Translate
-
Am gasit un articol interesant care m-a ajutat sa imi fac o imagine asupra a ceea ce e posibil sa se intample in viitor in fluxul informatii...
-
Cu lansarea lui Chat GPT-4o OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...
-
Iata un articol din Evenimentul zile . Mobilul face si transferuri bancare Consuela Stegarescu De pe celular se pot consulta soldurile contu...
Friday, November 10, 2006
Nokia 888
Thursday, November 09, 2006
Rezultate Cosmote.
Compania a consemnat în al treilea trimestru venituri de 12,5 milioane de euro, faţă de 1,4 milioane de euro în perioada iulie-septembrie 2005.
Firma a avut pierderi înainte de deducerea impozitelor, deprecierilor, dobânzilor şi amortizărilor (EBITDA), de 15,8 milioane de euro, comparativ cu un profit EBITDA de 0,8 milioane de euro în acelaşi interval din 2005, potrivit raportului financiar trimestrial publicat, joi, de firma elenă Cosmote, acţionarul majoritar al operatorului de telefonie mobilă.
Numărul clienţilor a crescut în al treilea trimestru cu 138.000, din care 29% deţineau abonamente. Numărul total de clienţi a ajuns la 669.685, din care 83% deţin cartele preplătite.
Venitul mediu lunar pe utilizator a fost în primele nouă luni, de 6,2 euro, faţă de 5,4 euro în prima jumătate a anului, şi este aşteptat să crească în continuare, pe fondul extimderii reţelei şi strategiei de distribuţie.
Cosmote aminteşte că oferta sa pentru obţinerea unei licenţe 3G a fost respinsă, susţinând însă că a depus un plan de afaceri credibil şi viabil. Compania arată că va avea în vedere noi abordări pentru servicii avansate pe piaţa românească.
Firma menţionează că pierderile EBITDA ale filialei din România s-au redus cu 13% comparativ cu trimestrul al doilea.
"Anul 2006, fiind primul an operaţional al Cosmote România, va fi, probabil, anul cu ele mai mari pierderi. Sunt aşteptate însă îmbunătăţiri semnificative în următorii ani", se spune în raport.
Achiziţia firmei Germanos de către Cosmote va aduce beneficii şi filialei Cosmote din România, apreciază operatorul elen de telecomunicaţii, prin creşterea bazei de clienţi şi accelerarea ritmului de creştere.
Cosmote România a anunţat, la sfârşitul lunii octombrie, că a investit circa 220 milioane de euro pentru extinderea acoperirii reţelei la 76% din teritoriul ţării şi 92% din populaţie.
Obiectivele companiei în privinţa reţelei sunt atingerea unui grad de acoperire în teritoriu de aproximativ 85% şi de 95% din populaţie până la finele acestui an.
Investiţiile anunţate anterior pentru primii trei ani de activitate sunt de 450 de milioane de euro.
Piaţa de telefonie mobilă din România este controlată de operatorii GSM Orange România şi Vodafone România, cu o cotă de piaţă cumulată de circa 90%.
Wednesday, November 08, 2006
Carduri bancare integrate in cartela SIM
Monday, November 06, 2006
Aplicatiile urmatorilor ani...
Un punct de vedere deocamdata futurist pentru utilizatorul roman de telefon mobil, daca ar fi sa ne gandim ca doar mai putin de 10% din abonati sunt pregatiti si pentru alte servicii decat telefonia. Nu trebuie sa uitam ca, nu cu mult timp in urma, telefonul era un simplu mijloc de comunicare verbala. Dar acum, oferte precum inregistrarea vocii, mp3, navigare pe internet, capturi de imagine si video, e-mail si multe altele sunt lucruri comune pentru multe terminale.Numai ca, mai nou, tehnologii precum citirea si copierea instantanee a cartii de vizita, citirea codului de bare pe telefonul mobil, dictionare de comunicare bilingva (mai precis, cineva trimite un sms in limba romana, iar destinatarul il poate citi in engleza sau chiar in dialect chinez), blog video sau mobile TV vor urma pe lista inovatiilor in acest domeniu. Accesul instantaneu la informatie prin intermediul telefonului mobil poate deveni un obicei pentru zeci de milioane de utilizatori. si asta in conditiile in care posterele sau afisele de anuntare a unui spectacol de teatru sau concert ar urma sa detina un cip de tip Bar Code (cod de bare). Apropierea telefonului de acest cod permite citirea informatiilor legate de subiectul afisului. In viitor se doreste aparitia unui terminal mobil care sa joace rolul casei inteligente. Un telefon care ar urma sa preia multe din “obligatiile” tehnologice ale unui camin, de la aprinderea luminii, pana la programarea masinii de spalat, a emisiunilor tv sau a cuptorului cu microunde.
Orange schimba din mers modelul de business?
In Capital am gasit un articol interesant. Aplicatiile mobile, sursa de venit a operatorilor .
Cu cativa ani in urma, operatorii faceau pariu ca, odata cu tehnologia 3G, toata lumea se va da in vant dupa videotelefonie. Dar, serviciile de succes s-au dovedit a fi cele bazate pe localizare, download-ul de muzica sau email-ul mobil. Care vor fi aplicatiile viitorului? Operatorii telecom isi pun serios problema din ce servicii vor scoate bani intr-un viitor in care cuvintele de ordine vor fi 3,5G (HSDPA si HSUPA – viteze mari de download, respectiv upload) sau quadplay – convergenta fix-mobil. “In Europa, ne-am obisnuit sa scoatem bani din serviciile in sine, pe cand asiaticii, care trebuie sa recunoastem ca sunt mai avansati decat noi in privinta telefoniei mobile, au alt model de business”, spune Vim de Mooij, product development manager la Orange. “La ei, serviciile de baza sunt gratuite, dar construiesc in jurul acestora alte aplicatii si servicii a caror utilizare e pe bani”.In aceasta idee, Orange a organizat saptamana trecuta intalnirea anuala cu partenerii si dezvoltatorii de aplicatii, Orange Partner Camp, ajunsa la a cincea editie. Scopul? Atragerea companiilor dezvoltatoare de solutii si aplicatii mobile sa produca dupa specificatiile si necesitatile identificate de operator. “Prin serviciul Application Shop, oferim un catalog pe telefonul mobil, care poate fi accesat direct, fara a mai intra pe portalul Orange World. Oricine poate sa ne trimita aplicatii si daca acestea corespund cu cerintele noastre producatorul primeste certificarea noastra si poate sa isi vanda aplicatiile prin noi”, explica Steve Glagow, Director Partners and Operations la Orange. “Ii indrumam catre platformele care stim ca se vand, fie ele Symbian, Java, Windows Mobile sau Linux Acces. Aplicatiile pot sa fie si pentru PC, nu doar pentru mobil, pentru ca aplica o asa numita strategie de convergenta”, adauga acesta.Granita dintre mobil, fix si computer devine din ce in ce mai subtire, iar Orange, alaturi de British Telecom, este unul din primii operatori care au dezvoltat produse convergente. La Orange Partner Camp, operatorul a anuntat ca va lansa o noua versiune a solutiei Business Everywhere Software Suite (BESS), care reuneste in aceeasi interfata, controlata de PC, accesul wireless pentru cardurile de date, accesul la reteaua privata a companiei (VPN) sau accesul la telefonia prin internet (VoIP). Dar, fiind o platforma deschisa, solutia poate integra si alte aplicatii externe, cum ar fi mesageria instant. “Am dori ca partenerii sa creeze astfel de aplicatii pe care sa le integram in acest produs”, lanseaza invitatia Antoine Paret, product manager BESS la Orange. Un alt produs, hardware de data aceasta, va fi lansat pe principalele piete europene anul viitor, in doua variante, consumer si business. Orange Livebox va integra toate retelele de comunicatii si dispozitivele de entertainment din casa, de la telefonul fix pana la TV sau internet. Iar in varianta Livebox Business, va controla toata reteaua de calculatoare a firmei, accesul la internet si intranet, centrala telefonica si retelele de comunicatii fixe si mobile. Livebox este compatibil atat cu serverele Linux, cat si cu Windows Exchange. “Deocamdata, nu credem ca produsul va fi disponibil in Romania. Dar, daca exista cu adevarat cerere, vom analiza fiecare caz individual”, a precizat Thierry Gaillet, product development manager la Orange.Provocarea ramane, insa, deschisa. Ce servicii si aplicatii sa dezvolti pe baza 3,5G sau convergentei fix-mobil? Cheia ramane la utilizatori si la felul in care folosesc acestia telefonul mobil. Un studiu prezentat de Nokia la Orange Partner Camp arata ca utilizatorii de smartphone-uri bazate pe Symbian si platforma Series 60 folosesc telefonul pentru mesagerie in proportie de 36%, doar 22% din timp pentru voce, 16% pentru aplicatii multimedia si numai 2% pentru jocuri. “Chiar daca peste 90% din utilizatori au incercat o data videotelefonia, sub 1% au mai folosit acest serviciu”, spune, pentru Capital, Lin Litchfield, marketing manager la Nokia. Totusi, studiul arata si o parte buna a lucrurilor, pentru dezvoltatorii de aplicatii. 64% din utilizatorii de Nokia Series 60 au instalat cel putin o aplicatie pe telefon, media fiind de trei aplicatii externe instalate.
Orange Livebox CONSUMER In varianta pentru utilizatorii casnici, Livebox cupleaza prin Wi-Fi, TVl, PC si telefonul VoIP (de ex. Skype) in aceeasi “cutie”, conectata la internet de mare viteza. BUSINESS In varianta pentru companii, Livebox e mai mult decat un acces point wireless. Integreaza toata reteaua de comunicatii, liniile fixe traditionale sau VoIP, telefoanele mobile si calculatoarele, si accesul la internet, gestionand si drepturile de acces ale acestora. AMBITIE Orange vrea sa vanda peste 10.000 de solutii Livebox pe luna, din 2007.
Friday, November 03, 2006
Best games vrea pe mobil.
Din cate vad eu Best games se foloseste de o platforma realizata de Antonio Eram fost angajat la Connex care a apucat sa intre pe piata cu platforma de jocuri www.mobo.ro. Desi oferta de jocuri pe piata e destul de mare ( clienti sa fie!) totusi lui Eram nu-i strica o colaborare cu Teo Paduraru si Robert Coman, nu-i strica contactele si parteneriatele foarte bune pe care le au acestia cu EA , Vivendi Universal etc.
Best Games se lauda ca ofera peste 2500 de jocuri pentru PC si console clientilor sai, disponibile in orice moment in Romania, 300 de jocuri on-line web-based, ce pot fi jucate gratuit si acum si jocuri pentru terminale mobile pentru 3 USD. Utilizatoii primesc pe tel un link de descarcare, pe care il poti accesa numai cu un telefon compatibil WAP. (Activarea serviciului WAP si configurarea telefonului se face GRATUIT, astfel pentru clientii Orange apeland *100#, serviciul Self Care / ramura Servicii iar pentru clientii Vodafone apeland *222.)
Thursday, November 02, 2006
You Tube va intra pe zona de mobile in 2007
Directorul general şi co-fondatorul YouTube, Chad Hurley sustine că furnizarea de servicii video pe telefoanele mobile reprezintă o oportunitate cheie de dezvoltare pentru companie.
"Anul viitor sperăm să avem un serviciu disponibil pe dispozitivele mobile, întrucât această piaţă va creşte enorm de mult", a afirmat Hurley.
YouTube a lansat, în mai, serviciul YouTube To Go, care permite utilizatorilor să încarce clipuri video direct de pe telefoanele mobile pe site-ul web. Multe dintre clipurile vizionate în prezent pe YouTube au fost realizate de amatori, cu telefoanele mobile.
Noul serviciu mobil ar putea permite utilizatorilor să efectueze transferuri de clipuri video cu alţi membrii ai comunităţii YouTube direct prin intermediul dispozitivelor mobile.
Utilizatorii YouTube pot să încarce şi să publice pe Internet videoclipuri din colecţiile proprii, dar compania a intrat în conflict cu mai multe case de înregistrări şi televiziuni, pentru difuzarea de conţinut media protejat de copyright, fără consimţământul lor.
Introducing GPT-4o
Cu lansarea lui Chat GPT-4o OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...