Translate

Tuesday, October 30, 2007

Roboti si tehnologii de recunoastere a imaginilor prin telefonul mobil.


RoGun - este unul dintre ultimele modele de roboti humanoizi care au fost lansati pe piata din Korea- o tara care sprijina oficial programul prin care orice om va avea un robot in casa pana in 2020. Dezvoltat de compania KornTech, robotul inalt de un metru este proiectat pentru uzul casnic, ca bodyguard sau ca bona pentru copii. Folosind o combinatie de multiple tehnologii AI ( inteligenta artificiala) , capabilitatile lui RoGun includ mersul, saluturile , strangerile de mana, pocnitul degetelor, dansul , vorbitul sau cantatul . Alte cateva valente ale lui RoGun sunt recunoasterea si mutatul obiectelor din jur, mimica-gestica, recunoasterea mediului in care se afla, recunoasterea de sunete, recunoasterea fetzelor . E evident ca robotul va deveni in curand foarte util si de asemenea din ce in ce mai present in casele unora ( in special japonezi)( mai multe aici-



De asemenea progresele din domeniul tehnologiei recunoaşterii imaginilor au determinat şi alte companii să dezvolte o muncă de cercetare în acest domeniu.
Francezii de la Accenture Technology au dezvoltat o tehnologie care face ca un telefon 3G (sau HSDPA) echipat cu o cameră video să poată “răspunde” utilizatorului său la întrebări legate de obiectele din jur.
În curând o înregistrare video a unui obiect despre care utilizatorul vrea să obţină informaţii să fie suficientă pentru ca telefonul mobil să îi ofere tot ce doreşte să afle. Conform newscientist.com, sistemul - botezat Pocket Supercomputer, funcţionează prin conectarea la un server central care potriveşte imaginile înregistrate cu imagini dintr-o bază de date anterior creată.. Tehnologia se bazează pe un algoritm, SIFT, care utilizează sute sau mii de puncte de referinţă pentru identificarea imaginilor primite de la utilizator cu cele din baza de date, procesul funcţionând indiferent de unghiul din care a fost realizată înregistrarea. Crearea unei baze de date cu 5.000 de entităţi durează cam o zi şi procedura de potrivire a imaginilor câteva milisecunde.
Microsoft are sistemul Lincoln, care permite utilizatorilor să facă fotografii pe care să le trimită apoi pentru identificare, sau sistemul similar ViPR, dezvoltat de Evolution Robotics, disponibil deja în Japonia. Creatorul algoritmului, care stă la baza acestei tehnologii, consideră că aceasta este genul de aplicaţie pentru care a fost conceput SIFT în 2004 şi crede că recunoaşterea obiectelor cu ajutorul celularului va avea totuşi nevoie de timp pentru a ajunge să fie utilizată în viaţa de zi cu zi

Thursday, October 25, 2007

The SUN a lansat Thesun.mobi


Cel mai citit cotidian britanic, "The Sun", a lansat serviciul Thesun.mobi, prin care utilizatorii de telefonie mobila vor putea accesa de pe telefoane articole si imagini din "The Sun", informeaza NewsIn.

Noul serviciu permite utilizatorilor si descarcarea de stiri si continut video in schimbul unei sume de pana la 4,3 euro.

Reprezentantul noului serviciu, Andrew Bagguley, a declarat ca, prin intermediul serviciului, cotidianul britanic vrea sa atinga noi audiente. "Sunt peste 8 milioane de consumatori de stiri si informatii pe telefonul mobil in Marea Britanie in fiecare luna, iar 'The Sun' urmareste sa-si extinda brandul in spatiul telefoanelor mobile si sa atinga noi audiente", a declarat Andrew Bgguley.

"The Sun" este cel mai citit cotidian in limba engleza, cu un tiraj de aproape 8 milioane de exemplare pe editie. Acesta este detinut de compania News International care face parte din News Corporation, detinuta de Rupert Murdoch.

News Corporation detine mai multe zeci de posturi TV in intreaga lume, printre care operatorul prin satelit British Sky Broadcasting (BSkyB), reteaua SKY, canalele Fox News, compania de productie cinematografica 20th Century Fox, zeci de reviste si ziare, printre care "The Times" si "News of the World" si mai multe site-uri.

Tuesday, October 23, 2007

Mobile ticketing pentru cursele aviatice.


Asociatia Internationala de Transport Aerian (International Air Transport Association – IATA) impune transportatorilor aerieni sa renunte la biletele de hartie in favoarea celor electronice si sa ofere si posibilitatea check-in-ului prin telefonul mobil, ca alternativa la solutia de check-in online.

Din luna iunie 2008 toate companiile aeriene afiliate IATA (peste 250) vor emite numai bilete electronice, sistemul de management al biletelor simplificandu-se considerabil. Aceasta nu inseamna doar ca pasagerul poate sa se prezinte la aeroport numai cu cartea de identitate sau pasaportul, ci si cheltuieli reduse pentru companiile aeriene si micsorarea timpului de asteptare la cozile de la ghiseele de check-in. Biletul electronic mai ofera si posibilitatea efectuarii "self check-in-ului", adica pasagerul se poate inregistra singur pentru zbor.
Tot de anul viitor, companiile aeriene vor avea la dispozitie o platforma care sa permita realizarea check-in-ului (inregistrarea pasagerului pentru zbor, alegerea locului in avion si primirea cartii de imbarcare) prin intermediul telefonului mobil. Cartea de imbarcare va deveni astfel un simplu cod de bare 2D care va fi expediat pasagerului direct pe telefonul mobil, prin SMS. Odata ajuns la aeroport, pasagerul se va prezenta la ghiseul de check-in, unde isi va inregistra bagajul de cala, sau direct la poarta de imbarcare, in cazul in care calatoreste doar cu bagaj de mana. Organizatia spera ca in acest fel va reusi sa evite congestiile de la aeroport si sa fluidizeze traficul de pasageri.
In momentul de fata, singurele companii care ofera posibilitatea de check-in prin intermediul telefonului mobil, pentru zborurile cu plecare din Bucuresti, sunt KLM si AirFrance. Insa solutiile celor doua companii presupun conectarea la site-urile wap, klm.com, respectiv mobile.airfrance.com, unde se vor introduce datele: numarul biletului electronic, datele de zbor si codul rezervarii. Pentru finalizarea procesului, pasagerul va avea nevoie de cel putin 5-8 minute. Apoi, apare problema tiparirii cartii de imbarcare trimise pe e-mail. Noua solutie pe care o propun specialistii IATA tuturor companiilor aeriene este mult mai simpla. In momentul in care pasagerul achizitioneaza un bilet, online sau de la o agentie, el declara si un numar de telefon mobil. Pentru primirea boarding pass-ului pasagerul va trebui fie sa utilizeze un serviciu bazat pe trimitere/primire de SMS-uri, fie prin folosirea sistemului de check-in online sau telefonic. In toate cazurile, finalitatea o va constitui primirea codului de bare 2D, care contine toate informatiile pentru imbarcare, pe telefonul mobil, prin SMS. La aeroport, pasagerul va pozitiona telefonul mobil – pe al carui ecran trebuie sa apara codul 2D – in fata unui cititor electronic. Urmeaza un simplu "beep" si se poate urca la bordul aeronavei. In acest moment, sistemul este deja folosit cu succes de companii precum Air Canada, Spainair, Air Berlin, Japan Airlines si All Nipon Airways.

Friday, October 19, 2007

Noul Nokia 9060





Un cadou excelent pentru soacra dvs: Un telefon mobil nou lansat + abonament de convorbiri nelimitate in retea. ( reteaua electrica)

Thursday, October 18, 2007

My Skype





MySpace, cea mai populara retea sociala online din lume si Skype, cel mai mare furnizor de telefonie prin internet, au anuntat intr-o declaratie comuna, incheierea unui parteneriat, care da nastere celei mai mari comunitati online din lume care poate comunica si vocal, informeaza Dow Jones Newswires.
In cativa ani prevad ca va intra in joc si un mare operator mobil sau poate chiar domnul Google. Daca intra in parteneriat si o banca sau un grup financiar de mare forta si isi vor unifica operatiunile vom participa la o noua revolutie globala. Cum ar fi sa ai un telefon mobil care sa functioneze direct pe net, in orice colt al lumii, gratuit si care sa-ti mai ofere si bani? Iti poti crea o proprie retea sociala care sa aiba aceleasi nevoi , asteptari si cunostinte ca si tine. Poti vinde si cumpara servicii sau produse direct celor interesati, fara intermediari. O mana cereasca pentru industria de adevertising si comunicare care va fuziona cu media clasica. Am luat-o deja razna...

La nivel mondial, MySpace are peste 110 milioane de utilizatori activi pe luna, iar Skype are 200 de milioane de abonati. Potrivit acordului, serviciul de telefonie prin internet al Skype se alatura functiei de mesagerie instant MySpace, iar membrii retelei soaciale vor putea sa apeleze prin serviciul de telefonie Skype ceilalti membri MySpace si Skype in mod gratuit.

Noul parteneriat ofera utilizatorilor din intreaga lume mai multe cai de interconectare rapida si usoara. Skype este disponibil in 28 de limbi si este folosit aproape in toata lumea. Skype a fost preluata in 2005 de catre eBay, contra sumei de 2,6 miliarde dolari. MySpace, face parte din Fox Interactive edia Inc., companie detinuta de investitorul Rupert Murdoch.

Monday, October 15, 2007

Mobile TV, obsesia industriei


In jurnalul National apare un articol interesant despre obsesia industriei mobile de a construi succesul Mobile TV. Speranţe uriaşe, teste peste teste, analize de piaţă, bătălie pentru fiecare minut petrecut de client cu ochii în ecran, iată pe scurt imaginea celui mai disputat subiect al telecomunicaţiilor: mobile TV.

La Broadband World Forum Europe (Berlin, 8-11 octombrie) subiectul "mobile TV" a adunat la fiecare conferinţă dedicată numeroşi participanţi. De altfel, este una dintre problemele arzătoare pentru industrie, având în vedere că toate târgurile internaţionale importante de profil din acest an (3 GSM, MILIA, Broadband Forum) au dezbătut situaţia în care se află acest domeniu, care a dezamăgit atât jucătorii de piaţă, cât şi utilizatorii. Investiţiile au fost uriaşe, politicile de marketing agresive, iar rezultatele nu au fost cele aşteptate: limitările impuse de "bandă", mărimea ecranului terminalului, preţurile serviciilor şi lipsa conţinutului variat şi adaptat terminalului.


OPTIMISM. În cadrul unei întâlniri cu presa, Johan Bergendahl, vicepreşedinte marketing Ericson, a arătat că industria aşteaptă mai mult consum video pe terminale în următoarele 6-12 luni. Creşterea consmului de mobile TV se bazează pe înmulţirea reţelelor HSDPA, servicii dedicate bazate pe interactivitate şi, nu în ultimul rând, pe o generaţie de tineri pasionaţi de tehnologie.

Un capitol aparte este legat de publicitatea pe mobil, reprezentanţii industriei fiind convinşi că tot mai mulţi utilizatori vor accepta reclamele dacă vor fi "stimulaţi" cu multe minute gratuite, jocuri mai ieftine etc.

Consum global în creştere
Din cifrele prezentate de industria telecom la evenimentul de la Berlin reiese că în acest an consumul global de mobile TV ar putea ajunge la 2 miliarde de dolari, ceea ce ar fi o dublare faţă de 2006. Analizele de piaţă sunt foarte optimiste, estimând 16 miliarde de dolari în 2011.
Pe lângă consumul "clasic" de informaţii media, filmuleţe, clipuri, operatorii ar putea propune clienţilor (în diverse parteneriate) şi alt gen de servicii bazate pe contactul video: info-util, social, relaţii

Tuesday, October 09, 2007

mobile TV -One TV


Francezii au lansat One TV, o retea gratuita care reuneste 20 de televiziuni create numai pentru telefoanele de ultima generatie.
O retea de 20 de canale TV, create exclusiv pentru telefonul mobil sau adaptate in acest scop, a fost lansata in Franta. Reteaua One TV este opera companiei Mobibase si poate fi vizionata gratuit, intrucat firma se autofinanteaza prin vanzarile de publicitate. 100.000 de vizitatori

Formatele propuse de One TV sunt scurte si create special pentru telefoanele mobile de ultima generatie, cu suport 3G, cele mai multe chiar de Mobibase. Printre ele se numara posturi ca Meteo TV, Bollywood TV, Choc TV sau Entrevue TV. „Reteaua noastra va fi orientata mai ales in scopuri de divertisment, catre un public-tinta cu varste cuprinse intre 15 si 35 de ani”, a explicat Laurent Sarver, director de marketing al One TV.

Mobibase, care detine drepturile de difuzare pe telefoanele mobile din partea a 540 de producatori de continut specific din 45 de tari, are 360 de clienti (operatori, creatori de servicii mobile) in 60 de tari. In 2006, compania a avut o cifra de afaceri de 3,38 milioane de euro.

„Buchetul” de televiziuni oferit de Mobibase este deja disponibil pe portalul on-line al Orange si mai poate fi descarcat prin operatorii Bouygues Telecom si SFR. Mobibase a mai semnat un parteneriat cu Nokia pentru a putea difuza One TV prin intermediul Nokia Video Center, accesibil de pe cele mai recente modele Nokia.

Orange ofera in Franta 60 de posturi TV pentru telefonul mobil, iar operatorii SFR si Bouygues Telecom - cate 30 fiecare. One TV va reuni 30 de astfel de televiziuni pana in 2008 si se asteapta la o medie lunara de 100.000 de vizitatori unici.

Pentru a evita folosirea operatorilor ca intermediari, Mobibase urmareste sa profite de aparitia tehnologiei DVB-H, prevazuta pentru 2008 in Franta, care va permite difuzarea de continut video pe telefonul mobil prin intermediul undelor hertziene. Astfel, terminalul mobil poate receptiona emisiuni TV prin DVB-H si in absenta unui semnal de la operatorul respectiv. Tehnologia DVB-H este sustinuta de Uniunea Europeana si este disponibila in mai multe tari de pe intreg mapamondul, guvernul fiind cel care acorda licentele.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...