
Acum cateva zile am postat pe Softpedia.com un comentariu in care incercam sa lamuresc pe cineva ca Zapp-ul nu are servicii i-mode (singurul utilizator al licentei i-mode in Romania este Cosmote). Stupoare. Comentariul meu a fost sters de catre moderatorii forumului. Am inteles de pe la colturi ca Softpedia are o intelegere tacita cu Orange (de care sunt si sponsorizati si) pentru care se monitorizeaza posturile. In caz ca apare ceva impotriva Orange sau ceva care nu le convine se musamalizeaza si se elimina intreg sirul de posturi.N-am inteles ce legatura avea acel post cu Orange insa abia acum am inteles ce vroia sa spuna un oarecare forumist din Softpedia.(Welcome To Orange Forum! Nu te obosi să ne critici că noi oricum îţi vom şterge postul.
Mi s-a parut extrem de urata o asemenea intelegere care practic instaleaza cenzura si manipularea brutala in spatiul virtual mai ales ca aveam o parere foarte buna despre Orange. Oameni buni aveti alte arme pentru a comunica si a lupta in guerilla telecomului: creativitate, inovare, implicare , competenta, tehnologii noi, oferte customizate si atragatoare, orientare catre responsabilitatea sociala si bineinteles cercetarea de piata si serviciile client oriented .
Aceasta actiune m-a dus cu gandul rapid la ideea cuiva care dorea o platforma de `marketing prin viu grai' - un portal de Word of Mouth Marketing in Romania, o comunitate de * trenderi ( www.trendagent. ro), consumatori obisnuiti care vor sa-si impartaseasca experientele proprii in legatura cu produsele si serviciile folosite. Dupa aceasta experienta mi-am dat seama ca o astfel de comunitate nu ar putea fi niciodata obiectiva , corecta si neinfluentabila cel putin in Romania.
Brusc aceasta idee frumoasa s-a conturat ca fiind o utopie sau doar un instrument de manipulare si facut bani.