Translate

Wednesday, May 23, 2007

Piata publicitatii mobile - Triplare pana in 2010

















Piata publicitatii mobile, evaluata in prezent la 500 mil. dolari (370,6 mil. euro), ar putea creste de cateva ori in urmatorii ani, scrie presa internationala.

Cea mai precauta estimare prevede ca piata publicitatii pe telefoane mobile va atinge 574 mil. $ anul acesta si va creste de trei ori pana in 2010. Analistii estimeaza comercializarea a 250 mil. telefoane inteligente in 2008. Mesajele publicitare pe mobil vor fi difuzate si in functie de locatia utilizatorului.

Mesajele publicitare sub forma de text au dominat piata din SUA, fiind folosite chiar de Hillary Clinton si John Edwards in campaniile prezidentiale. Insa, rata inca redusa de utilizare a telefoanelor cu functii avansate - care permit vizionarea paginilor Web sau pozitionarea pe glob - au ingreunat adoptarea la scara larga. In urmatorul an, analistii estimeaza ca vor fi comercializate 250 mil. dispozitive smartphone. Producatori de telefoane, precum Nokia, au inceput comercializarea primelor modele cu functii de pozitionare GPS. Astfel de chip-uri de pozitionare le-ar permite comerciantilor sa trimita mesaje publicitare consumatorilor aflati in apropiere.

"Atunci cand stim unde se afla telefonul, publicitatea are o tinta mult mai precisa", a declarat David Erskine de la Telefonica, seful operatiunilor mobile din afara Spaniei. Sprint Nextel, al treilea mare operator de telefonie mobila din SUA, a lansat saptamana trecuta serviciul de cautare "Ask Mobile GPS", dezvoltat de InterActiveCorporation. Serviciul va ajuta consumatorii sa gaseasca prieteni, magazine sau alte servicii, in functie de locatia in care se afla. Compania inca nu utilizeaza serviciul ca pe o platforma publicitara, insa acesta le-ar permite cumparatorilor de publicitate sa afle nu numai cine i-a contactat in urma vizionarii reclamelor, ci si cine a intrat in magazinele lor.

Friday, May 18, 2007

I-mode de la Cosmote


S-a lansat si i-mode cu participarea japonezilor si a unui super concert cu DJ Tiesto. Foarte tare si japonezii (care ne-au fascinat cu telefoanele lor care inca sunt cu 5 ani mai departe decat ce misca prin Europa) si Tiesto care a dat un spectacol magnific ! Despre i-mode putem sa spunem in prima faza ca da acces utilizatorilor la 63 de site-uri oficiale, care furnizează informaţii în timp real, grupate în 12 categorii, şi a nume "ªtiri&Vreme", "Sport", "Divertisment", "Reviste", "Cumpără online", "Info&Hărţi", "Finanţe&Bănci", "Tonuri de apel", "Imagini", "Jocuri", "Chat&Dating" şi "Erotic". Printre furnizorii de conţinut ai Cosmote România se numără MEDIAFAX, Ziarul Financiar, CNN, Euronews, Eurosport, Neogen, Realitatea News, Gazeta Sporturilor, Vanguard, Bancpost şi Alpha Bank, precum şi cu dezvoltatori de jocuri interactive. O parte din site-urile oficiale i-mode sunt disponibile gratuit, iar altele pot fi accesate doar prin plata unei taxe. Clienţii Cosmote România au posibilitatea prin i-mode să trimită şi să primească e-mailuri de până la 4.000 de caractere, împreună cu imagini, sunete şi clipuri video, către terminale mobile compatibile i-mode, calculatoare sau adrese de e-mail standard. Pentru accesarea i-mode, clienţii Cosmote România au la dispoziţie patru terminale mobile. Clientii pot opta pentru acces pentru o zi la 0,12 euro/zi sau să navigheze nelimitat pentru un abonament de trei euro/lună. Tariful pe zi şi lunar includ navigarea în portalul i-mode, utilizarea e-mailului şi a serviciului MMS.

Cosmote a comunicat pe toate cananlele evenimentul dar ce mi s-a parut interesant este faptul ca a folosit un alt serviciu inovator pe piata romaneasca ProxyCast, pus la dispozitie de compania Personal Networks la concertul Tiesto
Serviciul a permis participantilor care se aflau in perimetrul evenimentului si isi activeau Bluetooth-ul sa primeasca gratuit o serie de ringtonuri si wallpapers (imagini) cu Tiesto, cel mai cunoscut DJ din lume, direct pe telefonul mobil, pe toata durata concertului

Monday, May 07, 2007

Nu stim cine e dat-o insa nu se prea pricepe.



Toate ziarele anunta ca operatorul Cosmote "va prezenta la expozitia IT&C CERF 2007 serviciul i-Mode, care permite accesarea internetului de pe telefonul mobil".
Nu stiu de unde a pornit insa cred ca ziarele au preluat o stire de la cineva care nu prea a aprofundat problema.

Tehnologia i-mode a fost lansata in anul 1999 de operatorul japonez DoCoMo. I-mode nu permite accesarea internetului ci este un serviciu de wireless Internet foarte popular in Japonia si in alte tari, o adevarata filosofie bazata pe ideile lui Takeshi Natsuno responsabil pentru business development in DoCoMo. E ca si cum ai spune ca Wap-ul permite accesarea internetului e telefonul mobil.
WAP-ul ca si i-mode "este un standard international pentru aplicatii care folosesc internetul wireless. Spre deosebire de standardul WAP care foloseste WML-ul ca protocol i-mode-ul imprumuta de la internetul "fix" formate da date ca C-HTML bazat pe HTML. De asemenea a devenit un succes in Japonia datorita modelului de business promovat care se comporta ca un ecosistem ( in care toti stakeholderii sunt motivati in aceeasi masura) dar si al serviciului de e-mail incorporat in telefon care permite dezvoltarea de aplicatii adiacente.
Vom vedea ce inseamna i-mode peste 2 zile. Mai avem putina rabdare...

Microsoft si Splendid Media ataca publicitatea pe mobil...

Cam tare alaturarea intre gigantul Microsoft si Splendid Media...Am vrut sa le pun alaturi ca sa evidentiez faptul ca placinta se poate umfla atat de tare incat unii viseaza ca macar firmiturile sa sature niste "pohte"...

Microsoft a anuntat ca va achizitiona compania ScreenTonic, ce se ocupa cu publicitatea pe telefoanele mobile, in scopul de a avea un punct de pornire in acest domeniu ce este in plina expansiune, potrivit International Herald Tribune.

Publicitatea pe telefoanele mobile este mica in comparative cu cea de pe Internet, insa este o tinta atat pentru Microsoft, cat si pentru Google si Yahoo. Publicitatea pe internet este o industrie ce a ajuns la cateva miliarde de dolari in doar cativa ani, si se spera ca si publicitatea pe telefoanele mobile sa cunoasca o crestere asemanatoare.

Piata de publicitate pe telefoane mobile in SUA a ajuns anul trecut la 421 de milioane de dolari si va creste pana la 4,8 miliarde de dolari pana in 2011, conform companiei de cercetare de piata eMarketer.

Microsoft planuieste sa ajunga Google construindu-si propriul motor de cautare si dezvoltand un sistem de administrare a publicitatii.

Un studiu realizat de AdMOb si adus in atentie de Splendid Media Interactive - furnizor ce ofera si servicii de mobile marketing - arata ca Romania se situeaza printre primele tari din lume in ceea ce priveste publicitatea pe telefonul mobil
Gratie parteneriatului exclusiv cu Ad2Go, Splendid Media Interactive este singura regie din România care vinde publicitate pe mobil, in cadrul aplicatiilor java.

Advertising pe telefonul mobil este un miraj pentru multi visatori care spera sa vinda continut. Deocamdata raman la ideea ca operatorii de telefonie mobila au inca pe masa lor aceasta placinta aburinda. As putea sa dau din nou exemplu pe Mfun care a incercat sa muste din bunatati insa din pacate a ramas fara dinti. Apropos , de cand s-au lansat au contractat vreo reclama pentru serviciile lor?( AD2go=Mfun pentru cine nu stie). Nu sunt carcotas, chiar le doresc succes si sunt curios daca au reusit sa sparga gheata. ( devreme ce nu am vazut inca alte aplicatii in afara de cele cu care s-au lansat presupun ca nu le merge extraordinar...)

Monday, April 23, 2007

Apar din ce in ce mai multe programele romanesti pentru telefonul mobil ...

ADP Timisoara si firma Piconet au introdus un sistem de plata a parcarii cu ajutorul telefonului mobil. In functie de zona in care se afla, utilizatorul trebuie sa apeleze un numar de telefon cand a inceput parcarea si un alt bip la un numar unic cand a terminat. Taxa corespunzatoare timpului de parcare ii este extrasa automat.

Thursday, April 19, 2007

Harti gratuite pentru telefoanele mobile

Pe site-ul www.map24.com se gaseste o aplicatie online care ajuta orice persoana sa isi calculeze traseul optim catre o anumita destinatie. Hartile rutiere cu principalele sosele si autostrazi din toate tarile lumii sunt disponibile in format electronic, iar aplicatia poate fi instalata si pe telefonul mobil.

Plati direct de pe telefon

Cea mai fierbinte provocare la nivel mondial ce vizeaza acumlarea de bani, vine dinspre cardurile inteligente si telefoanele mobile, care au ajuns sa reprezinte noile instrumente preferate pentru platile electronice in multe parti ale lumii. Astfel, fani echipei americane Atlanta Hawks au testat deja terminalele Nokia (dedicate si relationate cu propriile carduri VISA) la intrarea in stadion si pentru cu,pararae de racoritoare. Companiile Vodafone din Marea Britanie si Citigroup din SUA lanseaza, la randul lor, un serviciu de transfer international d ebani, derulat deja cu succes de compania M-Pesa in Kenya. Sir John Bond, fostul presedinte al grupului bancar HSBC si actualul presedinte al Vodafone UK, a fost pana la urma convins ca sistemele de plati la distanta si telefonia mobila pot converge in mod eficient.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...