Translate

Monday, September 03, 2007

Call Center pentru infoutile bazat pe reclama.



In completarea postului anterior iata ca apar noi servicii mobile advertising based.

In Daily Business apare un articol despre compania romaneasca Excel Models Grup a investit 170.000 euro ( mi se pare enorma suma si stiu ce vorbesc) pentru lansarea unui serviciu de informatii generale prin telefon denumit Freedom, care va putea fi apelat gratuit de pe mobil si care va furniza la cerere informatii in schimbul ascultarii unui clip publicitar de cateva zeci de secunde.
Serviciul Freedom ofera utilizatorului un numar de telefon gratuit - 0800 390 391 -disponibil non-stop din retelele principale de telefonie mobila si fixa Orange, Vodafone si Romtelecom.

Ghidul telefonic Freedom este un serviciu furnizat de operatori care vor consulta baze de date cu acces public si privat, cu scopul gasirii informatiilor solicitate de catre utilizator.

Informatiile solicitate pot face referire la date despre vreme, curs valutar, rezultate loto sau program TV, precum si "informatii locale", despre institutii publice, restaurante, baruri, cluburi, autogari, film sau evenimente locale.

Serviciul Freedom reprezinta, practic, un nou canal de advertising. Conform oficialilor, sunt folosite date de baza despre utilizator, oferite chiar de el (de exemplu, varsta), pentru a alege tipul de mesaj publicitar care va fi ascultat de acesta in timp ce operatorul cauta informatiile solicitate.

Majoritatea informatiilor sunt disponibile in momentul de fata pentru orasele Bucuresti, Constanta, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Timisoara si Sibiu. Alte date, cu caracter general (precum starea vremii - n.r.) sunt disponibile pentru utilizatori din intreaga tara.

Freedom poate prelua pentru inceput pana la 700.000 apeluri/luna, cu o durata medie de 3,3 min/apel si un consum lunar de aproximativ 3 milioane minute. Dupa primele 3 luni de la lansare, oficialii Freedom estimeaza o cifra operationala de circa 2 milioane de apeluri pe luna, cu o rata de crestere de circa 20% lunar.

Publicul tinta, conform oficialilor companiei, sunt persoanele intre 14 si 45 de ani de pe teritoriul Romaniei, preponderent din teritoriul urban.

Compania, cu capital 100% romanesc, este detinuta de oamenii de afaceri Adrian Manea si Doina Barbu. Acestia estimeaza o cifra de afaceri in crestere cu 40% pentru acest an. Conform datelor publicate de Ministerul de Finante, anul trecut compania a inregistrat o cifra de afaceri de 136.000 euro.

Nu stiu daca operatorii vor fi foarte interesati sa promoveze acest serviciu avand in vedere ca le "papa" cota de piata unora din serviciile proprii: vezi Orange Info apelabil la 311 sau Romtelecom Agenda apelabil la 931 pe care acestia incaseaza o gramada de bani. Pe deasupra mai exista si un call center gratuit al celor de la Sapte Seri care prezinta cam aceeasi informatie gratuit si fara reclama. Ideea mi se pare totusi interesanta si binevenita pe piata romaneasca. Mi se pare laudabila incercarea de a gasi si alte canale de distributie a reclamei pe canale alternative fiindca media clasica si in special televiziunea ia toata crema si ne agaseaza cu o reclama insuficient targetata.

Friday, August 31, 2007

Mobile Fotbal de la Mfun


Iata ca in sfarsit cei de la MFun scot ceva cu adevarat interesat pe piata. Totul acum este clar mai ales ca aplicatia este sponsorizata de Bergenbier si sper ca business-ul lor sa prinda viata. Intr-adevar sportul ( sin in special fotbalul) este domeniul cu cea mai mare cautare din lumea informatiilor mobile si chiar din media clasica ( nu degeaba Gsp este numarul unu pe web ca numar de vizitatori unici, nu degeaba a aparut sport.ro convergent cu postul tv cu acelasi nume, nu degeaba meciurile de fotbal sparg audientele pe tv) . Nebunia fanaticilor si a fenomenului sportiv ar putea impinge si serviciile mobile din piata autohtona. Mobile Fotbal a aparut ca o alternativa mai ieftina la informatiile din Orange World si Vodafone live care sunt totusi foarte scumpe pentru utilizatorii din Romania ( o alerta la Orange sau Vodafone este cel putin 0, 05 Euro si avand in vedere ca pe un meci sunt in medie 6 alerte-goluri, cartonase, scoruri- pretul devine destul de mare. In plus userul trebuie sa mai plateasca si traficul sau abonamentul de wap. In Orange stirile sportive sunt gratuite insa abonarea la alerte nu. Sunt 2 tipuri de abonare la alerte- LIVE tarif 0,4 EURO / SMS trimis (fãrã TVA) si FAN - tarif 0,05 EURO/SMS primit) . In Vodafone informatia este si mai scumpa (Ştire sportivă 0,20 USD , Videoclip sportiv 0,50 USD , Pontul GSP 0,50 USD , Alertă primită 0,20 USD/SMS )
Revenind la Mfun acestia iti ofera gratuit ( daca platesti traficul gprs care e destul de mic) meciurile din Liga 1 (Romania), Seria A (Italia), Primera Divison (Spania), Premier League (Anglia) si Bundesliga I (Germania). Ai scoruri live, informatii despre cine si cand a a marcat, cine si ce cartonase a luat, clasamentele competitiilor, programarea etapelor viitoare si clasamentul golgeterilor.
In plus aplicatia are si un filtru TV care iti alege doar programele sportive din programul tuturor posturilor TV, si iti livreaza stirile sportive fierbinti in fiecare zi, direct pe telefonul tau mobil . Aplicatia se poate downloada de aici.
Ii felicit, aplicatia are un design super, imi place cum arata totusi am doar o intrebare: De unde are Mfun informatia? Este producator de informatie sportiva ? Monitorizeaza meciurile, are reporteri care scriu stirile? Evident ca nu, costurile ar fi prea mari. Presupun ca are o colaborare cu un producator de informatie sau pur si simplu isi trag informatia in mod automat de la vreun site extern- ceea ce nu e prea corect si nici legal... Oricum ar fi , felicit initiativa si le urez succes.
2. Zapp are si el alerte sportive insa deocamdata nu conteaza ca operator.
3. Astept sa vedem cu ce va iesi pe aceasta piata operatorul Cosmote.

Wednesday, August 22, 2007

Accident grav cu telefonul mobil

Stirile de la ora 5 sunt pline de accidente tragice. Acest accident insa le intrece pe toate in garvitate !

Wednesday, August 15, 2007

Mobilitatea aduce interactivitate


Agenţiile de publicitate sunt preocupate şi de problema exploatării noilor fenomene sociale şi tehnologice, precum blogging-ul, flash mobbing-ul, Bluetooth-ingul şi recunoaşterea de imagini pentru forme novatoare de marketing pe care utilizatorii mobili le-ar adopta cu mare entuziasm, dacă acestea ar fi promovate mai “pe limba” acestora. „Cei din industria publicităţii vor crea cu imaginaţie hibride de infotainment/publicitate pentru mobile, la care nici nu ne-am gândit până acum”,

Cel mai important ingredient pe care mobilitatea îl poate aduce mixului media din publicitate este interactivitatea. Una din zonele în care interactivitatea mobilităţii ar putea juca un rol important este timpul şi mediile pentru campaniile de marketing.

O mare parte din ceea ce a s-a propus până acum este încă într-o formă abstractă. Însă mobilele ar putea deveni cu siguranţă un alt vehicul pentru conţinut de divertisment generat de către specialiştii în publicitate - utilizatorii de conţinut mobil vor dori să împartă această experienţă cu prietenii, dar în principiu el este proiectat să promoveze un produs sau un brand. Korte susţine că episoadele de animaţie mobilă ar putea face treabă bună.

Linia demarcantă între branduri şi media artistice precum muzica şi filmul se estompează rapid, pe măsură ce publicitarii plătesc artiştii să creeze conţinut promoţional. O nouă dinamică se naşte din colaborarea caselor de înregistrări şi agenţiile de publicitate. Ambele părţi au trecut prin vremuri tulburi – descărcările gratuite de melodii trag în jos vânzările de muzică, iar brandurile au redus bugetele de publicitate, astfel încât industria muzicală şi cea a publicităţii încep să se bazeze din ce în ce mai mult una pe cealaltă pentru a supravieţui.

Agenţiile de publicitate au nevoie de puterea muzicii pentru a crea un conţinut care să atragă atenţia consumatorilor. Casele de înregistrări seamănă din ce în ce mai mult cu furnizorii de conţinut publicitar, până la punctul în care acceptă bani de la publicitari pentru a introduce plasările de produse şi alte forme de marketing de brand în conţinutul muzical şi cel video pe care şi-l dispută. Una din primele modalităţi prin care mobilul va fi folosit de către specialiştii în marketing va fi pentru publicitatea tip ambush, stradală, astfel încât consumatorii ce trec pe lângă posterele stradale, de exemplu, vor primi mesaje legate de anumite evenimente sau activităţi promoţionale. În plus şi conţinutul generat de utilizatorii finali ar putea juca şi el un rol important, exploatând potenţialul mobilelor ca dispozitive de producţie media.

Wednesday, August 08, 2007

Cosmote aduce modele de business si jocuri din Japonia



COSMOTE este singurul operator din Romania care a venit cu un sistem nou de “inchiriere” a jocurilor . Acest model foarte popular in Japonia si SUA ofera utilizatorului accesul lunar la o gama foarte larga de jocuri la un pret mai mic chiar decat cel pentru downloadarea unuia singur. De ce este mai avantajos un asemenea model pentru utilizatorul final? Pentru ca userul are acces la o gama foarte larga de jocuri , poate anula oricand subscriptia si in timpul asta poate incerca cu adevarat multitudinea de jocuri de pe piata. Daca descarci un joc poate sa nu-ti placa, sa te plictisesti repede de el si apoi sa fii dezamagit. Operatorul da ocazia clientului sa poata juca si incerca zeci de jocuri la pretul unuia singur.
Prin platforma de jocuri existanta in cadrul portalui i-mode clientii au acces la ofertele puse la dispozitie de liderii mondiali ai productiei de jocuri cu care Cosmote are deja incheiate parteneriate: Gameloft, EA Games, Zenops, G-mode ,etc dar si la branduri care au facut istorie Sonic, Sega, Tetris, Necocci.

Desperate Housewives, Paris Hilton’s Diamond Quest, Prince of Persia , Real football, Asphalt : Urban GT2, Chessmaster, Ibiza Beach party ,King Kong, Miami Nights:Singles in the City, Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent sunt doar cateva din titlurile pe care le ofera utilizatorilor in site-ul sau i-mode- Gameloft liderul din Europa in productia de jocuri pentru telefoane mobile.

EA Games detine canalul Tetris care pune la dispozitie Ea Bowling 2, Pictionary , Hockey, Minigolf sau la fabulosul Sim City dar iti ofera si versiunile mobile ale celor mai populare jocuri realizate de EA Games : Medal of Honor, Need for Speed Carbon, Fifa 2007, The SIMS 2, SOCOM Mobile Recon.

In ministe-urile celor de la G-mode sau Zenops poti juca Platinum Sudoku, Jumping Ninja, Banana Monkey, Space Harrier, Renault F1 Team, X-Raid Corona Rally, Krystaloids, Alive & Fearless, Puyo Pop sau Bowling. De asemenea te poti juca cu un prieten vechi :simpaticul Sonic al celor de la SEGA sau te poti imprieteni si amuza copios cu un personaj la fel de popular in Japonia dar foarte nou la noi: haiosul Necocci adus in Romania prin parteneriatul recent cu Nancy Japan.

Monday, August 06, 2007

Google Phone ?


Google a investit mai multe sute de milioane de dolari pentru lansarea unui telefon mobil care va permite accesarea serviciilor companiei si intentioneaza sa colaboreze cu operatori americani si europeni. Grupul a solicitat companiei High Tech Computer din Taiwan sa proiecteze un telefon care va functiona, cu software Linux si care ar urma sa fie lansat in primul trimestru al anului viitor. Discutiile cu Verizon Wireless, detinuta de Verizon Communications Inc si Vodafone Group Pic nu au dus la semnarea unui acord pentru distriburea noului mobil. In schimb, este posibil ca T-mobile, detinut de Deutsche Telekom, sa fie partenerul Google pentru piata americana, in timp ce grupul Orange, detinut de France Telecom, va vinde acest model de telefon pe alte piete. Google a realizat prototipuri de telefoane si a purtat discutii asupra specificatiilor tehnice cu producatori precum LG Electronics.

Anian, o companie detinuta de Reuters care monitorizeaza tendintele industriale pentru investitori institutionali, a anuntat luna trecuta ca grupul T-Mobile, detinut de Deutsche Telekom, urmeaza a fi partenerul Google pentru piata americana, in timp ce grupul Orange, detinut de France Telecom, va vinde acest model de telefon pe alte piete. Raportul Anian precizeaza de asemenea ca Verizon Wireless a refuzat integrarea software-ului Google pe telefoanele proprii din cauza cererilor Google legate de veniturile obtinute din publicitate.

T-Mobile si Vodafone au inclus deja servicii de cautare Google pe telefoanele mobile din Europa, in timp ce AT&T le ofera optional. Google a anuntat intr-un comunicat ca incheie parteneriate cu operatori de telefonie mobila, producatori si furnizori de continut media din intreaga lume, dar nu a oferit alte detalii.

Grupul considera serviciile wireless o piata tot mai importanta, dar nu a anuntat oficial planurile de a construi un telefon. Google a realizat prototipuri de telefoane si a purtat discutii asupra specificatiilor tehnice cu producatori precum LG Electronics, potrivit Wall Street Journal.

Introducing GPT-4o

Cu lansarea lui Chat GPT-4o  OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...