Translate

Friday, June 22, 2007

Exercitiu de imaginatie...

1. Lansat in urma cu doar cateva saptamani, site-ul de sharing kyte. tv a anuntat ca a primit o finantare de la divizia de investitii a Nokia, fara a dezvalui insa cifre concrete. Kyte. tv ofera utilizatorilor posibilitatea de a-si crea propriul canal tv si content video, care pot fi apoi vizionate online, inclusiv de pe telefonul mobil, cu ajutorul unei aplicatii dedicate. Cei de la kyte.tv, nu a exclus varianta semnarii unui acord de distributie cu Nokia desi unul dintre principalii investitori este un cofondator Skype.
Site-ul ofera si un instrument de creare de continut prin intermediul caruia se pot realize slideshowuri si poll-uri interactive.

2. Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatica (EASA) a autorizat folosirea
tehnologiei OnAir care permite utilizarea telefonului mobil in timpul zborului cu avionul, pentru inceput avioanele Airbus fiind dotate cu echipamentele respective. Costul unui minut de convorbire va fi de aproximativ 2,5 dolari, iar al unui SMS, de 50 de centi. Numeroase linii aeriene si producatori de aeronave au solicitat utilizarea produsului

Legand cele doua evenimente ar fi interesant daca in timp ce zbori spre Moscova, Londra, Paris sau Barcelona sa poti sa transmiti live pe mobile propria ta emisiune tv cu decor de nori. Poti sa faci din avion o videoconferinta pe mobil cu partenerii tai de afaceri sau sa vezi cu ajutorul mobilului date despre calatorie, cum e vremea pe aeroport. Daca ai GPS incorporat vezi live traseul pe o harta ...cate minute mai ai pana la aterizare.
Ce-ar fi sa trimiteti live pe moblog-ul personal colectiile dvs de nori?

Tuesday, June 19, 2007

Mama trimite-mi niste bani...prin sms.



Compania irlaneză Anam, specializată în servicii moderne de mesagerie în reţeaua de telefonie mobilă, a lansat un serviciu pentru realizarea transferurilor monetare prin SMS, care ar putea revoluţiona piaţa internaţională de profil,
Utilizatorul alege un nume din lista de contacte a telefonului mobil, tastează "cash" şi suma care urmează să fie trimisă în fereastra deschisă pe ecranul dispozitivului mobil şi apasă la final "send" pentru efectuarea transferului din contul bancar propriu către contul persoanei respective. Un sistem automatizat apelează expeditorul mesajului, pentru confirmarea destinatarului şi a sumei trimise, şi, în cazul unui răspuns afirmativ, persoana vizată primeşte un mesaj text prin care este anunţată că transferul a fost pornit. Seviciul, util tuturor persoanelor care au rămas fără numerar la achitarea notei de plată la restaurant, se adresează în special muncitorilor din străinătate care vor să trimită bani în ţara de provenienţă. Pentru a atrage operatorii de telefonie mobilă, Anam spune că serviciul, cu valoare adăugată semnificativă, este un bun instrument de loializare a clienţilor, în contextul în care scăderea numărului de abonaţi este una dintre principalele preocupări ale companiilor de telefonie. Cea mai mare provocare cu care s-ar putea confrunta Anam la furnizarea serviciului de transfer monetar nu este legată de tehnologie, ci de dezvoltarea relaţiilor cu băncile.

Microsoft a lansat o varianta pentru mobile a portalului MSN


Noul portal, care poate fi accesat la adresa mobile.msn.com, ofera servicii de stiri si divertisment, precum si acces la e-mail si mesagerie instantanee. Atunci cand un utilizator acceseaza portalul MSN, platforma detecteaza automat modelul aparatului si optimizeaza site-ul pentru ecranul respectiv.
Relansarea portalului survine la cateva saptamani inainte de intrarea pe piata a mult anticipatului Apple iPhone, care va beneficia de puternicul browser Safari, cu ajutorul caruia utilizatorii vor putea vizualiza paginile Web asa cum au fost concepute pentru computer. Competitia pe piata este acerba. Rivalii Google si Yahoo! incearca sa-si faca simtita prezenta pe acest segment, iar operatorii de telefonie mobila vor sa-si pastreze clientii prin intermediul portalurilor proprii. Microsoft a precizat ca nu va introduce publicitate pe portalul MSN imediat, dar se asteapta sa implementeze bannere sau mesaje publicitare.).

Tuesday, June 12, 2007

Evolutii anormale.... sau lupta de guerilla pe frontul comunicarii.


Acum cateva zile am postat pe Softpedia.com un comentariu in care incercam sa lamuresc pe cineva ca Zapp-ul nu are servicii i-mode (singurul utilizator al licentei i-mode in Romania este Cosmote). Stupoare. Comentariul meu a fost sters de catre moderatorii forumului. Am inteles de pe la colturi ca Softpedia are o intelegere tacita cu Orange (de care sunt si sponsorizati si) pentru care se monitorizeaza posturile. In caz ca apare ceva impotriva Orange sau ceva care nu le convine se musamalizeaza si se elimina intreg sirul de posturi.N-am inteles ce legatura avea acel post cu Orange insa abia acum am inteles ce vroia sa spuna un oarecare forumist din Softpedia.(Welcome To Orange Forum! Nu te obosi să ne critici că noi oricum îţi vom şterge postul.
Mi s-a parut extrem de urata o asemenea intelegere care practic instaleaza cenzura si manipularea brutala in spatiul virtual mai ales ca aveam o parere foarte buna despre Orange. Oameni buni aveti alte arme pentru a comunica si a lupta in guerilla telecomului: creativitate, inovare, implicare , competenta, tehnologii noi, oferte customizate si atragatoare, orientare catre responsabilitatea sociala si bineinteles cercetarea de piata si serviciile client oriented .
Aceasta actiune m-a dus cu gandul rapid la ideea cuiva care dorea o platforma de `marketing prin viu grai' - un portal de Word of Mouth Marketing in Romania, o comunitate de * trenderi ( www.trendagent. ro), consumatori obisnuiti care vor sa-si impartaseasca experientele proprii in legatura cu produsele si serviciile folosite. Dupa aceasta experienta mi-am dat seama ca o astfel de comunitate nu ar putea fi niciodata obiectiva , corecta si neinfluentabila cel putin in Romania.
Brusc aceasta idee frumoasa s-a conturat ca fiind o utopie sau doar un instrument de manipulare si facut bani.

Monday, June 11, 2007

Evolutii normale...


Lumea computerelor desktop evolueaza in sfarsit catre solutiile mobile.Trecerea poate fi observata in cresterea spectaculoasa a transferului de date prin intermediul dispozitivelor mobile precum si a interesului firmelor specializate de cercetare si analiza. Pentru a folosi functii precum editoare de texte si mesagerie instantanee pana la versiunile mobile ale MySpace si ESPN, utilizatorii de computere isi indreapta tot mai mult atentia catre lumea mobila. Jerry Panagrossi de la Symbian observa progresul istoric "film, televiziune, computer si actualul ecran al smart-phone-urilor" subliniind astfel si aparitia celui de "al patrulea ecran",
Divertismentul si publicitatea mobile sunte asteptate sa devina in urmatorii ani unele dintre sursele de venituri cu cel mai rapid ritm de ascensiune atat pentru companiile media, cat si pentru cele de telecomunicatii, in conditiile in care conexiunele 3G vor deveni omniprezente.
Totodata se incearca evaluarea si cercetarea audientei acestor servicii disponibile pe handesturi mobile. Nielsen va incepe urmarirea consumului de continut multimedia precum clipuri video si muzica digitala al utilizatorilor de telefoane mobile, scrie Financial Times.

Noul serviciu, Mobile Vector, va oferi operatorilor de telecomuncatii, agentiilor si companiilor de divertisment informatii mult mai precise cu privire la comportamentul consumatorului. Decizia survine ca urmare a cresterii numarului celor care folosesc telefoanele multimedia si smarphone-urile pentru a accesa internetul si pentru a descarca fisiere multimedia precum clipuri video.

Totodata, o mare parte din continutul destinat telefoanelor mobile este ori gratuit, ori disponibil pe baza unui abonament sau a unei taxe pentru fiecare fisier descarcat si se adauga facturii lunare emise de operator.
Nielsen a anuntat ca va incepe urmarirea comportamentului incepand din luna iulie a acestui an. Pentru a raporta comporamentul media si demografia audientei pentru fiecare operator in parte, Nielsen va folosi in prima instanta informatiile colectate de actualul sistem electronic de audienta tv National People Meter.

La sfarsitul acestui an, compania intentioneaza sa isi extinda noul serviciu Mobile Vector pentru a include si studii asupra utilizatorilor de telefonie mobila care furnizeaza informatii cu privire la consumul de continut media mobil.

Friday, June 08, 2007

Coca Cola savureaza mobile marketingul...


Coca-Cola creează o reţea virtuală sub brandul Sprite, accesibilă doar pe telefoanele mobile Coca-Cola intenţionează să creeze o reţea virtuală sub brandul Sprite, asemănătoare site-urilor MySpace şi Facebook, care va fi accesibilă doar prin intermediul telefoanelor mobile şi care va avea rolul să promoveze băuturile grupului, iniţial printre tinerii din SUA şi China, transmite Reuters. Urmărind un succes similar celui înregistrat de site-uri deţinute de companii media, precum MySpace al grupului News Corp, cel mai mare producător de băuturi răcoritoare la nivel mondial a anunţat că va înfiinţa o reţea în cadrul căreia membrii îşi pot crea propriul profil, pot posta fotografii şi să întâlnească noi prieteni. Site-ul va fi folosit pentru promovarea brandului Sprite, prin piese muzicale şi clipuri video oferite gratuit vizitatorilor care scriu un număr pin găsit sub capacele sticlelor.
Piaţa de publicitate prin telefonia mobilă va creşte de peste patru ori în 2007, la 275 de milioane de dolari şi posibil la 2,2 miliarde de dolari în 2010, de la 60 de milioane de dolari anul trecut, potrivit Yankee Group. Unii experţi în domeniul media estimează că piaţa de publicitate mobilă ar putea ajunge la cinci miliarde de dolari, în decurs de cinci ani.

Wednesday, June 06, 2007

Empatie controlata...


De curand am citit un articol in Business Magazin in care se pare ca oamenii de stiinta au realizat un prototip de panou publicitar stradal care poate spune cand cel aflat in fata lui este plictisit si cand este atent. Chiar si acum exista panouri outdoor care comunica prin text si imagini cu cei care trec prin fata lor. Sistemul este compus dintr-un ecran pe care este difuzat un spot publicitar si o camera de filmat . Programul software folosit de camera video poate spune daca privirea celui aflat in fata este orientata catre reclama sau nu. Daca privitorul arata vreun semn de interes si nu pleaca imediat, sistemul prelungeste durata spotului sau daca privitorul este plictisit de reclama se poate incerca atunci captarea atentiei cu un spot pentru un alt produs. Cercetatorii lucreaza acum la o versiune viitoare a programului, care sa faca diferenta intre adulti si copii, folosindu-se de expresiile faciale si calcularea inaltimii. Panourile electronice care isi pot schimba continutul cu usurinta pe parcursul zilei, afisand de exemplu reclame la cereale dimineata si la emisiuni TV pe parcursul serii.
Stau si ma gandesc .. de ce se chinuiesc oamenii astia cand au la indemana un canal mult mai personalizat, mai usor cuantificabil-masurabil, mai flexibil si chiar si mai usor de manipulat ? Nu cred ca e greu sa faci un panou care sa trimita pe telefonul mobil reclame si mesaje publicitare celor care trec prin preajma. Ce-ar fi ca acest panou sa interogheze bazele de date a operatorilor de telefonie sau chiar ale politiei? Ar putea sa afle despre trecator toate informatiile necesare... Daca e barbat sau femeie, ce varsta are, daca e ziua lui sau a vreunui prieten, daca are programare la dentist , daca i-a expirat permisul sau daca asculta un anumit gen de muzica sau prefera o anumita mancare.? Camera senzitiva la emotii poate fi incorporata in telefon si acesta sa transmita toate datele catre panoul publicitar...Suna a Big Brother dar...
Fluxul de reclame afisate in functie de zi sau noapte e deja floare la ureche ( vezi portalul Vodafone Live! – care baga ziua pe prima pagina stiri si vreme si seara scot in fata pagini erotice sau transmisii sportive)
Suntem departe? Povestesc filme SF? Chiar la CERF Cosmote a folosit un produs bluetooth prin care transmitea ringtones-uri si wallpapere cu Tiesto pentru a promova serviciul i-mode iar Vodafone a incercat acum ceva ani la lansarea busolei Connex sa transmita mesaje publicitare in functie de localizare...
Si totusi .. de ce se misca asa de greu publicitatea de mobil (in Romania) ? De ce nu se reglementeaza odata si de ce nu apar mai repede serviciile de voce advertising based?

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...