Translate

Friday, June 08, 2007

Coca Cola savureaza mobile marketingul...


Coca-Cola creează o reţea virtuală sub brandul Sprite, accesibilă doar pe telefoanele mobile Coca-Cola intenţionează să creeze o reţea virtuală sub brandul Sprite, asemănătoare site-urilor MySpace şi Facebook, care va fi accesibilă doar prin intermediul telefoanelor mobile şi care va avea rolul să promoveze băuturile grupului, iniţial printre tinerii din SUA şi China, transmite Reuters. Urmărind un succes similar celui înregistrat de site-uri deţinute de companii media, precum MySpace al grupului News Corp, cel mai mare producător de băuturi răcoritoare la nivel mondial a anunţat că va înfiinţa o reţea în cadrul căreia membrii îşi pot crea propriul profil, pot posta fotografii şi să întâlnească noi prieteni. Site-ul va fi folosit pentru promovarea brandului Sprite, prin piese muzicale şi clipuri video oferite gratuit vizitatorilor care scriu un număr pin găsit sub capacele sticlelor.
Piaţa de publicitate prin telefonia mobilă va creşte de peste patru ori în 2007, la 275 de milioane de dolari şi posibil la 2,2 miliarde de dolari în 2010, de la 60 de milioane de dolari anul trecut, potrivit Yankee Group. Unii experţi în domeniul media estimează că piaţa de publicitate mobilă ar putea ajunge la cinci miliarde de dolari, în decurs de cinci ani.

Wednesday, June 06, 2007

Empatie controlata...


De curand am citit un articol in Business Magazin in care se pare ca oamenii de stiinta au realizat un prototip de panou publicitar stradal care poate spune cand cel aflat in fata lui este plictisit si cand este atent. Chiar si acum exista panouri outdoor care comunica prin text si imagini cu cei care trec prin fata lor. Sistemul este compus dintr-un ecran pe care este difuzat un spot publicitar si o camera de filmat . Programul software folosit de camera video poate spune daca privirea celui aflat in fata este orientata catre reclama sau nu. Daca privitorul arata vreun semn de interes si nu pleaca imediat, sistemul prelungeste durata spotului sau daca privitorul este plictisit de reclama se poate incerca atunci captarea atentiei cu un spot pentru un alt produs. Cercetatorii lucreaza acum la o versiune viitoare a programului, care sa faca diferenta intre adulti si copii, folosindu-se de expresiile faciale si calcularea inaltimii. Panourile electronice care isi pot schimba continutul cu usurinta pe parcursul zilei, afisand de exemplu reclame la cereale dimineata si la emisiuni TV pe parcursul serii.
Stau si ma gandesc .. de ce se chinuiesc oamenii astia cand au la indemana un canal mult mai personalizat, mai usor cuantificabil-masurabil, mai flexibil si chiar si mai usor de manipulat ? Nu cred ca e greu sa faci un panou care sa trimita pe telefonul mobil reclame si mesaje publicitare celor care trec prin preajma. Ce-ar fi ca acest panou sa interogheze bazele de date a operatorilor de telefonie sau chiar ale politiei? Ar putea sa afle despre trecator toate informatiile necesare... Daca e barbat sau femeie, ce varsta are, daca e ziua lui sau a vreunui prieten, daca are programare la dentist , daca i-a expirat permisul sau daca asculta un anumit gen de muzica sau prefera o anumita mancare.? Camera senzitiva la emotii poate fi incorporata in telefon si acesta sa transmita toate datele catre panoul publicitar...Suna a Big Brother dar...
Fluxul de reclame afisate in functie de zi sau noapte e deja floare la ureche ( vezi portalul Vodafone Live! – care baga ziua pe prima pagina stiri si vreme si seara scot in fata pagini erotice sau transmisii sportive)
Suntem departe? Povestesc filme SF? Chiar la CERF Cosmote a folosit un produs bluetooth prin care transmitea ringtones-uri si wallpapere cu Tiesto pentru a promova serviciul i-mode iar Vodafone a incercat acum ceva ani la lansarea busolei Connex sa transmita mesaje publicitare in functie de localizare...
Si totusi .. de ce se misca asa de greu publicitatea de mobil (in Romania) ? De ce nu se reglementeaza odata si de ce nu apar mai repede serviciile de voce advertising based?

Thursday, May 31, 2007

Incredibil ! Microsoft Surface



Microsoft a anuntat la conferinta D 5 ca a construit o masuta de cafea care va schimba lumea. Intr-adevar e fascinant ceea ce au realizat oamenii de acolo: nu vom mai avea nevoie de soricei, fire, sau alte unelte.. totul se va face prin atingere cu mana si daca merg mai departe si ma gandesc la tehnologiile bazate pe voice recognition cred ca viitorul e mai aproape decat credem. Bravo Bill !
Asteapta sa se incarce filmul de mai jos. Merita.

alte linkuri
http://www.microsoft.com/surface/
articol
link


Wednesday, May 23, 2007

Piata publicitatii mobile - Triplare pana in 2010

















Piata publicitatii mobile, evaluata in prezent la 500 mil. dolari (370,6 mil. euro), ar putea creste de cateva ori in urmatorii ani, scrie presa internationala.

Cea mai precauta estimare prevede ca piata publicitatii pe telefoane mobile va atinge 574 mil. $ anul acesta si va creste de trei ori pana in 2010. Analistii estimeaza comercializarea a 250 mil. telefoane inteligente in 2008. Mesajele publicitare pe mobil vor fi difuzate si in functie de locatia utilizatorului.

Mesajele publicitare sub forma de text au dominat piata din SUA, fiind folosite chiar de Hillary Clinton si John Edwards in campaniile prezidentiale. Insa, rata inca redusa de utilizare a telefoanelor cu functii avansate - care permit vizionarea paginilor Web sau pozitionarea pe glob - au ingreunat adoptarea la scara larga. In urmatorul an, analistii estimeaza ca vor fi comercializate 250 mil. dispozitive smartphone. Producatori de telefoane, precum Nokia, au inceput comercializarea primelor modele cu functii de pozitionare GPS. Astfel de chip-uri de pozitionare le-ar permite comerciantilor sa trimita mesaje publicitare consumatorilor aflati in apropiere.

"Atunci cand stim unde se afla telefonul, publicitatea are o tinta mult mai precisa", a declarat David Erskine de la Telefonica, seful operatiunilor mobile din afara Spaniei. Sprint Nextel, al treilea mare operator de telefonie mobila din SUA, a lansat saptamana trecuta serviciul de cautare "Ask Mobile GPS", dezvoltat de InterActiveCorporation. Serviciul va ajuta consumatorii sa gaseasca prieteni, magazine sau alte servicii, in functie de locatia in care se afla. Compania inca nu utilizeaza serviciul ca pe o platforma publicitara, insa acesta le-ar permite cumparatorilor de publicitate sa afle nu numai cine i-a contactat in urma vizionarii reclamelor, ci si cine a intrat in magazinele lor.

Friday, May 18, 2007

I-mode de la Cosmote


S-a lansat si i-mode cu participarea japonezilor si a unui super concert cu DJ Tiesto. Foarte tare si japonezii (care ne-au fascinat cu telefoanele lor care inca sunt cu 5 ani mai departe decat ce misca prin Europa) si Tiesto care a dat un spectacol magnific ! Despre i-mode putem sa spunem in prima faza ca da acces utilizatorilor la 63 de site-uri oficiale, care furnizează informaţii în timp real, grupate în 12 categorii, şi a nume "ªtiri&Vreme", "Sport", "Divertisment", "Reviste", "Cumpără online", "Info&Hărţi", "Finanţe&Bănci", "Tonuri de apel", "Imagini", "Jocuri", "Chat&Dating" şi "Erotic". Printre furnizorii de conţinut ai Cosmote România se numără MEDIAFAX, Ziarul Financiar, CNN, Euronews, Eurosport, Neogen, Realitatea News, Gazeta Sporturilor, Vanguard, Bancpost şi Alpha Bank, precum şi cu dezvoltatori de jocuri interactive. O parte din site-urile oficiale i-mode sunt disponibile gratuit, iar altele pot fi accesate doar prin plata unei taxe. Clienţii Cosmote România au posibilitatea prin i-mode să trimită şi să primească e-mailuri de până la 4.000 de caractere, împreună cu imagini, sunete şi clipuri video, către terminale mobile compatibile i-mode, calculatoare sau adrese de e-mail standard. Pentru accesarea i-mode, clienţii Cosmote România au la dispoziţie patru terminale mobile. Clientii pot opta pentru acces pentru o zi la 0,12 euro/zi sau să navigheze nelimitat pentru un abonament de trei euro/lună. Tariful pe zi şi lunar includ navigarea în portalul i-mode, utilizarea e-mailului şi a serviciului MMS.

Cosmote a comunicat pe toate cananlele evenimentul dar ce mi s-a parut interesant este faptul ca a folosit un alt serviciu inovator pe piata romaneasca ProxyCast, pus la dispozitie de compania Personal Networks la concertul Tiesto
Serviciul a permis participantilor care se aflau in perimetrul evenimentului si isi activeau Bluetooth-ul sa primeasca gratuit o serie de ringtonuri si wallpapers (imagini) cu Tiesto, cel mai cunoscut DJ din lume, direct pe telefonul mobil, pe toata durata concertului

Monday, May 07, 2007

Nu stim cine e dat-o insa nu se prea pricepe.



Toate ziarele anunta ca operatorul Cosmote "va prezenta la expozitia IT&C CERF 2007 serviciul i-Mode, care permite accesarea internetului de pe telefonul mobil".
Nu stiu de unde a pornit insa cred ca ziarele au preluat o stire de la cineva care nu prea a aprofundat problema.

Tehnologia i-mode a fost lansata in anul 1999 de operatorul japonez DoCoMo. I-mode nu permite accesarea internetului ci este un serviciu de wireless Internet foarte popular in Japonia si in alte tari, o adevarata filosofie bazata pe ideile lui Takeshi Natsuno responsabil pentru business development in DoCoMo. E ca si cum ai spune ca Wap-ul permite accesarea internetului e telefonul mobil.
WAP-ul ca si i-mode "este un standard international pentru aplicatii care folosesc internetul wireless. Spre deosebire de standardul WAP care foloseste WML-ul ca protocol i-mode-ul imprumuta de la internetul "fix" formate da date ca C-HTML bazat pe HTML. De asemenea a devenit un succes in Japonia datorita modelului de business promovat care se comporta ca un ecosistem ( in care toti stakeholderii sunt motivati in aceeasi masura) dar si al serviciului de e-mail incorporat in telefon care permite dezvoltarea de aplicatii adiacente.
Vom vedea ce inseamna i-mode peste 2 zile. Mai avem putina rabdare...

Microsoft si Splendid Media ataca publicitatea pe mobil...

Cam tare alaturarea intre gigantul Microsoft si Splendid Media...Am vrut sa le pun alaturi ca sa evidentiez faptul ca placinta se poate umfla atat de tare incat unii viseaza ca macar firmiturile sa sature niste "pohte"...

Microsoft a anuntat ca va achizitiona compania ScreenTonic, ce se ocupa cu publicitatea pe telefoanele mobile, in scopul de a avea un punct de pornire in acest domeniu ce este in plina expansiune, potrivit International Herald Tribune.

Publicitatea pe telefoanele mobile este mica in comparative cu cea de pe Internet, insa este o tinta atat pentru Microsoft, cat si pentru Google si Yahoo. Publicitatea pe internet este o industrie ce a ajuns la cateva miliarde de dolari in doar cativa ani, si se spera ca si publicitatea pe telefoanele mobile sa cunoasca o crestere asemanatoare.

Piata de publicitate pe telefoane mobile in SUA a ajuns anul trecut la 421 de milioane de dolari si va creste pana la 4,8 miliarde de dolari pana in 2011, conform companiei de cercetare de piata eMarketer.

Microsoft planuieste sa ajunga Google construindu-si propriul motor de cautare si dezvoltand un sistem de administrare a publicitatii.

Un studiu realizat de AdMOb si adus in atentie de Splendid Media Interactive - furnizor ce ofera si servicii de mobile marketing - arata ca Romania se situeaza printre primele tari din lume in ceea ce priveste publicitatea pe telefonul mobil
Gratie parteneriatului exclusiv cu Ad2Go, Splendid Media Interactive este singura regie din România care vinde publicitate pe mobil, in cadrul aplicatiilor java.

Advertising pe telefonul mobil este un miraj pentru multi visatori care spera sa vinda continut. Deocamdata raman la ideea ca operatorii de telefonie mobila au inca pe masa lor aceasta placinta aburinda. As putea sa dau din nou exemplu pe Mfun care a incercat sa muste din bunatati insa din pacate a ramas fara dinti. Apropos , de cand s-au lansat au contractat vreo reclama pentru serviciile lor?( AD2go=Mfun pentru cine nu stie). Nu sunt carcotas, chiar le doresc succes si sunt curios daca au reusit sa sparga gheata. ( devreme ce nu am vazut inca alte aplicatii in afara de cele cu care s-au lansat presupun ca nu le merge extraordinar...)

Introducing GPT-4o

Cu lansarea lui Chat GPT-4o  OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...