Translate

Friday, November 17, 2006

Vodafone Live aduce Disney si 20th Century Fox

Vodafone Romania a anuntat lansarea pentru clientii portalului Vodafone Live a unor productii realizate de studiourile 20th Century Fox si Disney.

Vodafone spune ca traficul de date asociat descarcarii de continut sau vizualizarii in streaming este gratuit. Totusi pentru fiecare conectare la portal clientul trebuie sa plateasca 0, 20 $.
Pentru abonati si utilizatorii Cartelei Vodafone, descarcarea unui mobisod sau videoclip costa 1,5 $, iar vizualizarea in direct a unui mobisod costa 0,75 dolari

Celebrele personaje Disney (Mickey Mouse, Donald, Winnie the Pooh, Pisicile Aristocrate, Chip şi Dale) sunt in Romania pe telefonul mobil în portalul Vodafone live cu videoclipuri, jocuri, tonuri de apel, teme, logo-uri .
In portal Vodafone a anuntat si cele mai recente producţii Disney: "Pirates of the Caribbean 2", "Cars" şi "Scarface".

Pe portal poate fi vizionat si serialul "24", inspirat de productia TV a studiourilor 20th Century Fox Film Corporation, intr-un format special adaptat pentru telefonul mobil.

Oferta Disney include "mobisoade" cu durata de 1 minut din seriale de desene animate celebre precum: Mickey Mouse and the Fountain of Gold, Donald Lost in Time, Mickey Mouse in Kingdom Quest, Super-D Girls, Marie in Diamond Adventure, Ariel - Crisis in the Kingdom, Peter Pan in The Castaway. Acestea sunt accesibile prin descărcarea pe telefonul mobil, astfel încât să poata fi urmărite din memoria telefonului. De asemenea, "mobisoade" de 30 de secunde cu aceleaşi personaje pot fi vizionate în streaming, direct în portalul Vodafone live!.

În curând, Vodafone anunta conţinut din filme Disney de ultimă oră, cum sunt "Santa Clause 3", "Déjà Vu", "Meet the Robinsons", "Pirates of the Caribbean 3", precum şi alte producţii cinematografice ce vor apărea pe piaţa din Romania.

Monday, November 13, 2006

Google spune ca telefoanele mobile ar putea fi gratuite pentru cei care vizioneaza publicitatea.

Directorul general al companiei Google, Eric Schmidt, apreciază că, în viitor, telefoanele mobile ar trebui distribuite gratuit utilizatorilor care acceptă să vizioneze diferite clipuri publicitare, transmise pe aceste dispozitive
"Telefonul mobil ar trebui să fie disponibil gratuit", a declarat oficialul Google, adăugând că asigurarea unor subvenţii în acest sens este firească, în contextul dezvoltării publicităţii pe terminalele mobile.
Pe masura ce consumatorii petrec între opt şi zece ore utilizând serviciile de voce, mesagerie şi Internet, disponibile pe aceste dispozitive, publicitatea se transformă într-o sursă viabilă de subvenţionare a achiziţiei unui terminal mobil.
Google testează în prezent un serviciu de transmisie a unor clipuri publicitare de tip text, imagine sau video pe telefoanele mobile. Această iniţiativă se bucură de succes în Japonia, unde consumatorii utilizează în mod frecvent telefoanele mobile pentru vizionarea unor emisiuni TV sau pentru cumpărături online.
Schmidt a afirmat că Google nu intenţionează momentan să ofere telefoane mobile gratuit, adăugând că nici nu a auzit de vreo acţiune de acest gen, pregătită de producătorii de telefoane mobile Nokia sau Motorola sau de operatori de telefonie mobilă, precum Vodafone.
Google estimează că veniturile din publicitatea online vor cumula zece miliarde de dolari anul acesta şi a anticipat recent că furnizarea unor servicii similare pe telefoanele mobile ar putea genera rezultate similare.

Friday, November 10, 2006

telefon 3G

Si prezentarea asta pare destul de misto....

Nokia 888

Mi-a placut prezentarea asta .. E super si nu mi se pare pe atat de futurista.. cred ca in 2-3 ani chiar o sa existe astfel de telefoane mai ales ca am auzit ca deja s-a inventat lcd-ul de tip hartie.. adica pliabil..

Thursday, November 09, 2006

Rezultate Cosmote.

Veniturile Cosmote România au crescut, în primele nouă luni, la 26,5 milioane euro, de la 4,5 milioane euro în perioada similară a anului 2005, iar compania a consemnat pierderi operaţionale de 46,3 milioane euro, în creştere de la 7,7 milioane euro.
Compania a consemnat în al treilea trimestru venituri de 12,5 milioane de euro, faţă de 1,4 milioane de euro în perioada iulie-septembrie 2005.

Firma a avut pierderi înainte de deducerea impozitelor, deprecierilor, dobânzilor şi amortizărilor (EBITDA), de 15,8 milioane de euro, comparativ cu un profit EBITDA de 0,8 milioane de euro în acelaşi interval din 2005, potrivit raportului financiar trimestrial publicat, joi, de firma elenă Cosmote, acţionarul majoritar al operatorului de telefonie mobilă.

Numărul clienţilor a crescut în al treilea trimestru cu 138.000, din care 29% deţineau abonamente. Numărul total de clienţi a ajuns la 669.685, din care 83% deţin cartele preplătite.

Venitul mediu lunar pe utilizator a fost în primele nouă luni, de 6,2 euro, faţă de 5,4 euro în prima jumătate a anului, şi este aşteptat să crească în continuare, pe fondul extimderii reţelei şi strategiei de distribuţie.

Cosmote aminteşte că oferta sa pentru obţinerea unei licenţe 3G a fost respinsă, susţinând însă că a depus un plan de afaceri credibil şi viabil. Compania arată că va avea în vedere noi abordări pentru servicii avansate pe piaţa românească.

Firma menţionează că pierderile EBITDA ale filialei din România s-au redus cu 13% comparativ cu trimestrul al doilea.

"Anul 2006, fiind primul an operaţional al Cosmote România, va fi, probabil, anul cu ele mai mari pierderi. Sunt aşteptate însă îmbunătăţiri semnificative în următorii ani", se spune în raport.

Achiziţia firmei Germanos de către Cosmote va aduce beneficii şi filialei Cosmote din România, apreciază operatorul elen de telecomunicaţii, prin creşterea bazei de clienţi şi accelerarea ritmului de creştere.

Cosmote România a anunţat, la sfârşitul lunii octombrie, că a investit circa 220 milioane de euro pentru extinderea acoperirii reţelei la 76% din teritoriul ţării şi 92% din populaţie.

Obiectivele companiei în privinţa reţelei sunt atingerea unui grad de acoperire în teritoriu de aproximativ 85% şi de 95% din populaţie până la finele acestui an.

Investiţiile anunţate anterior pentru primii trei ani de activitate sunt de 450 de milioane de euro.

Piaţa de telefonie mobilă din România este controlată de operatorii GSM Orange România şi Vodafone România, cu o cotă de piaţă cumulată de circa 90%.

Wednesday, November 08, 2006

Carduri bancare integrate in cartela SIM

Posesorii de mobil vor trebui sa fie de-acum mult mai atenti cui imprumuta mobilul, deoarece cardul bancar a fost integrat in banala cartela SIM a telefonului. Dupa mai multe tentative esuate din motive tehnice, CIC - cea mai veche banca de economii din Franta, impreuna cu Credit Mutuel (actionar al CIC si al NRJ -serviciul de telefonie mobila) au lansat de cateva zile acest nou tip de cartela SIM-card bancar, cu ajutorul careia pot fi facute plati din contul bancar cu ajutorul mobilului. Primii doua sute de clienti ai CIC si Credit Mutuel pot testa acest tip de serviciu vreme de 6 luni, incepand de la finele lunii noiembrie, cand programul-pilot va deveni operational. Practic, posesorul telefonului mobil va suna la banca, operatorului bancar aparandu-i, pe un terminal, in afara numarului de mobil al apelantului, si numarul acestuia de cont. Pentru identificare, fiecare client foloseste parole de acces concepute la nivel maxim de securitate. Ulterior, clientul dicteaza pur si simplu bancii operatiunile pe care intentioneaza sa le faca, iar in final i se solicita o alta parola, pentru confirmarea operatiunilor. "Ganditi-va ca e o zi ploioasa si ca nu vreti sa iesiti din casa. Nu aveti cash, dar vi se face pofta de o pizza. O comandati fara probleme, iar plata o faceti din fotoliu, sunandu-ne pe noi. Sau va rezervati un bilet la tren, achitandu-l prin banca, telefonic. Nu mai trebuie sa iesiti, sa mergeti la gara, sa asteptati la cozi uriase. Toate acestea, concepute la securitate maxima, astfel incat atat clientii, cat si banca sa fie multumiti", spun reprezentanti ai CIC. "Acest lucru nu inseamna sfarsitul cardurilor si al ATM-urilor, ci e o noua etapa in dezvoltarea serviciilor de telefonie si banking", a explicat directorul de marketing al NRJ, Nicolas Guilbert. Fata de cardul bancar clasic, cel integrat in cartela SIM are o serie de avantaje. Primul tine de confidentialitate. Daca pe cardul bancar numarul de cont este vizibil, putand fi "spart" de catre un hacker inteligent, pe cartela SIM nu se vede nici o cifra, securitatea fiind deplina din acest punct de vedere. Un altul tine de operativitatea tranzactiilor. Nu mai esti nevoit sa cauti un bancomat pentru a face plati, ci suni din fotoliu la banca, iar ei se ocupa de toate. Exista deocamdata inconvenientul ca acest nou produs nu este compatibil decat cu bancile din reteaua CIC-Credit Mutuel, insa in cel mult 3 ani va fi adaptat, spun autorii sistemului, la toate bancile.

Monday, November 06, 2006

Aplicatiile urmatorilor ani...

Aplicatiile urmatorilor ani ar putea transforma terminalul mobil intr-un instrument complex de control al activitatilor casnice. Plati electronice, cititor de carti de vizita, televiziune, scriere de mana, posteruri inteligente sau mobilitatea internetului. Sunt tot atatea modalitati de revolutionare a telefonului mobil. Vremea terminalului inteligent poate sa vina.
Un punct de vedere deocamdata futurist pentru utilizatorul roman de telefon mobil, daca ar fi sa ne gandim ca doar mai putin de 10% din abonati sunt pregatiti si pentru alte servicii decat telefonia. Nu trebuie sa uitam ca, nu cu mult timp in urma, telefonul era un simplu mijloc de comunicare verbala. Dar acum, oferte precum inregistrarea vocii, mp3, navigare pe internet, capturi de imagine si video, e-mail si multe altele sunt lucruri comune pentru multe terminale.Numai ca, mai nou, tehnologii precum citirea si copierea instantanee a cartii de vizita, citirea codului de bare pe telefonul mobil, dictionare de comunicare bilingva (mai precis, cineva trimite un sms in limba romana, iar destinatarul il poate citi in engleza sau chiar in dialect chinez), blog video sau mobile TV vor urma pe lista inovatiilor in acest domeniu. Accesul instantaneu la informatie prin intermediul telefonului mobil poate deveni un obicei pentru zeci de milioane de utilizatori. si asta in conditiile in care posterele sau afisele de anuntare a unui spectacol de teatru sau concert ar urma sa detina un cip de tip Bar Code (cod de bare). Apropierea telefonului de acest cod permite citirea informatiilor legate de subiectul afisului. In viitor se doreste aparitia unui terminal mobil care sa joace rolul casei inteligente. Un telefon care ar urma sa preia multe din “obligatiile” tehnologice ale unui camin, de la aprinderea luminii, pana la programarea masinii de spalat, a emisiunilor tv sau a cuptorului cu microunde.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...