Tot tipam ca ne dispare padurea si ca nimeni nu planteaza si nimic nu se pune la loc. Daca ne-am dori doar trebuie sa cautam solutii.
Flash Forest este un start up canadian cu scopul declarat de a planta 1 miliard de copaci noi până în 2028. Ei cred că pot realiza acest lucru folosind drone specializate care duc semintele în pamant și plantează copacii mult mai eficient decât pot sa o faca oamenii. Acum ca ideea este "plantata" romanii ar putea crea si dezvolta aceste drone si le-ar putea pune la munca in Romania. Doar trebuie sa vrem, doar trebuie sa ne inchipuim ceea ce ne trebuie si solutiile apar.
Translate
-
Am gasit un articol interesant care m-a ajutat sa imi fac o imagine asupra a ceea ce e posibil sa se intample in viitor in fluxul informatii...
-
Cu lansarea lui Chat GPT-4o OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...
-
Iata un articol din Evenimentul zile . Mobilul face si transferuri bancare Consuela Stegarescu De pe celular se pot consulta soldurile contu...
Wednesday, May 20, 2020
Wednesday, February 05, 2020
Ce se intampla cu Revolut?
In 2017 descopeream si imi faceam cont pe Revolut. Am fost
unul dintre primii clienti care a descoperit serviciul si a fost foarte
incantat de aceasta aplicatie, hotarandu-ma chiar sa scriu cate ceva din ce
stiam despre ei la acea vreme
https://cristipopescu.blogspot.com/2017/12/revolut-o-aplicatie-gratuita-de-banking.html.
Cred sau presupun
ca am fost intre primii 10-20 de mii de clienti din Romania.
Intre timp
Revolut a crescut ca Fat Frumos iar in 2-3 ani a ajuns la primul milion de
utilizatori in Romania. Un record pe piaţa locala deschizand în medie 3.300 de
noi conturi zilnic in ultima jumătate a lui 2019.
România devine
astfel a doua cea mai mare piata Revolut după Marea Britanie, locul 2 si în
topul pieţelor cu cea mai rapidă creştere, urmată de Franţa, Polonia şi
Irlanda.
De ce ne place
noua romanilor asa mult aplicatia asta Revolut cand avem atatea alte variante?
Sunt foarte multe aplicatii de banking si plati si alte fintec-uri dar care nu
au acelasi succes. Amintesc ca Vodafone a incercat ceva cu M-Pesa ( dar au
capitulat), iar Orange are Orange Money cu aplicatie, cu servicii si cu o
crestere destul de buna (154k clienti) , exista aplicatia George de la BCR,
Raiffesen Pay, etc etc, exista N24, Monzo si cate si mai cate. Si totusi,
alegem Revolut.
In primul rand e
gratis pentru o anumita parte a serviciilor. Ai acces la servicii bancare, card
de debit contactless, cont in valuta , schimb valutar la curs intrabancar ,
evidenta si gestiune a tranzactiilor direct din aplicatie ,
In al doilea rand
in Romania bancile exagereaza cu comisioanele si cursul de schimb daca nu cumva
pot spune ca profita pana la nivelul jafului, asta ducandu-ne sa cautam solutii
alternative la plata ratelor sau plati in Euro etc
In al treilea
rand e o solutie simpla si comoda pentru majoritatea serviciior bancare si in
special pentru transferul si schimbul de bani. Per ansamblu Revolut e o solutie
simpla si rapida.
Romanii din
diaspora s-au saturat sa trimita / primeasca bani din Romania folosind Western
Union , Transfer Wise sau alte servicii care costa foarte mult si dureaza. S-au
saturat de bancile clasice care cer sute de documente, pun sute de intrebari
nefolositoare si se misca cu viteza melcului.
Explozia Revolut se bazeaza in special pe promovarea de tip
word of mouth a clientilor. Probabil
urmeaza o noua faza insa acesta a fost modelul initial de promovare. Servicii
bune, gratuite care merita impartasite
De exemplu Orange
Money este o aplicatie gratuita similara a companiei Orange care are carduri de
debit Visa si modalitati de plata contactless, cu smartphone si smartwatch. S-a
lansat chiar si un instrument de creditare My Reserve. Ca urmare a
dezvoltărilor aduse serviciului Orange Money numărul de utilizatori a
înregistrat o creștere de 32,4% în T3 2019 comparativ cu T3 2018, ajungând la
peste 154.000 de clienți la 30 septembrie 2019.
Si totusi de ce
este aceasta diferenta atat de mare ( 1 milion vs 154k utilizatori in Romania )
avand in vedere ca au pornit la drum aproape in acelasi timp?
In primul rand au
servicii si exploateaza zone putin diferite. Succesul Revolut se bazeaza pe
simplitate si pe o nisa destul de buna, neexploatata suficient in Romania:
conturi in valuta, curs valutar bun si transferul de bani in/din strainatate.
Clientii au fost atat de incantati si de multumiti de servicii incat au
recomandat aplicatia tuturor cunoscutilor ( fiind si cazul meu) . Dupa ce ai
folosit un serviciu , ai descoperit incantat ca ai acces si la altele, la fel
de frumoase si gratuite.
Orange Money si-a
lansat putin mai tarziu serviciile propriu-zise si inca nu are acoperite
servicii de schimb valutar dar poate suplini prin servicii de plata a
facturilor din aplicatie.
In al doilea rand
Orange Money este reglementata de institutiile financiare din Romania pe cand
Revolut nu trebuie sa respecte procedurile locale greoaie care ingreuneaza atat
deschiderea de conturi cat si utilizarea serviciilor.
In al 3-lea rand
Revolut exploateaza si implementeaza diverse servicii comune in toate pietele
din lume ( de ex a lansat tranzactionare de actiuni). Orange Money pare
momentan focusata pe piata locala: plata facturilor, furnizori, reincarcare
prepaid si scapa din vedere ca are o piata destul de mare in diaspora ( Franta,
Italia, Spania, Anglia) care abia asteapta sa-i descopere serviciile.
Sincer, imi plac
servciile Revolut, le folosesc insa temerea mea este ca atunci cand nu va mai
avea loc de crestere in aceasta piata vor incepe sa scada din calitatea lor (
fie la nivel de customer care, fie sa inceapa cu comisioanele pe diferite
tipuri de servicii, fie sa aiba probleme pe partea tehnica, pe securitate sau
cine stie poate sa dea o teapa si sa dispara instant cu banii nostri ).
Brexitul ar putea fi si o umbrela de aparare faina pentru Revolut, inchide
aplicatia in Romania si adio bani, cearta-te cu ei. E o tampenie, dar se poate
intampla oricand. S-au intamplat atatea cu banci mari gen Turco-Romana, AMro
Bank, Volksbank. Dacia Felix etc incat orice e posibil aici.
Orange Money are
sanse sa vina din urma si in cadenta proprie sa culeaga din clientii formati de
Revolut. Poate veni cu servicii de creditare ( a inceput cu MyReserve) , poate
sa intre pe felia cu schimbul valutar, poate intra activ cu servicii bancare la
sate unde exista populatie mai putin bancarizata, acolo unde Revolut nu are
atata forta a brandului). Poate promova
mai intens platile la furnizori , transferul de bani intre clienti si ar putea
transforma telefonul mobil cu aplicatia Orange Money intr-un POS mobil pentru
micii comercianti.
Problema e ca OM
trebuie sa "lupte " si cu bancile din Romania care nu accepta o
capitulare usoara.
Lupta e grea, de
lunga durata si vom vedea cine va rezista si cat. Competia buna aduce servicii
bune, inovatoare si comisioane scazute. Succes tuturor, pentru ca noi clientii,
suntem cei care vom beneficia de servicii mai bune si mai ieftine.
Tuesday, January 21, 2020
De ce Popescu? Campanie surprinzatoare la ...
De la începutul săptămânii
în Bucuresti au apărut mai multe panouri care conțin întrebarea : De Ce Popescu? Nu
avem niciun detaliu despre persoana sau produsul la care se face referire.
Acelasi tip de campanie a
fost acum ceva timp cand s-a lansat George, aplicatia de mobile banking a celor
de la BCR. Foarte tare ar fi ca
produsul « Popescu » sa fie tot la un robot sau un soft de
inteligenta artificiala care sa fie umanizat , sa fie considerat cineva foarte
aproape de tine.
Oricum ar fi si la orice produs sau serviciu ar face reclama, software , IT, de
divertisment, magazin, parfum sau detergent vreau sa spun ca nu e vorba despre
mine.
Nu lansez nimic si nici macar nu ma lansez eu in vreo campanie electorala.
Vom afla in curand raspunsul la intrebarea De ce Popescu ?
Nu lansez nimic si nici macar nu ma lansez eu in vreo campanie electorala.
Vom afla in curand raspunsul la intrebarea De ce Popescu ?
Eu pot doar sa raspund
..pentru ca D’aia. !
Si nu, nu e reclama la blogul meu:)
Thursday, December 19, 2019
AR pentru Cupa Mondiala a cluburilor Qatar 2019
Qatar Airways a lansat o experiență de realitate augmentata (AR) care le oferă clienților șansa de a juca fotbal acolo unde li se cere „Blink to Score”.
Experiența AR este promovata de Xavi o legenda a fotbalului, fiind fostul mijlocaș al FC Barcelona și al Spaniei. Deschide de pe telefon urmatorul link si intrece-te cu Xavi, vezi cine inscrie mai multe goluri http://bit.ly/blinktoscore
Fanii pot accesa si pagina de facebook Qatar Airways pentru a încerca jocul sau pot accesa jocul AR aici - http://bit.ly/BlinkAndScore
Această caracteristică imersivă permite jucătorului să interacționeze asa cum am scris mai sus si printr-o experiență virtuală pe Facebook. Conectând realitatea și lumea virtuală, fanii vor afla mai multe despre marca Qatar Airways.
In cadrul experienței AR, clienții pot trece de la familiarizarea cu marca Qatar Airways până la aflarea mai multor informatii despre pachetele de bilete care ii pot duce la participarea la Cupa Mondială FIFA Club, care se desfășoară până în 21 decembrie în Qatar.
Deschide filmul
https://www.facebook.com/qatarairways/videos/1588020411357114/
Experiența AR este promovata de Xavi o legenda a fotbalului, fiind fostul mijlocaș al FC Barcelona și al Spaniei. Deschide de pe telefon urmatorul link si intrece-te cu Xavi, vezi cine inscrie mai multe goluri http://bit.ly/blinktoscore
Fanii pot accesa si pagina de facebook Qatar Airways pentru a încerca jocul sau pot accesa jocul AR aici - http://bit.ly/BlinkAndScore
Această caracteristică imersivă permite jucătorului să interacționeze asa cum am scris mai sus si printr-o experiență virtuală pe Facebook. Conectând realitatea și lumea virtuală, fanii vor afla mai multe despre marca Qatar Airways.
In cadrul experienței AR, clienții pot trece de la familiarizarea cu marca Qatar Airways până la aflarea mai multor informatii despre pachetele de bilete care ii pot duce la participarea la Cupa Mondială FIFA Club, care se desfășoară până în 21 decembrie în Qatar.
Deschide filmul
https://www.facebook.com/qatarairways/videos/1588020411357114/
Monday, December 16, 2019
Cum va arata Samsung Galaxy S11 si Samsung Galaxy 11+
Seria Samsung Galaxy S11 a avut mai multe leaks în trecut. O scurgere de informatii a indicat că viitoarea Galaxy S11 + va avea o configurație cu camera Penta în spate. Dar informatii proaspete de la tipster Ice Univers arată Galaxy S11 + cu o configurație de cameră quad care constă dintr-o configurație triplă a camerei stivuită vertical și o cameră 3D ToF împreună cu ea.
În timp ce noua scurgere punctează cel mai bine un sistem cu patru camere cu trei camere dispuse vertical. Sammobile speculează că celălalt senzor este o cameră 3D și modulele sale de emițător și receptor sunt confundate cu senzorii de cameră. Samsung Galaxy S11 + este orientat spre un senzor primar de 108 megapixeli. Samsung nu va folosi senzorul său ISOCELL Bright HMX, ci se spune că va folosi un senzor personalizat cu dimensiunea de 1 / 1,3 inch. Zvonurile spun despre Galaxy S11 + că este capabil de zoom 5x.
Rapoartele sugerează, de asemenea, o baterie mare de 5.000 mAh din Galaxy S11. Galaxy S11 + a fost observat pe Geekbench care a rulat recent un Exynos 9830 SoC împreună cu 10 GB RAM. Samsung este de așteptat să livreze Galaxy S11 + cu One UI 2.0 care rulează pe Android 10.
Tuesday, December 03, 2019
Türk Telekom impreuna cu Huawei au atins o viteză 5G de peste 2,92 Gbps inregistrand un record mondial.
Türk Telekom, care lucrează cu Huawei a spus că a atins o viteză 5G cu un singur utilizator de peste 2,92 Gbps, înregistrând un record mondial.
„Am combinat doi transportatori 5G și am stabilit un nou record mondial atingând viteze de peste 2,92 Gbps în rețeaua noastră de test 5G, spun cei de la Türk Telekom.
Se pare ca Turcia nu are nicio problema sa foloseasca un partener chinez pentru retelele sale , impotriva recomandarilor SUA cu care este partener in NATO.
„Am combinat doi transportatori 5G și am stabilit un nou record mondial atingând viteze de peste 2,92 Gbps în rețeaua noastră de test 5G, spun cei de la Türk Telekom.
Se pare ca Turcia nu are nicio problema sa foloseasca un partener chinez pentru retelele sale , impotriva recomandarilor SUA cu care este partener in NATO.
Friday, November 29, 2019
La ce ne ajuta 5G? Emisiune de VR realizata la calitatea viziunii unui ochi uman. Acum.
5G ne va oferi foarte multe oportunitati. Pe unele nu suntem inca in stare sa ni le inchipuim insa in momentul in care vor aparea primele servicii vom reusi sa inventam altele derivate care sa utilizeze aceste capacitati.
Compania finlandeză
Elisa susține că a relizat pentru prima data o emisiune de realitate virtuală
la calitatea viziunii unui ochi uman. Elisa promite în februarie emisiuni VR similare la MWC2020 în Barcelona.
Ochelarii VR de
la Varjo au fost folositi de Elisa impreuna cu o retea 5G și o soluție cloud 5G . Ochelarii sunt proiectați
pentru uz industrial ceea ce înseamnă că au o rezoluție mai mare decât kitul pentru
consumatorii obisnuiti. Compania susține că a ajuns la calitatea imaginii egală
cu 64 de ecrane Full HD.
Realitatea
virtuală devine atât de reală încât este greu de deosebit de imaginile din viata de zi cu zi. Posibilitatea de
a produce videoclipuri cu „rezoluția ochilor umani” și de a-l transmite peste 5G
ar putea permite „teleprezenta perfect
naturală peste tot în lume”.
Inchipuiti-va ca vom putea intr-un fel sa ne teleportam oriunde e nevoie sau oriunde ne dorim. O transmisie VR de la o interventie sau o sedinta cu partenerii din China si apoi una de pe o plaja superba in care sa te relaxezi o jumatate de ora dupa care sa revii la realitate va fi ceva normal. La ritmul in care evolueaza tehnologia e posibil sa nu mai distingem realitatea de lumea virtuala exact ca in filme.
Cele mai multe avantaje le vor avea companiile. Bineinteles ca industria de divertisment va exploda insa acest serviciu
va fi util si pentru corporații cu multe sarcini diferite și atunci când 5G va
deveni ceva obisnuit, aceste posibilități se vor multiplica.
Subscribe to:
Posts (Atom)
Introducing GPT-4o
Cu lansarea lui Chat GPT-4o OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...