Translate
-
Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...
-
Am gasit un articol interesant care m-a ajutat sa imi fac o imagine asupra a ceea ce e posibil sa se intample in viitor in fluxul informatii...
-
Chat GPT este un model de limbaj natural creat de OpenAI, care utilizează rețele neuronale pentru a înțelege și genera text, în timp ce Sams...
Monday, January 16, 2017
Thursday, January 12, 2017
O vedem si pe asta : Jeansi cu GPS.
Compania franceză Spinali Design a lansat acum o linie de jeanşi
cu GPS.
Essential Jeans vibrează de fiecare dată când utilizatorul trebuie să
meargă la stânga sau la dreapta. Dacă apuci în direcţia greşită, „motoraşele”
vibrează în acelaşi timp.
Vibraţiile sunt transmise pe părţile laterale ale
picioarelor prin intermediul unor senzori montaţi în acele zone.
Un feature al acestor jeanşi este functia„Ping”, care oferă
posibilitatea de a transmite o vibraţie unei alte persoane care poartă o
pereche pentru a-i atrage atenţia.
Bine ca nu au mers atat de departe incat sa inventeze si chilotii cu vibratii bazate pe GPS si pe compatibilitati de profil. Cand esti in apropierea cuiva compatibil sa-ti vibreze brusc chilotii :)...
Monday, December 19, 2016
Brandurile vor integra realitatea virtuală în serviciile de relații cu clienții
Un studiu Oracle
arata ca brandurile vor integra realitatea virtuală în serviciile de relații cu
clienții
Rezultatele
studiului indică faptul că 78% dintre branduri vor să integreze VR-ul în cadrul
serviciului de relații cu clienții până în anul 2020, în timp ce 4 din 5
companii (80%) vor utiliza asistenții virtuali în cadrul acestui proces.
60% dintre companiile participante la studiu au declarat că,
în prezent, procesul de profilare a clientului nu include și date extrase din
interacțiunile anterioare cu brandul sau din social media.
Probabil firmele
vor utiliza aceste date si le vor integra in programele de VR pentru a dezvolta
asistenții virtuali și inteligența artificială cu scopul de satisfacere a
nevoilor clienților si a interactiunii cat mai scazute cu personalul uman.
Thursday, December 15, 2016
Coca Cola a pregatit un mesaj inregistrat direct in capacul sticlei.
Idei din ce in ce mai faine de la retailerii din FMCG.
Coca Cola a realizat un capac destept care te lasa sa inregistrezi un mesaj vocal pentru cei dragi.
In curand sper ca il vor conecta si la telefonul mobil si vei putea modifica de la distanta / conecta la mobil pentru a crea alte nazbatii si experiente haioase.
De ce nu o sticla desteapta care sa informeze providerul ca sucul din sticla s-a terminat si sa comande direct la usa.
Cei de la Pepsi Romania au folosit o aplicatie foarte desteapta de realitate augmentata numita Blippar pentru a-si promova produsul. Aplicatia recunoaste obiectele din jur si ti le cauta pe internet.
Coca Cola a realizat un capac destept care te lasa sa inregistrezi un mesaj vocal pentru cei dragi.
In curand sper ca il vor conecta si la telefonul mobil si vei putea modifica de la distanta / conecta la mobil pentru a crea alte nazbatii si experiente haioase.
De ce nu o sticla desteapta care sa informeze providerul ca sucul din sticla s-a terminat si sa comande direct la usa.
Cei de la Pepsi Romania au folosit o aplicatie foarte desteapta de realitate augmentata numita Blippar pentru a-si promova produsul. Aplicatia recunoaste obiectele din jur si ti le cauta pe internet.
Tuesday, December 13, 2016
Uber pregateste o noua aplicatie plina de surprize.
Uber pregateste o noua experienta prin care sa integreze mai
multe aplicatii de mobil in una singura.
Noua aplicație Uber va fi disponibilă în următoarele
săptămâni tuturor utilizatorilor iOS și Android din întreaga lume. Noua
aplicație Uber va învața din obiceiurile tale. Dacă ești un călător frecvent vei
vedea “scurtături” care anticipează destinația ta. În curând vei putea să îți
conectezi și calendarul la aplicația Uber. Atunci când faci asta, întâlnirile
tale vor apărea automat ca “scurtături”, și vei economisi timpul de a deschide
alte aplicații pentru a găsi adresa potrivită.
Noua experiență Uber este reimaginată în jurul unei simple
întrebări – “Unde mergi?”. În fond și la urma urmei, folosești Uber ca să
ajungi undeva – sau la cineva.
Folosești Uber ca să te întâlnești cu prietenii
atunci cand mergeți la un concert sau ieșiți în oraș. Asta înseamnă că
destinația ta este o persoană. Ca să îți dai seama exact unde este acea
persoană, trebuie ca de multe ori să schimbi un număr mare de mesaje. Uber va
introduce în curând o nouă funcționalitate - oamenii sunt noile destinații,
care îți va permite ca destinația ta să fie o persoană, și nu un loc. Tot ce
trebuie să faci este să îți sincronizezi contactele cu aplicația Uber, să
introduci numele persoanei respective în bara de căutare și pornești la drum
imediat ce îți va trimite trimite locul în care se află.
Folosești Uber ca
să ajungi la gară? Vei putea vedea mersul treburilor, autobuzelor și al
metroului. Te îndrepți către un loc în care să iei masa în oraș? Vezi
putea vedea recenziile altor utilizatori direct din aplicație. Explorezi un nou
cartier? Vei putea folosi Foursquare pentru recomandări de locuri în care să
mergi și lucruri pe care să le faci. În drum către prietenii tăi? Poți testa
filstre exclusive Snapchat sau asculta melodiile tale preferate.
Thursday, December 08, 2016
Rusii pun pe piata o aplicatie prin care doar pe baza unei fotografii iti gaseste datele personale din retelele sociale.
Tuesday, December 06, 2016
Monday, December 05, 2016
App Maker de la Google, o aplicatie pentru dezvoltarea si designul aplicatiilor de business
App Maker este un utilitar
lansat recent de Google cu ajutorul caruia utilizatorii interesati pot crea
aplicatii fara a sti programare se bazeaza pe o interfata grafica ce ajuta la
design-ul aplicatiilor.
Google spune ca prin
intermediul App Maker se pot crea aplicatii simple care sa rezolve diverse
probleme intr-o companie, cum ar fi urmarirea comenzilor sau inventarierea
produselor.
App Maker este disponibil prin Google’s Early Adopter
Program for G Suite Business.
Wednesday, June 08, 2016
Tuesday, April 26, 2016
Rezultate Orange martie 2016
La 31 martie 2016, Orange România avea 10.009.000 clienţi din care 48,2% abonaţi şi 51,8% utilizatori ai serviciilor PrePay,
Wednesday, April 13, 2016
Tech-savvy Pets- Animalele si tehnologia...
Un subiect interesant.
Si animalele de companie beneficiaza de tehnologie. De la clasicul GPS pus pe zgarda , la zgarzi cu comenzi si vibratii, cu interpretarea vocii si traducerea in limbaj uman, la livrarea hranei de la distanta cu ajutorul smartphoneului....
Si animalele de companie beneficiaza de tehnologie. De la clasicul GPS pus pe zgarda , la zgarzi cu comenzi si vibratii, cu interpretarea vocii si traducerea in limbaj uman, la livrarea hranei de la distanta cu ajutorul smartphoneului....
Monday, April 04, 2016
Tuesday, February 09, 2016
Monday, January 11, 2016
Fight holographic robots with Microsoft HoloLens.
HoloLens mixed reality gaming demoFight holographic robots with Microsoft HoloLens.
Posted by The Verge on 6 Octombrie 2015
Thursday, November 12, 2015
2 aplicatii care te ajuta pentru a face bine si a te implica. Fa un bine orasului si oamenilor de langa tine cu ajutorul telefonului.
Prima aplicatie e un "Radar pentru bine" ce
transforma pe cei care isi doresc sa participe ca voluntari in actiuni sociale in cei care pun in
practica voluntariatul.
si
A doua este aplicatia Civic Alert disponibila de asemenea in
Google Play si App store si pe site la http://www.civicalert.ro . Aplicatia e
cea mai simpla si rapida modalitate de a trimite sesizari, initiative si
propuneri catre unitatile administrative ale statului (primarii, administrarea
parcurilor si a infrastructurii urbane, de mediu, constructii, curatenie, etc,
etc)
Thursday, October 29, 2015
Wednesday, October 28, 2015
Tuesday, October 13, 2015
Orange a primit acceptul de a face teste cu reteaua 5G in Franta
Orange a primit acceptul de la organismele de reglementare de a incepe testele cu reteaua 5G in Franta. Pentru testele din Belfort se folosesc benzile de 6GHz si 100GHz pana la sfarsitul lui 2016, asteptand lansarea comerciala 5G pana in 2020.
Recentele teste facute de Nokia si NTT Docomo au demonstrat viteze
pana la 10Gb folosind frecventele mmWave ca parte a proiectului mmMagic project.
Asteptam sa incepa curand si testele 5G si in Romania ca sa avem acces la
viteze uimitoare, necesare in viitor mai ales pentru Internet of things si produse machine to machine.
In Romania, Alcatel-Lucent a anuntat ca ar putea contribui la dezvoltarea tehnologiei mobile de a cincea generatie (5G) dupa 2018, pana atunci industria lucrand la stabilirea standardelor 5G. Tehnologia va actiona asupra lucrurilor din jurul nostru ce vor avea senzori si vor comunica intre ele (internet of things)
Cei de la Alcatel, intr-un articol pentru Hotnews spun ca 5G ar presupune:
1. Viteze foarte mari de transfer de 10-20Gbps
2. Acoperire mai buna si mai extinsa: livrarea de servicii peste tot in lume, geografic vorbind, dar si acoperire in interiorul cladirilor;
3. Multimi: capacitate de functionare simultana pentru un numar mare de oameni, atat in situatii previzibile, dar mai ales imprevizibile. Aceasta presupune abilitatea de a asigura capacitate in mod dinamic, intr-un timp foarte scurt;
4. Comunicatii indispensabile: Controlul si multe dintre automatizarile industriei necesita fiabilitate absoluta si zero intarzieri. 5G ar putea crea o retea conceputa ca un model de business platforma pentru o suita de verticale;
5. Comunicatiile din sectorul public: 5G poate intari reteaua in asa fel in cat daca un numar de noduri sau o baza cedeaza, terminalele pot avea in continuare acces la servicii - fie prin comunicarea directa intr-o maniera criptata, fie prin devierea imediata catre o baza functionala;
6.IoT: un sector cu un intreg subset de utilizari, de la agricultura si senzori remote care trimit date putine, dar sunt constranse de energia consumata, la sanatate si senzori care cer un nivel critic de siguranta si stabilitate, la utilizari foarte diverse in mediul urban si la masini sau trenuri care se conduc singure.
Friday, September 11, 2015
Orange schimba abonamentele si adopta o noua identitate vizuala.
Clienţii Orange vor avea
la dispoziţie o noua gamă simplificată de abonamente de voce şi internet,
acestea înlocuind abonamentele Cangur, Panteră şi Colibri, respectiv
abonamentele de bază Orange Me, dedicate serviciilor de voce, şi Orange Net,
pentru internet, care pot fi combinate în pachetele Orange Share şi Orange
Family.
Se introduc abonamente individuale dedicate
micilor întreprinzători Orange Pro. În plus, companiile mici şi mijlocii ce
aleg abonamentele Orange Pro beneficiază de ofertele Orange Share şi Orange
Family.
De
asemenea Orange va oferi clienţilor serviciul apel 4G, prin tehnologia VoLTE,
iar din 2 noiembrie apel Wi-Fi utilizând tehnologia VoWiFi.
La
cumpararea oricărui smartphone 4G clienţii vor primi cadou o baterie externă
Power Up, pe care o vor putea înlocui oricând cu o baterie plină la orice
magazin Orange.
De
asemenea Orange adopta o noua identitate vizuala ce reflectă promisiunea
centrată pe experienţa clienților şi noul portofoliu simplificat de abonamente
și servicii
De
sâmbătă, 12 septembrie, ora 20:30 în Piața Universităţii din București, se va
deschide cortul care găzduiește evenimentul #Orange4U, unde vizitatorii sunt
așteptați cu instalații interactive, aplicații, telefoane de ultima generație,
jocuri şi cadouri surpriză. #Orange4U este deschis publicului zilnic până
pe 20 septembrie.
Friday, August 14, 2015
Plati cu telefonul mobil. Suntem prinsi intr-o bucla atemporala? Ziua Cartitei pentru platile mobile?
Dupa ce incercase in anii 2000 sa lanseze platile pe telefonul mobil , prin 2008 se anunta iarasi cu mare pompa ca ING Bank, împreună cu MasterCard, au lansat serviciul de plată prin telefonul mobil, ING Mobile Payments, România fiind prima ţară în care banca va testa soluţia bazată pe sistemul MaestroPayPass.
ING Romania lansa in 2008 prima fază a programului pilot ING Mobile Payments ei declarand ca “in câţiva ani plata cu telefonul mobil va deveni ceva obişnuit şi ne mândrim cu faptul că ING şi România au fost “vârf de lance” în această regiune. Programul pilot ( e ca versiunile beta din online) va dura şase luni si va folosi 125 de clienţi pentru acest serviciu, care va fi testat în cele şase luni de un total de 500 de persoane. Noul sistem este funcţional în locaţiile selectate ale partenerilor SensiBlu, Inmedio, Eurest, Hollywood Multiplex şi ProCinema, un total de 30-40 de locaţii în care va putea fi folosit .
Pentru a putea folosi acest tip de plată, este necesar un telefonul mobil compatibil cu o tehnologie specială, Near Filed Communication, acces la serviciile GPRS din Orange si Vodafone. Clienţii ING selectaţi pentru prima fază a programului pilot vor primi un telefon Nokia 6121 care are încorporată tehnologia NFC (Near Field Communication), tehnologie ce asigură atât securitatea plăţii electronice cât şi comunicarea wireless cu terminalele comercianţilor. Serviciul poate fi utlizat pentru sume de până la 80 lei. Asta in 2008 ! (nu mai reiau pe cele din 1999-2000)
Iata ca , la 7 ani diferenta ING uita periodic aceste lucruri ( ca na, memoria colectiva e scurta ) si anunta din nou ca lanseaza din 2016 platile cu telefonul mobil
Inteleg ca vor folosi in premiera o alta tehnologie (plati direct din aplicatie mobila). Ce sa mai spuna atunci Netopia si ceilalti ( Uber,Clever Taxi) care au implementat astfel de portofele electronice si platile direct din aplicatii de ceva ani buni...
Tuesday, August 11, 2015
Banc cu ardeleni si numerele de telefon...
Se intalnesc doi ardeleni. Primul
intreaba:
- Tu mai tii minte, ma, ce numar de telefon are Ion?
- Iaca, nu prea mai stiu...
- Da' zi macar aproximativ..
- Tu mai tii minte, ma, ce numar de telefon are Ion?
- Iaca, nu prea mai stiu...
- Da' zi macar aproximativ..
Thursday, August 06, 2015
Rezultate Telekom pentru T2 anul 2015
Rezultatele financiare raportate de Telekom
Romania Communications pentru T2 2015 arata ca veniturile în T2 2015 au fost de 150,5 milioane de euro,
cu 0,5% mai mari decât în T2 2014 si totusi per semestru veniturile Telekom din prima
jumătate a anului 2015 au scazut la 299,2 milioane de euro, cu 2,3% mai mici
decât în prima jumătate a anului 2014
Numărul de clienţi care utilizează serviciile integrate MagentaONE a depăşit 124.000, ceea ce a generat o creştere relevantă a veniturilor din mobil, de 170% în T2 2015 versus T2 2014.
Pentru serviciile TV, baza de clienţi a crescut cu 2,7% în T2 2015 la 1,42 milioane. Veniturile corespunzătoare pentru T2 2015 au crescut cu 5,8% comparativ cu T2 2014.
Numărul de clienţi care utilizează serviciile integrate MagentaONE a depăşit 124.000, ceea ce a generat o creştere relevantă a veniturilor din mobil, de 170% în T2 2015 versus T2 2014.
Pentru serviciile TV, baza de clienţi a crescut cu 2,7% în T2 2015 la 1,42 milioane. Veniturile corespunzătoare pentru T2 2015 au crescut cu 5,8% comparativ cu T2 2014.
Numărul de abonaţi de broadband fix pe
trimestru a ajuns la 1,207 de milioane. Numărul de abonamente raportat pentru
serviciile fixe a fost de 4,637 milioane în T2 2015.
Baza clienţilor de telefonie mobila (incluzând Zapp) a rămas relativ
stabilă la sfârşitul T2 2015, la aproximativ 5,9 milioane. Baza clienţilor
postpaid a crescut cu 4,3% comparativ cu T2 2014, ajungând la 28% din totalul
bazei de clienţi.
Tuesday, August 04, 2015
Monday, August 03, 2015
Tuesday, July 28, 2015
Veniturile Orange Romania cresc in trimestrul 2 al lui 2015
Orange Romania a
inregistrat venituri totale de 453,9 milioane de euro, dintre care 232,8
milioane de euro au fost obtinute in trimestrul 2.
Veniturile au inregistrat
o crestere de 6,4% fata de al doilea trimestru al anului 2014 in baza
comparabila. La 30 iunie 2015, compania
avea 10.205.000 de clienti.
La 30 iunie, 95% din populatia urbana si 67% din populatia totala a tarii se au acces la serviciile 4G ale Orange/ Traficul de date mobile in retea este cu 112% mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
La 30 iunie, 95% din populatia urbana si 67% din populatia totala a tarii se au acces la serviciile 4G ale Orange/ Traficul de date mobile in retea este cu 112% mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Thursday, July 16, 2015
Thursday, July 09, 2015
Vitezele reale de internet mobil ale operatorilor publicate de ANCOM
ANCOM a publicat pe Netograf.ro statisticile oficiale
privind calitatea serviciului de internet fix şi mobil în România pentru
trimestrul II 2015.
În primele 6 luni ale anului, aplicaţia pentru testarea
şi monitorizarea calităţii serviciului de internet arată că operatorii de
internet mobil au oferit următoarele viteze medii reale de download:
Orange
România – 34,15 Mbps indoor şi 52,81 Mbps outdoor;
Vodafone
România – 16,94 Mbps indoor şi 27,80 Mbps outdoor;
Telekom
Romania Mobile Communications – 9,62 Mbps indoor si 9,18 Mbps outdoor;
RCS
& RDS – 2,71 Mbps indoor si 2,66 Mbps outdoor.
Wednesday, July 08, 2015
Tuesday, May 26, 2015
Tuesday, May 05, 2015
Google a cumparat Timeful, Inc
Google a cumparat Timeful,
Inc., o companie ce analiza
comportamentul si programul tau zilnic, obiceiurile si nevoile tale. Semn ca are tone de date personale
colectate si nu prea stie ce sa faca cu ele, trebuie neaparat sa le valorifice ,
sa gaseasca produse si servicii in cadrul carora sa le inglobeze ca sa adauge
plusvaloare.:)
Spuneai pe Timeful
ca trebuie neaparat sa-ti suni banca pana martea viitoare, ori ca ai programare
la masaj joi ori ca trebuie sa faci de 3 ori pe saptamana exercitiile fizice
iar Timeful iti invata comportamentul si iti organiza prioritatile si calendarul personal intr-o aplicatie pe iTunes. Bineinteles ca primul pas va fi lansarea aplicatiei si pe Android.
Dar si mai important , acum know-how-ul
de la Timeful va fi folosit in toate produsele Google adica Inbox, Calendar Googles, Google Now si restul, avand
ca resurse bineinteles si istoricul cautarilor si nevoilor tale soptite catre simpaticul
motoras de cautare….
Let Google schedule your day!
Let Google schedule your day!
Monday, May 04, 2015
Thursday, April 30, 2015
Idei destepte. Solutii inteligente pentru banci si pentru consumatorii de servicii bancare.
O banca din
Polonia cu prezenta recenta si pe piata din Romania ( adica Idea Bank) a venit cu o idee trasnet si a transformat
patru autoturisme BMW i3 în bancomate mobile, pe care clienţii le pot comanda
cu ajutorul unei aplicaţii pentru smartphone.
Clienţii pot
chema masinile transformate în bancomate cu ajutorul aplicaţiei Idea Bank Money
Collection, dezvoltată de compania iTaxi pentru platformele iOS şi Android.
Totodată, se poate inchiria maşina în avans, alegând ora şi locul unde au
nevoie de serviciile bancomatului mobil şi pot vedea pe hartă unde se află
acesta, cu ajutorul GPS-ului.
Ideea nu e atat de utila si utilizata cat de trasnita si importanta pentru imaginea bancii care poate aduce in ochii consumatorilor un suflu nou. Asteptam BMW-urile si pe strazile din Romania. Cred ca in zilele de salariu, la foamea din Romania bancomatele mobile nu numai ca vor fi golite de cash dar vor pleca si fara roti, geamuri sau scaune J…
Ideea nu e atat de utila si utilizata cat de trasnita si importanta pentru imaginea bancii care poate aduce in ochii consumatorilor un suflu nou. Asteptam BMW-urile si pe strazile din Romania. Cred ca in zilele de salariu, la foamea din Romania bancomatele mobile nu numai ca vor fi golite de cash dar vor pleca si fara roti, geamuri sau scaune J…
Subscribe to:
Posts (Atom)
Introducing GPT-4o
Cu lansarea lui Chat GPT-4o OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...