Translate

Thursday, November 27, 2008

Mobile Banking si diferentele dintre Europa si Japonia...


Astazi se anunta cu mare pompa ca ING Bank, împreună cu MasterCard, au lansat serviciul de plată prin telefonul mobil, ING Mobile Payments, România fiind prima ţară în care banca va testa soluţia bazată pe sistemul MaestroPayPass. Daca japonezii foloseau de acum 8-9 ani sisteme asemanatoare pentru plata directa de pe telefonul mobil iata ca incepem si noi firav sa implementam astfel de servicii. In prima faza acestea sunt abia testate insa vor mai trece niste ani pana cand vor fi adoptate de marea masa de consumatori.

ING Romania lansează prima fază a programului pilot ING Mobile Payments ei declarand ca “in câţiva ani plata cu telefonul mobil va deveni ceva obişnuit şi ne mândrim cu faptul că ING şi România au fost “vârf de lance” în această regiune. Programul pilot ( e ca versiunile beta din online) va dura şase luni si va folosi 125 de clienţi pentru acest serviciu, care va fi testat în cele şase luni de un total de 500 de persoane. Noul sistem este funcţional în locaţiile selectate ale partenerilor SensiBlu, Inmedio, Eurest, Hollywood Multiplex şi ProCinema, un total de 30-40 de locaţii în care va putea fi folosit .

Pentru a putea folosi acest tip de plată, este necesar un telefonul mobil compatibil cu o tehnologie specială, Near Filed Communication, acces la serviciile GPRS din Orange si Vodafone. Clienţii ING selectaţi pentru prima fază a programului pilot vor primi un telefon Nokia 6121 care are încorporată tehnologia NFC (Near Field Communication), tehnologie ce asigură atât securitatea plăţii electronice cât şi comunicarea wireless cu terminalele comercianţilor. Serviciul poate fi utlizat pentru sume de până la 80 lei.

Ca sa comparam situatia din Japonia cu cea din Europa, iata ca Nokia - producatorul de telefoane mobile care controleaza 40% din piata mondiala se retrage din Japonia fiindca nu poate face concurentei de acolo. Coplesita de producatorii locali producatorul finlandez va opri vanzarile in Japonia, cu exceptia marcii de lux Vertu ( se stie ca industria brandurilor de lux e dominata inca de europeni) , dupa ce eforturile de a-si majora cota de piata nu au dus la rezultatele dorite. In Japonia Nokia a reusit sa atinga doar o cota de doar 1%, in conditiile in care consumatorii prefera echipamentele japoneze care incorporeaza tehnologii avansate.


3 comments:

Anonymous said...

Nokia se retrage din Japonia??
Nokia tocmai au anuntat ca se fac MVNO in Japonia, ca sa-si vanda telefoanele pe acea piata!

http://www.reuters.com/article/technologyNews/idUSTRE4AL0UD20081122

deci e total eronat :)

Cristi Popescu said...

Tot Reuters a dat stirea si nu este eronat.
http://www.reuters.com/article/ousivMolt/idUSTRE4AQ1K620081127
A face un MVNO e total diferit de a vinde telefoane...Nokia vrea sa patrunda pe partea de servicii si ...mai lucreaza la brand ca sa poata vinde in Japonia...

Anonymous said...

Diferenta dintre Europa/Romania si Japonia in aplicatiile mobile este data de dimensiunile eco sistemului. In Japonia toata lumea contribuie la dezvoltarea lor incepand de la operatori care au incurajat masiv serviciile de date cand in Europa de abia se faceau primii pasi, continuand cu producatorii de telefoane din zona care s-au adaptat cerintelor (nu degeaba Nokia se retrage, sa nu uitam ca si Vodafone a iesit din Japonia acum cativa ani), furnizorii de continut, bancile, lanturile de retail. Toti au contribuit la transformarea telefonului mobil intr-un gadget multifunctional. Din pacate acelasi lucru nu e valabil si in Europa pana in prezent.

Initiativa ING este foarte buna, dar succesul ei va depinde de un numar cat mai mare de magazine unde poti folosi acest serviciu si de utilizarea serviciilor de date ale operatorilor mobili.

In conditiile cand sunt inca destule locatii unde nu poti folosi cardul, am rezerve ca retailul romanesc va imbratisa NFC. Sa mai adaugam ca desi Orange si Vodafone bifeaza cca 20 milioane de utilizatori, la finele anului trecut erau contorizate doar 3,45 milioane de conexiuni de date mobile inregistrate, desi mai toate mobilele suporta aceste servicii. Iar in final, daca serviciul are la baza doar cateva modele de telefon va pune o bariera serioasa atragerii unui numar mare de clienti - nu cred ca vor fi foarte multi cei care isi vor mai lua un telefon pentru a face plati cu el intr-un numar redus de locatii.

E un proiect pilot si le doresc un succes mai mare decat cel avut de cei care au testat, tot in Romania, introducerea tehnologiei CDMA in Europa. Chiar as vrea sa folosesc serviciul, dar nu neaparat cu Nokia, nu la preturile actuale de trafic date mobile (aici se pare ca se mai misca lucrurile) si nu doar la Inmedio sau cinema, as vrea si in restaurantele din provincie, benzinarii, etc.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...