Translate

Tuesday, June 12, 2007

Evolutii anormale.... sau lupta de guerilla pe frontul comunicarii.


Acum cateva zile am postat pe Softpedia.com un comentariu in care incercam sa lamuresc pe cineva ca Zapp-ul nu are servicii i-mode (singurul utilizator al licentei i-mode in Romania este Cosmote). Stupoare. Comentariul meu a fost sters de catre moderatorii forumului. Am inteles de pe la colturi ca Softpedia are o intelegere tacita cu Orange (de care sunt si sponsorizati si) pentru care se monitorizeaza posturile. In caz ca apare ceva impotriva Orange sau ceva care nu le convine se musamalizeaza si se elimina intreg sirul de posturi.N-am inteles ce legatura avea acel post cu Orange insa abia acum am inteles ce vroia sa spuna un oarecare forumist din Softpedia.(Welcome To Orange Forum! Nu te obosi să ne critici că noi oricum îţi vom şterge postul.
Mi s-a parut extrem de urata o asemenea intelegere care practic instaleaza cenzura si manipularea brutala in spatiul virtual mai ales ca aveam o parere foarte buna despre Orange. Oameni buni aveti alte arme pentru a comunica si a lupta in guerilla telecomului: creativitate, inovare, implicare , competenta, tehnologii noi, oferte customizate si atragatoare, orientare catre responsabilitatea sociala si bineinteles cercetarea de piata si serviciile client oriented .
Aceasta actiune m-a dus cu gandul rapid la ideea cuiva care dorea o platforma de `marketing prin viu grai' - un portal de Word of Mouth Marketing in Romania, o comunitate de * trenderi ( www.trendagent. ro), consumatori obisnuiti care vor sa-si impartaseasca experientele proprii in legatura cu produsele si serviciile folosite. Dupa aceasta experienta mi-am dat seama ca o astfel de comunitate nu ar putea fi niciodata obiectiva , corecta si neinfluentabila cel putin in Romania.
Brusc aceasta idee frumoasa s-a conturat ca fiind o utopie sau doar un instrument de manipulare si facut bani.

2 comments:

Anonymous said...

mda... oarecum ai dreptate in ceea ce priveste word of mouth in sensul ca exact asta face word of mouth influenteaza lumea din jurul sau. oricum sintem influentati de reclame, marketing si toate cele...

ideea in spatele word of mouth este sa primesti informatiile de care ai nevoie de la persoane in care a incredere.

Eu ma gindesc la prietenele mele care vor sa-si cumpare un calculator si... oare ce sa aleg, dece sa aleg brandul ala sau celalalt, mai bine intreb un prieten. si daca acel prieten este convins de un anume brand pentru ca e BUN, de ce sa nu-l recomande?

Anonymous said...

:-))) trendagent a devenit www.trender.ro... Inca mai crezi ca promovarea prin Word of Mouth Marketing este doar un vis frumos sau o modalitate in plus de manipulare?!
Eu spun ca riscul este a companiei. Un produs bun, caruia nu i-au fost exagerate calitatile si beneficiile oferite in urma reclamelor de tot felul, are toate sansele sa starneasca reactii pozitive din partea celor ce au lua parte la o astfel de campanie. E normal sa nu starnesti doar reactii pozitive, dar in acelasi timp mi se pare un avantaj incredibil sa aflii pareri sincere despre produsul sau serviciul tau direct de la publicul tau tinta.
Poate revii pe *trender. Feedback real este binevenit si pentru noi acum, deoarece vrem sa schimbam cate ceva.
Numai bine!

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...