Translate

Monday, October 30, 2006

Mesajele trimise de pe telefonul mobil pot fi "fixate" în anumite locuri

Mesajele virtuale constând în texte, fotografii sau înregistrari video pot fi fixate în anumite locatii fizice de unde pot fi "culese" de utilizatorii de telefoane mobile care trec prin zona, sustin
cercetatorii de la o universitate din Marea Britanie, informeaza editia electronica a Telegraph.
Combinând sistemul de localizare globala (GPS) cu tehnologia telefoniei mobile, cercetatorii de la Glasgow University si National University of Ireland spun ca este posibila "fixarea" mesajelor în anumite locatii de unde pot fi colectate de telefoanele mobile care trec prin zona respectiva. Sistemul functioneaza prin atasarea unei etichete cu localizarea GPS mesajelor care sunt trimise de pe un telefon mobil. Mesajul nu este trimis unei singure persoane ci ramâne în server-ul retelei. De fiecare data când un telefon mobil trece prin locatia respectiva reteaua de telefonie îl anunta pe utilizator ca exista mesaje "fixate" în zona si îl întreaba daca doreste sa le acceseze.

"Este o modalitate de a atasa informatii virtuale în mediul fizic înconjurator precum
copaci, colturi de strada, prin zone populate", a explicat Roderick Murray -Smith, coordonator al proiectului. Mesajele pot fi fixate într-un anumit punct, cu o acuratete de aproximativ 4,5 metri, dar pot fi setate pentru a acoperi si zone mai mari. Sistemul deschide noi cai de interactiune între oameni si institutii: mesaje de critica sau apreciere pot fi astfel lasate în preajma unor restaurante sau obiective turistice. Companiile de publicitate sunt încântate de idee, având în vedere ca industria marketingului ar putea fi revolutionata.

In Olanda-Vodafone si TomTom vor lansa un sistem de ghidaj in trafic

Operatorul britanic Vodafone si grupul olandez de sisteme de navigare TomTom vor lansa, in Olanda, in 2007, un sistem de ghidaj, in timp real, in trafic, prin intermediul semnalelor de telefonie mobila transmise din blocajele de trafic, relateaza Reuters.
Telefoanele mobile transmit continuu semnale catre cea mai apropiata statie de telefonie mobila, ceea ce permite furnizorului de retea sa stabileasca localizarea aproximativa a telefonului. Compania Tom Tom va folosi informatiile de localizare, pentru a afla daca drumul este blocat, daca si cu cat va fi intarziata calatoria si daca exista drumuri alternative care pot fi folosite. In Olanda, fiecare om are cel putin un telefon mobil, ceea ce inseamna o arie de acoperire de 100%, fapt care permite buna functionare a unui astfel de serviciu. Compania Tom Tom a anuntat ca acest serviciu furnizeaza informatii mai rapid, mai clar si mai detaliat, decat solutiile care exista momentan. "Acest sistem furnizeaza mai rapid un tablou mai detaliat si mai exact despre timpii de calatorie, decat alte solutii existente"
In al treilea trimestru al anului 2006, compania a vandut 1,2 milioane de dispozitive de detectare a localizarii.

Sunday, October 29, 2006

Orange va avea venituri de peste un miliard de euro anual.

In ZF- am gasit un articol interesant despre ultimele cifre realizate de operatorul Orange. Astfel veniturile Orange Romania vor depasi un miliard de euro in acest an, dupa ce au urcat la 788 de milioane de euro in primele noua luni, a declarat Richard Moat, directorul general al operatorului Orange Romania a obtinut in primele trei trimestre ale acestui an o crestere a veniturilor de 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile cresterii numarului de clienti cu 20,5%, la 7,5 milioane, potrivit raportului financiar trimestrial publicat de France Telecom, companie ce detine controlul operatorului de telefonie mobila.Oficialii companiei nu a facut estimari privind profitul firmei. "Legat de profitabilitatea companiei, nu sunt in pozitia sa fac aprecieri referitoare la evolutia acestui indicator.
Date importante pe care le 'cautam' mai mereu ...
In al treilea trimestru, compania a avut venituri de 284 de milioane de euro, in crestere cu 21,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Orange a mai raportat cresterea numarului de clienti pentru comunicatii mobile in banda larga la 131.000, de la 109.000 la jumatatea anului. Ponderea veniturilor obtinute din alte servicii decat cele de voce a fost de 7,9% din venituri in perioada iulie-septembrie, fata de 9% in trimestrul doi si 9,3% in primul trimestru.Venitul mediu anualizat pe utilizator a fost de 140 de euro in al treilea trimestru, in scadere cu un euro fata de perioada de raportare anterioara.Orange este cel mai important jucator pe piata locala a telecomunicatiilor mobile in functie de numarul de clienti. Principalul concurent este Vodafone Romania, cu peste 6,7 milioane de clienti la jumatatea anului.Orange Romania va extinde gradul de acoperire al serviciilor 3G in toate resedintele de judet in anul 2007 si va lansa si tehnologia HSDPA, care va permite viteze de transfer al datelor de peste 1 Mbps.

Wednesday, October 25, 2006

Lansare Mfun! Servicii Mobile Java bazate pe reclama in Romania?

www.mfun.ro este primul portal românesc care oferă conţinut gratuit pentru telefonul mobil sub formă de aplicaţii Java sponsorizate. Site-ul aduce în premieră aplicaţii info şi de lifestyle pentru telefonul mobil, care sunt puse la dispoziţia utilizatorului final gratuit.
Prin colecţia de aplicaţii pe care o oferă încă din momentul lansării, www.mfun.ro reprezintă cea mai bogată sursă de conţinut mobil în limba română. Toate aplicaţiile sunt 100% produse in România, de către echipa One Touch Info. Printre aplicaţiile info pe care mfun.ro le oferă se numără Mobile Cinema (programul complet al cinematografelor din ţară), Mobile News (ultimele noutăţi din ţară şi străinătate, direct pe telefonul mobil), Mobile Ghid TV (programul a peste 40 de posturi TV) şi Mobile Business (cursul valutar al băncilor şi caselor de schimb, ratele dobânzilor, convertor valutar, informaţii despre credite şi indici bursieri). Toate informaţiile parvin utilizatorului prin aplicaţii Java instalate pe telefonul mobil personal, fără nici un fel de taxe de utilizare.
Aplicaţiile de lifestyle includ horoscop, aplicaţii de fitness şi dietă, oferă asistenţă digitală în materie de shopping, vestimentaţie şi alte domenii care putea fi de interes pentru utilizatori.
Aplicaţiile pot fi downloadate gratuit accesând site-ul www.mfun.ro, de către orice abonat Cosmote, Orange sau Vodafone, care deţine un telefon dotat cu Java MIDP 2.0 şi are setat corect accesul la Internet de pe telefonul mobil.
„Telefonul mobil este astăzi un mini PC la purtător şi tot mai puţini utilizatori îl mai privesc doar ca pe un simplu instrument de comunicare”, a spus Radu Iancu, Managing Partener One Touch Info. „Aplicaţiile mfun.ro oferă utilizatorilor noştri posibilitatea de a profita de performanţele la care au ajuns terminalele mobile, obţinând acces oricunde şi oricând la informaţii revelante pentru ei, direct pe telefonul mobil.”
În dezvoltarea produselor distribuite prin www.mfun.ro, One Touch Info a utilizat instrumente tehnologice proprietare, care au permis crearea unui set unic de aplicaţii compatibile cu majoritatea telefoanelor dotate cu Java prezente la această oră pe piaţă.
„Am acordat o importanţă deosebită integrării reclamelor sponsorilor în aplicaţii, pentru ca prezenţa lor să nu interfereze cu experienţa de utilizare”, a adăugat Radu Iancu. „Ideea nu este să inunzi terminalele mobile cu mesaje publicitare, ci să oferi utilizatorului informaţie suplimentară, care să poată îmbogăţi experienţa de utilizare. Astfel, reclamele sunt prezente doar în locurile unde nu interferează cu utilizarea aplicaţiei, şi în momentele în care utlizatorul trebuie să aştepte câteva momente pentru încarcarea informaţiei, update, sau o altă operaţiune care solicită mai mult resursele mobilului.”
Pe lângă aplicaţiile disponibile pe site, utilizatorii mfun.ro vor avea posibilitatea să participe la diverse concursuri şi să câştige în fiecare săptămână premii atractive. Până la sfârşitul anului, echipa One Touch Info va adăuga colecţiei de pe www.mfun.ro noi aplicaţii printre care Mobile Meteo, Diet Master şi Sudoku Madness.

Friday, October 20, 2006

Telefonia mobila prin internet UMA

Operatorul suedez de telecomunicatii TeliaSonera a lansat in premiera mondiala, la Copenhaga, tehnologia UMA (Unlicensed Mobile Access), care combina telefonia mobila si accesul la internet intr-un singur aparat.
Noua solutie de telecomunicatii, botezata "Home Free", va permite utilizatorilor, începând din luna noiembrie a acestui an, transferul automat de voce si date de la o retea de telefonie mobila GSM spre o retea de internet fara fir de genul Bluetooth sau Wi-Fi.
TeliaSonera a apreciat ca aceasta convergenta a serviciilor de comunicatii mobile si fixe va permite utilizatorului sa se foloseasca, la domiciliu, de telefonul sau mobil la fel ca de un telefon prin internet (VoIP), iar în exterior ca de orice telefon mobil traditional.
Purtatorul de cuvânt de la TeliaSonera a precizat ca într-o prima etapa firma suedeza a decis sa se concentreze pe utilizarea la domiciliu a noii tehnologii, însa în viitor aceasta solutie ar putea fi extinsa si la spatiile Wi-Fi exterioare, de genul aeroport, cafenea sau sala de conferinta.
Pentru a beneficia de noul serviciu care ofera tarife mai mici cu 20 la suta, familiile daneze vor putea renunta la abonamentele de telefonie fixa fara a-si pierde însa numarul. Cu toate acestea, vor avea nevoie sa-si procure telefoane mobile care sunt echipate cu tehnologia UMA. Pana la aceasta ora, grupul sud-coreean Samsung este singura firma care comercializeaza un astfel de telefon, modelul SGH-P200 permitând convergenta între retelele GSM si Wi-Fi.
Tehnologia UMA permite operatorilor de telefonie mobila sa beneficieze de performanta si puterea retelelor IP la costuri scazute, dar si de lansarea unor oferte destinate scaderii dramatice a costului unui serviciu de telefonie în interiorul cladirilor, prin accelerarea substitutiei fix-mobil.

Wednesday, October 18, 2006

Romanii au vorbit 6,5 miliarde minute pe mobil si 4,11 miliarde minute pe fix

Ziarul Gandul 18 octombrie 2006
Convorbirile sunt mai lungi pe fix, dar mai dese pe mobil
Durata medie a unei convorbiri in retelele de telefonie fixa este cu aproximativ 40% peste cea inregistrata in cazul telefoniei mobile, insa traficul operatorilor de telefonie mobila este cu 60% peste volumul companiilor de telefonie fixa, trendul fiind de scadere pe acest ultim segment. Durata convorbirilor clientilor operatorilor de telefonie mobila a totalizat 6,5 miliarde minute in primul semestru, fata de 4,11 miliarde minute in cazul companiilor de telecomunicatii fixe, potrivit datelor Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC). "Din datele preliminare se observa un declin al numarului de minute vorbite in retelele de telefonie fixa, de la 4,24 miliarde de minute, la finele lunii iunie 2005, la 4,11 miliarde de minute in urma cu patru luni", a declarat, ieri, presedintele ANRC, Dan Georgescu.
El a adaugat ca in cazul retelelor de telefonie mobila, durata totala a convorbirilor a crescut cu aproape 57%, la 6,5 miliarde de minute. Durata medie a unei convorbiri in retelele de telecomunicatii fixe este de 2,27 minute, comparativ cu 1,63 minute in cazul operatorilor mobili. "Ca urmare a intensificarii concurentei in acest domeniu, o convorbire internationala are o durata medie de 3,13 minute", a afirmat Georgescu. Din datele ANRC rezulta ca operatorii de telefonie mobila aveau la finele lunii iunie a acestui an 14,86 milioane de clienti, din care mai mult de 9,7 milioane aveau acces la serviciile GSM prin intermediul unei cartele preplatite.

Tuesday, October 17, 2006

Orange lanseaza serviciul Out of Office

Orange România a lansat serviciul Out of office, care permite abonatilor sa trimita mesaje de tipul Autoreply atunci când nu raspund la telefon, când au mobilul închis sau când doresc sa respinga apelul. Potrivit unui anunt al operatorului de telefonie mobila, serviciul Out of office poate fi activat gratuit prin apel la Serviciul Clienti sau formând *100#, Self Care.
Pornirea si oprirea trimiterii de mesaje de tip Autoreply se realizeaza prin selectarea optiunii Start Autoreply, respectiv Stop Autoreply. Ori de câte ori este pornita sau oprita trimiterea automata a mesajelor Autoreply, abonatii primesc un SMS de informare privind numarul total al mesajelor Autoreply trimise in acel interval. Tariful pentru fiecare mesaj Autoreply national trimis este 0,03 dolari. Din momentul activarii serviciului, fiecare utilizator poate folosi mesajele Autoreply predefinite sau pe cele personalizate, le poate edita sau sterge si poate stabili evenimentele pentru care se vor trimite automat aceste mesaje. De asemenea, abonatii au la dispozitie optiunea „lista privata” care ofera posibilitatea sa configureze pâna la 20 de contacte. Prin activarea listei private, mesajele Autoreply se vor trimite doar catre numerele existente în lista. „Out Of office este un serviciu care functioneaza asemanator cu Microsoft Outlook Auto
Reply. Estimam ca utilizarea functiei Autoreply propusa de Orange se va raspândi foarte rapid în randul clientilor business, fiind de altfel un instrument la fel de util pentru orice persoana
ocupata”, a declarat Bogdan Ciubotaru, Senior Product Manager în cadrul Orange România.
Compania Orange România este cel mai important jucator pe piata locala a telecomunicatiilor mobile, cu peste 7,2 milioane de clienti la finele lunii iunie.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...