Translate

Wednesday, June 06, 2007

Empatie controlata...


De curand am citit un articol in Business Magazin in care se pare ca oamenii de stiinta au realizat un prototip de panou publicitar stradal care poate spune cand cel aflat in fata lui este plictisit si cand este atent. Chiar si acum exista panouri outdoor care comunica prin text si imagini cu cei care trec prin fata lor. Sistemul este compus dintr-un ecran pe care este difuzat un spot publicitar si o camera de filmat . Programul software folosit de camera video poate spune daca privirea celui aflat in fata este orientata catre reclama sau nu. Daca privitorul arata vreun semn de interes si nu pleaca imediat, sistemul prelungeste durata spotului sau daca privitorul este plictisit de reclama se poate incerca atunci captarea atentiei cu un spot pentru un alt produs. Cercetatorii lucreaza acum la o versiune viitoare a programului, care sa faca diferenta intre adulti si copii, folosindu-se de expresiile faciale si calcularea inaltimii. Panourile electronice care isi pot schimba continutul cu usurinta pe parcursul zilei, afisand de exemplu reclame la cereale dimineata si la emisiuni TV pe parcursul serii.
Stau si ma gandesc .. de ce se chinuiesc oamenii astia cand au la indemana un canal mult mai personalizat, mai usor cuantificabil-masurabil, mai flexibil si chiar si mai usor de manipulat ? Nu cred ca e greu sa faci un panou care sa trimita pe telefonul mobil reclame si mesaje publicitare celor care trec prin preajma. Ce-ar fi ca acest panou sa interogheze bazele de date a operatorilor de telefonie sau chiar ale politiei? Ar putea sa afle despre trecator toate informatiile necesare... Daca e barbat sau femeie, ce varsta are, daca e ziua lui sau a vreunui prieten, daca are programare la dentist , daca i-a expirat permisul sau daca asculta un anumit gen de muzica sau prefera o anumita mancare.? Camera senzitiva la emotii poate fi incorporata in telefon si acesta sa transmita toate datele catre panoul publicitar...Suna a Big Brother dar...
Fluxul de reclame afisate in functie de zi sau noapte e deja floare la ureche ( vezi portalul Vodafone Live! – care baga ziua pe prima pagina stiri si vreme si seara scot in fata pagini erotice sau transmisii sportive)
Suntem departe? Povestesc filme SF? Chiar la CERF Cosmote a folosit un produs bluetooth prin care transmitea ringtones-uri si wallpapere cu Tiesto pentru a promova serviciul i-mode iar Vodafone a incercat acum ceva ani la lansarea busolei Connex sa transmita mesaje publicitare in functie de localizare...
Si totusi .. de ce se misca asa de greu publicitatea de mobil (in Romania) ? De ce nu se reglementeaza odata si de ce nu apar mai repede serviciile de voce advertising based?

No comments:

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...