Translate

Monday, October 15, 2007

Mobile TV, obsesia industriei


In jurnalul National apare un articol interesant despre obsesia industriei mobile de a construi succesul Mobile TV. Speranţe uriaşe, teste peste teste, analize de piaţă, bătălie pentru fiecare minut petrecut de client cu ochii în ecran, iată pe scurt imaginea celui mai disputat subiect al telecomunicaţiilor: mobile TV.

La Broadband World Forum Europe (Berlin, 8-11 octombrie) subiectul "mobile TV" a adunat la fiecare conferinţă dedicată numeroşi participanţi. De altfel, este una dintre problemele arzătoare pentru industrie, având în vedere că toate târgurile internaţionale importante de profil din acest an (3 GSM, MILIA, Broadband Forum) au dezbătut situaţia în care se află acest domeniu, care a dezamăgit atât jucătorii de piaţă, cât şi utilizatorii. Investiţiile au fost uriaşe, politicile de marketing agresive, iar rezultatele nu au fost cele aşteptate: limitările impuse de "bandă", mărimea ecranului terminalului, preţurile serviciilor şi lipsa conţinutului variat şi adaptat terminalului.


OPTIMISM. În cadrul unei întâlniri cu presa, Johan Bergendahl, vicepreşedinte marketing Ericson, a arătat că industria aşteaptă mai mult consum video pe terminale în următoarele 6-12 luni. Creşterea consmului de mobile TV se bazează pe înmulţirea reţelelor HSDPA, servicii dedicate bazate pe interactivitate şi, nu în ultimul rând, pe o generaţie de tineri pasionaţi de tehnologie.

Un capitol aparte este legat de publicitatea pe mobil, reprezentanţii industriei fiind convinşi că tot mai mulţi utilizatori vor accepta reclamele dacă vor fi "stimulaţi" cu multe minute gratuite, jocuri mai ieftine etc.

Consum global în creştere
Din cifrele prezentate de industria telecom la evenimentul de la Berlin reiese că în acest an consumul global de mobile TV ar putea ajunge la 2 miliarde de dolari, ceea ce ar fi o dublare faţă de 2006. Analizele de piaţă sunt foarte optimiste, estimând 16 miliarde de dolari în 2011.
Pe lângă consumul "clasic" de informaţii media, filmuleţe, clipuri, operatorii ar putea propune clienţilor (în diverse parteneriate) şi alt gen de servicii bazate pe contactul video: info-util, social, relaţii

Tuesday, October 09, 2007

mobile TV -One TV


Francezii au lansat One TV, o retea gratuita care reuneste 20 de televiziuni create numai pentru telefoanele de ultima generatie.
O retea de 20 de canale TV, create exclusiv pentru telefonul mobil sau adaptate in acest scop, a fost lansata in Franta. Reteaua One TV este opera companiei Mobibase si poate fi vizionata gratuit, intrucat firma se autofinanteaza prin vanzarile de publicitate. 100.000 de vizitatori

Formatele propuse de One TV sunt scurte si create special pentru telefoanele mobile de ultima generatie, cu suport 3G, cele mai multe chiar de Mobibase. Printre ele se numara posturi ca Meteo TV, Bollywood TV, Choc TV sau Entrevue TV. „Reteaua noastra va fi orientata mai ales in scopuri de divertisment, catre un public-tinta cu varste cuprinse intre 15 si 35 de ani”, a explicat Laurent Sarver, director de marketing al One TV.

Mobibase, care detine drepturile de difuzare pe telefoanele mobile din partea a 540 de producatori de continut specific din 45 de tari, are 360 de clienti (operatori, creatori de servicii mobile) in 60 de tari. In 2006, compania a avut o cifra de afaceri de 3,38 milioane de euro.

„Buchetul” de televiziuni oferit de Mobibase este deja disponibil pe portalul on-line al Orange si mai poate fi descarcat prin operatorii Bouygues Telecom si SFR. Mobibase a mai semnat un parteneriat cu Nokia pentru a putea difuza One TV prin intermediul Nokia Video Center, accesibil de pe cele mai recente modele Nokia.

Orange ofera in Franta 60 de posturi TV pentru telefonul mobil, iar operatorii SFR si Bouygues Telecom - cate 30 fiecare. One TV va reuni 30 de astfel de televiziuni pana in 2008 si se asteapta la o medie lunara de 100.000 de vizitatori unici.

Pentru a evita folosirea operatorilor ca intermediari, Mobibase urmareste sa profite de aparitia tehnologiei DVB-H, prevazuta pentru 2008 in Franta, care va permite difuzarea de continut video pe telefonul mobil prin intermediul undelor hertziene. Astfel, terminalul mobil poate receptiona emisiuni TV prin DVB-H si in absenta unui semnal de la operatorul respectiv. Tehnologia DVB-H este sustinuta de Uniunea Europeana si este disponibila in mai multe tari de pe intreg mapamondul, guvernul fiind cel care acorda licentele.

Monday, October 08, 2007

Mobile networking





Americanilor le place mai mult să socializeze pe telefonul mobil decât europenilor, majoritatea preferând MySpace şi Facebook drept destinaţie virtuală.

Reţele sociale se extind tot mai mult în spaţiul mobil. M:Metrics, companie care se ocupă cu analiza pieţei mobile, a colectat date atât de la utilizatorii americani, cât şi de la cei europeni, vest-europeni mai precis, pentru a crea o imagine de ansamblu a dinamicii reţelelor sociale, prezentată de eMarketer. Rezultatul a fost că aproximativ 12,3 milioane de utilizatori au accesat site-ul unei reţele sociale de pe telefonul mobil pe parcursul unei luni.

Pe perioada analizată, consumatorii din Statele Unite au fost mai activi în această privinţă decât cei europeni, numărul celor care au intrat într-o reţea socială fiind mai mare cu 3,5%, adică aproximativ 7 milioane de utilizatori. În privinţa utilizatorilor împătimiţi, care accesau acest tip de servicii de mai multe ori pe săptămână sau chiar zilnic, Statele Unite "găzduieşte" 1,8% din această categorie.

Marea Britanie conduce în topul european al celor mai numeroşi fani împătimiţi ai reţelelor sociale, cu aproximativ 1,1 milioane de astfel de utilizatori, fiind urmată de Spania, care contabilizează circa 750.000.

Potrivit M:Metrics, site-urile MySpace şi Facebook conduc în topul preferinţelor utilizatorilor atât în Statele Unite, cât şi în Marea Britanie, atrăgând ceva mai mult din publicul american (3,7 milioane utilizatori) şi ceva mai puţin de jumătate din cel britanic (440.000 utilizatori). Bebo, un site britanic de profil, a prezentat interes pentru 288.000 de utilizatori, în timp ce în alte ţări europene MSN a fost destinaţia preferată a utilizatorilor.

Monday, October 01, 2007

Servicii pentru telefonul mobil



SpinVox ofera serviciile voice-to-screen in patru limbi straine, printre care se numara si Spin-my-Vmail, care transforma mesajele din casuta vocala in text si le transmite catre un telefon mobil sau adresa de e-mail. Spin-my-Blog, care functioneaza pe principiul invers celui aplicat in cazul Spin-my-Vmail, permitand utilizatorilor sa isi actualizeze blog-ul prin dictarea textului direct cu telefonul mobil. Spin-my-Broadcast transforma o conversatie in text, pe care il distribuie mai multor destinatari, iar Spin-my-Memo permite utilizatorilor sa isi dicteze notite si memento-uri, care sunt ulterior trimise catre o adresa de e-mail

GotVoice (www. gotvoice.com) foloseste un sistem automatizat care acceseaza toate casutele vocale ale unui utilizator, inregistreaza mesajele si le trimite prin e-mail in format MP3.

Serviciul gratuit Pinger (www.pinger.com) permite posesorilor de telefoane mobile din SUA sa lase mesaje vocale mai multor persoane, fara a fi nevoiti sa apeleze fiecare utilizator in parte. Utilizatorii isi pot adauga sau importa lista de contacte, astfel incat trebuie doar sa rosteasca numele persoanei pe care doreste sa o apeleze pentru a-i trimite un mesaj prin Pinger.


Jott Networks propun un serviciu voice-to-text care permite introducerea mai rapida a SMS-urilor si e-mail-urilor, precum si dictarea unor notite sau mesaje care sa fie transmise catre alti destinatari.(www.jott. com) sustin ca serviciul lor voice-to-text permite transcrierea de trei ori mai rapida a e-mail-urilor si SMS-urilor.


GrandCentral, o companie achizitionata recent de gigantul Google, cel mai popular motor de cautare pe internet, propune un serviciu care centralizeaza pe un singur numar de telefon nou toate celelalte linii ale consumatorilor (inclusiv telefonul de acasa, de la locul de munca sau telefonul mobil). Mesajele din casuta vocala vor fi automat transmise noului numar de telefon si vor fi pastrate ca fisiere audio intr-o casuta vocala unificata online.


Jaxtr apeleaza atat destinatarul, cat si apelantul direct prin internet, evitand astfel costurile ridicate ale apelurilor internationale.

Wednesday, September 26, 2007

Tot despre serviciile de televiziune mobila ...




Cheltuielile consumatorilor pe serviciile de televiziune mobila vor depasi 6,6 mld. dolari (4,68 mld. euro) pana in 2012, estimeaza un studiu al firmei de cercetare Juniper Research, citat de presa internationala.

Analistii se asteapta ca aproximativ 120 de milioane de utilizatori din peste 40 de tari sa receptioneze transmisii TV pe telefonul mobil pana in 2012, comparativ cu numarul de sub 12 milioane de utilizatori estimat pentru sfarsitul lui 2007. Potrivit Juniper Research, DVB-H (Digital Video Broadcast - Handheld) este standardul de transmisie care va domina piata.

Multi analisti sunt de parere ca televiziunea mobila este o tehnologie nedezvoltata intr-o piata care inca nu a ajuns la maturitate si este foarte fragmentata. Aceasta problema a aparut in atentia analistilor dupa ce, in luna iulie a acestui an, British Telecom (BT) si Virgin Mobile au renuntat la serviciile de televiziune, in urma deciziei Comisiei Europene de a impune DVB-H ca standard de transmisie.

"Impunerea oarecum fortata a standardului DVB-H va ajuta industria, insa creeaza probleme pentru cei care prefera tehnologii rivale care sunt mai eficiente din punctul de vedere al costurilor", a declarat Windsor Holden, autorul raportului intocmit de Juniper Research. "In cele din urma, ar putea fi o masura contraproductiva in incercarea de promovare a televiziunii pe dispozitive mobile", a adaugat Holden.


Potrivit raportului Juniper Research, cea mai mare piata pentru servicii de televiziune mobila in anul 2012 va fi SUA, urmata de Japonia si Italia.

Majoritatea veniturilor vor proveni din abonamente si servicii de tip pay-per-view (platesti pentru fiecare film sau clip vizionat), in timp ce publicitatea va constitui o sursa secundara de incasari.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...