Translate

Wednesday, February 07, 2007

Peste 700.000 de abonaţi la DTH

Piaţa românească de televiziune digitală de tip Direct to Home (DTH) este împărţită, în prezent, de cinci platforme DTH care însumează peste 700.000 de abonaţi, dintre care circa 500.000 doar la Digi TV. Prima platformă, Digi TV, a fost lansată în urmă cu peste doi ani ani de operatorul de cablu RCS&RDS, fiind urmată, în primele luni ale anului 2005, de platforma FocusSat, operată acum de cablistul UPC, apoi de Max TV, operată de o asociaţie a cabliştilor mici şi mijlocii, şi, în luna aprilie a anului 2006, de Boom TV, platformă operată de grupuri de investiţii israeliene şi britanice. Ultima platformă lansată pe piaţă, Dolce operată de compania de telefonie fixă Romtelecom.

Thursday, February 01, 2007

Veniturile si clientii ...Oare degeaba a fost Gates in Romania?

Poza n-are nici o legatura cu postul...dar mi-a placut mie :)












Veniturile Orange România au crescut cu 25,6% în 2006, la 1,08 miliarde de euro Orange România a încheiat anul 2006 cu venituri totale de 1,083 miliarde de euro, cu 25,6% mai mult faţă de anul precedent, şi un portofoliu de 8,043 milioane de clienţi, în creştere cu 18% comparativ cu decembrie 2005, a anunţat, operatorul de telefonie mobilă. La sfârşitul anului 2006, Orange România avea 383.000 de clienţi EDGE şi 3G, se arată într-un comunicat al operatorului remis, joi, agenţiei MEDIAFAX. Investiţiile Orange în dezvoltarea filialei din România se ridică la peste 1,2 miliarde de euro, anul trecut fondurile fiind direcţionate în principal în extinderea reţelei 3G, care acoperă în prezent peste 20 de oraşe, a reţelei EDGE, extinsă la nivel naţional, precum şi a canalelor de distribuţie. Al doilea mare jucător pe piaţa internă a telefoniei mobile, Vodafone România, a anunţat că numărul de clienţi a atins 7,71 milioane la finele anului trecut. Compania nu a precizat valoarea veniturilor. Serviciul de telefonie al RCS&RDS a depăşit 642.000 de clienţi la sfârşitul anului 2006 Numărul abonaţilor la serviciul de telefonie fixă RDS.Tel a depăşit 642.000 la sfârşitul anului trecut, înregistrând o creştere de aproximativ 17% faţă de luna iunie 2006, a anunţat, joi, compania RCS&RDS. "Creşterea numărului de abonaţi RDS.Tel din ultimul an a determinat implicit şi intensificarea traficului de voce efectuat în reţeaua proprie. Serviciul RDS.Tel este disponibil în 128 localităţi din 39 de judeţe.

Wednesday, January 31, 2007

Internet pe mobil

Din ZF aflam ca utilizatorii din Romania genereaza 5% din traficul realizat pe Internet cu ajutorul telefonului mobil. Studiul a fost realizat de compania americana de publicitate online AdMob pe baza monitorizarii retelei de parteneri ai companiei americane. Romania se afla pe locul 5 in topul tarilor cu cel mai mare trafic realizat de pe telefonul mobil, cu aproximativ 22 de milioane de pagini vizualizate lunar. Pe primul loc se afla SUA (90 mil.), urmata de Africa de Sud (66 mil.), India (57 mil.) si Marea Britanie (53 mil.), conform unui clasament realizat de compania americana. In cadrul studiului, oficialii AdMob au stabilit ca oamenii intra pe Internet cu ajutorul telefonul mobil in special pentru a intra in contact cu comunitatile virtuale (45%) si pentru download (44%).

Monday, January 15, 2007

1 milion de numere pentru RCS&RDS destinate telefoniei mobile.

RCS&RDS a solicitatAutorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI) un milion de numere pentru furnizarea de servicii de telefonie mobilă. ANRCTI va analiza solicitarea şi trebuie să dea un răspuns în termen de cel mult trei săptămâni de la data depunerii cererii, potrivit legislaţiei actuale. Compania va lansa servicii comerciale de telecomunicaţii din generaţia a treia (3G) în cursul lunii februarie.
La sfârşitul anului 2006, Orange si Vodafone au estimat fiecare cate 250.000 clienţi pe segmentul 3G.

Friday, January 12, 2007

Am primit pe mail un scenarriu BBC


Ne aflam in anul 2025. Telefonul mobil este, acum, mai mult decit un aparat care asigura comunicarea. Este numit, in continuare, „mobil“ dintr-un obicei, insa el este agenda, un instrument media pentru distractie, permite efectuarea de plati, este un centru de securitate si multe altele. Scenariul ii apartine lui William Webb, doctor in telecomunicatii, citat de varianta electronica a BBC.

Intr-o zi tipica, afirma acesta, mobilul va incepe sa lucreze inainte ca utilizatorul sa se trezeasca. Pentru ca stie programul de calatorie al acestuia, poate verifica problemele care pot aparea pe traseu, fie pe sosea sau pe calea ferata, si poate ajusta ora la care trebuie trezit utilizatorul pentru a-i prezenta cea mai buna ruta pentru calatoria respectiva.

Poate controla locuinta, reprogramind sistemul de incalzire centralizata in cazul in care este nevoie de o trezire inaintea orei programate, si poate trimite alerte daca sistemul de securitate a locuintei este declansat.

Reprezinta sistemul de plata al stapinului sau - apropiind telefonul de un senzor al unei bariere, se poate plati automat pentru biletul de parcare sau se pot cumpara obiecte din magazine.

Distractie si secretariat

Telefonul reprezinta si un adevarat templu al clipelor placute care trebuie petrecute departe de locuinta. Pe linga stocarea fisierelor audio sau video, asa cum se intimpla deja in ziua de azi cu anumite telefoane, va lucra cu sistemul electronic de acasa, identificind muzica sau filmele care ar putea interesa utilizatorul si descarcindu-le pentru ca acestea sa poata fi accesate in mijloacele de transport sau in alte momente libere din programul zilei.

De asemenea, va decide in mod inteligent ce trebuie sa faca in cazul apelurilor sau mesajelor care sosesc. Pentru ca detine programul zilnic, va sti sa redirectioneze apelurile catre mesageria vocala cind persoana care-l foloseste se afla intr-o intilnire, mentionind, poate, un text sumar legat de cel care a efectuat apelul si de tipul acestuia.

Dietetician si ghid

Intelegind aproape toate aspectele vietii utilizatorului sau, telefonul poate oferi multe servicii noi, care acum par din scenarii SF.

Spre exemplu, poate planifica o cina sanatoasa, pe baza preferintelor stocate si a continutului probabil al frigiderului, ceea ce este posibil prin accesarea chitantei saptaminale de la magazinul alimentar si eliminarea produselor folosite deja in cursul saptaminii sau care sint expirate.

Mobilul poate oferi, de asemenea, indrumari pentru gasirea unei adrese, ofera alerte despre prietenii aflati in vecinatate sau poate actualiza harta familiei, prin care fiecare membru al acesteia stie permanent unde se afla ceilalti.

A parasi locuinta fara telefonul mobil va deveni ca si cum persoana respectiva ar pleca fara portofel, chei, telefon, acte de identitate si playerul audio in acelasi timp - aproape inimaginabil.

Cinci functii in 10 ani
Mobilele vor continua sa creasca in inteligenta, oferind si ecrane sensibile pe baza de atingere cu rezolutii tot mai mari, recunoasterea comenzilor vocale care sa functioneze intr-adevar, o memorie si o capacitate de stocare mult mai mari. Pe aceste mobile vor exista programe inteligente, capabile sa invete despre comportamente, sa prezica nevoi si sa se integreze cu un numar in crestere de baze de date, precum actualizari ale orarelor de la marii operatori de transporturi. Acum 10 ani, mobilul era un aparat folosit strict pentru voce. Astazi citeste si text si este, in plus, aparat foto, player audio si video si agenda.

Thursday, January 11, 2007

I-phone versus LG KE850

Spuneam in postul anterior ca marea lansare a celor de la Apple nu mi se pare mare stire ci ca mi s-a parut mai interesanta fuziunea celor de la Ote cu austriecii...Acum vin si cu argumente pentru faza cu I-phone...
Iata telefonul LG KE850 care deja a castigat the International Forum Design Product Design Award pentru 2007
Cine a copiat pe cine?....O fi o chestiune de spionaj industrial?/



10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...