Translate

Monday, February 25, 2008

CEO trece, CEO vine....

Business Standard dedica un articol plecarilor si venirilor CEO in companiile de telecom de la noi.
In septembrie vom sti daca Richard Moat, CEO Orange Romania isi va incheia cel de-al doilea mandat in tara noastra.
Pe 17 ianuarie, Chris Batalliard a fost numit CEO al Telemobil, operatorul retelei de telefonie mobila Zapp, dupa demisia lui Piermario Di Pietro. Cateva zile mai tarziu, Cosmote Romania, al treilea jucator de profil, a anuntat inlocuirea lui Nikolaos Tsolas din fruntea companiei cu Stefanos Theocharopoulos. Saptamana trecuta, UPC Romania, liderul pietei CaTV, a anuntat inlocuirea in functie a lui Richard Anderson cu Jack Mikaloff.

Richard Moat a fost numit in actuala functie in 14 septembrie 2004, pe un mandat de doi ani, prelungit in 2006. Richard Moat lucreaza in grupul Orange din 1992, in 2002 fiind numit CEO al Orange Danemarca, operator pe care l-a ridicat pe locul trei din cinci, in piata daneza de telefonie mobila, cu o cota de piata de 12%. Predecesorul lui Moat la Orange Romania, Bernard Moscheni, a condus timp de patru ani (2000-2004) in tara noastra, dupa care a coordonat (2004-2008), Mobistar, subsidiara de telefonie mobila a France Telecom in Belgia.

In prezent, Moscheni conduce BTC, principalul operator de telefonie fixa din Bulgaria, detinut de grupul financiar american AIG, si subsidiara acestuia de telefonie mobila, Vivatel. Surse din piata au comentat ca plecarea lui Anderson, la inceputul anului, ar fi legata de rezultatele modeste inregistrate de operator in cursul anului trecut, cand UPC a pierdut constant din clientii businessului de cablu TV: daca, la 31 martie 2007, UPC avea 1,4 milioane de abo- nati la cablu TV, la 30 iunie, numarul acestora era de 1,35, respectiv 1,15 milioane, la 30 septembrie. Spre deosebire de Anderson, Moat a adus Orange Romania in pozitia de lider de piata, cu o crestere spectaculoasa, in cursul mandatului sau: operatorul si-a dublat, practic, numarul de clienti si cifra de afaceri in cei patru ani de cand in fruntea sa este Richard Moat.

Astfel, la sfarsitul anului 2004, Orange Romania raporta 4,93 mil. utilizatori si o cifra de afaceri de 624 milioane de euro, cu un profit brut de 335 mil. euro (53,7%).Trei ani mai tarziu, la 31 decembrie 2007, Orange a anuntat 9,813 mil. utilizatori (99% crestere fata de 2004) si o cifra de afaceri de 1,234 mld. euro (97,7% crestere fata de 2004

Friday, February 22, 2008

Viitorul e mai aproape... Enciclopedia mobila.




In Go4IT am dat peste un articol referitor la enciclopedia viitorului - binenteles o enciclopedie la purtător.


Poti sa cutreieri lumea şi să gasesti noi şi noi puncte de atracţie dezvăluite si completate cu informatii despre locul în care te afli şi clădirile din zonă prin simpla orientare a dispozitivului către punctul dorit. Conceptul este departe de a se concretiza mai ales cu tehnologiile actulae. Dispozitivul constă dintr-un ecran transparent ce are capacitatea de a scana obiectele către care este orientat, de a le recunoaşte, iar apoi de a prelua şi afişa din baza de date informaţiile despre punctele respective. Mai mult decât atât, ecranul sensibil la atingere va permite chiar şi selectarea unei anumite porţiuni din zona respectivă (de exemplu etajul unei clădiri sau un cuvânt dintr-un text) pentru a obţine şi mai multe detalii.


De ce n-ar fi incorporate aceste tehnologii intr-un telefon mobil? Am vazut pe telefonul propriu cum camera foto, pe baza unui software scaneaza imaginile si te conecteaza automat la un link dedicat pe net. De ce n-ar fi acest software imbunatatit si conectat la o baza de date comuna -Google Maps si Wikipedia? Eu cred ca viitorul e mult mai aproape.

Thursday, February 21, 2008

Foaaarte tare! Un viral pe IVR!



Cei de la Sprite ( Copyright © Coca-Cola Romania. Toate drepturile rezervate) ne uimesc din nou cu inventivitatea , curajul si noncorformismul ideilor lor de marketing puse in practica. Cantecelul "Oda Curajului" care ne-a sunat si s-a lipit in creier de pe televizoare, cunoscut mai bine sub obsedantul "Cantati cu noi un cantecel.... Binggg Banggg", a ajuns pe telefoanele utilizatorilor. Va rugam sunati la linia de consiliere psihologica in caz de accidente a Sprite si distrati-va! Numarul functioneaza si este 0750Sprite - adica 0750777483)

Asteptam si alte initiative asemanatoare sau poate si mai inventive ale companiilor de publicitate. Campania mi se pare un viral de succes si totododata o noutate fiindca depaseste "clasicul" canal internet in special folosit pentru virale si foloseste o platforma de IVR.

Wednesday, February 20, 2008

WiMax sau LTE? Mai vedem...

Daca sistemul actual 3G permite in varianta cea mai avansata, o viteza de descarcare pe dispozitive mobile de pana la 30 Mbps, 4G va aduce de cateva ori mai mult, respectiv 100-200 Mbps. Insa in drumul de la teorie la lansarea comerciala, 4G este marcat deocamdata de o infruntare intre doua standarde, WiMax si LTE (Long Term Evolution). Fiecare dintre aceste doua tehnologii a cooptat nume sonore in echipa proprie de sustinatori, pentru a-si asigura suprematia, insa sunt si companii care joaca pe ambele fronturi. WiMax este promovata de cel mai mare producator de cipuri din lume, Intel, alaturi de Motorola si Samsung, si sustinuta de operatori importanti, printre care Sprint Nextel (SUA) si KDDi (Japonia). Tehnologia LTE, conceputa de Ericsson, Nortel Networks si Nokia-Siemens Networks, este sprijinita de Vodafone si de americanii de la AT&T si Verizon. LTE ii are astfel de partea sa pe ocupantii primelor doua pozitii in topul mondial al operatorilor mobili. Un sprijin substantial a venit de la gigantul China Mobile, care va testa de asemenea LTE. Companiile mai prudente joaca la ambele capete: Alcatel- Lucent( nu este singurul), care pe de o parte a incheiat o intelegere de colaborare in cercetare pentru LTE cu japonezii de la NEC, pe de alta anunta ca impreuna cu Samsung a realizat o solutie revolutionara pentru WiMax

Tuesday, February 19, 2008

Nu va speriati! Sexul si prostia umana nu vor disparea...





Pe site-ul ProTV (si probabil si diseara la stiri) apare o stire care va uimi multa lume : Prostia va dispărea! Roboţii vor face oamenii mai deştepţi. Un cercetător american, sustine ca până în 2029, maşinile vor atinge nivelul de inteligenţă al oamenilor. Acesta spune că în curând vor apărea roboţi minusculi, nanoboţi, care vor putea fi implantaţi în creierul uman pentru a creşte inteligenţa. Implantaţi în organism vor duce la o sănătate mai bună. Roboţi minusculi vor intra în organism şi vor interacţiona direct cu neuronii, mărind eficienţa acestora.
Un alt expert în inteligenţă artificială susţine că oamenii vor face sex cu roboţi până în 2050. Acesta susţine că roboţii vor face parte din viaţa noastră cotidiană şi ca tehnologia a evoluat atât de mult încât în curând roboţii vor putea fi programaţi să facă sex, să simuleze orgasmul şi să poarte conversaţii. Mai mult, aceştia vor putea fi programaţi să aibă o anumită personalitate şi să mimeze emoţii. Astfel va fi posibil, chiar ca oamenii să se îndrăgostească de roboţi, spune David Levy.
Sunt de acord si cred ca ceea ce spun stirile se va intampla intr-un viitor nu prea indepartat , insa sunt convins ca nici prostia si nici sexul cu persoane umane nu va disparea. Aceste doua evenimente sunt interdependente si se genereaza reciproc .


Avem si o confirmare de la Albert Einstein “Doar doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana; Inca nu sunt sigur de primul” .
Odata cu robotizarea si cibernetizarea comunicarii si relatiilor interumane se vor crea adevarate distante intre persoane. Lumea va fi din ce in ce mai nefericita , mai neinteleasa- desi va avea la indemana multiple mijloace de comunicare si de interactiune. Vor exploda comunitatile segmentate la nivel de preferinte pe toate planurile: sexuale, profesionale, muzicale, habituale...ceea ce ne va impinge spre lumile virtuale gen Second life sau alte retele sociale nou create. Si daca dupa discutii fierbinti pe internet dati intamplator prin casa de un robot care sa arate bine si sa si faca tot ce spuneti , nu garantez ca nu va indragostiti brusc de o Pamela cu forme generoase de cauciuc sau silicon...care mimeaza perfect emotiile...

Tuesday, February 12, 2008

ENUM - pasi pentru convergenta comunicatiilor.

Lumea viseaza la asta. Si iata ca usor usor se fac pasi pentru integrarea si convergenta tutur canalelor de comunicare. Un proiect pilot care este in teste si in Romania, promite ceea ce se doreste de mult in lumea telecomunicatiilor- unificarea canalelor intr-un centru unic al resurselor de comunicatii.

Ce este ENUM? ENUM este numele dat unui protocol care realizează legătura între telefonia clasică şi Internet, în conformitate cu standardul ITU E.164. ENUM defineşte modul în care un număr de telefon este convertit într-un domeniu Internet, care permite apoi identificarea diferitelor servicii de comunicaţii asociate cu acel număr de telefon.
Sistemul ENUM va contribui substanţial la integrarea serviciilor Internet cu tehnicile clasice de telecomunicaţii (TDM/IP, SMS, Instant-Messaging, E-mail, Web).

Care sunt beneficiile abonaţilor (clienţilor)?Sistemul ENUM permite folosirea numărului de telefon ca unic identificator pentru o multitudine de servicii de telecomunicaţii de care beneficiază un abonat (client), oferind facilităţi prin care abonatul poate să-şi asocieze serviciile sale cu numărul său de telefon.Unui număr de telefon i se pot asocia următoarele resurse de comunicaţii:- Alte numere de telefon ale abonatului;- Număr de telefon mobil;- Număr de fax;- Adresă SIP, H323 pentru comunicaţii multimedia, voce peste IP, teleconferinţă;- Adresă de email;- Identificator de acces la un canal de tip „chat” (#ICQ, #Yahoo);- Adresă pagină de WEB;- Cheia PGP pentru email securizat.Utilizatorii unei reţele de comunicaţii introduc pe PDA, LAPTOP sau calculator numărul de telefon al persoanei cu care doresc să comunice şi în mod automat sistemul software, interogând sistemul DNS, va obţine toate posibilităţile de a comunica cu persoana respectivă, putând apoi selecta mijlocul de comunicaţie dorit, eventual se poate selecta soluţia optimă (cu costul cel mai mic).Sistemul software va permite apelarea oricărui serviciu de comunicaţie cunoscând doar numărul de telefon al destinatarului, ca de exemplu:- Se vor putea transmite mesaje email cunoscând doar numărul de telefon;- Se va putea accesa pagina web a unei persoane cunoscând doar numărul său de telefon;- Se va putea comunica cu o persoană prin „chat”, cunoscând doar numârul său de telefon;- Se va putea transmite un fax unei persoane cunoscând doar numărul său de telefon.Sistemul ENUM constituie de fapt o carte de telefon accesată automat de pe sistemele de calcul, LAPTOP-uri sau PDA şi care are informaţii de adresare pentru toate tipurile de comunicaţii electronice folosite în prezent la scară mondială.Un alt avantaj al sistemului ENUM constă în furnizarea accesului la o bază de date globală, facilitând portabilitatea numerelor de telefon. Un număr de telefon portabil permite unui abonat să-şi păstreze numărul de telefon atunci când se mută în altă localitate sau când se mută de la un operator la un alt operator de comunicaţii. Baza de date ENUM permite stocarea de informaţii privind numărul de rutare şi numărul de identificare al transportatorului de voce.Sistemul ENUM va contribui substanţial la integrarea serviciilor Internet cu tehnicile clasice de telecomunicaţii (TDM/IP, SMS, Instant-Messaging, E-mail, Web).

Sistemul ENUM constă dintr-un pachet de programe pentru administrarea bazei de date DNS şi un program de tip “client”. Interogarea sistemului DNS se face prin programul de tip “client” ce trebuie să fie disponibil pe fiecare sistem de calcul prin care utilizatorul are acces la resursele de comunicaţii.

O serie de ţări, ca de exemplu SUA, Canada, Japonia, Anglia, Germania, Ungaria, Polonia, Olanda, Austria, Suedia, Brazilia, Slovacia, au implementat un set de servicii ENUM, aflându-se în prezent în faza de test. Dintre aceste, în stadiu avansat de experimentare se află: Austria, Olanda, Germania, Suedia, Anglia, Slovacia.
Mai multe la http://www.enum.ro/despre_enum.htm?

Monday, February 11, 2008

LTE/SAE - noua tehnologie de internet mobil in banda larga, de tip 4G

In Zf apare un articol despre viitorul internetului mobil si al tehnologiilor mobile viitoare.

LTE/SAE (Long-Term Evolution - System Architecture Evolution) este o noua tehnologie de internet mobil in banda larga, de tip 4G si considerata drept rivala mai cunoscutei WiMax.

LTE promite sa aduca o revolutie in industria continutului digital, de la video mobil (inclusiv televiziune) la bloguri, de la jocuri video la servicii profesionale. Este clar ca, odata ce toate aceste aplicatii si servicii vor avea drept canal de distributie internetul mobil 4G bazat pe LTE, o multime de producatori de continut multimedia, de aplicatii si de software vor capata o piata uriasa. Ceea ce va genera trafic pentru operatori si, implicit, cresteri ale veniturilor.

LTE promite viteze de acces la internet pe dispozitive mobile de neimaginat astazi nici macar pe computerele noastre conectate la fibra optica.

Ericsson va realiza la Barcelona, in premiera mondiala prima transmisie de date bazata pe LTE intre doua telefoane mobile la viteze neatinse pana acum. Deja pare sa nu mai fie vorba de teste de laborator, ci de o platforma functionala care sa permita conectarea mai multor utilizatori de telefoane mobile si transfer de date intre acestea de pana la 160 Mbps. Teoretic, LTE poate ajunge la 300 de Mbps.

In avanpremiera demonstratiei, Ericsson spune ca deja sunt posibile viteze (uplink and downlink) de 25 Mbps si ca lansarea comerciala a platformei care va face posibila aceasta performanta va avea loc anul viitor.

In lupta pentru impunerea LTE ca tehnologie 4G este implicata o alianta din care fac parte, in afara de Ericsson si Vodafone, alti giganti din domeniu: NTT DoCo MO, China Mobile, T-Mobile, Alcatel-Lucent, Huawei Technologies, Nokia, Nokia Siemens Network, Qualcomm.

NTT DoCOMo a anuntat deja ca va lansa servicii de internet broadband bazate pe LTE in 2010.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...