Xiaomi, Oppo, Vivo, niste nume necunoscute acum dar niste
branduri despre care vom auzi tot mai des.
Ce iti spune Xiaomi in acest moment ?Absolut nimic.
Ce insemna Huawei
pentru piata telefoanelor mobile acum cativa ani? La fel, adica nimic. Era un
nume si un produs pe care n-ai fi vrut sa-l ai in buzunar. Acum, doar dupa
cativa ani Huawei a ajuns in top 3 in lume si are o dinamica fulminanta si in
Romania. Chinezii investesc in branduri si in curand vor cuceri toate pietele.
Huawei, Oppo,
Vivo si Xiaomi au obtinut cu succes acces la partenerii principali pe zona
China, ceea ce le-a permis sa lanseze telefoane bezel-less, cu procesoare
interne proprii, camere de top si chiar caracteristici de realitate augmentata.
Directorul Counterpoint, Tarun Pathak sustine ca aceasta crestere a brandurilor
din China este deja o tendinta, pe care niciun producator din ecosistemul mobil
nu o poate ignora.
Brandurile
chinezesti cresc incet, dar sigur, nu doar datorita design-urilor atractive ale
telefoanelor, calitatii constructiei lor sau impresionantele caracteristici
tehnice, toate corborate cu preturi foarte bune, dar si datorita legaturii
excelente pe care aceste companii o au cu partenarii locali si operatorii de
distributie.
In plus miscarile
strategice ale producatorilor chinezi sunt gandite ca la carte.
Listarea Xiaomi
la bursă, cel mai probabil la cea din Hong Kong, ar putea fi cea mai mare
listare a unei companii de tehnologie din 2018. Aceasta urmează să aibă loc cel
mai probabil în doua jumătate a anului 2018. Xiaomi a bătut palma şi cu Credit
Suisse şi Deutshe Bank pentru a lucra la listarea sa la bursă si i-a atrás ca
sponsori pentru listarea la bursă pe giganţii Morgan Stanley, Goldman Sachs şi
CLS.
Practic
producatorii europeni sau americani pierd cu propriile arme, punandu-si la
dispozitie renumele si know-how-ul pentru niste bani astazi Maine nu va mai fi
la fel. Probabil urmatorul tau telefon va fi unul Xiaomi.
Bancherii se aşteaptă ca profitul Xiaomi să crească
spectaculos în 2018 şi i-au spus producătorului de smartphone-uri, evaluat la
46 miliarde dolari în 2014, că ar putea ajunge să se listeze la o valoare de
piaţă de 100 miliarde dolari.