Translate

Monday, November 06, 2006

Orange schimba din mers modelul de business?

In Capital am gasit un articol interesant. Aplicatiile mobile, sursa de venit a operatorilor .
Cu cativa ani in urma, operatorii faceau pariu ca, odata cu tehnologia 3G, toata lumea se va da in vant dupa videotelefonie. Dar, serviciile de succes s-au dovedit a fi cele bazate pe localizare, download-ul de muzica sau email-ul mobil. Care vor fi aplicatiile viitorului? Operatorii telecom isi pun serios problema din ce servicii vor scoate bani intr-un viitor in care cuvintele de ordine vor fi 3,5G (HSDPA si HSUPA – viteze mari de download, respectiv upload) sau quadplay – convergenta fix-mobil. “In Europa, ne-am obisnuit sa scoatem bani din serviciile in sine, pe cand asiaticii, care trebuie sa recunoastem ca sunt mai avansati decat noi in privinta telefoniei mobile, au alt model de business”, spune Vim de Mooij, product development manager la Orange. “La ei, serviciile de baza sunt gratuite, dar construiesc in jurul acestora alte aplicatii si servicii a caror utilizare e pe bani”.In aceasta idee, Orange a organizat saptamana trecuta intalnirea anuala cu partenerii si dezvoltatorii de aplicatii, Orange Partner Camp, ajunsa la a cincea editie. Scopul? Atragerea companiilor dezvoltatoare de solutii si aplicatii mobile sa produca dupa specificatiile si necesitatile identificate de operator. “Prin serviciul Application Shop, oferim un catalog pe telefonul mobil, care poate fi accesat direct, fara a mai intra pe portalul Orange World. Oricine poate sa ne trimita aplicatii si daca acestea corespund cu cerintele noastre producatorul primeste certificarea noastra si poate sa isi vanda aplicatiile prin noi”, explica Steve Glagow, Director Partners and Operations la Orange. “Ii indrumam catre platformele care stim ca se vand, fie ele Symbian, Java, Windows Mobile sau Linux Acces. Aplicatiile pot sa fie si pentru PC, nu doar pentru mobil, pentru ca aplica o asa numita strategie de convergenta”, adauga acesta.Granita dintre mobil, fix si computer devine din ce in ce mai subtire, iar Orange, alaturi de British Telecom, este unul din primii operatori care au dezvoltat produse convergente. La Orange Partner Camp, operatorul a anuntat ca va lansa o noua versiune a solutiei Business Everywhere Software Suite (BESS), care reuneste in aceeasi interfata, controlata de PC, accesul wireless pentru cardurile de date, accesul la reteaua privata a companiei (VPN) sau accesul la telefonia prin internet (VoIP). Dar, fiind o platforma deschisa, solutia poate integra si alte aplicatii externe, cum ar fi mesageria instant. “Am dori ca partenerii sa creeze astfel de aplicatii pe care sa le integram in acest produs”, lanseaza invitatia Antoine Paret, product manager BESS la Orange. Un alt produs, hardware de data aceasta, va fi lansat pe principalele piete europene anul viitor, in doua variante, consumer si business. Orange Livebox va integra toate retelele de comunicatii si dispozitivele de entertainment din casa, de la telefonul fix pana la TV sau internet. Iar in varianta Livebox Business, va controla toata reteaua de calculatoare a firmei, accesul la internet si intranet, centrala telefonica si retelele de comunicatii fixe si mobile. Livebox este compatibil atat cu serverele Linux, cat si cu Windows Exchange. “Deocamdata, nu credem ca produsul va fi disponibil in Romania. Dar, daca exista cu adevarat cerere, vom analiza fiecare caz individual”, a precizat Thierry Gaillet, product development manager la Orange.Provocarea ramane, insa, deschisa. Ce servicii si aplicatii sa dezvolti pe baza 3,5G sau convergentei fix-mobil? Cheia ramane la utilizatori si la felul in care folosesc acestia telefonul mobil. Un studiu prezentat de Nokia la Orange Partner Camp arata ca utilizatorii de smartphone-uri bazate pe Symbian si platforma Series 60 folosesc telefonul pentru mesagerie in proportie de 36%, doar 22% din timp pentru voce, 16% pentru aplicatii multimedia si numai 2% pentru jocuri. “Chiar daca peste 90% din utilizatori au incercat o data videotelefonia, sub 1% au mai folosit acest serviciu”, spune, pentru Capital, Lin Litchfield, marketing manager la Nokia. Totusi, studiul arata si o parte buna a lucrurilor, pentru dezvoltatorii de aplicatii. 64% din utilizatorii de Nokia Series 60 au instalat cel putin o aplicatie pe telefon, media fiind de trei aplicatii externe instalate.
Orange Livebox CONSUMER In varianta pentru utilizatorii casnici, Livebox cupleaza prin Wi-Fi, TVl, PC si telefonul VoIP (de ex. Skype) in aceeasi “cutie”, conectata la internet de mare viteza. BUSINESS In varianta pentru companii, Livebox e mai mult decat un acces point wireless. Integreaza toata reteaua de comunicatii, liniile fixe traditionale sau VoIP, telefoanele mobile si calculatoarele, si accesul la internet, gestionand si drepturile de acces ale acestora. AMBITIE Orange vrea sa vanda peste 10.000 de solutii Livebox pe luna, din 2007.

Friday, November 03, 2006

Best games vrea pe mobil.

Best Games, unul dintre cei mai importanti distribuitori de jocuri din Romania, cu unul dintre cele mai complete portaluri de jocuri anunta astazi lansarea serviciului Mobile, http://mobile.bestgames.ro/, jocuri pentru telefonul mobil disponibile in retelele Orange si Vodafone pe baza de comanda SMS .
Din cate vad eu Best games se foloseste de o platforma realizata de Antonio Eram fost angajat la Connex care a apucat sa intre pe piata cu platforma de jocuri www.mobo.ro. Desi oferta de jocuri pe piata e destul de mare ( clienti sa fie!) totusi lui Eram nu-i strica o colaborare cu Teo Paduraru si Robert Coman, nu-i strica contactele si parteneriatele foarte bune pe care le au acestia cu EA , Vivendi Universal etc.
Best Games se lauda ca ofera peste 2500 de jocuri pentru PC si console clientilor sai, disponibile in orice moment in Romania, 300 de jocuri on-line web-based, ce pot fi jucate gratuit si acum si jocuri pentru terminale mobile pentru 3 USD. Utilizatoii primesc pe tel un link de descarcare, pe care il poti accesa numai cu un telefon compatibil WAP. (Activarea serviciului WAP si configurarea telefonului se face GRATUIT, astfel pentru clientii Orange apeland *100#, serviciul Self Care / ramura Servicii iar pentru clientii Vodafone apeland *222.)

Thursday, November 02, 2006

You Tube va intra pe zona de mobile in 2007

Reuters sustine ca You Tube detinut acum de Google ar putea lansa in 2007 un serviciu similar pentru telefoania mobila serviciu bazat pe schimburile online de clipuri video
Directorul general şi co-fondatorul YouTube, Chad Hurley sustine că furnizarea de servicii video pe telefoanele mobile reprezintă o oportunitate cheie de dezvoltare pentru companie.
"Anul viitor sperăm să avem un serviciu disponibil pe dispozitivele mobile, întrucât această piaţă va creşte enorm de mult", a afirmat Hurley.
YouTube a lansat, în mai, serviciul YouTube To Go, care permite utilizatorilor să încarce clipuri video direct de pe telefoanele mobile pe site-ul web. Multe dintre clipurile vizionate în prezent pe YouTube au fost realizate de amatori, cu telefoanele mobile.
Noul serviciu mobil ar putea permite utilizatorilor să efectueze transferuri de clipuri video cu alţi membrii ai comunităţii YouTube direct prin intermediul dispozitivelor mobile.
Utilizatorii YouTube pot să încarce şi să publice pe Internet videoclipuri din colecţiile proprii, dar compania a intrat în conflict cu mai multe case de înregistrări şi televiziuni, pentru difuzarea de conţinut media protejat de copyright, fără consimţământul lor.

Monday, October 30, 2006

Mesajele trimise de pe telefonul mobil pot fi "fixate" în anumite locuri

Mesajele virtuale constând în texte, fotografii sau înregistrari video pot fi fixate în anumite locatii fizice de unde pot fi "culese" de utilizatorii de telefoane mobile care trec prin zona, sustin
cercetatorii de la o universitate din Marea Britanie, informeaza editia electronica a Telegraph.
Combinând sistemul de localizare globala (GPS) cu tehnologia telefoniei mobile, cercetatorii de la Glasgow University si National University of Ireland spun ca este posibila "fixarea" mesajelor în anumite locatii de unde pot fi colectate de telefoanele mobile care trec prin zona respectiva. Sistemul functioneaza prin atasarea unei etichete cu localizarea GPS mesajelor care sunt trimise de pe un telefon mobil. Mesajul nu este trimis unei singure persoane ci ramâne în server-ul retelei. De fiecare data când un telefon mobil trece prin locatia respectiva reteaua de telefonie îl anunta pe utilizator ca exista mesaje "fixate" în zona si îl întreaba daca doreste sa le acceseze.

"Este o modalitate de a atasa informatii virtuale în mediul fizic înconjurator precum
copaci, colturi de strada, prin zone populate", a explicat Roderick Murray -Smith, coordonator al proiectului. Mesajele pot fi fixate într-un anumit punct, cu o acuratete de aproximativ 4,5 metri, dar pot fi setate pentru a acoperi si zone mai mari. Sistemul deschide noi cai de interactiune între oameni si institutii: mesaje de critica sau apreciere pot fi astfel lasate în preajma unor restaurante sau obiective turistice. Companiile de publicitate sunt încântate de idee, având în vedere ca industria marketingului ar putea fi revolutionata.

In Olanda-Vodafone si TomTom vor lansa un sistem de ghidaj in trafic

Operatorul britanic Vodafone si grupul olandez de sisteme de navigare TomTom vor lansa, in Olanda, in 2007, un sistem de ghidaj, in timp real, in trafic, prin intermediul semnalelor de telefonie mobila transmise din blocajele de trafic, relateaza Reuters.
Telefoanele mobile transmit continuu semnale catre cea mai apropiata statie de telefonie mobila, ceea ce permite furnizorului de retea sa stabileasca localizarea aproximativa a telefonului. Compania Tom Tom va folosi informatiile de localizare, pentru a afla daca drumul este blocat, daca si cu cat va fi intarziata calatoria si daca exista drumuri alternative care pot fi folosite. In Olanda, fiecare om are cel putin un telefon mobil, ceea ce inseamna o arie de acoperire de 100%, fapt care permite buna functionare a unui astfel de serviciu. Compania Tom Tom a anuntat ca acest serviciu furnizeaza informatii mai rapid, mai clar si mai detaliat, decat solutiile care exista momentan. "Acest sistem furnizeaza mai rapid un tablou mai detaliat si mai exact despre timpii de calatorie, decat alte solutii existente"
In al treilea trimestru al anului 2006, compania a vandut 1,2 milioane de dispozitive de detectare a localizarii.

Sunday, October 29, 2006

Orange va avea venituri de peste un miliard de euro anual.

In ZF- am gasit un articol interesant despre ultimele cifre realizate de operatorul Orange. Astfel veniturile Orange Romania vor depasi un miliard de euro in acest an, dupa ce au urcat la 788 de milioane de euro in primele noua luni, a declarat Richard Moat, directorul general al operatorului Orange Romania a obtinut in primele trei trimestre ale acestui an o crestere a veniturilor de 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile cresterii numarului de clienti cu 20,5%, la 7,5 milioane, potrivit raportului financiar trimestrial publicat de France Telecom, companie ce detine controlul operatorului de telefonie mobila.Oficialii companiei nu a facut estimari privind profitul firmei. "Legat de profitabilitatea companiei, nu sunt in pozitia sa fac aprecieri referitoare la evolutia acestui indicator.
Date importante pe care le 'cautam' mai mereu ...
In al treilea trimestru, compania a avut venituri de 284 de milioane de euro, in crestere cu 21,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Orange a mai raportat cresterea numarului de clienti pentru comunicatii mobile in banda larga la 131.000, de la 109.000 la jumatatea anului. Ponderea veniturilor obtinute din alte servicii decat cele de voce a fost de 7,9% din venituri in perioada iulie-septembrie, fata de 9% in trimestrul doi si 9,3% in primul trimestru.Venitul mediu anualizat pe utilizator a fost de 140 de euro in al treilea trimestru, in scadere cu un euro fata de perioada de raportare anterioara.Orange este cel mai important jucator pe piata locala a telecomunicatiilor mobile in functie de numarul de clienti. Principalul concurent este Vodafone Romania, cu peste 6,7 milioane de clienti la jumatatea anului.Orange Romania va extinde gradul de acoperire al serviciilor 3G in toate resedintele de judet in anul 2007 si va lansa si tehnologia HSDPA, care va permite viteze de transfer al datelor de peste 1 Mbps.

Wednesday, October 25, 2006

Lansare Mfun! Servicii Mobile Java bazate pe reclama in Romania?

www.mfun.ro este primul portal românesc care oferă conţinut gratuit pentru telefonul mobil sub formă de aplicaţii Java sponsorizate. Site-ul aduce în premieră aplicaţii info şi de lifestyle pentru telefonul mobil, care sunt puse la dispoziţia utilizatorului final gratuit.
Prin colecţia de aplicaţii pe care o oferă încă din momentul lansării, www.mfun.ro reprezintă cea mai bogată sursă de conţinut mobil în limba română. Toate aplicaţiile sunt 100% produse in România, de către echipa One Touch Info. Printre aplicaţiile info pe care mfun.ro le oferă se numără Mobile Cinema (programul complet al cinematografelor din ţară), Mobile News (ultimele noutăţi din ţară şi străinătate, direct pe telefonul mobil), Mobile Ghid TV (programul a peste 40 de posturi TV) şi Mobile Business (cursul valutar al băncilor şi caselor de schimb, ratele dobânzilor, convertor valutar, informaţii despre credite şi indici bursieri). Toate informaţiile parvin utilizatorului prin aplicaţii Java instalate pe telefonul mobil personal, fără nici un fel de taxe de utilizare.
Aplicaţiile de lifestyle includ horoscop, aplicaţii de fitness şi dietă, oferă asistenţă digitală în materie de shopping, vestimentaţie şi alte domenii care putea fi de interes pentru utilizatori.
Aplicaţiile pot fi downloadate gratuit accesând site-ul www.mfun.ro, de către orice abonat Cosmote, Orange sau Vodafone, care deţine un telefon dotat cu Java MIDP 2.0 şi are setat corect accesul la Internet de pe telefonul mobil.
„Telefonul mobil este astăzi un mini PC la purtător şi tot mai puţini utilizatori îl mai privesc doar ca pe un simplu instrument de comunicare”, a spus Radu Iancu, Managing Partener One Touch Info. „Aplicaţiile mfun.ro oferă utilizatorilor noştri posibilitatea de a profita de performanţele la care au ajuns terminalele mobile, obţinând acces oricunde şi oricând la informaţii revelante pentru ei, direct pe telefonul mobil.”
În dezvoltarea produselor distribuite prin www.mfun.ro, One Touch Info a utilizat instrumente tehnologice proprietare, care au permis crearea unui set unic de aplicaţii compatibile cu majoritatea telefoanelor dotate cu Java prezente la această oră pe piaţă.
„Am acordat o importanţă deosebită integrării reclamelor sponsorilor în aplicaţii, pentru ca prezenţa lor să nu interfereze cu experienţa de utilizare”, a adăugat Radu Iancu. „Ideea nu este să inunzi terminalele mobile cu mesaje publicitare, ci să oferi utilizatorului informaţie suplimentară, care să poată îmbogăţi experienţa de utilizare. Astfel, reclamele sunt prezente doar în locurile unde nu interferează cu utilizarea aplicaţiei, şi în momentele în care utlizatorul trebuie să aştepte câteva momente pentru încarcarea informaţiei, update, sau o altă operaţiune care solicită mai mult resursele mobilului.”
Pe lângă aplicaţiile disponibile pe site, utilizatorii mfun.ro vor avea posibilitatea să participe la diverse concursuri şi să câştige în fiecare săptămână premii atractive. Până la sfârşitul anului, echipa One Touch Info va adăuga colecţiei de pe www.mfun.ro noi aplicaţii printre care Mobile Meteo, Diet Master şi Sudoku Madness.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...