardware a a platformei Java ce nu permite accesul la astfel de informatii. Cu alte cuvinte, MTS-ul poate fi privit ca un low budget software pentru utilizatorii de high-end phones.
Sistemul mai are o facilitate de ''history'' ce iti poate oferi ultimele 500 de locatii pentru un anumit utilizator (un numar arbitrar ales de catre noi, acesta fiind numarul de locatii ale fiecarui user stocat la un moment dat pe server in history), astfel putand fi observat traseul respectivei persoane. Aceasta facilitate mai ofera si alte detalii pentru fiecare locatie de pe traseul persoanei respective, precum data si ora la care a trecut userul prin acea celula. Fiecare user isi mai poate pune un status, care va aparea alaturi de celula in care este situat ( de exemplu, atunci cand esti plecat in vacanta la Brasov si iti pui status "Plecat la munte"; cand cineva va vrea sa vada unde esti, va vedea atat locatia, cat si status-ul personalizat: "Brasov, Plecat la munte").
Alta facilitate a soft-ului ofera posibilitatea de a adauga evenimente. De exemplu: pot preseta un utilizator ca atunci cand sunt in aceeasi locatie cu el sa ma anunte, astfel incat, atunci cand el va trece prin aceeasi celula ca si mine MTS-ul ma va anunta, cu ajutorul unui sunet eventual: "x user is in the same location as you".

I: Puteti estima cati clienti aveti momentan in Romania si in strainatate?

R: Deocamdata serviciul functioneaza gratuit si avem cateva sute de utilizatori in toata lumea, si activi- zeci de utilizatori in orice moment al zilei. Nu am facut nici un fel de advertising in afara de posturile de pe forumurile de specialitate, de acolo fiind gasit serviciul de catre useri. MTS-ul, odata lansat comercial pe piata, va fi mult mai rentabil decat orice alt serviciu oferit de operatorii de telefonie, si ne-am gandit sa oferim o reducere de 50% pentru Romania pentru ca vrem sa promovam ideea de "produs romanesc pentru Romania". Produsul va fi distribuit in diverse pachete: pachetul cu tracking, cu mesagerie, etc.

I: Cu alte cuvinte, software-ul ofera o solutie completa si poate fi oricand imbunatatit, fiind foarte maleabil ?

R: Evident, iar upgrade-urile soft-ului vor fi gratuite. De exemplu, ultima facilitate, dezvoltata zilele trecute in urma feedback-ului de la utilizatori si a ideilor noastre, este legatura dintre MTS si streaming-ul TV (astfel, din aplicatia MTS se poate accesa direct serverul de streaming TV doar folosind comanda "View TV", nefiind nevoie sa se mai foloseasca Windows Media Player si sa se introduca URL-ul serverului de streaming). Aceasta este o idee simpla in sine, dar agreata de userii care ne sprijina prin feedback-ul lor.

I: Puteti explica sistemul de functionare al streaming-ului TV?

R: El foloseste GRPS-ul sau orice alta tehnologie de transmisie de date, indiferent cat este de avansata, este compatibil si cu 3G, imaginea trasmisa fiind de calitate buna, la scaderea vitezei de GPRS neaparand bufferring-ul la vizualizare deoarece software-ul adapteaza imaginea la largimea de banda si mareste prioritatea sunetului.

I: Serviciul de streaming este deja functional?

R: Nu inca, el va fi lansat la sfarsitul lunii septembrie, sau inceputul lui octombrie si va fi gratuit pentru inceput, ca si serviciul de MTS. Aplicatia va fi folosita de utilizatori de acasa, fiecare putand sa isi faca un server de streaming cu orice doreste el (de pe CATV, satelit sau orice alta sursa TV), posturile putand fi schimbate direct de pe telefonul mobil sau putandu-se chiar inregistra anumite programe TV pe calculator direct de pe telefonul mobil. In viitor, dorim sa integram si un modul de ''home security'', folosind un webcam si un calculator conectat la internet. El va veni cu ''motion detection integrat'', userul fiind avertizat la detectarea de miscare, calculatorul putand lua atunci snapshot-uri prin webcam trimise automat pe o adresa de email. Aceasta aplicatie software de ''motion detection'' a fost gandita initial separat si a fost prezentata ca o solutie distincta, dar acum ne-am gandit sa o integram in acest pachet de streaming TV: comunicare, entertainment si home security.

I: MTS-ul este integral dezvoltat de Fightersoft Multimedia?

R: MTS este dezvoltat integral de catre noi, singurul modul care face exceptie fiind serviciul Google Maps, folosit de aplicatia de mobile tracking. Astfel, Google Maps fiind gratuit si baza de date pentru serviciul de localizare fiind construita prin intermediul userilor, serviciul de localizare va fi gratuit, chiar si dupa o eventuala lansare comerciala a MTS-ului (asta nu include insa serviciile de history sau de detalii ale acestuia). Insa toata aceasta teorie se va aplica atat timp cat serviciul de MTS nu va fi preluat de o alta companie decat Fightersoft Multimedia.

I: Care va fi pretul acestui serviciu dupa lansarea comerciala?

R: In principiu, pentru streaming-ul TV va fi doar plata initiala a softului care va fi instalat acasa de catre user (in jur de 10-15 euro), iar sistemul de mobile tracking, in functie de modul in care va functiona, cu sau fara ajutorul unui operator de telefonie mobila.

I: Ce ati vrea sa mai adaugati la ceea ce s-a spus pana acum?

R: Pe siteul nostru, www.fightersoft.ro, exista mai multe screenshot-uri cu serviciul MTS, iar la sectiunea de download exista chiar un fisier .avi, care arata cam ce poate face MTS-ul. Din pacate, filmuletul este totusi outdated, nearatand, de exemplu, nimic despre legatura dintre localizare si streaming sau serviciul de MMS, care atunci cand a fost realizat filmul nu erau inca implementate in soft.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...