Translate

Thursday, November 30, 2006

Aliante si aliante...

Compania japoneza NTT DoCoMo Inc, Fuji Television Network Inc, Nippon Broadcasting System Inc. si alte firme au incheiat aliante pentru a dezvolta noi servicii de broadcast pentru telefoanele mobile.

Parteneriatul care va include si broadcasterul prin satelit Sky Perfect Communications Inc. si Itochu Corp vor forma in decembrie un consortiu de 30 milioane de yeni pentru a dezvolta noi multimedia services pentru mobile.

Toti spera ca modelul adevertising based sa aiba succes desi circa 50% dintre respondentii unui sondaj au spus ca nu vor publicitate pe mobilele lor desi 70% din 1074 de respondenti se vor uita mai mult de 5 minute la mobile tv pe celulare

Nokia si Yahoo isi extind parteneriatele si serviciile Yahoo ( ca emailul de la Yahoo si messengerul se vor extinde pe majoritatea telefoanelor Nokia)

Toti se indreapta catre TV Mobile

Operatorii de telefonie mobilă speră că veniturile adiţionale generate de serviciile de televiziune pe telefonul mobil, estimate la 5-10 euro lunar pentru fiecare abonat, vor compensa scăderea încasărilor din serviciile de voce.
Nokia a anuntat ca va oferi in 2007 în India, un serviciu pilot de televiziune pe telefonul mobil, în colaborare cu postul de stat Doordarshan avand la baza tehnologia DVB-H (digital video broadcasting handheld).
"În timpul proiectului pilot, Doordarshan va testa calitatea de recepţie a programelor, şi va explora numeroasele opţiuni disponibile (...) precum publicitatea şi serviciile interactive", potrivit Nokia.
Compania BitTorrent, creatoare a unuia dintre cele mai populare programe de schimb de fişiere pe internet, a încheiat un parteneriat cu unele dintre cele mai mari studiouri cinematografice şi de televiziune, pentru descărcare online legală de filme şi emisiuni televizate. Acordul a fost încheiat între BitTorrent şi studiourile Paramount (grupul Viacom), 20th Century Fox (grupul News Corp.), canalele MTV, Palm Pictures şi reţeaua Starz Media.
În urma acestui acord, BitTorrent va oferi contra cost pe site-ul său de internet seriale şi filme, în general în aceeaşi zi cu lansarea acestora pe DVD, protejate contra copierii ilegale: filmele vor putea fi vizionate doar pe computer sau laptop, dar nu vor putea fi copiate pe DVD.

Cat credeti ca mai dureaza ca BitTorrent sa anunte ca vrea sa intre si pe mobil?

În mai, BitTorrent încheiase primul acord cu un mare studio cinematografic, Warner, şi de atunci a vândut peste 200 de filme şi seriale de televiziune produse de Warner.

Opera Mini 3.0 pentru telefoane mobile

La Andrei Craciun pe blog am descoperit ca Opera Software a lansat versiunea 3.0 a browser-ului web Opera Mini , destinat telefoanelor mobile. Opera Mini are acum un “reader RSS” incorporat, “photo sharing”, suport pentru conexiuni securizate, precum si o viteza de navigare sporita. Softul poate fi luat prin sms, prin wap sau direct pe PC si apoi descarcat prin cablu de aici

Wednesday, November 29, 2006

Content erotic si pornografic pe telefonul mobil.

Continutul nu va fi accesat de clientii traditionali ai televiziunilor speciale si nu va concura cu magazinele care inchriaza si vand DVD-uri cu filme .Piata globala de porografie pe mobil este estimata undeva la 3,3 miliarde de dolari
La fel cum pornografia a fost unul din factorii adoptarii conexiunii la Internet si apoi a trecerii la broadband, ea va muta din loc serviciile de acces la Net pe telefonul mobil, spune firma de cercetare Juniper Research, care estimeaza ca in 2011 se vor incasa 3,3 miliarde de dolari la nivel mondial din productii XXX pentru celular.
Firma estimeaza ca si anul acesta s-au vandut suficiente clipuri, filme, logouri si tonuri de apel, de circa 1,4 miliarde de dolari in total. Europenii cheltuiesc cel mai mult pentru astfel de continut, iar Asia vine pe locul al doilea.
Dezvoltarea retelelor 3G si nevoia operatorilor de a oferi mai mult continut video va deschide calea producatorilor de filme si clipuri, spun analistii Forrester. Pina in 2011, televiziunea si filmele pe celular vor fi ceva comun in toate tarile unde se folosesc telefoane mobile, estimeaza specialistii.

Dupa esecul 3G va mai fi 4G ?

Daca investitiile in 3G nu se dovedesc profitabile, nu va exista un 4G, 5G etc. Doar
2,5% dintre romanii cu telefon mobil folosesc 3G. RCS&RDS si Zapp, s-au angajat sa achite 35 de milioane de dolari pentru licentele IGCTI, poarta de intrare in clubul select al operatorilor de retele 3G. In prezent, „business-ul e doar voce“. Cu toate ca vorbesc de servicii si asa mai departe, 95% dintre venituri le provin tot din voce.
Richard Moat, directorul general al Orange, remarca intr-un interviu ca romanii aloca cele mai mici sume pentru servicii de telecomunicatii, sub media europeana si sub vecinii de la sud de Dunare. „De aceea vad un mare potential“, adauga el.
Din punctul de vedere al utilizatorilor, si potentialul acesta ramane limitat la cei care se afla in aria de acoperire a retelelor 3G. In cazul Vodafone, care a lansat serviciile de aproximativ un an si jumatate, acoperirea populatiei (procent din populatie care locuieste in zonele acoperite de retea) a ajuns la 30%, spun oficialii companiei. La Orange, cu serviciile 3G lansate dupa Vodafone, reteaua acopera 10 orase (fata de 23 ale Vodafone - n.r.) si intentiile sunt de a acoperi pana la sfarsitul anului viitor „marile orase resedinta de judet“. In acest context, cifra de 2,5% dintre clientii de telefonie mobila care folosesc 3G arata ceva mai bine. .
Pentru Orange, de exemplu, din totalul celor aproape 4 milioane de persoane care locuiesc in zonele cu acoperire, 131.000 pot fi definiti drept utilizatori de 3G - ceea ce inseamna aproape 3,3%. O alta conditie pentru a putea utiliza videotelefonia sau transferul rapid de date este posesia unui telefon compatibil 3G. Cifrele procentuale ale vanzarilor din lanturile de magazine GSM se incadreaza la sume de o singura cifra. De exemplu, Dasimpex, dealer Orange cu aproape 50 de magazine in tara, a vandut tot anul acesta in jur de 2.000 de telefoane compatibile, dintr-un total de 63.000, ceea ce a dus vanzarile 3G la putin peste 3% din punctul de vedere al volumului. Si majoritatea acestor telefoane au fost vandute simultan cu abonamente 3G.
Operatorii pariaza pe viitor. Liliana Solomon, CEO al Vodafone, declara ca „recuperarea investitiilor se face cu atat mai repede cu cat creste rata de adoptie a serviciilor 3G si, implicit, serviciile devin accesibile unei mase cat mai mari de consumatori“.
In restul Europei investitiile in 3G sunt un esec. Operatorii europeni au cheltuit acum sase ani mai mult de 100 de miliarde de euro pentru licentele de operare in „noua generatie“, retele care ar fi trebuit sa dea posibilitatea consumatorilor sa poata practic trai doar cu telefonul mobil, citind e-mail-uri, navigand pe Internet, cumparand produse si servicii. Dar astazi, majoritatea folosesc in continuare telefonul pentru acelasi scop ca in 2000, adica doar pentru a vorbi, iar cresterile modeste de popularitate ale tehnologiei nu justifica inca investitiile masive.
Vodafone a cheltuit in Marea Britanie 166 de dolari doar pentru licenta 3G. In Romania, acelasi raport este mult mai avantajos. Cu 35 de milioane de dolari pretul unei licente, costul pentru accesul la client a fost de nici doi dolari.
Consumatorii maturi vor dori solutii de telecomunicatii imbunatatite cu oferte de continut multimedia.
Aceasta nu inseamna ca navigatul pe Internet de pe telefon sau privitul la televizorul din palma se va face neaparat prin servicii de generatia a treia. Acum, core business-ul Nortel il reprezinta tehnologiile 4G. Cererea este pentru video si continut multimedia, iar 3G este o tehnologie mai potrivita decat GSM pentru a transmite vocea, pentru a transmite date la viteze ceva mai mari, dar nu este suficient de buna pentru video si divertisment.
Migrarea interesului unor producatori pentru tehnologia de generatia a patra vine dupa ce interesul consumatorilor pentru 3G nu a fost deloc cel scontat si spun ca viteza de acces in retea nu este suficienta pentru a sustine nevoia de infotainment care ar putea intr-adevar atrage masele. Cu atat mai mult cu cat formatul pe televizorul obisnuit devine standard de inalta definitie, formula preferata si pentru televiziunea pe telefonul mobil.
Operatorii europeni s-au grabit cu lansarea UMTS, una dintre tehnologiile de generatia a treia. Pentru generatia a patra, cele trei tehnologii existente sunt inca in stadii diverse de standardizare, cea mai avansata fiind WiMax, odata ce operatorul american Sprint a anuntat recent ca va investi intr-o retea de generatia a patra WiMax in SUA.

YouTube va fi din decembrie in serviciile Verizon

Abonatii Verizon Wireless vor avea acces pe telefoanele mobile la clipuri de pe YouTube. Furnizorul american de servicii de telefonie mobila Verizon Wireless va transmite din luna decembrie pe telefoanele mobile videoclipuri selectate de pe YouTube, pentru a atrage mai multi abonati interesati de serviciile media, care asigura venituri mai mari pentru companie, transmite Reuters. Clientii vor plati o taxa lunara în valoare de 15 dolari pentru serviciul Vcast, având astfel acces de pe telefonul mobil la continutul media publicat pe YouTube. Verizon Wireless, companie mixta controlata de grupurile de telecomunicatii Verizon Communications si Vodafone, mizeaza tot mai puternic pe transferul de mesaje text si pe utilizarea serviciilor avansate, precum accesarea de fisiere muzicale si video ca surse de crestere a afacerii, în conditiile în care tarifele convorbirilor telefonice au un trend descendent. Dar numarul de consumatori din Statele Unite care apeleaza la servicii precum vizionarea de clipuri video de pe telefonul mobl este destul de redus în prezent, iar Verizon Wireless spera ca popularitatea multor clipuri video difuzate pe YouTube ar putea stimula cererea pentru serviciul media wireless Vcast. "Abonatii Vcast sunt, în general, mai valorosi în ceea ce priveste venitul mediu pe utilizator, fata de abonatii serviciilor de voce traditionale", a afirmat directorul de marketing la Verizon Wireless, Robin Chan, care este de parere ca acordul cu YouTube va contribui la cresterea veniturilor obtinute de companie din serviciile livrate. YouTube, liderul mondial în domeniul schimburilor online de clipuri video, a anuntat recent ca vrea sa se extinda dincolo de computerele personale, prin lansarea unor servicii similare pentru telefoanele mobile.

Tuesday, November 28, 2006

Tehnologii noi de streaming pentru mobile tv

Tehnologiile 3G de broadcast si streaming pentru mobile tv sunt amenintate de tehnologii noi care mai de care mai inovatoare: DVB-H, DMB, DAB-IP, MediaFLO sau ISDB-T.
DVB-H este detinuta de europeni,DMB este din Koreea, ISDB-T este a japonezilor, BT Movio si DAB-IP apartin standardelor radio DAB a celor de la Qualcomm iar MediaFLO este tot "made in Japan".
Piata de broadcast si streaming pentru mobile TV va creste si deja e previzionata pe urmatorii 10 ani.







DVB-H a fost lansata la sfarsitul lui 2005 in Koreea . In Europa DVB-H are 25 de incercari de lansare de pe la mijlocul lui 2006 in Finlanda, Germania, Italia.In USA este activa in prezent si va creste puternic in viitorul apropiat.
In the UK, BT Movio este planificata sa se lanseze la sfarsitul lui 2006 adica acum...DMB este tehnologia care se bazeaza pe forta Chinei care vrea sa lanseze 3 retele separate in 2006. Si China are utilizatori incat sa poata sa faca sa explodeze aceasta tehnologie .
MediaFLO desi a fost focusata la inceput pe piata americana a surprins pe toata lumea cu anuntul de incercari de lansare in UK. Japonezii au lansat si ei MediaFLO la sfarsitul lui 2006.Totusi ceea ce surprinde mai mult este ca MediaFLO l-a anuntat pe Verizon ca partener operator pentru lansare cu cele mai multe servicii probabil la inceputul lui . ISDB-T a ramas doar o tehnologie cu servicii doar in Japonia.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...