Translate

Wednesday, October 25, 2006

Lansare Mfun! Servicii Mobile Java bazate pe reclama in Romania?

www.mfun.ro este primul portal românesc care oferă conţinut gratuit pentru telefonul mobil sub formă de aplicaţii Java sponsorizate. Site-ul aduce în premieră aplicaţii info şi de lifestyle pentru telefonul mobil, care sunt puse la dispoziţia utilizatorului final gratuit.
Prin colecţia de aplicaţii pe care o oferă încă din momentul lansării, www.mfun.ro reprezintă cea mai bogată sursă de conţinut mobil în limba română. Toate aplicaţiile sunt 100% produse in România, de către echipa One Touch Info. Printre aplicaţiile info pe care mfun.ro le oferă se numără Mobile Cinema (programul complet al cinematografelor din ţară), Mobile News (ultimele noutăţi din ţară şi străinătate, direct pe telefonul mobil), Mobile Ghid TV (programul a peste 40 de posturi TV) şi Mobile Business (cursul valutar al băncilor şi caselor de schimb, ratele dobânzilor, convertor valutar, informaţii despre credite şi indici bursieri). Toate informaţiile parvin utilizatorului prin aplicaţii Java instalate pe telefonul mobil personal, fără nici un fel de taxe de utilizare.
Aplicaţiile de lifestyle includ horoscop, aplicaţii de fitness şi dietă, oferă asistenţă digitală în materie de shopping, vestimentaţie şi alte domenii care putea fi de interes pentru utilizatori.
Aplicaţiile pot fi downloadate gratuit accesând site-ul www.mfun.ro, de către orice abonat Cosmote, Orange sau Vodafone, care deţine un telefon dotat cu Java MIDP 2.0 şi are setat corect accesul la Internet de pe telefonul mobil.
„Telefonul mobil este astăzi un mini PC la purtător şi tot mai puţini utilizatori îl mai privesc doar ca pe un simplu instrument de comunicare”, a spus Radu Iancu, Managing Partener One Touch Info. „Aplicaţiile mfun.ro oferă utilizatorilor noştri posibilitatea de a profita de performanţele la care au ajuns terminalele mobile, obţinând acces oricunde şi oricând la informaţii revelante pentru ei, direct pe telefonul mobil.”
În dezvoltarea produselor distribuite prin www.mfun.ro, One Touch Info a utilizat instrumente tehnologice proprietare, care au permis crearea unui set unic de aplicaţii compatibile cu majoritatea telefoanelor dotate cu Java prezente la această oră pe piaţă.
„Am acordat o importanţă deosebită integrării reclamelor sponsorilor în aplicaţii, pentru ca prezenţa lor să nu interfereze cu experienţa de utilizare”, a adăugat Radu Iancu. „Ideea nu este să inunzi terminalele mobile cu mesaje publicitare, ci să oferi utilizatorului informaţie suplimentară, care să poată îmbogăţi experienţa de utilizare. Astfel, reclamele sunt prezente doar în locurile unde nu interferează cu utilizarea aplicaţiei, şi în momentele în care utlizatorul trebuie să aştepte câteva momente pentru încarcarea informaţiei, update, sau o altă operaţiune care solicită mai mult resursele mobilului.”
Pe lângă aplicaţiile disponibile pe site, utilizatorii mfun.ro vor avea posibilitatea să participe la diverse concursuri şi să câştige în fiecare săptămână premii atractive. Până la sfârşitul anului, echipa One Touch Info va adăuga colecţiei de pe www.mfun.ro noi aplicaţii printre care Mobile Meteo, Diet Master şi Sudoku Madness.

2 comments:

Cristi Popescu said...

La Dan Vartopeanu pe blog am gasit un post care se potriveste foarte bine cu de acest post.


Reclama pe mobil foarte bine primita de utilizatori daca este bine targetata. Un recent studiu realizat de Harris Interactive pe mai mult de 1200 de utilizatori din SUA, Europa si India arata ca 78% dintre ei accepta cu placere reclama pe mobil ajustata in functie de interesele lor, iar 64% dintre acestia sunt dispusi sa ofere informatii personale pentru a imbunatati procesul de targetare. De altfel, reclama pe mobil targetata este cu 50% mai bine primita decat cea netargetata (sic, ce noutate ). Desigur, 58% ar prefera reclama prin bannere pe paginile wap decat mesajele text (efectul abuzului de mesaje NEtargetate si care NU prezinta beneficii pentru consumator), studiul adresandu-se si utilizatorilor de internet mobil .

Singurul impediment in calea succesului fulminant al reclamei pe mobil este lipsa bazelor de date care sa permita o targetare cat mai buna (in afara de operatori care au deja unele date demografice si care nu le pun la dispozitie, astfel de baze de date sunt foarte rare - si la noi, si in strainatate). Deci, o gramada de lucru pentru operatorii de baze de date

Anonymous said...

Salut, Cristi

Iti multumesc pentru post-ul legat de lansarea siteului Mfun. In plus, datorita comentariului tau, am realizat ca un lucru despre care nu am discutat la evenimentul de lansare al Mfun, dar pe care l-am explicat mai pe larg in cadrul workshop-ului de Mobile Marketing din cadrul Zilelor BIZ, este modalitatea in care se realizeaza target-area mesajelor in aplicatiile de pe Mfun. Nimeni nu e interesat de mesaje care nu-l intereseaza, cu atat mai putin pe propriul telefon mobil, chiar daca primeste in schimb continut gratuit. Tocmai de aceea, intentia noastra este ca reclamele prezente in aplicatiile Mfun sa completeze exerienta de utilizare si sa putem ajunge la un grad de personalizare cat mai mare. Intr-o prima instanta, o prima targetare se realizeaza prin profilul aplicatiilor. In momentul in care baza de utilizatori este insa suficient de semnificativa, sistemul pe care l-am implementat pe Mfun ne permite servirea in cadrul aceleiasi aplicatii descarcate de pe site de reclame diferite pentru utilizatori diferiti (in functie de varsta, sex, etc), urmand ca in viitorul nu foarte indepartat sa putem oferi utilizatorilor optiunea de a alege din sponsorii unei aplicatii pe aceia in ale caror reclame sunt interesati, acestea fiind singurele care i se vor afisa.
Personalizarea si targetarea corespunzatoare este intr-adevar una din regulile de baza ale mobile marketingului.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...