Translate

Saturday, November 29, 2008

Nu muriti acum.. mai sunt atatea modele de vazut !



Ca tot veni vremea alegerilor si maine vom da cu stampila pe toti cei care ne vor conduce urmatorii ani le urez sa n-apuce ultimele modele de la Nokia, Apple-iPhone, Samsung , Sony Ericsson, Motorola sau orice de la orice alt producator daca ne vor calari ca pana acum si nu vor rezolva problemele care ne framanta pe toti prin tara asta...

Thursday, November 27, 2008

Telefon mortal !


Cat de departe s-a ajuns cu telefonul mobil ? Oamenii intr-adevar au imaginatie pentru ca o descoperire a poliţiei italiene care a confiscat un telefon mobil s-a dovedit a fi cel mai letal telefon. Telefonul - pistol, dotat şi cu display fals- avea un încărcător cu patru gloanţe de calibru 22 fiind încărcat şi gata de a fi folosit . Mobilul devenea pistol prin culisarea tastaturii. Antena era ţeava, iar apăsare pe una din taste acţiona "trăgaciul" .

Daca aceasta stire este una reala data de agentiile de presa din toata lumea a doua poza este o gluma care circula pe net si reprezinta armamentul din dotarea armatei "elvetiene" ...

Mobile Banking si diferentele dintre Europa si Japonia...


Astazi se anunta cu mare pompa ca ING Bank, împreună cu MasterCard, au lansat serviciul de plată prin telefonul mobil, ING Mobile Payments, România fiind prima ţară în care banca va testa soluţia bazată pe sistemul MaestroPayPass. Daca japonezii foloseau de acum 8-9 ani sisteme asemanatoare pentru plata directa de pe telefonul mobil iata ca incepem si noi firav sa implementam astfel de servicii. In prima faza acestea sunt abia testate insa vor mai trece niste ani pana cand vor fi adoptate de marea masa de consumatori.

ING Romania lansează prima fază a programului pilot ING Mobile Payments ei declarand ca “in câţiva ani plata cu telefonul mobil va deveni ceva obişnuit şi ne mândrim cu faptul că ING şi România au fost “vârf de lance” în această regiune. Programul pilot ( e ca versiunile beta din online) va dura şase luni si va folosi 125 de clienţi pentru acest serviciu, care va fi testat în cele şase luni de un total de 500 de persoane. Noul sistem este funcţional în locaţiile selectate ale partenerilor SensiBlu, Inmedio, Eurest, Hollywood Multiplex şi ProCinema, un total de 30-40 de locaţii în care va putea fi folosit .

Pentru a putea folosi acest tip de plată, este necesar un telefonul mobil compatibil cu o tehnologie specială, Near Filed Communication, acces la serviciile GPRS din Orange si Vodafone. Clienţii ING selectaţi pentru prima fază a programului pilot vor primi un telefon Nokia 6121 care are încorporată tehnologia NFC (Near Field Communication), tehnologie ce asigură atât securitatea plăţii electronice cât şi comunicarea wireless cu terminalele comercianţilor. Serviciul poate fi utlizat pentru sume de până la 80 lei.

Ca sa comparam situatia din Japonia cu cea din Europa, iata ca Nokia - producatorul de telefoane mobile care controleaza 40% din piata mondiala se retrage din Japonia fiindca nu poate face concurentei de acolo. Coplesita de producatorii locali producatorul finlandez va opri vanzarile in Japonia, cu exceptia marcii de lux Vertu ( se stie ca industria brandurilor de lux e dominata inca de europeni) , dupa ce eforturile de a-si majora cota de piata nu au dus la rezultatele dorite. In Japonia Nokia a reusit sa atinga doar o cota de doar 1%, in conditiile in care consumatorii prefera echipamentele japoneze care incorporeaza tehnologii avansate.


Monday, November 24, 2008

Noutati din trusturile de media-servicii de mobile infotainment




Iata ca trusturile mari de media de la noi incep sa se implice din ce in ce mai mult in zona infotainment mobile. Dupa serviciile de stiri oferite in portalurile Vodafone si Cosmote de News In - agentia de stiri a grupului Realitatea-Catavencu, iata ca si Monopoly Media apartind aceluiasi trust prin Zoom, reteaua de ecrane TV cu circuit inchis de la metrou ofera in fiecare dintre cele 45 de statii de metrou din Capitala un nou serviciu destul de interesant. Cei peste 700.000 de calatori care circula cu metroul vor putea face anunturi de mica publicitate direct pe ecranele instalate la metrou.. Anunturile vor fi difuzate pe toate cele 700 de ecrane prezente in fiecare statie de metrou trimitand sms la numarul 1480, cu un cost de 1,19 euro per mesaj. Serviciul “Mica publicitate prin SMS” va putea fi utilizat in toate retelele si va contine statia de metrou aleasa pentru difuzare, ora si anuntul in sine si va trebui transmis cu o zi inaintea aparitiei pe ecranele Zoom. Anuntul va fi afisat de minimum trei ori in cadrul orei alese. In curand, “zoom-erii” vor putea face si dedicatii celor dragi.
Odata cu aceste incercarri se pot imagina o alta multime de servicii interactive, jocuri , concursuri,servicii de vanzari bazate pe micropayments care sa foloseasca cu eficienta reteaua de LCD-uri de la metrou.
Reteaua Zoom a fost lansata de Monopoly Media la inceputul lunii octombrie si a necesitat o investitie de peste doua milioane de euro. Monopoly Media este principalul jucator de pe piata de publicitate indoor din Romania. Compania detine o retea de peste 3.500 de ecrane, in peste 40 de orase.

Thursday, November 20, 2008

Tarifele de interconectare ale operatorilor mobili din 2009

Vom avea o piata din ce in ce mai interesanta, tarifele de interconectarea intre operatori tinzand spre 2009 sa se uniformizeze. Tarifele de interconectare ale companiilor Orange si Vodafone vor scadea de la 6,04 la 5,03 la eurocenti pe minut din data de 1 ianuarie 2009. Pe de alta parte si outsiderii au intrat in lupta directa cu operatorii consacrati. Astfel, ANC a impus in premiera operatorilor Cosmote, Zapp si RCS&RDS din 2009 un tarif de interconectare in relatia cu ceilalti furnizori.
Tarifele de interconectare practicate de companiile Cosmote si Zapp vor scadea de la 1 februarie 2009 la 6,4 eurocenti pe minut de la 8,2, respectiv 8,01 eurocenti pe minut in timp ce tarifele RCS&RDS vor scadea la 7,21 eurocenti pe minut.
Cat o sa conteze de acum incolo in bugetele companiilor acesti bani luati de la competitori ca le apeleaza clientii?

Wednesday, November 19, 2008

Jocuri gratuite de la National Geographic.

Organizaţia non-profit National Geographic cunoscuta mai ales pentru revista sa si pentru documentarele excelente realizate vrea sa intre pe piaţa jocurilor video.
Jocurile vor folosi ca teme subiecte din aria de interese a National Geographic, un exemplu fiind primul titlu lansat, “Herod’s Lost Tomb” , inspirat dintr-un reportaj despre regele Irod. Disponibil gratuit pentru PC-uri, Mac-uri şi iPhone-uri, jocul a fost creat de o divizie NGS proaspăt formată, În viitor sunt aşteptate şi jocuri pentru Wii şi PS3 si probabil si pentru mobile, dezvoltate atât în curtea proprie, cât şi în cadrul unor parteneriate, dintre care unul cu Namco Bandai şi unul cu Sony.
In Romania National Geographic va lansa, in 2009, doua posturi noi de televiziune, Nat Geo Music si Nat Geo Adventure. Nat Geo Music nu va difuza doar clipuri muzicale, ci va transmite concerte, emisiuni despre infiintarea anumitor trupe care au mar¬cat cultura muzicala a lumii, documentare etc. Nat Geo Adventure va difuza povesti ale unor oameni care au ajuns in situatii-limita, in cautarea aventurii.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...