Translate

Wednesday, January 10, 2007

2007- anul internetului mobil

Mici bijuterii electronice portabile care ne vor ocupa buzunarele si gentile - acesta este, in viziunea AFP, noua revolutie in telecomunicatii. Revolutia internetului mobil, la fel de spectaculoasa ca si cea inregistrata in urma cu un deceniu, cand internetul a “navalit” in casele si birourile din toata lumea.La Consumer Electronics Show , care are loc intre 8 si 11 ianuarie in Las Vegas, marii jucatori din IT&C au aruncat pe piata oferte care se adreseaza unei piete uriase: pana acum, doar 10% dintre utilizatorii de telefonie mobila folosesc aceasta facilitate.Ce au prezentat jucatorii importanti? Super-telefoane sau aparate portabile dotate cu ecrane tactile, conexiune la internet sau cu camere si sistem de pozitionare GPS. Adica servicii asemanatoare celor oferite de PC-uri, cu toate dotarile si avantajele acestuia, avand insa in plus avantajul mobilitatii.Pana acum, giganti precum Yahoo, Google si MSN, dar si MySpace si YouTube s-au adaptat deja telefoanelor mobile. Luni, grupurile MediaFlo si Samsung au anuntat aparitia sistemului de difuzare al televiziunii prin telefon sau un cititor video portabil.

Tot luni si tot in Las Vegas, oficiali ai Nokia si Motorola au vorbit despre noua revolutie din IT&C. "Mobilitatea va schimba cu siguranta internetul”, a declarat Olli-Pekka Kallasvuo, CEO Nokia.“Nu este decat inceputul, totul se va succeda intr-o viteza ametitoare de-acum inainte”, a spus si Ed Zander, patronul de la Motorola - numarul doi in telefonia mobila.Grupul Yahoo a trecut si el in ofensiva luni, lansand un portal si un motor de cautare special adaptate pentru utilizatorii de internet mobil. Nici rivalii sai nu stau cu mainile in san: Google a lansat recent Google Mobile, o versiune pentru serviciile mobile, iar Microsoft - un motor special destinat mobilelor, sub numele de Live Search for Mobile.In acest moment, conform AFP, cea mai mare parte a clientilor de telefonie mobila folosesc mobilul doar pentru a servicii de voce, dupa cum afirma si analistul Carmi Levy.Un alt sondaj arata ca doar 3,8% dintre americanii care au telefoane mobile au ales un model inteligent, in vreme ce 8,8% dintre europeni au facut aceasta alegere.

Servicii de management al prezentei. Mobility.

Un articol interesant al lui Bogdan Pencea de la Business Magazin .

In viitor telefoanele ar putea sti sa realizeze „managementul prezentei“. De fapt nu e nimic nou, e doar alaturarea aplicatiei de messenger la telefonul mobil.

Acele indicii de status, care apar in programele de instant messenger si care le spun celorlalti daca posesorul este ocupat, ce fel de muzica asculta si ce face, in general, pot fi deja folosite prin aplicatia Jaiku pe telefonul mobil. Cand este cautat un nume in agenda telefonului, in dreptul fiecaruia apar indicatii despre locul unde se afla sau ce face proprietarul telefonului.

Jyri Engestrom, finlandezul antreprenor care a inventat Jaiku, spune ca serviciul realizeaza ceea ce el numeste „prezenta bogata“ (rich presence) a utilizatorului. Software-ul Jaiku poate fi descarcat pe un numar limitat de modele de telefoane, respectiv Nokia care se bazeaza pe platforma software S60. Odata instalat insa, Jaiku spune proprietarului tot ce poate despre unde sunt prietenii, ce fac, cine e cu ei, cand au folosit pentru ultima oara telefonul si pentru cat timp. Serviciul isi avertizeaza utilizatorii si de fiecare data cand un prieten adauga un articol pe blog sau poze pe albumul online. „Am directionat toate informatiile digitale despre cei cunoscuti intr-un singur canal de comunicare si l-am combinat cu locul fizic unde se afla. Poti astfel sa stai mai aproape de persoanele la care tii cel mai mult“, spune finlandezul Engestrom. Sau cat mai departe de cei la care tii cel mai putin, am putea adauga.

Pana la urma, denumirea de management al prezentei nu a fost data intamplator. La fel ca si la messenger, fiecare informatie pe care o afiseaza displayurile telefoanelor poate fi la fel de usor manipulata de proprietar pentru a nu fi deranjat. Cei care vor sa foloseasca aplicatia, care se poate descarca de pe site-ul www.jaiku.com, trebuie sa stie ca functioneaza doar daca si ceilalti cunoscuti o au instalata si ca traficul suplimentar pe care il face Jaiku pentru a ramane permanent online pe telefon este in jur de 10 MB. Ceea ce, la pretul traficului pe Internet prin operatorii de telefonie mobila, s-ar putea transforma intr-o contributie serioasa la factura totala. Exista si alte variante, nu insa la fel de complete ca Jaiku. Germanii au Plazes, o aplicatie care permite utilizatorilor sa isi inregistreze traseul pe care il urmeaza si locurile preferate, iar francezii au Mobiluck, o companie a carei comunitate de membri poate seta telefoanele in asa fel incat sa vibreze in momentul cand un alt membru al comunitatii este in preajma.

Tuesday, January 09, 2007

Orange detine licenta Wi-Max si va trece la HSDPA in 2007

Richard Moat, director general al Orange Romania a declarat de curand pentru Ziarul Financiar: "Noi detinem o licenta Wi-Max si intentionam sa o exploatam pentru a furniza servicii de solutii de acces wireless la puncte fixe prin aceasta tehnologie. Vom cauta de asemenea sa utilizam mai eficient infrastructura fixa pe care o detinem, intrucat detinem un back-bone de fibra optica de 3.000 de kilometri - .
Vom implementa HSDPA in 2007 ceea ce va spori puternic viteza de transfer prin solutiile wireless. Combinatia aceasta ne va permite capabilitati puternice de a furniza servicii de date fixe si mobile pentru un numar important de clienti de business", considera Richard Moat.
Seful Orange afirma ca operatorul va insista si pe zona serviciilor fixe de date, adresate clientilor de business. "Practic le vom furniza servicii fix - mobil pentru ca aceasta este tendinta dintre industrie, si este unul dintre obiectivele strategice ale France Telecom. Este de altfel o cerinta a France Telecom ca noi sa intram pe cat de agresiv posibil pe aceasta directie.

Declaratii neconcordante intre Orange si Vodafone

Richard Moat, director general al Orange Romania a afirmat ca " exista o serie de neconcordante in ceea ce a raportat public Vodafone. In ce priveste veniturile din servicii, diferenta dintre Orange si Vodafone era, conform Vodafone, in trimestrul al treilea al anului 2006 de 7 milioane de dolari, dar, in fapt, acesta era de 14 milioane de dolari. Un alt lucru pe care as dori sa il subliniez clar este acela ca pe baza propriilor noastre estimari dar si pe baza unui studiu de piata realizat in luna noiembrie de compania Synovate, suntem lideri pe piata clientilor business din punctul de vedere al numarului de sim-uri. Conform acestor date avem 42% din piata, fata de 41,8% cat are Vodafone. De asemenea, Vodafone a declarat ca obtin 30% din venituri de clientii de business. Dar noi incasam mai mult de 30% din venituri de pe piata de business, si avand in vedere ca veniturile noastre sunt mai mari, bazandu-ne pe propriile lor declaratii, este clar ca noi trebuie sa fim liderii in termen de venituri pe piata de business", a declarat Moat.
Liliana Solomon - CEO al Vodafone Romania, declarase anul trecut ca in al doilea trimestru al anului fiscal 2006-2007, incheiat la 30 septembrie 2006, ecartul in favoarea Orange Romania era de 7 milioane de dolari, de peste trei ori mai mic decat cel din al treilea trimestru al anului fiscal 2004-2005

Friday, January 05, 2007

Super 3G pana in 2010

NTT DoCoMo estimeaza ca pana in 2010 va introduce pe piata o versiune imbunatatita a serviciilor de telefonie 3G, informeaza Financial Times.
"Super 3G" va fi de 260 de ori mai rapida decat tehnologiile actuale si va permite viteze de transfer ce vor putea concura cu solutiile pe fibra optica.
Astfel, utilizatorii vor putea descarca clipuri video mai lungi si chiar albume muzicale, si vor putea sa primeasca si sa trimita e-mailuri mai mari.
Comparativ cu tehnologia 4G, asteptata tot pentru 2010, Super 3G nu necesita necesita schimbarea statiilor de transmisie si a infrastructurii folosite in prezent pentru 3G.
Compania japoneza a dezvoltat prima tehnologia de internet mobil iMode. Lansata in 1999, iMode a devenit foarte populara in intreaga lume. Anul acesta, tehnologia va fi disponibila si in Romania prin operatorul Cosmote.

Bine de stiut

Splendid Media are în portofoliu cele patru posturi publice de televiziune, cele trei staţii ale Radio Guerrilla (Bucureşti, Cluj şi Timişoara), două cotidiene - Cotidianul şi Sport Total, cele şase titluri din reţeaua de săptamânale 24 FUN (Bucureşti, Cluj, Braşov, Timişoara, Arad, Iaşi), săptămânalul Academia Caţavencu, 14 publicaţii lunare (Aventuri la pescuit, BBC TopGear, Bilanţ, Blu, Bucătăria pentru toţi, Carpaţii, Idei în Dialog, Investiţii & Profit, High Life, J’Adore,
3 IT&C News, revista de film HBO, Superbebe, Tabu, 4WD), reţelele indoor Oops Media şi Monopoly Media şi reţeaua outdoor Acces Press.
Media Consulta este o regie ce face parte din agenţia full service Media Consulta International, şi care gestionează în prezent spaţiul publicitar al postului National Geographic. Media Consulta este producătoarea emisiunilor Real Estate TV şi eProfil (Antena 3) şi colaborează cu Media Casa Press pentru emisiunea Săptămâna Financiară (Antena 1). Media Consulta International gestionează în exclusivitate vânzările de publicitate pentru publicaţia de sport Fanatik şi pentru revista lunară Medicina Naturistă.
C.L.I.R. Media s-a înfiinţat în martie 2006 şi deţine în portofoliu televiziunile Antena 1, Antena 3 şi Euforia Lifestyle TV, publicaţiile Good Food, Good Homes, Top Gear şi 4WD şi site-urilewww.antena3.ro,www.antena1.ro,www.automotomarket.ro,www.horoscop24.roşiwww.news24.ro.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...