Translate

Monday, March 25, 2019

Burn that Ad!. Burger King isi "arde" competitia cu o aplicatie in AR

Unde gasesti o reclama a competitiei o poti "arde" cu ajutorul unei aplicatii AR si primesti un burger de la Burger King.

Thursday, December 13, 2018

Iata ce pot face cei de la Coca Cola cand lucreaza cu Augmented Reality. Marketing AR fain.

This is what marketing with Augmented Reality looks like!





Lupta dintre Google, Facebook si publisherii Europeni pentru suprematia digitala.

Am gasit la Dragos Stanca un foarte bun articol dezbatere despre acest subiect pentru care dau direct link-ul catre site-ul lui.

Publisherii europeni confruntă Google si Facebook: lupta “scrisorilor deschise” si rolul României în această dispută [UPDATE]


Daca noi Romania ne consideram si suntem doar o colonie a statelor vestice mi-a placut foarte tare ideea prin care Dragos spune ca" Europa a realizat destul de târziu că a devenit o colonie digitală a Statelor Unite: marea majoritatea a banilor din veniturile online pleacă acum spre America"

Deci daca viata noastra fizica depinde de deciziile puterilor din America, Rusia, Germania Franta, etc si banii si resursele noastre se scurg catre vest sau est, iata ca viata noastra digitala depinde clar deocamdata de America iar Europa doar se zbate sa rupa si ea o bucatica din fripturica..

Articolul lui Dragos aduce idei importante si o dezbatere care ar tb sa fie si pe canalele clasice de media si nu numai in online. De asemenea dezbateri avem nevoie in spatiul public pentru ca sunt decizii care vor influenta comportamentul digital al userilor, al companiilor producatoare de continut, al internetului, serviciilor digitale si al fiecarui individ in parte pe urmatorii zeci de ani.
Daca in viata reala e foarte greu sa ne desprindem de statutul de colonie poate in viata digital virtuala, la cata inteligenta in IT si tehnologie avem in Romania, am putea spera la mai multa libertate si independenta. Doar daca vom sti si o vom folosi in interesul nostru si vom putea crea impreuna idei si tehnologii noi pe care sa le exportam.

Din punctul meu de vedere oricum s-ar legifera, gigantii internetului si bineinteles fortele din spatele lor vor interpreta in folosul lor oricat de explicite, discutate, dezbatute sau impotriva lor ar fi aceste legi. Gigantii au la dispozitie unelte juridice, resurse uriase , divizii de cercetare si mecanisme sa influenteze si sa interpreteze aceste legi. Sa ma explic: apartheidul a fost legal, holocaustul a fost legal, sclavia a fost legala, colonialismul a fost legal. Legea este o chestiune de putere, nu de justitie si chiar si in domeniul digital se va intampla acelasi lucru. Cine are puterea o va exploata si va da legi auto-favorabile sau va ocoli legea chiar daca exista curente, asociatii, media, useri etc care cer si poate au dreptul moral de a-si exploata propriul continut. Daca acum presupunem ca suntem sclavii Google, Facebook, Amazon etc, in trecut am fost sclavii ziarelor, radio-ului si TV-ului care erau gestionate de "alesi".  Pana cand nu vor aparea alte sisteme la fel de puternice cu care sa fie inlocuite astfel incat sa le sparga monopolul nu se va intampla nimic notabil. Mi-a placut un interviu al lui Trump in care spunea ca nu e de acord ca Europa sa dea amenzi gigantilor internetului pentru ca acestia sunt companii americane. Daca e cineva care trebuie sa le dea amenzi, atunci aceea este America pentru ca banii trebuie sa ramana in America.
Deci nu e o chestiune de moralitate pentru ca producatorii de continut sa beneficieze de drepturile lor ci doar de unde se duc banii si cine detine puterea. Pestele mare inghite intotdeauna pe cel mic, indiferent de cat de frumos este sau cat de mult are dreptul de a inota in aceeasi apa.
Sa luam de exemplu chiar si mult discutata GDPR. Vi se pare ca s-a imbunatatit viata userilor si ca se pot folosi de aceste drepturi, ca au scapat de spamm sau de utilizarea datelor lor fara sa stie la ce sunt folosite sau credeti ca exista useri care citesc ceva inainte sa apese OK accept pe butonul care duce catre stire/continut ?
 Retineti, orice lege este chestiune de putere! Aceste legi digitale reprezinta lupta pentru putere dintre aristocratiile sau baroni-media veche prinsa cu chilotii in vine de tehnologie si noul val reprezentat de new media. Sper sa apara in curand o alta media digitala, user generated, democratizata si bazata, certificata si rasplatita prin tehnologia blockchain. Asa nici vechea media si poate nici new media nu va mai profita de munca celor care gandesc si creaza continut, idei,opinii, analize sau media.

Dragos spune ca democratizarea totală a accesului la audiențe prin social media si la producerea de venituri,  produc un efect social negativ si afectează chiar buna funcționare a democrației . Informarea corectă, din surse credibile, cu stiri scrise profesionist, contribuie la un proces electoral sănătos). 
Eu nu sunt de acord. Aceste "surse credibile" sunt de fapt mai mult sau mai putin expresia unor interese ale unora sau altora", nicidecum ale cititorilor.
Media ca si "fecioara pura" nu exista.

Inchei cu FELICITARI pentru articolul lui Dragos si pentru emisiunea Upgrade pe care o face la Radio Guerilla.

Wednesday, May 09, 2018

Abia acum incepe adevarata revolutie AR. Google involved.

Cand Google va intra puternic pe zona de AR ( Augmented reality) si AI ( Inteligenta artificiala) abia atunci vom avea niste produse si servicii care vor schimba modul in care ne raportam la telefonul mobil.
Iata cum Google Maps va folosi AR sau cum va implementa AR in zona medicala.







10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...