Translate

Thursday, November 08, 2007

Google, Android, You Tube si servicii video.

+ =


Recent Google a anuntat intrarea pe piata telefoniei mobile prin lansarea platformei Android. Android este o platforma software bazata pe Linux si destinata dezvoltarii de aplicatii pentru telefonia mobila. Google spera ca, in viitor, aceasta platforma sa devina sistemul de operare dominant pe telefoanele mobile. Pentru aceasta va concura direct cu plaforme precum Apple OS X de pe iPhone, BlackBerry OS, Microsoft Windows Mobile si Palm OS
Totodata un studiu arata ca peste 58 de milioane de oameni vor fi abonati ai serviciilor video pe mobil in 2010. Anul acesta, veniturile obtinute din aceasta industrie sunt de trei ori mai mari decat in 2006, cresterea medie anuala pana in 2010 fiind estimata la 135%
Pana in 2010 vanzarile de telefoane mobile care au incorporate capabilitati video vor atinge 125 de miliarde de dolari, fata de 58 de miliarde, nivelul anului 2006, potrivit unui studiu al companiei Infonetics Research. Se preconizeaza o crestere spectaculoasa si in ceea ce priveste numarul de abonati ai serviciilor video mobile, numar care va ajunge in 2010 la 58,6 milioane, de la doar cateva milioane existenti anul trecut.
Care e legatura? Google detine deja Youtube iar dezvoltatorii software vor fi incurajati sa creeze aplicatii mobile pentru Android. Arhitectura software deschisa va permite dezvoltatorilor mai multa flexibilitate pentru aplicatiile lor spargand monopolul pe care il au operatorii mobili asupra furnizarii aplicatiilor noi si gratuite clientilor. Acum, companiile mai mici vor avea motive intemeiate sa construiasca aplicatii mobile inovatoare, care altfel nu ar fi ajuns la consumatori pentru ca aceste firme nu aveau puterea sa atinga intelegeri cu operatorii de talie mare. Conform licentei Android, oricine poate modifica sistemul de operare pentru a-si satisface nevoile, ceea ce inseamna ca operatorii ar putea sa construiasca propriul sistem . Platforma permite si personalizarea telefonului pina la nivelul ecranului pe care il vezi cind deschizi telefonul. Oricine ar putea sa puna pe „desktop-ul“ telefonului icoane personalizate, feed-uri pentru stiri sau vreme sau informatii pentru mesajele de voce.
Avand experienta si expertiza youtube in spate precum si noile “parteneriate” pe care le va obtine cu utilzatori-producatorii- clientii de informatii si idei, Google tinde strategic sa devina un creuzet pentru colectarea si monopolul productiilor video de orice natura. Urmeaza cumpararea unei mari companii de media si a unor studiouri de la Hollywood ? Lumea virtuala construita de cei de la Second Life eu cred ca oricum e de mult inclusa in planurile celor de la Google...Concentrarea fortelor intr-un singur punct de putere si Monopolul duce la Dictatura. Sa nu ne trezim intr-o buna zi ca am devenit sclavi intr-un Goolag si n-o sa mai avem dreptul nici sa visam cu propriul nostru creier.

Tuesday, November 06, 2007

Energie alternativa pentru tot ce ne inconjoara.


Compania chineza de telecomunicatii HiTech Wealth a lansat primul telfon mobil solar din lume. Acesta dispune de o camera de 1,3 Megapixeli si un Mp3 player. Bateria solara poate fi incarcata direct de la soare dar si de la surse de lumina mai slabe cum ar fi o lumanare si are o durata de viata de 2,5 ori mai mare decat una clasica. Tendintele din industria auto se impun si in telecom :sursele de energia alternativa devenind astfel o necesitate pentru toate domeniile.
Precomenzile pentru S116 sunt deja de 50,000 unitati desi pretul este destul de piperat, de circa $510.

Tuesday, October 30, 2007

Cosmote 3 milioane





COSMOTE este operatorul cu cea mai rapidă creştere în România prin depăşirea pragului de 3 milioane de utilizatori în mai puţin de doi ani de prezenţă pe piaţă.Odată cu creşterea cotei de piaţă şi a cererii pentru produsele şi serviciile sale, COSMOTE estimează că îşi va atinge obiectivele financiare anunţate pentru România, de a înregistra EBITDA pozitiv în anul 2008 şi a raporta profit în 2009.
Pentru a marca acest eveniment, COSMOTE a încheiat un parteneriat cu Asociaţia Naţională a Surzilor din România (ANSR) pentru a oferi membrilor acestei organizaţii 3 milioane de SMS-uri gratuite în reţea.


Totodata Cosmote a lansat www.imodeblog.ro, un proiect original prin intermediul căruia utilizatorii şi toţi cei interesaţi de serviciul i-mode pot împărtăşi păreri şi pot afla noutăţi despre serviciu şi tehnologie. www.imodeblog.ro este primul blog din România dedicat unui produs din sectorul telecomunicaţiilor mobile. Prin intermediul lui, membrii echipei COSMOTE implicată în dezvoltarea serviciului i-mode vor veni cu noutăţi despre extinderea site-urilor i-mode, despre noi aplicaţii disponibile, terminale compatibile şi multe alte informaţii, primind la rândul lor reacţii din partea utilizatorilor.
Asta dovedeste ca pe piata de telecomunicatii concurenta intre operatori duce la cautarea de noi canale de comunicare si la oferte imbunatatite pentru toate segmentele de utilizatori. Mai in gluma mai in serios probabil or sa se targeteze targeteze nu numai surzii ci si orbii si mutii. Asteptam un serviciu care citeasca SMS-urile primite de orbi! si ringtones-urile pentru surzi. Ce-ati spune de un soft pentru pentru integrarea unui sintetizator vocal in telecomunicatii.? e superutil pentru aplicatiile de IVR si call centere. (http://www.ivosoftware.com/ivonaonline.php)

Roboti si tehnologii de recunoastere a imaginilor prin telefonul mobil.


RoGun - este unul dintre ultimele modele de roboti humanoizi care au fost lansati pe piata din Korea- o tara care sprijina oficial programul prin care orice om va avea un robot in casa pana in 2020. Dezvoltat de compania KornTech, robotul inalt de un metru este proiectat pentru uzul casnic, ca bodyguard sau ca bona pentru copii. Folosind o combinatie de multiple tehnologii AI ( inteligenta artificiala) , capabilitatile lui RoGun includ mersul, saluturile , strangerile de mana, pocnitul degetelor, dansul , vorbitul sau cantatul . Alte cateva valente ale lui RoGun sunt recunoasterea si mutatul obiectelor din jur, mimica-gestica, recunoasterea mediului in care se afla, recunoasterea de sunete, recunoasterea fetzelor . E evident ca robotul va deveni in curand foarte util si de asemenea din ce in ce mai present in casele unora ( in special japonezi)( mai multe aici-



De asemenea progresele din domeniul tehnologiei recunoaşterii imaginilor au determinat şi alte companii să dezvolte o muncă de cercetare în acest domeniu.
Francezii de la Accenture Technology au dezvoltat o tehnologie care face ca un telefon 3G (sau HSDPA) echipat cu o cameră video să poată “răspunde” utilizatorului său la întrebări legate de obiectele din jur.
În curând o înregistrare video a unui obiect despre care utilizatorul vrea să obţină informaţii să fie suficientă pentru ca telefonul mobil să îi ofere tot ce doreşte să afle. Conform newscientist.com, sistemul - botezat Pocket Supercomputer, funcţionează prin conectarea la un server central care potriveşte imaginile înregistrate cu imagini dintr-o bază de date anterior creată.. Tehnologia se bazează pe un algoritm, SIFT, care utilizează sute sau mii de puncte de referinţă pentru identificarea imaginilor primite de la utilizator cu cele din baza de date, procesul funcţionând indiferent de unghiul din care a fost realizată înregistrarea. Crearea unei baze de date cu 5.000 de entităţi durează cam o zi şi procedura de potrivire a imaginilor câteva milisecunde.
Microsoft are sistemul Lincoln, care permite utilizatorilor să facă fotografii pe care să le trimită apoi pentru identificare, sau sistemul similar ViPR, dezvoltat de Evolution Robotics, disponibil deja în Japonia. Creatorul algoritmului, care stă la baza acestei tehnologii, consideră că aceasta este genul de aplicaţie pentru care a fost conceput SIFT în 2004 şi crede că recunoaşterea obiectelor cu ajutorul celularului va avea totuşi nevoie de timp pentru a ajunge să fie utilizată în viaţa de zi cu zi

Thursday, October 25, 2007

The SUN a lansat Thesun.mobi


Cel mai citit cotidian britanic, "The Sun", a lansat serviciul Thesun.mobi, prin care utilizatorii de telefonie mobila vor putea accesa de pe telefoane articole si imagini din "The Sun", informeaza NewsIn.

Noul serviciu permite utilizatorilor si descarcarea de stiri si continut video in schimbul unei sume de pana la 4,3 euro.

Reprezentantul noului serviciu, Andrew Bagguley, a declarat ca, prin intermediul serviciului, cotidianul britanic vrea sa atinga noi audiente. "Sunt peste 8 milioane de consumatori de stiri si informatii pe telefonul mobil in Marea Britanie in fiecare luna, iar 'The Sun' urmareste sa-si extinda brandul in spatiul telefoanelor mobile si sa atinga noi audiente", a declarat Andrew Bgguley.

"The Sun" este cel mai citit cotidian in limba engleza, cu un tiraj de aproape 8 milioane de exemplare pe editie. Acesta este detinut de compania News International care face parte din News Corporation, detinuta de Rupert Murdoch.

News Corporation detine mai multe zeci de posturi TV in intreaga lume, printre care operatorul prin satelit British Sky Broadcasting (BSkyB), reteaua SKY, canalele Fox News, compania de productie cinematografica 20th Century Fox, zeci de reviste si ziare, printre care "The Times" si "News of the World" si mai multe site-uri.

Tuesday, October 23, 2007

Mobile ticketing pentru cursele aviatice.


Asociatia Internationala de Transport Aerian (International Air Transport Association – IATA) impune transportatorilor aerieni sa renunte la biletele de hartie in favoarea celor electronice si sa ofere si posibilitatea check-in-ului prin telefonul mobil, ca alternativa la solutia de check-in online.

Din luna iunie 2008 toate companiile aeriene afiliate IATA (peste 250) vor emite numai bilete electronice, sistemul de management al biletelor simplificandu-se considerabil. Aceasta nu inseamna doar ca pasagerul poate sa se prezinte la aeroport numai cu cartea de identitate sau pasaportul, ci si cheltuieli reduse pentru companiile aeriene si micsorarea timpului de asteptare la cozile de la ghiseele de check-in. Biletul electronic mai ofera si posibilitatea efectuarii "self check-in-ului", adica pasagerul se poate inregistra singur pentru zbor.
Tot de anul viitor, companiile aeriene vor avea la dispozitie o platforma care sa permita realizarea check-in-ului (inregistrarea pasagerului pentru zbor, alegerea locului in avion si primirea cartii de imbarcare) prin intermediul telefonului mobil. Cartea de imbarcare va deveni astfel un simplu cod de bare 2D care va fi expediat pasagerului direct pe telefonul mobil, prin SMS. Odata ajuns la aeroport, pasagerul se va prezenta la ghiseul de check-in, unde isi va inregistra bagajul de cala, sau direct la poarta de imbarcare, in cazul in care calatoreste doar cu bagaj de mana. Organizatia spera ca in acest fel va reusi sa evite congestiile de la aeroport si sa fluidizeze traficul de pasageri.
In momentul de fata, singurele companii care ofera posibilitatea de check-in prin intermediul telefonului mobil, pentru zborurile cu plecare din Bucuresti, sunt KLM si AirFrance. Insa solutiile celor doua companii presupun conectarea la site-urile wap, klm.com, respectiv mobile.airfrance.com, unde se vor introduce datele: numarul biletului electronic, datele de zbor si codul rezervarii. Pentru finalizarea procesului, pasagerul va avea nevoie de cel putin 5-8 minute. Apoi, apare problema tiparirii cartii de imbarcare trimise pe e-mail. Noua solutie pe care o propun specialistii IATA tuturor companiilor aeriene este mult mai simpla. In momentul in care pasagerul achizitioneaza un bilet, online sau de la o agentie, el declara si un numar de telefon mobil. Pentru primirea boarding pass-ului pasagerul va trebui fie sa utilizeze un serviciu bazat pe trimitere/primire de SMS-uri, fie prin folosirea sistemului de check-in online sau telefonic. In toate cazurile, finalitatea o va constitui primirea codului de bare 2D, care contine toate informatiile pentru imbarcare, pe telefonul mobil, prin SMS. La aeroport, pasagerul va pozitiona telefonul mobil – pe al carui ecran trebuie sa apara codul 2D – in fata unui cititor electronic. Urmeaza un simplu "beep" si se poate urca la bordul aeronavei. In acest moment, sistemul este deja folosit cu succes de companii precum Air Canada, Spainair, Air Berlin, Japan Airlines si All Nipon Airways.

Friday, October 19, 2007

Noul Nokia 9060





Un cadou excelent pentru soacra dvs: Un telefon mobil nou lansat + abonament de convorbiri nelimitate in retea. ( reteaua electrica)

Thursday, October 18, 2007

My Skype





MySpace, cea mai populara retea sociala online din lume si Skype, cel mai mare furnizor de telefonie prin internet, au anuntat intr-o declaratie comuna, incheierea unui parteneriat, care da nastere celei mai mari comunitati online din lume care poate comunica si vocal, informeaza Dow Jones Newswires.
In cativa ani prevad ca va intra in joc si un mare operator mobil sau poate chiar domnul Google. Daca intra in parteneriat si o banca sau un grup financiar de mare forta si isi vor unifica operatiunile vom participa la o noua revolutie globala. Cum ar fi sa ai un telefon mobil care sa functioneze direct pe net, in orice colt al lumii, gratuit si care sa-ti mai ofere si bani? Iti poti crea o proprie retea sociala care sa aiba aceleasi nevoi , asteptari si cunostinte ca si tine. Poti vinde si cumpara servicii sau produse direct celor interesati, fara intermediari. O mana cereasca pentru industria de adevertising si comunicare care va fuziona cu media clasica. Am luat-o deja razna...

La nivel mondial, MySpace are peste 110 milioane de utilizatori activi pe luna, iar Skype are 200 de milioane de abonati. Potrivit acordului, serviciul de telefonie prin internet al Skype se alatura functiei de mesagerie instant MySpace, iar membrii retelei soaciale vor putea sa apeleze prin serviciul de telefonie Skype ceilalti membri MySpace si Skype in mod gratuit.

Noul parteneriat ofera utilizatorilor din intreaga lume mai multe cai de interconectare rapida si usoara. Skype este disponibil in 28 de limbi si este folosit aproape in toata lumea. Skype a fost preluata in 2005 de catre eBay, contra sumei de 2,6 miliarde dolari. MySpace, face parte din Fox Interactive edia Inc., companie detinuta de investitorul Rupert Murdoch.

Monday, October 15, 2007

Mobile TV, obsesia industriei


In jurnalul National apare un articol interesant despre obsesia industriei mobile de a construi succesul Mobile TV. Speranţe uriaşe, teste peste teste, analize de piaţă, bătălie pentru fiecare minut petrecut de client cu ochii în ecran, iată pe scurt imaginea celui mai disputat subiect al telecomunicaţiilor: mobile TV.

La Broadband World Forum Europe (Berlin, 8-11 octombrie) subiectul "mobile TV" a adunat la fiecare conferinţă dedicată numeroşi participanţi. De altfel, este una dintre problemele arzătoare pentru industrie, având în vedere că toate târgurile internaţionale importante de profil din acest an (3 GSM, MILIA, Broadband Forum) au dezbătut situaţia în care se află acest domeniu, care a dezamăgit atât jucătorii de piaţă, cât şi utilizatorii. Investiţiile au fost uriaşe, politicile de marketing agresive, iar rezultatele nu au fost cele aşteptate: limitările impuse de "bandă", mărimea ecranului terminalului, preţurile serviciilor şi lipsa conţinutului variat şi adaptat terminalului.


OPTIMISM. În cadrul unei întâlniri cu presa, Johan Bergendahl, vicepreşedinte marketing Ericson, a arătat că industria aşteaptă mai mult consum video pe terminale în următoarele 6-12 luni. Creşterea consmului de mobile TV se bazează pe înmulţirea reţelelor HSDPA, servicii dedicate bazate pe interactivitate şi, nu în ultimul rând, pe o generaţie de tineri pasionaţi de tehnologie.

Un capitol aparte este legat de publicitatea pe mobil, reprezentanţii industriei fiind convinşi că tot mai mulţi utilizatori vor accepta reclamele dacă vor fi "stimulaţi" cu multe minute gratuite, jocuri mai ieftine etc.

Consum global în creştere
Din cifrele prezentate de industria telecom la evenimentul de la Berlin reiese că în acest an consumul global de mobile TV ar putea ajunge la 2 miliarde de dolari, ceea ce ar fi o dublare faţă de 2006. Analizele de piaţă sunt foarte optimiste, estimând 16 miliarde de dolari în 2011.
Pe lângă consumul "clasic" de informaţii media, filmuleţe, clipuri, operatorii ar putea propune clienţilor (în diverse parteneriate) şi alt gen de servicii bazate pe contactul video: info-util, social, relaţii

Tuesday, October 09, 2007

mobile TV -One TV


Francezii au lansat One TV, o retea gratuita care reuneste 20 de televiziuni create numai pentru telefoanele de ultima generatie.
O retea de 20 de canale TV, create exclusiv pentru telefonul mobil sau adaptate in acest scop, a fost lansata in Franta. Reteaua One TV este opera companiei Mobibase si poate fi vizionata gratuit, intrucat firma se autofinanteaza prin vanzarile de publicitate. 100.000 de vizitatori

Formatele propuse de One TV sunt scurte si create special pentru telefoanele mobile de ultima generatie, cu suport 3G, cele mai multe chiar de Mobibase. Printre ele se numara posturi ca Meteo TV, Bollywood TV, Choc TV sau Entrevue TV. „Reteaua noastra va fi orientata mai ales in scopuri de divertisment, catre un public-tinta cu varste cuprinse intre 15 si 35 de ani”, a explicat Laurent Sarver, director de marketing al One TV.

Mobibase, care detine drepturile de difuzare pe telefoanele mobile din partea a 540 de producatori de continut specific din 45 de tari, are 360 de clienti (operatori, creatori de servicii mobile) in 60 de tari. In 2006, compania a avut o cifra de afaceri de 3,38 milioane de euro.

„Buchetul” de televiziuni oferit de Mobibase este deja disponibil pe portalul on-line al Orange si mai poate fi descarcat prin operatorii Bouygues Telecom si SFR. Mobibase a mai semnat un parteneriat cu Nokia pentru a putea difuza One TV prin intermediul Nokia Video Center, accesibil de pe cele mai recente modele Nokia.

Orange ofera in Franta 60 de posturi TV pentru telefonul mobil, iar operatorii SFR si Bouygues Telecom - cate 30 fiecare. One TV va reuni 30 de astfel de televiziuni pana in 2008 si se asteapta la o medie lunara de 100.000 de vizitatori unici.

Pentru a evita folosirea operatorilor ca intermediari, Mobibase urmareste sa profite de aparitia tehnologiei DVB-H, prevazuta pentru 2008 in Franta, care va permite difuzarea de continut video pe telefonul mobil prin intermediul undelor hertziene. Astfel, terminalul mobil poate receptiona emisiuni TV prin DVB-H si in absenta unui semnal de la operatorul respectiv. Tehnologia DVB-H este sustinuta de Uniunea Europeana si este disponibila in mai multe tari de pe intreg mapamondul, guvernul fiind cel care acorda licentele.

Monday, October 08, 2007

Mobile networking





Americanilor le place mai mult să socializeze pe telefonul mobil decât europenilor, majoritatea preferând MySpace şi Facebook drept destinaţie virtuală.

Reţele sociale se extind tot mai mult în spaţiul mobil. M:Metrics, companie care se ocupă cu analiza pieţei mobile, a colectat date atât de la utilizatorii americani, cât şi de la cei europeni, vest-europeni mai precis, pentru a crea o imagine de ansamblu a dinamicii reţelelor sociale, prezentată de eMarketer. Rezultatul a fost că aproximativ 12,3 milioane de utilizatori au accesat site-ul unei reţele sociale de pe telefonul mobil pe parcursul unei luni.

Pe perioada analizată, consumatorii din Statele Unite au fost mai activi în această privinţă decât cei europeni, numărul celor care au intrat într-o reţea socială fiind mai mare cu 3,5%, adică aproximativ 7 milioane de utilizatori. În privinţa utilizatorilor împătimiţi, care accesau acest tip de servicii de mai multe ori pe săptămână sau chiar zilnic, Statele Unite "găzduieşte" 1,8% din această categorie.

Marea Britanie conduce în topul european al celor mai numeroşi fani împătimiţi ai reţelelor sociale, cu aproximativ 1,1 milioane de astfel de utilizatori, fiind urmată de Spania, care contabilizează circa 750.000.

Potrivit M:Metrics, site-urile MySpace şi Facebook conduc în topul preferinţelor utilizatorilor atât în Statele Unite, cât şi în Marea Britanie, atrăgând ceva mai mult din publicul american (3,7 milioane utilizatori) şi ceva mai puţin de jumătate din cel britanic (440.000 utilizatori). Bebo, un site britanic de profil, a prezentat interes pentru 288.000 de utilizatori, în timp ce în alte ţări europene MSN a fost destinaţia preferată a utilizatorilor.

Monday, October 01, 2007

Servicii pentru telefonul mobil



SpinVox ofera serviciile voice-to-screen in patru limbi straine, printre care se numara si Spin-my-Vmail, care transforma mesajele din casuta vocala in text si le transmite catre un telefon mobil sau adresa de e-mail. Spin-my-Blog, care functioneaza pe principiul invers celui aplicat in cazul Spin-my-Vmail, permitand utilizatorilor sa isi actualizeze blog-ul prin dictarea textului direct cu telefonul mobil. Spin-my-Broadcast transforma o conversatie in text, pe care il distribuie mai multor destinatari, iar Spin-my-Memo permite utilizatorilor sa isi dicteze notite si memento-uri, care sunt ulterior trimise catre o adresa de e-mail

GotVoice (www. gotvoice.com) foloseste un sistem automatizat care acceseaza toate casutele vocale ale unui utilizator, inregistreaza mesajele si le trimite prin e-mail in format MP3.

Serviciul gratuit Pinger (www.pinger.com) permite posesorilor de telefoane mobile din SUA sa lase mesaje vocale mai multor persoane, fara a fi nevoiti sa apeleze fiecare utilizator in parte. Utilizatorii isi pot adauga sau importa lista de contacte, astfel incat trebuie doar sa rosteasca numele persoanei pe care doreste sa o apeleze pentru a-i trimite un mesaj prin Pinger.


Jott Networks propun un serviciu voice-to-text care permite introducerea mai rapida a SMS-urilor si e-mail-urilor, precum si dictarea unor notite sau mesaje care sa fie transmise catre alti destinatari.(www.jott. com) sustin ca serviciul lor voice-to-text permite transcrierea de trei ori mai rapida a e-mail-urilor si SMS-urilor.


GrandCentral, o companie achizitionata recent de gigantul Google, cel mai popular motor de cautare pe internet, propune un serviciu care centralizeaza pe un singur numar de telefon nou toate celelalte linii ale consumatorilor (inclusiv telefonul de acasa, de la locul de munca sau telefonul mobil). Mesajele din casuta vocala vor fi automat transmise noului numar de telefon si vor fi pastrate ca fisiere audio intr-o casuta vocala unificata online.


Jaxtr apeleaza atat destinatarul, cat si apelantul direct prin internet, evitand astfel costurile ridicate ale apelurilor internationale.

Wednesday, September 26, 2007

Tot despre serviciile de televiziune mobila ...




Cheltuielile consumatorilor pe serviciile de televiziune mobila vor depasi 6,6 mld. dolari (4,68 mld. euro) pana in 2012, estimeaza un studiu al firmei de cercetare Juniper Research, citat de presa internationala.

Analistii se asteapta ca aproximativ 120 de milioane de utilizatori din peste 40 de tari sa receptioneze transmisii TV pe telefonul mobil pana in 2012, comparativ cu numarul de sub 12 milioane de utilizatori estimat pentru sfarsitul lui 2007. Potrivit Juniper Research, DVB-H (Digital Video Broadcast - Handheld) este standardul de transmisie care va domina piata.

Multi analisti sunt de parere ca televiziunea mobila este o tehnologie nedezvoltata intr-o piata care inca nu a ajuns la maturitate si este foarte fragmentata. Aceasta problema a aparut in atentia analistilor dupa ce, in luna iulie a acestui an, British Telecom (BT) si Virgin Mobile au renuntat la serviciile de televiziune, in urma deciziei Comisiei Europene de a impune DVB-H ca standard de transmisie.

"Impunerea oarecum fortata a standardului DVB-H va ajuta industria, insa creeaza probleme pentru cei care prefera tehnologii rivale care sunt mai eficiente din punctul de vedere al costurilor", a declarat Windsor Holden, autorul raportului intocmit de Juniper Research. "In cele din urma, ar putea fi o masura contraproductiva in incercarea de promovare a televiziunii pe dispozitive mobile", a adaugat Holden.


Potrivit raportului Juniper Research, cea mai mare piata pentru servicii de televiziune mobila in anul 2012 va fi SUA, urmata de Japonia si Italia.

Majoritatea veniturilor vor proveni din abonamente si servicii de tip pay-per-view (platesti pentru fiecare film sau clip vizionat), in timp ce publicitatea va constitui o sursa secundara de incasari.

Wednesday, September 19, 2007

Cosmote a lansat concursul "Descopera i-mode"



Cosmote ofera premii pentru utilizatorii portalului i-mode. In perioada 17 septembrie 2007 – 16 octombrie 2007 daca descoperi pagina speciala care contine sigla i-mode si imaginea zilei si le trimiti doar prin e-mailul de pe telefonul i-mode impreuna cu datele personale la adresa special creata iconcurs@cosmote.ro poti castiga unul dintre cele trei premii : un iPod shuffle, un memory stick sau un rucsac verde Cosmote in fiecare zi.
Link-ul prezinta in fiecare zi un beneficiu i-mode si va fi afisat in fiecare zi la o ora aleatoare. Daca esti intre primii trei participanti care au trimis e-mailul complet vei primi unul dintre cele trei premii. Daca inca nu ai gasit inca link-ul trebuie sa intri de mai multe ori pe zi si sa cauti in categorii. Il vei gasi pentru ca sta afisat toata ziua.
Vorba lui Ionut. "i-mode? i-pod! Adica da. i-mode iti da ipod. Shuffle de una bucata mega. E simplu, usor de facut si cu premii frumusele…"

Google a lansat serviciile de publicitate pe mobil.



Google, compania care detine cel mai mare motor de cautare din lume, a anuntat lansarea serviciului AdSense destinat telefoanelor mobile, care le va permite companiilor sa isi plaseze reclame contextuale pe site-urile accesate prin intermediul telefoanelor mobile, scrie New York Times.

Si alti giganti din internet, printre care Yahoo! si AOL, si-au lansat propriile retele de publicitate orientate catre telefoanele mobile, iar lansarea Adsense pentru telefoanele mobile nu reprezinta decat o noua etapa in extinderea dominatiei Google pe piata de publicitate online.

Dilip Venkatachari, product manager director la AdSense, a precizat ca reclamele vor furniza o noua sursa de venituri pentru publisheri si poate incuraja tot mai multe site-uri sa isi creeze sectiuni dedicate telefoanelor mobile.

In mod similar cu sistemele Google de livrare a reclamelor, preturile reclamelor livrate prin AdSense pentru mobile se vor stabili in urma unei licitatii, iar cumparatorii vor plati de fiecare data cand un utilizator va accesa reclama respectiva.

Astfel, Google va converti automat reclamele AdWords in reclame text care vor fi afisate cand un utilizator va accesa de pe telefonul mobil un site din retea.

Potrivit lui Venkatachari, Google a incurajat tot mai multi publisheri sa afiseze nu mai mult de doua reclame pe fiecare pagina in versiunea pentru mobile, cu mult sub numarul de reclame care apar, in mod normal, pe o pagina de internet accesata prin intermediul unui PC.

Google a inceput inca din vara anului trecut sa vanda reclame care apar langa rezultatele cautarilor pentru telefoane mobile prin intermediul serviciului AdWords. Compania a precizat saptamana trecuta ca toti clientii sai de publicitate vor putea avea propriile reclame afisate pe ecranele telefoanelor mobile, langa rezultatele cautarilor pe motorul Google.

Patrunderea Google pe piata publicitatii pe telefoanele mobile era asteptata de mult timp, dar piata este apreciata drept relativ mica, iar analistii nu se asteapta ca noua versiune AdSense sa aduca un aport prea mare in veniturile companiei.

Cu toate acestea, companiile care cumpara publicitate si publisherii par a fi tot mai interesati de publicitatea mobila. AdMob, un start-up care controleaza o retea de publicitate orientata catre telefoanle mobile, a livrat in luna ianuarie circa 230 de milioane de reclame si se asteapta la 1,5 miliarde de livrari in aceasta luna, a afirmat Omar Hamoui, fondator si director executiv al AdMob.

Monday, September 03, 2007

Call Center pentru infoutile bazat pe reclama.



In completarea postului anterior iata ca apar noi servicii mobile advertising based.

In Daily Business apare un articol despre compania romaneasca Excel Models Grup a investit 170.000 euro ( mi se pare enorma suma si stiu ce vorbesc) pentru lansarea unui serviciu de informatii generale prin telefon denumit Freedom, care va putea fi apelat gratuit de pe mobil si care va furniza la cerere informatii in schimbul ascultarii unui clip publicitar de cateva zeci de secunde.
Serviciul Freedom ofera utilizatorului un numar de telefon gratuit - 0800 390 391 -disponibil non-stop din retelele principale de telefonie mobila si fixa Orange, Vodafone si Romtelecom.

Ghidul telefonic Freedom este un serviciu furnizat de operatori care vor consulta baze de date cu acces public si privat, cu scopul gasirii informatiilor solicitate de catre utilizator.

Informatiile solicitate pot face referire la date despre vreme, curs valutar, rezultate loto sau program TV, precum si "informatii locale", despre institutii publice, restaurante, baruri, cluburi, autogari, film sau evenimente locale.

Serviciul Freedom reprezinta, practic, un nou canal de advertising. Conform oficialilor, sunt folosite date de baza despre utilizator, oferite chiar de el (de exemplu, varsta), pentru a alege tipul de mesaj publicitar care va fi ascultat de acesta in timp ce operatorul cauta informatiile solicitate.

Majoritatea informatiilor sunt disponibile in momentul de fata pentru orasele Bucuresti, Constanta, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Timisoara si Sibiu. Alte date, cu caracter general (precum starea vremii - n.r.) sunt disponibile pentru utilizatori din intreaga tara.

Freedom poate prelua pentru inceput pana la 700.000 apeluri/luna, cu o durata medie de 3,3 min/apel si un consum lunar de aproximativ 3 milioane minute. Dupa primele 3 luni de la lansare, oficialii Freedom estimeaza o cifra operationala de circa 2 milioane de apeluri pe luna, cu o rata de crestere de circa 20% lunar.

Publicul tinta, conform oficialilor companiei, sunt persoanele intre 14 si 45 de ani de pe teritoriul Romaniei, preponderent din teritoriul urban.

Compania, cu capital 100% romanesc, este detinuta de oamenii de afaceri Adrian Manea si Doina Barbu. Acestia estimeaza o cifra de afaceri in crestere cu 40% pentru acest an. Conform datelor publicate de Ministerul de Finante, anul trecut compania a inregistrat o cifra de afaceri de 136.000 euro.

Nu stiu daca operatorii vor fi foarte interesati sa promoveze acest serviciu avand in vedere ca le "papa" cota de piata unora din serviciile proprii: vezi Orange Info apelabil la 311 sau Romtelecom Agenda apelabil la 931 pe care acestia incaseaza o gramada de bani. Pe deasupra mai exista si un call center gratuit al celor de la Sapte Seri care prezinta cam aceeasi informatie gratuit si fara reclama. Ideea mi se pare totusi interesanta si binevenita pe piata romaneasca. Mi se pare laudabila incercarea de a gasi si alte canale de distributie a reclamei pe canale alternative fiindca media clasica si in special televiziunea ia toata crema si ne agaseaza cu o reclama insuficient targetata.

Friday, August 31, 2007

Mobile Fotbal de la Mfun


Iata ca in sfarsit cei de la MFun scot ceva cu adevarat interesat pe piata. Totul acum este clar mai ales ca aplicatia este sponsorizata de Bergenbier si sper ca business-ul lor sa prinda viata. Intr-adevar sportul ( sin in special fotbalul) este domeniul cu cea mai mare cautare din lumea informatiilor mobile si chiar din media clasica ( nu degeaba Gsp este numarul unu pe web ca numar de vizitatori unici, nu degeaba a aparut sport.ro convergent cu postul tv cu acelasi nume, nu degeaba meciurile de fotbal sparg audientele pe tv) . Nebunia fanaticilor si a fenomenului sportiv ar putea impinge si serviciile mobile din piata autohtona. Mobile Fotbal a aparut ca o alternativa mai ieftina la informatiile din Orange World si Vodafone live care sunt totusi foarte scumpe pentru utilizatorii din Romania ( o alerta la Orange sau Vodafone este cel putin 0, 05 Euro si avand in vedere ca pe un meci sunt in medie 6 alerte-goluri, cartonase, scoruri- pretul devine destul de mare. In plus userul trebuie sa mai plateasca si traficul sau abonamentul de wap. In Orange stirile sportive sunt gratuite insa abonarea la alerte nu. Sunt 2 tipuri de abonare la alerte- LIVE tarif 0,4 EURO / SMS trimis (fãrã TVA) si FAN - tarif 0,05 EURO/SMS primit) . In Vodafone informatia este si mai scumpa (Ştire sportivă 0,20 USD , Videoclip sportiv 0,50 USD , Pontul GSP 0,50 USD , Alertă primită 0,20 USD/SMS )
Revenind la Mfun acestia iti ofera gratuit ( daca platesti traficul gprs care e destul de mic) meciurile din Liga 1 (Romania), Seria A (Italia), Primera Divison (Spania), Premier League (Anglia) si Bundesliga I (Germania). Ai scoruri live, informatii despre cine si cand a a marcat, cine si ce cartonase a luat, clasamentele competitiilor, programarea etapelor viitoare si clasamentul golgeterilor.
In plus aplicatia are si un filtru TV care iti alege doar programele sportive din programul tuturor posturilor TV, si iti livreaza stirile sportive fierbinti in fiecare zi, direct pe telefonul tau mobil . Aplicatia se poate downloada de aici.
Ii felicit, aplicatia are un design super, imi place cum arata totusi am doar o intrebare: De unde are Mfun informatia? Este producator de informatie sportiva ? Monitorizeaza meciurile, are reporteri care scriu stirile? Evident ca nu, costurile ar fi prea mari. Presupun ca are o colaborare cu un producator de informatie sau pur si simplu isi trag informatia in mod automat de la vreun site extern- ceea ce nu e prea corect si nici legal... Oricum ar fi , felicit initiativa si le urez succes.
2. Zapp are si el alerte sportive insa deocamdata nu conteaza ca operator.
3. Astept sa vedem cu ce va iesi pe aceasta piata operatorul Cosmote.

Wednesday, August 22, 2007

Accident grav cu telefonul mobil

Stirile de la ora 5 sunt pline de accidente tragice. Acest accident insa le intrece pe toate in garvitate !

Wednesday, August 15, 2007

Mobilitatea aduce interactivitate


Agenţiile de publicitate sunt preocupate şi de problema exploatării noilor fenomene sociale şi tehnologice, precum blogging-ul, flash mobbing-ul, Bluetooth-ingul şi recunoaşterea de imagini pentru forme novatoare de marketing pe care utilizatorii mobili le-ar adopta cu mare entuziasm, dacă acestea ar fi promovate mai “pe limba” acestora. „Cei din industria publicităţii vor crea cu imaginaţie hibride de infotainment/publicitate pentru mobile, la care nici nu ne-am gândit până acum”,

Cel mai important ingredient pe care mobilitatea îl poate aduce mixului media din publicitate este interactivitatea. Una din zonele în care interactivitatea mobilităţii ar putea juca un rol important este timpul şi mediile pentru campaniile de marketing.

O mare parte din ceea ce a s-a propus până acum este încă într-o formă abstractă. Însă mobilele ar putea deveni cu siguranţă un alt vehicul pentru conţinut de divertisment generat de către specialiştii în publicitate - utilizatorii de conţinut mobil vor dori să împartă această experienţă cu prietenii, dar în principiu el este proiectat să promoveze un produs sau un brand. Korte susţine că episoadele de animaţie mobilă ar putea face treabă bună.

Linia demarcantă între branduri şi media artistice precum muzica şi filmul se estompează rapid, pe măsură ce publicitarii plătesc artiştii să creeze conţinut promoţional. O nouă dinamică se naşte din colaborarea caselor de înregistrări şi agenţiile de publicitate. Ambele părţi au trecut prin vremuri tulburi – descărcările gratuite de melodii trag în jos vânzările de muzică, iar brandurile au redus bugetele de publicitate, astfel încât industria muzicală şi cea a publicităţii încep să se bazeze din ce în ce mai mult una pe cealaltă pentru a supravieţui.

Agenţiile de publicitate au nevoie de puterea muzicii pentru a crea un conţinut care să atragă atenţia consumatorilor. Casele de înregistrări seamănă din ce în ce mai mult cu furnizorii de conţinut publicitar, până la punctul în care acceptă bani de la publicitari pentru a introduce plasările de produse şi alte forme de marketing de brand în conţinutul muzical şi cel video pe care şi-l dispută. Una din primele modalităţi prin care mobilul va fi folosit de către specialiştii în marketing va fi pentru publicitatea tip ambush, stradală, astfel încât consumatorii ce trec pe lângă posterele stradale, de exemplu, vor primi mesaje legate de anumite evenimente sau activităţi promoţionale. În plus şi conţinutul generat de utilizatorii finali ar putea juca şi el un rol important, exploatând potenţialul mobilelor ca dispozitive de producţie media.

Wednesday, August 08, 2007

Cosmote aduce modele de business si jocuri din Japonia



COSMOTE este singurul operator din Romania care a venit cu un sistem nou de “inchiriere” a jocurilor . Acest model foarte popular in Japonia si SUA ofera utilizatorului accesul lunar la o gama foarte larga de jocuri la un pret mai mic chiar decat cel pentru downloadarea unuia singur. De ce este mai avantajos un asemenea model pentru utilizatorul final? Pentru ca userul are acces la o gama foarte larga de jocuri , poate anula oricand subscriptia si in timpul asta poate incerca cu adevarat multitudinea de jocuri de pe piata. Daca descarci un joc poate sa nu-ti placa, sa te plictisesti repede de el si apoi sa fii dezamagit. Operatorul da ocazia clientului sa poata juca si incerca zeci de jocuri la pretul unuia singur.
Prin platforma de jocuri existanta in cadrul portalui i-mode clientii au acces la ofertele puse la dispozitie de liderii mondiali ai productiei de jocuri cu care Cosmote are deja incheiate parteneriate: Gameloft, EA Games, Zenops, G-mode ,etc dar si la branduri care au facut istorie Sonic, Sega, Tetris, Necocci.

Desperate Housewives, Paris Hilton’s Diamond Quest, Prince of Persia , Real football, Asphalt : Urban GT2, Chessmaster, Ibiza Beach party ,King Kong, Miami Nights:Singles in the City, Tom Clancy’s Splinter Cell Double Agent sunt doar cateva din titlurile pe care le ofera utilizatorilor in site-ul sau i-mode- Gameloft liderul din Europa in productia de jocuri pentru telefoane mobile.

EA Games detine canalul Tetris care pune la dispozitie Ea Bowling 2, Pictionary , Hockey, Minigolf sau la fabulosul Sim City dar iti ofera si versiunile mobile ale celor mai populare jocuri realizate de EA Games : Medal of Honor, Need for Speed Carbon, Fifa 2007, The SIMS 2, SOCOM Mobile Recon.

In ministe-urile celor de la G-mode sau Zenops poti juca Platinum Sudoku, Jumping Ninja, Banana Monkey, Space Harrier, Renault F1 Team, X-Raid Corona Rally, Krystaloids, Alive & Fearless, Puyo Pop sau Bowling. De asemenea te poti juca cu un prieten vechi :simpaticul Sonic al celor de la SEGA sau te poti imprieteni si amuza copios cu un personaj la fel de popular in Japonia dar foarte nou la noi: haiosul Necocci adus in Romania prin parteneriatul recent cu Nancy Japan.

Monday, August 06, 2007

Google Phone ?


Google a investit mai multe sute de milioane de dolari pentru lansarea unui telefon mobil care va permite accesarea serviciilor companiei si intentioneaza sa colaboreze cu operatori americani si europeni. Grupul a solicitat companiei High Tech Computer din Taiwan sa proiecteze un telefon care va functiona, cu software Linux si care ar urma sa fie lansat in primul trimestru al anului viitor. Discutiile cu Verizon Wireless, detinuta de Verizon Communications Inc si Vodafone Group Pic nu au dus la semnarea unui acord pentru distriburea noului mobil. In schimb, este posibil ca T-mobile, detinut de Deutsche Telekom, sa fie partenerul Google pentru piata americana, in timp ce grupul Orange, detinut de France Telecom, va vinde acest model de telefon pe alte piete. Google a realizat prototipuri de telefoane si a purtat discutii asupra specificatiilor tehnice cu producatori precum LG Electronics.

Anian, o companie detinuta de Reuters care monitorizeaza tendintele industriale pentru investitori institutionali, a anuntat luna trecuta ca grupul T-Mobile, detinut de Deutsche Telekom, urmeaza a fi partenerul Google pentru piata americana, in timp ce grupul Orange, detinut de France Telecom, va vinde acest model de telefon pe alte piete. Raportul Anian precizeaza de asemenea ca Verizon Wireless a refuzat integrarea software-ului Google pe telefoanele proprii din cauza cererilor Google legate de veniturile obtinute din publicitate.

T-Mobile si Vodafone au inclus deja servicii de cautare Google pe telefoanele mobile din Europa, in timp ce AT&T le ofera optional. Google a anuntat intr-un comunicat ca incheie parteneriate cu operatori de telefonie mobila, producatori si furnizori de continut media din intreaga lume, dar nu a oferit alte detalii.

Grupul considera serviciile wireless o piata tot mai importanta, dar nu a anuntat oficial planurile de a construi un telefon. Google a realizat prototipuri de telefoane si a purtat discutii asupra specificatiilor tehnice cu producatori precum LG Electronics, potrivit Wall Street Journal.

Monday, July 16, 2007

Aplicatie mobila romaneasca gratuita - remote universal


Navigand pe net-ul romanesc observ ca aplicatiile mobile incep si la noi sa scoata capul incet incet la lumina. Am dat peste o pagina care ne propune o aplicatie JAVA gratuita cu care iti poti controla calculatorul de acasa si chiar unele electronice. Tot ce trebuie este sa ai un cont la worldremote.uv.ro si aplicatiile instalate (una pentru telefon si una pentru computer ) Aplicatia a fost programata sa functioneze pe toate platformele cu JAVA (Nokia N90,SE K700,SE K750, SE K500, etc.) WorldRemote este un sistem prin care iti poti controla computerul sau anumite electronice de la distanta, doar prin intermediul unui telefon mobil. De exemplu: puteti sa opriti sau sa porniti muzica in locuinta dumneavoastra, sa opriti computerul, sa armati/dezarmati alarma locuintei, sa porniti masina de spalat,s.a. toate acestea putand fi posibile chiar daca dumneavoastra nu sunteti in preajma aparatelor.
Pentru aceasta este nevoie de un dispozitiv atasat la portul paralel al computerului. Acesta se comporta ca un intrerupator.
WorldRemote este gratuit, se plateste doar transferul GPRS. Pentru a accesa WorldRemote WEBConsole: www.worldremote.uv.ro/webconsole. Ultima versiune are implementata si o comanda SMS cu ajutorul careia puteti trimite SMS-uri pe calculator. Informatii despre cum puteti folosii aplicatia aici

Friday, July 13, 2007

LG optimizat pentru YouTube.


LG a lansat terminale cu funcţii complet optimizate pentru serviciul YouTube Serviciile oferite de YouTube vor putea fi folosite direct de pe telefoanele LG, pe baza unui acord semnat de cele două părţi, ceea ce va permite utilizatorilor să urmărească videoclipuri şi să le descarce rapid şi uşor direct. Pentru a adapta terminalele la aceste funcţii, LG va aplica o nouă interfaţă, cu scopul de a uşura accesarea şi descărcarea conţinutului video. Aceste terminale optimizate pentru serviciul YouTube vor fi disponibile la nivel mondial la sfârşitul acestui an. În primăvara acestui an, LG a semnat un acord similar cu Google, prin care furnizează servicii preinstalate pe terminalele LG. Recent, LG a lansat recent terminalul LG-KS10 care oferă serviciile Google search, Gmail şi Google Maps.

Saturday, July 07, 2007

Live Earth in Vodafone Live!




Vodafone România transmite în direct pe telefoanele mobile, prin intermediul portalului Vodafone live!, seria de concerte Live Earth. Clienţii operatorului de telefonie mobilă din România pot urmări gratuit întregul concert maraton, de 24 de ore, care va reuni peste 100 de artişti internaţionali de top şi care va începe sâmbătă, ora 04:00 (ora României), la Sydney şi se va încheia la Rio de Janeiro. Evenimentul va putea fi accesat pe un canal TV mobil special pe portalul Vodafone live!. De asemenea, utilizatorii Vodafone live! vor putea urmări, în aceleaşi condiţii, concertul Robert Plant & The Strange Sensation din Bucureşti, de duminică, începand cu ora 20:30. Timp de o lună de la încheierea evenimentului, clienţii Vodafone România vor putea viziona gratuit înregistrări din cadrul concertelor de pe mapamond, într-o secţiune dedicată Live Earth în portalul Vodafone live!. Madonna, Red Hot Chili Peppers, Duran Duran, Bon Jovi, The Police, Genesis, Metallica, Pussycat Dolls, Shakira, Beastie Boys, Snoop Dogg sunt câţiva dintre artiştii şi trupele de renume care vor concerta anul acesta în cadrul Live Earth, un concert care vrea să tragă un semnal de alarmă privind efectele încălzirii globale.

Tuesday, July 03, 2007

Mobile Banking ?

Am citit recent un articol despre cărţile de credit ale viitorului in revista Go4IT . Acestea cica vor avea display propriu, care îţi permite să îţi consulţi în permanenţă balanţa finaciară şi suma de bani disponibilă. Cardul foloseste tehnologia RFID (Radio Frequency Identification), ce utilizează undele radio pentru a detecta automat dispozitivul (de către un receptor special) în momentul în care se doreşte efectuarea unor plăţi. Astfel, cardul nu mai trebuie “trecut” prin clasicul cititor, el fiind indentificat uşor de la câţiva metri distanţă. Cu ajutorul ecranului alegem suma ce trebuie plătită şi confirmăm transferul, care se va desfăşura integral wireless, simplu şi comod. Ca mijloc de securitate, dispozitivul este echipat cu un cititor de amprentă, pentru ca nimeni să nu îl poată utiliza în afara proprietarului său.



Personal mi se pare o aberatie sa dezvolti ceva in directia asta. Atata vreme cat japonezii folosesc current mobilul pentru a face plati fara prea mare efort , de a scana produse si a afla informatii complete despre ele dupa care le pot plati, eu cred ca acest card cu display nu are nici un rost. Exista mobile banking chiar si in Romania si nu mai dureaza mult pana o sa implementam si noi in telefon cardul bancar. La ce ar mai fi nevoie de un card bancar cu display? Ar fi la fel ca un televizor LCD cu diagonala mare dar alb negru.

Tendinta aceasta este clar data de stirile care ne invadeaza. Ganditi-va numai: Omul de afaceri mexican Carlos Slim a devenit cea mai bogata persoana din lume, cu o avere estimata la 67,8 miliarde de dolari, surclasandu-l pe liderul anterior al clasamentului, fondatorul Microsoft, Bill Gates. Cresterea de 27%, in perioada martie-iunie, a cotatiei actiunilor America Movil, cel mai mare operator sud-american de telefonie mobila, controlat de Slim, determina o diferenta de 8,6 miliarde de dolari intre averea mexicanului si valoare activelor detinute de Bill Gates.
Deci runner-ul Telecom a depasit gigantul IT. In momentul in care bancile lumii isi vor baga coada si vor trai in simbioza perfecta cu lumea mobila putem spune ca domeniile IT, Constructii, Biotehnologie sau orice alt domeniu economic vor fi lasate in urma din pct de vedere al randamentului financiar. Bancherii sunt inca ( si vor mai fi multa vreme) stapanii lumii dar in curand vor fuziona cu industria telecom si IT si vor da nastere unor Money - Cyborgi indistructibili.

Friday, June 29, 2007

Statistici despre internetul mobil



Un articol de pe www.hotnews.ro care cu siguranta va fi util celor care au nevoie de date concrete, cuantificabile.

La un nivel inca redus fata de media europeana, piata internetului de mare viteza (in banda larga sau broadband) in Romania a ajuns la circa 1,8 milioane conexiuni, in crestere cu 136% fata de nivelul din anul anterior. Internetul are tendinta sa fie mobil si rapid, insa in randul unor categorii limitate de utilizatori.

Chiar daca operatorii de telefonie mobila sunt destul de optimisti in privinta apetitului romanilor pentru serviciile broadband, analistii spun ca deocamdata acesta este un segment care ii atrage in special pe oamenii de afaceri si ca mai trebuie sa treaca ani pana cand se va vorbi despre un potential ridicat de penetrare a acestor servicii in randul abonatilor la telefonia mobila.

Alte statistici: Conectari, computere si Internet

In topul preferintelor romanilor domina conectarea la internet prin cablu (50,8% din totalul conexiunilor, potrivit IDC Romania). Din numarul total al conexiunilor de tip broadband la Internet, 84 % sunt detinute de clientii rezidentiali, 15.6 % de sectorul de afaceri, iar 0.4 % apartin sectoarelor administratie/educatie. Rata de penetrare a computerelor in Romania a ajuns la 33% in 2006, fata de 24% in 2005 si 18% in 2004. In 2005, rata de penetrare a calculatoarelor in UE 25 era de 58%, iar in UE 15 de 63%. Rata de penetrare a Internetului in gospodarii este de18%, in conditiile in care media europeana este de 40%. Surse: IDC, ANRCTI si Eurostat
Initial, lansarea Internetului mobil de mare viteza a avut la baza nevoia oamenilor de afaceri de a accesa internetul, intranetul companiei sau de a trimite documente prin e-mail in conditii de mobilitate, atunci cand calatoresc in tara sau in strainatate.

ANRCTI: in 2007, rata de penetrare broadband va ajunge la 10%


Conform statisticilor ANRCTI, rata de penetrare broadband in Romania este de 8,2% in 2006, valoare ce plaseaza tara nostra sub media din Uniunea Europeana, de 15,6%, dar peste media celor zece state care au aderat in mai 2004, respectiv 6,8 %.

Din numarul total de conexiuni broadband, conexiunile mobile (CDMA/EVDO, EDGE, 3G) au o cota de piata broadband de 39%, depasind 680.000 de conexiuni la finele anului trecut.

La nivel european, cele mai ridicate niveluri de penetrare broadband sunt in Danemarca (30,3%). Olanda (29,8%) si Finlanda (26%), iar cele mai scazute se inregistreaza in Turcia (3%), Grecia (3,3%) si Polonia (4,5%).

“La patru ani de la liberalizare, competitia isi spune puternic cuvantul. Internetul de mare viteza este oferit prin solutii tot mai ingenioase si mai accesibile. In perioada ianuarie - decembrie 2006, numarul conexiunilor de acces la Internet in banda larga a inregistrat o crestere de 50%, accesul de tip broadband atingand o rata de penetrare de 8,2%.

Estimam pentru 2007 o rata de penetrare broadband de 10%”, a declarat pentru HotNews.ro Dan Georgescu, presedintele ANRCTI. daca se pastreaza raportul de anul trecut, rezulta ca aproape 4% rata de penetrare pentru Internetul mobil de mare viteza (peste 680 de mii de conexiuni mobile).

Pe de alta parte, conectarea in banda larga prin intermediul telefonului mobil a ajuns la viteze de 2 Gbps, prin serviciile 3G + si 3G broadband, recent lansate, ale companiilor de telefonie mobila. Astfel, este posibil ca piata sa creasca peste cota de anul trecut.

Segmentul serviciilor 3G broadband se adreseaza in special celor care detin deja un laptop si mai putin marii mase de abonati la telefonia mobila - considera Adrian Spinei, analist al pietei IT&C.

Romania - a saptea tara din Europa, unde Vodafone si Orange si-au lansat tehnologii broadband de ultima generatie

Vodafone Romania a fost a saptea divizie a grupului care a lansat, in 2006, serviciile 3G broadband, dupa Germania, Portugalia, Italia, Spania, Marea Britanie si Olanda.

“Personal, cred ca romanii au aratat un apetit foarte mare fata de noile tehnologii si ca Romania a ars etapele dezvoltarii tehnologice, fiind acum la un nivel de dezvoltare comparabil cu cel al tarilor occidentale, in ceea ce priveste comunicatiile mobile. Serviciile 3G broadband s-au lansat in Romania aproape concomitent cu alte tari europene”, spune Liliana Solomon.

Coincidenta sau nu, Romania este a saptea tara europeana de lansare a serviciilor 3G+ si pentru Orange.

“Dupa Marea Britanie, Spania, Belgia, Franta, Slovacia si Polonia, filiala Orange din Romania lanseaza 3G+, oferind clientilor sai date mobile la viteza marita si transfer stabil 3G+/3G/EDGE, fara intreruperi atunci cand trec dintr-o zona acoperita 3G+ intr-o zona acoperita 3G/EDGE”, noteaza si Thierry Millet, director comercial Orange Romania.

Piata Internetului mobil de mare viteza
Scurt istoric

Primele lansari in banda larga a serviciilor de date mobile s-au petrecut in 2004 si 2005, cand principalii actori ai pietei, Orange si Vodafone, au inceput sa transmita video prin telefonul mobil (tehnologia EDGE la Orange in 2004, respectiv 3G a Vodafone, 2005).

Numar clienti - potentiali utilizatori
Atat Vodafone, cat si Orange declara ca are fiecare cate 400.000 de clienti inscrisi la serviciile 3G sau recent lansatul 3G in banda larga. Este vorba de tehnologia HSDPA (High-Speed Downlink Packet Access), care ofera viteze de transfer de aproape 10 ori mai mari decat 3G, cu un potential de pana la 3,6 Mbps.

Serviciile 3G broadband Vodafone

Preturi: Clientii Vodafone pot beneficia de viteze superioare pentru transferul de date, de pana la 2,8 Mbps, cu extraoptiunea lunara de 5 dolari, care se adauga la tariful abonamentului Vodafone 3G broadband ales: Mobile Internet cu 100, 200 sau 500 MB trafic inclus, cu preturi intre 10 si 25 dolari / luna; Mobile Office cu 100 si 200 MB trafic inclus, cu preturi de 15, respectiv 20 dolari / luna; Mobile Internet & Office, cu 1 sau 2 GB trafic inclus, cu preturi de 35, respectiv 49 dolari/ luna. Utilizatori:Solutiile de conectare mobila 3G broadband, la viteze de pana la 2,8 Mbps: Vodafone Mobile Connect Card 3G broadband, Vodafone Smart Modem 3G broadband si Express Data Card. Solutiile de conectare mobila Vodafone Mobile Connect 3G broadband si Vodafone Smart Modem 3G broadband sunt disponibile si utilizatorilor de laptop-uri Apple Macintosh, cu sistem de operare Mac OS X 10.4 sau versiuni mai noi. Pentru companiile mici si mijlocii a fost lansat recent Router-ul wireless, o solutie performanta de retea de date si voce fixa.
Un sfert din populatie si 23 de orase: deocadata doar cu aceste arii de acoperire este disponibil, din 30 mai 2007, noul serviciu 3G broadband al Vodafone, prin care clientii se pot conecta mobil la Internet cu o viteza promisa de companie la 2,8 Mbps, de doua ori mai mare decat pana in prezent.

Vodafone Romania declara 400.000 de clienti 3G, in luna aprilie a anului in curs, la doi ani de la introducerea acestor servicii pe piata romaneasca.

Orasele in care este lansat serviciul: Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Brasov, Iasi, Constanta, Craiova, Ploiesti, Sibiu, Oradea, Targu Mures, Arad, Pitesti, Galati, Braila, Satu Mare, Baia Mare, Bistrita, Bacau, Buzau, Alba Iulia, Turda si Deva.

La Orange tehnologia HSDPA a fost lansata cu cateva zile in urma si este disponibila in retea de luni, 25 iunie, in reteaua Orange din zece orase, sub numele 3G+. Aceasta depaseste de pana la zece ori serviciile 3G lansate de companie in 2006, atunci cand viteza era de 384 kbps.

Oficialii companiei au declarat pentru HotNews.ro ca, Orange are, in prezent, peste 400.000 de clienti broadband.

“Estimam ca numarul celor care utilizeaza frecvent serviciile de date mobile in banda larga se va dubla pana la sfarsitul anului”, spune Thierry Millet, Director Comercial Orange Romania.

Reprezentantii celor doua companii de telefonie mobila prevad o crestere rapida a pietei.

“Penetrarea broadband este inca relativ redusa in Romania, dar vom asista la majorarea cererii pentru aceste servicii, pe viitor. Cercetarile de piata arata ca serviciile 3G broadband sunt asteptate de catre consumatorii din Romania.”, a declarat pentru HotNews.ro, Liliana Solomon, presedinte si chief executive officer, Vodafone Romania.

Oficialii companiei spun ca numarul de clienti 3G a crescut semnificativ imediat dupa lansarea serviciilor 3G broadband HSDPA cu viteza de pana la 1,8 Mbps in retea, in luna octombrie a anului trecut. Raportat la numarul total de clienti ai companiei, utilizatorii serviciilor 3G reprezinta aproximativ 5%.

Serviciile 3G+ Orange

Preturi: Clientii care beneficiaza deja de serviciile 3G pot opta pentru trecerea la noul serviciu, la aceleasi tarife ca mai inainte. Cei care opteaza in continuare pentru tehnologia 3G vor beneficia de tarife mai mici. Pentru 3G+ sunt disponibile mai multe tipuri de abonamente. Conectarea la Internet se face prin carduri de date sau modemuri USB. Roaming: in 15 tari europene. Utilizatori: business si individuali. Companiile pot achizitiona, spre exemplu, abonamentul Internet Unlimited Office pentru acces nelimitat la internet, la tariful de 20 de euro pe luna, in timp ce persoanele fizice care au nevoie de acces Internet seara si in weekend pot alege abonamentul Internet Night&Weekend, la un tarif de 10 euro lunar.
La fel de increzatori sunt si reprezentantii Orange Romania.

“Vocea va ramane probabil pentru multa vreme cel mai popular serviciu, totusi, credem ca, odata cu lansarea 3G+, datele mobile vor genera cresteri importante pentru companie. Potrivit estimarilor noastre, o crestere de 10% a penetrarii telefoniei mobile in Romania genereaza o crestere de 0,5% a PIB, in plus fata de efectele indirecte asupra productivitatii.

Cu serviciile de broadband mobil, acest procent ar putea creste si mai mult”, a adaugat Millet.

Pana la sfarsitul acestui an Orange va mari viteza de descarcare a datelor la 7,2 Mbps si va introduce tehnologia HSUPA (High-Speed Uplink Packet Access) care va asigura o viteza de incarcare (upload) a datelor de pana la 1,92 Mbps.

Pe viitor, operatorul intentioneaza sa investeasca in dezvoltarea serviciilor de date mobile si sa extinda acoperirea 3G+ si 3G la cele 41 de orase resedinta de judet.

Ce cred analistii pietei
Adrian Spinei: 3G broadband ii are ca tinta pe oamenii de afaceri sau gulerele albe din firme

"Serviciile 3G broadband (HSDPA) nu se adreseaza decat in mod secundar celor care consuma Internet pe telefonul mobil. Motivele sunt doua - primul este numarul redus al terminalelor GSM compatibile HSDPA pe piata la ora actuala, cuplat cu pretul ridicat al acestora. Al doilea motiv este varietatea destul de scazuta de continut destinat telefoanelor mobile”, explica Adrian Spinei

Acesta spune ca “in majoritatea cazurilor “ este vorba “de ecrane in rezolutie QVGA 320x240 de pixeli, pe care vizionarea ocazionala a cate unui clip nu justifica broadband pentru transfer.

O melodie MP3 se descarca in sub un minut pe o conexiune de date 3G "clasic" la 384 kbps, si trebuie sa fii un consumator inrait de MP3-uri ca sa iti cumperi un mobil compatibil HSDPA numai din cauza muzicii”.

Adrian Spinei este de parere ca acest segment contine clienti care poseda un laptop si doresc sa se poata conecta oricand la reteaua firmei lor, la un server de e-banking ori de tranzactii bursiere.

“Este probabil util si pentru cei care lucreaza in presa, pentru transmiterea rapida a materialelor culese pe teren. Sunt cateva nise destul de clare carora se adreseaza diferitele formule de date care includ inevitabil un modem compatibil HSDPA”, adauga Spinei.

Nivelul investitiilor actuale

Potrivit reprezentilor companiei, Vodafone Romania a investit cateva zeci de milioane de euro in dezvoltarea retelelor 3G si 3G broadband si va continua sa investeasca pentru extinderea acestora.”Investitiile noastre se vor concentra in continuare pe extinderea retelei, in paralel cu imbogatirea portofoliului de produse si servicii 3G broadband”, a adaugat Liliana Solomon, precizand ca Vodafone are cea mai mare acoperire a retelei 3G broadband din Romania.

Pe de alta parte, directorul comercial al operatorului Orange a mai declarat pentru HotNews.ro ca investitiile in retelele 3G si 3G+ s-au ridicat la 30 de milioane de euro. Datorita planurilor de extindere teritoriala si imbunatatire a vitezelor de transfer, operatorul a anuntat ca va continua cu alocarea unor sume importante in reteaua de date mobile.

Zapp promite banda larga spre sfarsitul anului

Serviciu: Zapp Online Express are mai multe tipuri de abonament cu tarifare la timp, la volum sau nelimitat. Preturi: Zapp Online Express Unlimited permite contra unui tarif de 39 dolari pe luna, accesul nelimitat la serviciul Zapp de date broadband. Abonamentele cu tarifare la volum sunt de 4 tipuri, permitand un trafic intre 100MB pana la 1 GB, si costa intre 10-35 dolari pe luna. Traficul aditional pentru oricare din aceste abonamente este de doar 0,25 dolari/MB. Abonamentele cu tarifare la timp sunt de doua tipuri, respectiv de 5 sau 15 ore si costa 9 respectiv 19 dolari/luna. Traficul aditional in cazul abonamentelor cu tarifare la minut este de 0,025 dolari/minut in cazul abonamentului de 5h si de 0,02 dolari/minut in cazul abonamentului de 15h.
Zapp va lansa serviciile 3G pre-comerciale spre sfarsitul acestui an

Potrivit informatiilor Zapp, operatorul a oferit servicii de date inca de la lansare, adica din 2001, prin intermediul tehnologiei CDMA 1X, care foloseste o banda de frecventa (de largime 1,25 MHz) atat pentru transmisii de date, cat si pentru voce.

In 2004, operatorul a lansat si serviciul de internet de mare viteza prin tehnologia CDMA2000 1xEV-DO, care ofera o viteza maxima de transfer de pana la 2,4 Mbps pentru download si de pana la 153,4 kbps pentru upload.

Zapp Online Express este serviciul wireless broadband, bazat pe tehnologia CDMA 2000 1xEV-DO (Evolution Data Optimized) si este disponibil in toate cele 40 de municipii resedinta de judet si in alte 24 de orase din tara.

“Intensificarea utilizarii serviciilor broadband precum si o diversificare a serviciilor de acest tip se va remarca pe masura ce vor creste vitezele de transmisii de date si aria de acoperire broadband si pe masura ce si preturile vor deveni mai accesibile.

Zapp ofera deja din 2006 conexiune broadband nelimitata ca volum sau timp la doar 39 dolari/luna, lucru care era de negandit pana de curand”, precizeaza Carmen Lazar, director de comunicare Zapp.

Castigatoare a uneia din ultimele doua licente 3G in 2006, compania a anuntat ca va lansa serviciile 3G pre-comerciale spre sfarsitul acestui an.

Zapp sustine ca va investi peste 50 de milioane de dolari pe piata broadband in acest an

Carmen Lazar a declarat pentru HotNews.ro ca aproximativ 25% din totalul veniturilor Zapp este dat de serviciile de date si ca pentru acest an compania asteapta o crestere semnificativa a acestui segment si implicit a veniturilor generate de serviciile de date.

Zapp intentioneaza sa investeasca in acest an peste 50 milioane de dolari pe piata broadband.

“Planurile de investitie Zapp pentru anul 2007 depasesc pragul de 50 milioane dolari. Investitiile cheie se refera la licenta 3G si spectrul aferent, precum si la achizitionarea echipamentelor necesare pentru dezvoltarea infrastructurii retelei”, a mai precizat Lazar.

Compania vrea sa-si dezvolte in 2007 atat business-ul de voce, cat si cel de date prin lansarea de noi produse.

“Pe partea de date, accentul va fi pus pe dezvoltarea vitezelor de date si a calitatii serviciilor.

Acest lucru se va realiza in doua etape, primul fiind lansarea unei evolutii -REV A - la oferta noastra curenta Zapp Online, care va creste vitezele de descarcare pana la 3.1Mbps, iar spre sfarsitul anului vom lansa serviciile 3G pre-comerciale, moment in care vom deveni si mai competitivi pe acest segment”, a explicat Lazar.

Cosmote vrea o licenta nationala WiMax

Desi a pierdut anul trecut cursa pentru o licenta 3G, Cosmote ofera in prezent transfer de date rapid si access la aplicatii Internet special proiectate pentru telefonul mobil prin GPRS, prin intermediul serviciului i-mode, iar pentru acest an operatorul vrea sa castige o licenta WiMax, cel mai nou sistem pentru extinderea penetrarii broadband in Romania.

“Cosmote va participa anul acesta la licitatia de atribuire a unei licente nationale WiMax, cu scopul de a oferi mai multe beneficii si optiuni clientilor sai. Cosmote va continua si pe viitor sa analizeze oportunitatile de dezvoltare ale unor servicii inovatoare si tehnologii avansate”, au precizat pentru HotNews.ro, oficialii Cosmote.

“Poate peste un an, doi, cand mobilele cu ecrane mari, autonomie buna si compatibilitate HSDPA se vor fi ieftinit suficient, cand continutul dedicat acestora va fi explodat ca varietate si continut, sa putem vorbi despre un potential ridicat de penetrare a serviciilor broadband in randul abonatilor la telefonia mobila. Piata are putere de a creste masiv, dar va mai dura", considera Adrian Spinei.

Concluzie: potentialul de crestere al abonatilor la acest gen de oferte este limitat la numarul de posesori de laptop din Romania.

Tuesday, June 26, 2007

"Harry Potter" pentru mobile, produs în România



Utilizatorii de telefonie mobilă pot descărca jocul "Harry Potter and the Order of the Phoenix"/"Harry Potter şi Ordinul Phoenix", care are la bază noul film produs de Warner Bros. şi care a fost dezvoltat integral în România.Electronic Arts Inc. şi Warner Bros. Digital Distribution au anunţat extinderea universului Harry Potter pe telefoanele mobile. Jocul "Harry Potter şi Ordinul Phoenix" este produs integral de studioul EA Mobile România sub coordonarea EA Marea Britanie. Echipa a fost formată din 12 persoane. "Jocul este sută la sută original şi sută la sută dezvoltat în România", a declarat Mihai Pohonţu, general manager Electronic Arts Mobile. EA a dezvoltat sau portat până acum în cadrul studioului din Bucureşti jocuri pentru telefoane mobile precum "Medal of Honor", "EA Sports Fifa 07", "Need For Speed Carbon", "The Sims 2" şi "Simcity". Asteptam replica celor de la Gameloft . Stim ca puteti !

Friday, June 22, 2007

Exercitiu de imaginatie...

1. Lansat in urma cu doar cateva saptamani, site-ul de sharing kyte. tv a anuntat ca a primit o finantare de la divizia de investitii a Nokia, fara a dezvalui insa cifre concrete. Kyte. tv ofera utilizatorilor posibilitatea de a-si crea propriul canal tv si content video, care pot fi apoi vizionate online, inclusiv de pe telefonul mobil, cu ajutorul unei aplicatii dedicate. Cei de la kyte.tv, nu a exclus varianta semnarii unui acord de distributie cu Nokia desi unul dintre principalii investitori este un cofondator Skype.
Site-ul ofera si un instrument de creare de continut prin intermediul caruia se pot realize slideshowuri si poll-uri interactive.

2. Agentia Europeana pentru Siguranta Aviatica (EASA) a autorizat folosirea
tehnologiei OnAir care permite utilizarea telefonului mobil in timpul zborului cu avionul, pentru inceput avioanele Airbus fiind dotate cu echipamentele respective. Costul unui minut de convorbire va fi de aproximativ 2,5 dolari, iar al unui SMS, de 50 de centi. Numeroase linii aeriene si producatori de aeronave au solicitat utilizarea produsului

Legand cele doua evenimente ar fi interesant daca in timp ce zbori spre Moscova, Londra, Paris sau Barcelona sa poti sa transmiti live pe mobile propria ta emisiune tv cu decor de nori. Poti sa faci din avion o videoconferinta pe mobil cu partenerii tai de afaceri sau sa vezi cu ajutorul mobilului date despre calatorie, cum e vremea pe aeroport. Daca ai GPS incorporat vezi live traseul pe o harta ...cate minute mai ai pana la aterizare.
Ce-ar fi sa trimiteti live pe moblog-ul personal colectiile dvs de nori?

Tuesday, June 19, 2007

Mama trimite-mi niste bani...prin sms.



Compania irlaneză Anam, specializată în servicii moderne de mesagerie în reţeaua de telefonie mobilă, a lansat un serviciu pentru realizarea transferurilor monetare prin SMS, care ar putea revoluţiona piaţa internaţională de profil,
Utilizatorul alege un nume din lista de contacte a telefonului mobil, tastează "cash" şi suma care urmează să fie trimisă în fereastra deschisă pe ecranul dispozitivului mobil şi apasă la final "send" pentru efectuarea transferului din contul bancar propriu către contul persoanei respective. Un sistem automatizat apelează expeditorul mesajului, pentru confirmarea destinatarului şi a sumei trimise, şi, în cazul unui răspuns afirmativ, persoana vizată primeşte un mesaj text prin care este anunţată că transferul a fost pornit. Seviciul, util tuturor persoanelor care au rămas fără numerar la achitarea notei de plată la restaurant, se adresează în special muncitorilor din străinătate care vor să trimită bani în ţara de provenienţă. Pentru a atrage operatorii de telefonie mobilă, Anam spune că serviciul, cu valoare adăugată semnificativă, este un bun instrument de loializare a clienţilor, în contextul în care scăderea numărului de abonaţi este una dintre principalele preocupări ale companiilor de telefonie. Cea mai mare provocare cu care s-ar putea confrunta Anam la furnizarea serviciului de transfer monetar nu este legată de tehnologie, ci de dezvoltarea relaţiilor cu băncile.

Microsoft a lansat o varianta pentru mobile a portalului MSN


Noul portal, care poate fi accesat la adresa mobile.msn.com, ofera servicii de stiri si divertisment, precum si acces la e-mail si mesagerie instantanee. Atunci cand un utilizator acceseaza portalul MSN, platforma detecteaza automat modelul aparatului si optimizeaza site-ul pentru ecranul respectiv.
Relansarea portalului survine la cateva saptamani inainte de intrarea pe piata a mult anticipatului Apple iPhone, care va beneficia de puternicul browser Safari, cu ajutorul caruia utilizatorii vor putea vizualiza paginile Web asa cum au fost concepute pentru computer. Competitia pe piata este acerba. Rivalii Google si Yahoo! incearca sa-si faca simtita prezenta pe acest segment, iar operatorii de telefonie mobila vor sa-si pastreze clientii prin intermediul portalurilor proprii. Microsoft a precizat ca nu va introduce publicitate pe portalul MSN imediat, dar se asteapta sa implementeze bannere sau mesaje publicitare.).

Tuesday, June 12, 2007

Evolutii anormale.... sau lupta de guerilla pe frontul comunicarii.


Acum cateva zile am postat pe Softpedia.com un comentariu in care incercam sa lamuresc pe cineva ca Zapp-ul nu are servicii i-mode (singurul utilizator al licentei i-mode in Romania este Cosmote). Stupoare. Comentariul meu a fost sters de catre moderatorii forumului. Am inteles de pe la colturi ca Softpedia are o intelegere tacita cu Orange (de care sunt si sponsorizati si) pentru care se monitorizeaza posturile. In caz ca apare ceva impotriva Orange sau ceva care nu le convine se musamalizeaza si se elimina intreg sirul de posturi.N-am inteles ce legatura avea acel post cu Orange insa abia acum am inteles ce vroia sa spuna un oarecare forumist din Softpedia.(Welcome To Orange Forum! Nu te obosi să ne critici că noi oricum îţi vom şterge postul.
Mi s-a parut extrem de urata o asemenea intelegere care practic instaleaza cenzura si manipularea brutala in spatiul virtual mai ales ca aveam o parere foarte buna despre Orange. Oameni buni aveti alte arme pentru a comunica si a lupta in guerilla telecomului: creativitate, inovare, implicare , competenta, tehnologii noi, oferte customizate si atragatoare, orientare catre responsabilitatea sociala si bineinteles cercetarea de piata si serviciile client oriented .
Aceasta actiune m-a dus cu gandul rapid la ideea cuiva care dorea o platforma de `marketing prin viu grai' - un portal de Word of Mouth Marketing in Romania, o comunitate de * trenderi ( www.trendagent. ro), consumatori obisnuiti care vor sa-si impartaseasca experientele proprii in legatura cu produsele si serviciile folosite. Dupa aceasta experienta mi-am dat seama ca o astfel de comunitate nu ar putea fi niciodata obiectiva , corecta si neinfluentabila cel putin in Romania.
Brusc aceasta idee frumoasa s-a conturat ca fiind o utopie sau doar un instrument de manipulare si facut bani.

Monday, June 11, 2007

Evolutii normale...


Lumea computerelor desktop evolueaza in sfarsit catre solutiile mobile.Trecerea poate fi observata in cresterea spectaculoasa a transferului de date prin intermediul dispozitivelor mobile precum si a interesului firmelor specializate de cercetare si analiza. Pentru a folosi functii precum editoare de texte si mesagerie instantanee pana la versiunile mobile ale MySpace si ESPN, utilizatorii de computere isi indreapta tot mai mult atentia catre lumea mobila. Jerry Panagrossi de la Symbian observa progresul istoric "film, televiziune, computer si actualul ecran al smart-phone-urilor" subliniind astfel si aparitia celui de "al patrulea ecran",
Divertismentul si publicitatea mobile sunte asteptate sa devina in urmatorii ani unele dintre sursele de venituri cu cel mai rapid ritm de ascensiune atat pentru companiile media, cat si pentru cele de telecomunicatii, in conditiile in care conexiunele 3G vor deveni omniprezente.
Totodata se incearca evaluarea si cercetarea audientei acestor servicii disponibile pe handesturi mobile. Nielsen va incepe urmarirea consumului de continut multimedia precum clipuri video si muzica digitala al utilizatorilor de telefoane mobile, scrie Financial Times.

Noul serviciu, Mobile Vector, va oferi operatorilor de telecomuncatii, agentiilor si companiilor de divertisment informatii mult mai precise cu privire la comportamentul consumatorului. Decizia survine ca urmare a cresterii numarului celor care folosesc telefoanele multimedia si smarphone-urile pentru a accesa internetul si pentru a descarca fisiere multimedia precum clipuri video.

Totodata, o mare parte din continutul destinat telefoanelor mobile este ori gratuit, ori disponibil pe baza unui abonament sau a unei taxe pentru fiecare fisier descarcat si se adauga facturii lunare emise de operator.
Nielsen a anuntat ca va incepe urmarirea comportamentului incepand din luna iulie a acestui an. Pentru a raporta comporamentul media si demografia audientei pentru fiecare operator in parte, Nielsen va folosi in prima instanta informatiile colectate de actualul sistem electronic de audienta tv National People Meter.

La sfarsitul acestui an, compania intentioneaza sa isi extinda noul serviciu Mobile Vector pentru a include si studii asupra utilizatorilor de telefonie mobila care furnizeaza informatii cu privire la consumul de continut media mobil.

Friday, June 08, 2007

Coca Cola savureaza mobile marketingul...


Coca-Cola creează o reţea virtuală sub brandul Sprite, accesibilă doar pe telefoanele mobile Coca-Cola intenţionează să creeze o reţea virtuală sub brandul Sprite, asemănătoare site-urilor MySpace şi Facebook, care va fi accesibilă doar prin intermediul telefoanelor mobile şi care va avea rolul să promoveze băuturile grupului, iniţial printre tinerii din SUA şi China, transmite Reuters. Urmărind un succes similar celui înregistrat de site-uri deţinute de companii media, precum MySpace al grupului News Corp, cel mai mare producător de băuturi răcoritoare la nivel mondial a anunţat că va înfiinţa o reţea în cadrul căreia membrii îşi pot crea propriul profil, pot posta fotografii şi să întâlnească noi prieteni. Site-ul va fi folosit pentru promovarea brandului Sprite, prin piese muzicale şi clipuri video oferite gratuit vizitatorilor care scriu un număr pin găsit sub capacele sticlelor.
Piaţa de publicitate prin telefonia mobilă va creşte de peste patru ori în 2007, la 275 de milioane de dolari şi posibil la 2,2 miliarde de dolari în 2010, de la 60 de milioane de dolari anul trecut, potrivit Yankee Group. Unii experţi în domeniul media estimează că piaţa de publicitate mobilă ar putea ajunge la cinci miliarde de dolari, în decurs de cinci ani.

Introducing GPT-4o

Cu lansarea lui Chat GPT-4o  OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...