Translate

Friday, October 20, 2006

Telefonia mobila prin internet UMA

Operatorul suedez de telecomunicatii TeliaSonera a lansat in premiera mondiala, la Copenhaga, tehnologia UMA (Unlicensed Mobile Access), care combina telefonia mobila si accesul la internet intr-un singur aparat.
Noua solutie de telecomunicatii, botezata "Home Free", va permite utilizatorilor, începând din luna noiembrie a acestui an, transferul automat de voce si date de la o retea de telefonie mobila GSM spre o retea de internet fara fir de genul Bluetooth sau Wi-Fi.
TeliaSonera a apreciat ca aceasta convergenta a serviciilor de comunicatii mobile si fixe va permite utilizatorului sa se foloseasca, la domiciliu, de telefonul sau mobil la fel ca de un telefon prin internet (VoIP), iar în exterior ca de orice telefon mobil traditional.
Purtatorul de cuvânt de la TeliaSonera a precizat ca într-o prima etapa firma suedeza a decis sa se concentreze pe utilizarea la domiciliu a noii tehnologii, însa în viitor aceasta solutie ar putea fi extinsa si la spatiile Wi-Fi exterioare, de genul aeroport, cafenea sau sala de conferinta.
Pentru a beneficia de noul serviciu care ofera tarife mai mici cu 20 la suta, familiile daneze vor putea renunta la abonamentele de telefonie fixa fara a-si pierde însa numarul. Cu toate acestea, vor avea nevoie sa-si procure telefoane mobile care sunt echipate cu tehnologia UMA. Pana la aceasta ora, grupul sud-coreean Samsung este singura firma care comercializeaza un astfel de telefon, modelul SGH-P200 permitând convergenta între retelele GSM si Wi-Fi.
Tehnologia UMA permite operatorilor de telefonie mobila sa beneficieze de performanta si puterea retelelor IP la costuri scazute, dar si de lansarea unor oferte destinate scaderii dramatice a costului unui serviciu de telefonie în interiorul cladirilor, prin accelerarea substitutiei fix-mobil.

Wednesday, October 18, 2006

Romanii au vorbit 6,5 miliarde minute pe mobil si 4,11 miliarde minute pe fix

Ziarul Gandul 18 octombrie 2006
Convorbirile sunt mai lungi pe fix, dar mai dese pe mobil
Durata medie a unei convorbiri in retelele de telefonie fixa este cu aproximativ 40% peste cea inregistrata in cazul telefoniei mobile, insa traficul operatorilor de telefonie mobila este cu 60% peste volumul companiilor de telefonie fixa, trendul fiind de scadere pe acest ultim segment. Durata convorbirilor clientilor operatorilor de telefonie mobila a totalizat 6,5 miliarde minute in primul semestru, fata de 4,11 miliarde minute in cazul companiilor de telecomunicatii fixe, potrivit datelor Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC). "Din datele preliminare se observa un declin al numarului de minute vorbite in retelele de telefonie fixa, de la 4,24 miliarde de minute, la finele lunii iunie 2005, la 4,11 miliarde de minute in urma cu patru luni", a declarat, ieri, presedintele ANRC, Dan Georgescu.
El a adaugat ca in cazul retelelor de telefonie mobila, durata totala a convorbirilor a crescut cu aproape 57%, la 6,5 miliarde de minute. Durata medie a unei convorbiri in retelele de telecomunicatii fixe este de 2,27 minute, comparativ cu 1,63 minute in cazul operatorilor mobili. "Ca urmare a intensificarii concurentei in acest domeniu, o convorbire internationala are o durata medie de 3,13 minute", a afirmat Georgescu. Din datele ANRC rezulta ca operatorii de telefonie mobila aveau la finele lunii iunie a acestui an 14,86 milioane de clienti, din care mai mult de 9,7 milioane aveau acces la serviciile GSM prin intermediul unei cartele preplatite.

Tuesday, October 17, 2006

Orange lanseaza serviciul Out of Office

Orange România a lansat serviciul Out of office, care permite abonatilor sa trimita mesaje de tipul Autoreply atunci când nu raspund la telefon, când au mobilul închis sau când doresc sa respinga apelul. Potrivit unui anunt al operatorului de telefonie mobila, serviciul Out of office poate fi activat gratuit prin apel la Serviciul Clienti sau formând *100#, Self Care.
Pornirea si oprirea trimiterii de mesaje de tip Autoreply se realizeaza prin selectarea optiunii Start Autoreply, respectiv Stop Autoreply. Ori de câte ori este pornita sau oprita trimiterea automata a mesajelor Autoreply, abonatii primesc un SMS de informare privind numarul total al mesajelor Autoreply trimise in acel interval. Tariful pentru fiecare mesaj Autoreply national trimis este 0,03 dolari. Din momentul activarii serviciului, fiecare utilizator poate folosi mesajele Autoreply predefinite sau pe cele personalizate, le poate edita sau sterge si poate stabili evenimentele pentru care se vor trimite automat aceste mesaje. De asemenea, abonatii au la dispozitie optiunea „lista privata” care ofera posibilitatea sa configureze pâna la 20 de contacte. Prin activarea listei private, mesajele Autoreply se vor trimite doar catre numerele existente în lista. „Out Of office este un serviciu care functioneaza asemanator cu Microsoft Outlook Auto
Reply. Estimam ca utilizarea functiei Autoreply propusa de Orange se va raspândi foarte rapid în randul clientilor business, fiind de altfel un instrument la fel de util pentru orice persoana
ocupata”, a declarat Bogdan Ciubotaru, Senior Product Manager în cadrul Orange România.
Compania Orange România este cel mai important jucator pe piata locala a telecomunicatiilor mobile, cu peste 7,2 milioane de clienti la finele lunii iunie.

Saturday, October 14, 2006

Cosmote Romania pierde cursa 3G in fata RCS&RDS si Zapp

Concursul pentru ultimele doua licente de telefonie mobila de generatia a treia (3G) a fost castigat de RCS&RDS si Telemobil. Marele perdant este Cosmote, singurul dintre participantii la licitatie cu experienta anterioara, dar a carui oferta a fost surprinzator de slaba
Nicolae Oaca, analist al pietei, crede ca daca intr-o perioada de 5-10 ani, Cosmote nu va reusi sa treaca la o tehnologie alternativa, ar putea sa dispara de pe piata.
In procesul de evaluare, criteriul cel mai important de evaluare l-a reprezentat acoperirea geografica si a populatiei (55 puncte), urmata de fezabilitatea tehnica (25 puncte) si capacitatea financiara (10 puncte). Specializarea si experienta si fezabilitatea comerciala au reprezentat fiecare cate cinci puncte.

Friday, October 13, 2006

Amenintare pentru retelele GSM !

Compania Nokia, liderul pietei de telefoane mobile din lume, intentioneaza sa lanseze in 2008 telefoane mobile care sa utilizeze tehnologia de conectare la Internet WiMAX, scrie presa internationala. Tehnologia wireless WiMax le permite furnizorilor de servicii sa acopere, prin unde radio, suprafete mari, de pana la 50 km, cu o singura antena, cu o viteza de transfer al datelor de pana la 70 MB pe secunda. Pe langa accesul la Internet, WiMax permite furnizarea de servicii de voce prin Internet (VoIP), dar si de televiziune digitala (IPTV). Tehnologia se afla inca in faza de dezvoltare, la nivel mondial, dar pe piata exista deja echipamentele necesare lansarii unor asemenea servicii

Friday, October 06, 2006

Ti s-a furat mobilul ?.. serviciu interesant

Reuters scrie ca un nou serviciu este disponibil in UK.
Am preluat de la Victor Kapra ideea acestui nou serviciu din marea britanie: daca ai un telefon inteligent, cu symbian sau windows mobile, incarci un softulet in el si in caz ca iti este furat anunti un call center. oamenii de colo trimit un semnal catre respectivul mobil si … acesta incepe sa “tipe”, adica sa scoata niste sunete ascutite si insuportabile de sirena. Se potoleste daca scoti bateria, dar daca o pui la loc, incepe iar. evident ca nu mai poate fi folosit si, mai mult, datele din interior sunt sterse….
Mi s-a parut misto ideea ...Pe cand un serviciu pentru semnalizarea celor care fura de la stat sau care iau mita? In momentul in care dai spaga "banii inteligenti" sa inceapa sa tipe si sa le cada zerourile....Eventual sa te improaste cu cerneala permanenta...

Incepe declinul? Piata de mobile incepe sa tuseasca.

Anul viitor se vor vinde un miliard de mobile, dar zilele cresterilor spectaculoase sunt pe cale de disparitie. Conform unui studiu al Informa Telecoms and Media, lupta producatorilor de telefoane se duce in prezent pentru a-i convinge pe consumatori ca trebuie sa-si schimbe cu regularitate vechiul telefonul cu unul mai nou si mai performant, scrie BBC News.Noile servicii, precum televiziunea mobila, vor aduce si noi generatii de camere digitale, spatii mai mari de stocare si un design rafinat pentru telefoane.Dar raportul sugereaza totusi ca mult asteptata adoptare la scara larga a serviciilor de telefonie de generatie a treia (3G) mai poate dura ceva timp Studiul estimeaza ca doar un sfert din numarul total de telefoane mobile vandute pana in 2008 vor fi 3G, aspect care ii poate dezavantaja pe operatori, deja disperati sa recupereze banii pe care i-au cheltuit pentru constructia retelelor de generatie a treia.

Deocamdata pe partea de tv pe mobil sunt doar niste sfortari de a naste ceva interesant. Momentan utilizatorii consuma tv pe mobil doar din curiozitate nu dintr-o reala necesitate. Adevarul e ca industria incearca sa se agate de televiziuni si de media in general tocmai pentru a ciupi cat mai mult din placinta divertismentului.

Peste 70 de milioane de telefoane mobile compatibile DVB-H, o tehnologie care permite receptionarea posturilor de televiziune prin unde radio, vor fi vandute pe plan mondial pana in anul 2010.
Potentialul pietei a pus in miscare mai multe companii din industria telefoniei mobile si televiziunii, acestea grabind pasul pentru a putea lansa servicii de televiziune pe mobil cat mai curand. Nokia a pregatit deja primul telefon mobil gata pentru DVB-H - un standard pentru televiziunea pe mobil.
Companiile din industrie spera ca institutiile de reglementare nationale vor aloca un total de 32 de megahertzi de unde radio din standardul UHF, care este in prezent folosit pentru transmisiunile TV traditionale, pentru televiziunea pe mobil in standard DVB-H. Acest lucru este insa greu realizabil intrucat aceste benzi sunt de regula aglomerate, si astfel, greu de pus la dispozitie pentru televiziunea mobila

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...