Translate

Tuesday, October 17, 2006

Orange lanseaza serviciul Out of Office

Orange România a lansat serviciul Out of office, care permite abonatilor sa trimita mesaje de tipul Autoreply atunci când nu raspund la telefon, când au mobilul închis sau când doresc sa respinga apelul. Potrivit unui anunt al operatorului de telefonie mobila, serviciul Out of office poate fi activat gratuit prin apel la Serviciul Clienti sau formând *100#, Self Care.
Pornirea si oprirea trimiterii de mesaje de tip Autoreply se realizeaza prin selectarea optiunii Start Autoreply, respectiv Stop Autoreply. Ori de câte ori este pornita sau oprita trimiterea automata a mesajelor Autoreply, abonatii primesc un SMS de informare privind numarul total al mesajelor Autoreply trimise in acel interval. Tariful pentru fiecare mesaj Autoreply national trimis este 0,03 dolari. Din momentul activarii serviciului, fiecare utilizator poate folosi mesajele Autoreply predefinite sau pe cele personalizate, le poate edita sau sterge si poate stabili evenimentele pentru care se vor trimite automat aceste mesaje. De asemenea, abonatii au la dispozitie optiunea „lista privata” care ofera posibilitatea sa configureze pâna la 20 de contacte. Prin activarea listei private, mesajele Autoreply se vor trimite doar catre numerele existente în lista. „Out Of office este un serviciu care functioneaza asemanator cu Microsoft Outlook Auto
Reply. Estimam ca utilizarea functiei Autoreply propusa de Orange se va raspândi foarte rapid în randul clientilor business, fiind de altfel un instrument la fel de util pentru orice persoana
ocupata”, a declarat Bogdan Ciubotaru, Senior Product Manager în cadrul Orange România.
Compania Orange România este cel mai important jucator pe piata locala a telecomunicatiilor mobile, cu peste 7,2 milioane de clienti la finele lunii iunie.

Saturday, October 14, 2006

Cosmote Romania pierde cursa 3G in fata RCS&RDS si Zapp

Concursul pentru ultimele doua licente de telefonie mobila de generatia a treia (3G) a fost castigat de RCS&RDS si Telemobil. Marele perdant este Cosmote, singurul dintre participantii la licitatie cu experienta anterioara, dar a carui oferta a fost surprinzator de slaba
Nicolae Oaca, analist al pietei, crede ca daca intr-o perioada de 5-10 ani, Cosmote nu va reusi sa treaca la o tehnologie alternativa, ar putea sa dispara de pe piata.
In procesul de evaluare, criteriul cel mai important de evaluare l-a reprezentat acoperirea geografica si a populatiei (55 puncte), urmata de fezabilitatea tehnica (25 puncte) si capacitatea financiara (10 puncte). Specializarea si experienta si fezabilitatea comerciala au reprezentat fiecare cate cinci puncte.

Friday, October 13, 2006

Amenintare pentru retelele GSM !

Compania Nokia, liderul pietei de telefoane mobile din lume, intentioneaza sa lanseze in 2008 telefoane mobile care sa utilizeze tehnologia de conectare la Internet WiMAX, scrie presa internationala. Tehnologia wireless WiMax le permite furnizorilor de servicii sa acopere, prin unde radio, suprafete mari, de pana la 50 km, cu o singura antena, cu o viteza de transfer al datelor de pana la 70 MB pe secunda. Pe langa accesul la Internet, WiMax permite furnizarea de servicii de voce prin Internet (VoIP), dar si de televiziune digitala (IPTV). Tehnologia se afla inca in faza de dezvoltare, la nivel mondial, dar pe piata exista deja echipamentele necesare lansarii unor asemenea servicii

Friday, October 06, 2006

Ti s-a furat mobilul ?.. serviciu interesant

Reuters scrie ca un nou serviciu este disponibil in UK.
Am preluat de la Victor Kapra ideea acestui nou serviciu din marea britanie: daca ai un telefon inteligent, cu symbian sau windows mobile, incarci un softulet in el si in caz ca iti este furat anunti un call center. oamenii de colo trimit un semnal catre respectivul mobil si … acesta incepe sa “tipe”, adica sa scoata niste sunete ascutite si insuportabile de sirena. Se potoleste daca scoti bateria, dar daca o pui la loc, incepe iar. evident ca nu mai poate fi folosit si, mai mult, datele din interior sunt sterse….
Mi s-a parut misto ideea ...Pe cand un serviciu pentru semnalizarea celor care fura de la stat sau care iau mita? In momentul in care dai spaga "banii inteligenti" sa inceapa sa tipe si sa le cada zerourile....Eventual sa te improaste cu cerneala permanenta...

Incepe declinul? Piata de mobile incepe sa tuseasca.

Anul viitor se vor vinde un miliard de mobile, dar zilele cresterilor spectaculoase sunt pe cale de disparitie. Conform unui studiu al Informa Telecoms and Media, lupta producatorilor de telefoane se duce in prezent pentru a-i convinge pe consumatori ca trebuie sa-si schimbe cu regularitate vechiul telefonul cu unul mai nou si mai performant, scrie BBC News.Noile servicii, precum televiziunea mobila, vor aduce si noi generatii de camere digitale, spatii mai mari de stocare si un design rafinat pentru telefoane.Dar raportul sugereaza totusi ca mult asteptata adoptare la scara larga a serviciilor de telefonie de generatie a treia (3G) mai poate dura ceva timp Studiul estimeaza ca doar un sfert din numarul total de telefoane mobile vandute pana in 2008 vor fi 3G, aspect care ii poate dezavantaja pe operatori, deja disperati sa recupereze banii pe care i-au cheltuit pentru constructia retelelor de generatie a treia.

Deocamdata pe partea de tv pe mobil sunt doar niste sfortari de a naste ceva interesant. Momentan utilizatorii consuma tv pe mobil doar din curiozitate nu dintr-o reala necesitate. Adevarul e ca industria incearca sa se agate de televiziuni si de media in general tocmai pentru a ciupi cat mai mult din placinta divertismentului.

Peste 70 de milioane de telefoane mobile compatibile DVB-H, o tehnologie care permite receptionarea posturilor de televiziune prin unde radio, vor fi vandute pe plan mondial pana in anul 2010.
Potentialul pietei a pus in miscare mai multe companii din industria telefoniei mobile si televiziunii, acestea grabind pasul pentru a putea lansa servicii de televiziune pe mobil cat mai curand. Nokia a pregatit deja primul telefon mobil gata pentru DVB-H - un standard pentru televiziunea pe mobil.
Companiile din industrie spera ca institutiile de reglementare nationale vor aloca un total de 32 de megahertzi de unde radio din standardul UHF, care este in prezent folosit pentru transmisiunile TV traditionale, pentru televiziunea pe mobil in standard DVB-H. Acest lucru este insa greu realizabil intrucat aceste benzi sunt de regula aglomerate, si astfel, greu de pus la dispozitie pentru televiziunea mobila

Friday, September 29, 2006

Casele de discuri declara razboi muzicii descarcate pe mobil

Casele de discuri declara razboi muzicii descarcate pe mobil
Articol de Mihai Pavelescu

Uniunea Producatorilor de Fonograme din Romania (UPFR) a cerut mai multor companii sa plateasca licente producatorilor de fonograme, pentru a putea continua vanzarea prin internet a soneriilor muzicale pentru telefoanele mobile. UPFR nu s-a oprit insa aici. Pe langa membrii Asociatiei Romane a Operatorilor Nationali de Servicii Audiotext (ARONSA), UPFR a notificat si Vodafone si Orange ca nu platesc drepturi conexe, dar si revistele si televiziunile care publica reclame la descarcarile de tonuri pentru mobil, pentru ca sustin o activitate despre care ei spun ca este desfasurata ilegal.Soneriile “master tones”, denumite si “true tones” sau “real tones”, reproduc o piesa muzicala inregistrata. Aceasta implica portiuni ale unor melodii comerciale ale unor artisti cunoscuti ce sunt folosite ca tonuri de apel. Potrivit UPFR, master tonurile necesita obtinerea a doua licente, una din partea companiei producatoare (casa de discuri) care a inregistrat muzica sau care detine drepturile pentru acea piesa muzicala in Romania. A doua ar trebui sa vina din partea compozitorului, autorului si/sau a editorului piesei muzicale (publisher-ului). Descarcarea tonurilor se poate face direct de pe internet, costul unei sonerii muzicale pentru telefonul mobil fiind in medie de doi dolari, fara TVA. Furnizorul tonurilor isi imparte cu operatorul de telefonie mobila acest tarif, de regula in procentaje de 50-50%.Principalii operatori furnizori de sonerii muzicale pentru telefoanele mobile sunt cei doi majori, Vodafone si Orange, si firmele specializate, Movilisto, Telemedia, Voxline, Intertel si Audifon. Cosmote a intrat de curand in bransa, semnand un contract cu Voxline. Cei cinci specializati sunt membri ARONSA. Alti operatori au aparut in ultimul an, ca Terra Com, RToy – un grup care vine din Cehia si Germania – si Open Media Network, noua companie de comunicatii electronice a grupului Intact. Furnizorii de real tonuri sustin ca au licente de utilizare pentru repertoriul muzical de la Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor – Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA). “Cand am negociat cu UCMR, UPFR nu a fost prezenta la masa de discutie. Noi dorim sa reglam situatia drepturilor de autor folosind un ghiseu unic. UCMR-ADA au fost desemnati colector unic, sa-si imparta banii cum stiu”, a declarat, pentru Capital, Sorin Manea, presedintele executiv ARONSA. Producatorii de fonograme nu declara public cati bani cer de la furnizorii de tonuri reale. “Le este rusine sa spuna, dar va spun ca noua ne-au cerut cu nesimtire aproape jumatate din incasari”, a spus presedintele ARONSA. “Nu mai suntem in perioada in care Eminescu murea de TBC neingrijit de nimeni sau Beethoven surd era inconjurat de copii flamanzi care nu aveau ce sa manance, acuma autorii nu se mai pot vaita ca nu au bani. Foarte bine, sa se imbogateasca din sonerii de telefon, dar nu intr-o maniera absurda in care sa prejudicieze utilizatorul final. In plus, oricine isi poate face acum o sonerie reala cu un simplu editor de text, pe orice calculator, pornind de la orice MP3”, a mai spus Manea. Gabriel Iovan (ParlaTel) spune ca operatorii majori de telefonie mobila poarta la randul lor o parte din responsabilitatea unei piete slabe a descarcarii de tonuri reale, pentru ca trateaza serviciul global ca pe orice SMS, si nu ca serviciu purtator de taxe suplimentare, ceea ce ar necesita reducerea procentelor foarte mari pe care ei le incaseaza. Foarte multi au impresia ca au descoperit o mina de aur, dar piata a inregistrat deja cazul unei companii straine care a esuat din cauza concurentei acerbe si a nivelului mic al veniturilor posesorilor de mobile, care cheltuie sume mult mai mici pe continut decat, de exemplu, vecinii nostri unguri.Sumele brute, intr-o luna de varf, dintr-un astfel de busisnes intr-o companie mica erau in 2005 -2006 cel mult la nivelul a 10.000 - 15.000 de dolari pe luna, potrivit lui Alexandru Gherase, product manager la SimPlus. Cei doi jucatori, Orange si Vodafone, au cifre mai mari, insa nu fabuloase.
3 milioane USDeste estimarea cifrei de afaceri, pentru anul 2005, a vanzarilor de sonerii “real tones” pentru telefoanele mobile pe piata romaneasca
Piata soneriilor “real tones”Jucatori pe piata: Vodafone, Orange, Movilisto (Spania), Telemedia, Voxline, Intertel, SimPlus (ParlaTel), Webling (Grecia) si altiiPret: 2 USD / sonerieProfit: Furnizorul tonurilor isi imparte tariful cu operatorul de telefonie mobila, in procentaj de 50-50% Sonerii reale: Se descarca din 2005, chiar daca mai restrans. Proportia lor este destul de restransa comparativ cu numarul de abonati la telefonia mobilaVolum trafic: 10-15.000 USD/luna, intr-o companie mica, aproximativ 100.000 USD, la operatorii de telefonie mobila mariDefinitie: Soneriile “master tones”, denumite si “true tones” sau “real tones” reproduc o piesa muzicala inregistrata. Portiuni ale unor melodii sunt folosite ca tonuri de apel.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...