Thursday, June 26, 2008

Advertising based model.

In ZF o stire ne aduce in prim plan un model de business care va prinde prin multe domenii peste ceva ani. Sa fii platit sa consumi reclama...Cartea “ Funky Business” a celor doi academicieni nonconformisti Kjell Nordstrom si Jonas Ridderstrale prinde viata. Operatorii care nu vor avea o relatie stransa , aproape simbiotica cu agentiile de publicitate si de media, probabil vor ramane mult in urma. Modelul functioneaza atat pe voce cat si pe date si va fi adresat exact pe segmentul care accepta cel mai repede si mai usor inovatia si noile tendinte.

Primul operator telecom finantat din publicitate isi va lansa serviciile pe pietele din Germania, Spania si Belgia in decursul anului viitor, scrie presa internationala. Blyk ofera un numar de SMS-uri si apeluri ce pot fi efectuate gratuit, exclusiv pentru utilizatori care se incadreaza in categoria de varsta 16 - 24 de ani. In schimb ei trebuie sa accepte afisarea de reclame pe telefoanele mobile. Compania de origine finlandezo-britanica si-a lansat serviciile anul trecut in Anglia si intentioneaza sa patrunda si pe piata olandeza pana la sfarsitul acestui an.

Spania si Germania sunt printre cele mai mari piete de publicitate din Europa, iar cheltuielile pentru reclame per cap de locuitor in Belgia sunt printre cele mai ridicate din regiune, a precizat cofondatorul si presedintele Blyk, Pekka Ala-Pietila.

Ala Pietila, fost presedinte al celui mai mare producator de telefoane mobile, Nokia, a anuntat ca firma sa se afla in discutii avansate cu operatori in privinta inchirierii de retele pe noile piete.

In Marea Britanie, Blyk a incheiat contracte cu mai mult de 100 de mii de tineri prin care acestia sunt de acord sa primeasca pana la sase mesaje pe zi de la firme precum Adidas, L'Oreal sau Manchester United. Acestia dispun in cadrul intelegerii de un numar de 217 mesaje gratuite si 43 de minute de convorbiri gratuite pe luna.

Presedintele Blyk a mai mentionat ca acest tip de contracte vor fi oferite si pe pietele din Spania, Germania si Belgia. " Oferta este perceputa de majoritatea utilizatorilor ca fiind foarte atractiva, iar ca dovada este faptul ca am atins 100 de mii de clienti cu sase luni inainte de planuri", a adaugat Ala-Pietila.

Oficialii companiei din Helsinki, Finlanda, au declarat ca aceste campanii publicitare au generat rate medii de raspuns de 29 la suta comparativ cu ratele normale de raspuns din advertisingul de tip traditional ce se incadreaza in jurul a doar cateva puncte procentuale.

"Comunicarea tinerilor intre 16 si 24 de ani se bazeaza in primul rand pe SMS-uri, iar acest lucru reprezinta un foarte bun canal de reclame", a adaugat Ala-Pietila.

Potrivit unor studii, reclamele prin intermediul telefoniei mobile vor genera venituri de pana la 24 de miliarde de dolari.

No comments:

anunturi

Ultima ora. Ultimele posturi

Cristi Popescu

+1

Twitter

feedburner

Popular Posts