Translate

Monday, October 08, 2007

Mobile networking





Americanilor le place mai mult să socializeze pe telefonul mobil decât europenilor, majoritatea preferând MySpace şi Facebook drept destinaţie virtuală.

Reţele sociale se extind tot mai mult în spaţiul mobil. M:Metrics, companie care se ocupă cu analiza pieţei mobile, a colectat date atât de la utilizatorii americani, cât şi de la cei europeni, vest-europeni mai precis, pentru a crea o imagine de ansamblu a dinamicii reţelelor sociale, prezentată de eMarketer. Rezultatul a fost că aproximativ 12,3 milioane de utilizatori au accesat site-ul unei reţele sociale de pe telefonul mobil pe parcursul unei luni.

Pe perioada analizată, consumatorii din Statele Unite au fost mai activi în această privinţă decât cei europeni, numărul celor care au intrat într-o reţea socială fiind mai mare cu 3,5%, adică aproximativ 7 milioane de utilizatori. În privinţa utilizatorilor împătimiţi, care accesau acest tip de servicii de mai multe ori pe săptămână sau chiar zilnic, Statele Unite "găzduieşte" 1,8% din această categorie.

Marea Britanie conduce în topul european al celor mai numeroşi fani împătimiţi ai reţelelor sociale, cu aproximativ 1,1 milioane de astfel de utilizatori, fiind urmată de Spania, care contabilizează circa 750.000.

Potrivit M:Metrics, site-urile MySpace şi Facebook conduc în topul preferinţelor utilizatorilor atât în Statele Unite, cât şi în Marea Britanie, atrăgând ceva mai mult din publicul american (3,7 milioane utilizatori) şi ceva mai puţin de jumătate din cel britanic (440.000 utilizatori). Bebo, un site britanic de profil, a prezentat interes pentru 288.000 de utilizatori, în timp ce în alte ţări europene MSN a fost destinaţia preferată a utilizatorilor.

Monday, October 01, 2007

Servicii pentru telefonul mobil



SpinVox ofera serviciile voice-to-screen in patru limbi straine, printre care se numara si Spin-my-Vmail, care transforma mesajele din casuta vocala in text si le transmite catre un telefon mobil sau adresa de e-mail. Spin-my-Blog, care functioneaza pe principiul invers celui aplicat in cazul Spin-my-Vmail, permitand utilizatorilor sa isi actualizeze blog-ul prin dictarea textului direct cu telefonul mobil. Spin-my-Broadcast transforma o conversatie in text, pe care il distribuie mai multor destinatari, iar Spin-my-Memo permite utilizatorilor sa isi dicteze notite si memento-uri, care sunt ulterior trimise catre o adresa de e-mail

GotVoice (www. gotvoice.com) foloseste un sistem automatizat care acceseaza toate casutele vocale ale unui utilizator, inregistreaza mesajele si le trimite prin e-mail in format MP3.

Serviciul gratuit Pinger (www.pinger.com) permite posesorilor de telefoane mobile din SUA sa lase mesaje vocale mai multor persoane, fara a fi nevoiti sa apeleze fiecare utilizator in parte. Utilizatorii isi pot adauga sau importa lista de contacte, astfel incat trebuie doar sa rosteasca numele persoanei pe care doreste sa o apeleze pentru a-i trimite un mesaj prin Pinger.


Jott Networks propun un serviciu voice-to-text care permite introducerea mai rapida a SMS-urilor si e-mail-urilor, precum si dictarea unor notite sau mesaje care sa fie transmise catre alti destinatari.(www.jott. com) sustin ca serviciul lor voice-to-text permite transcrierea de trei ori mai rapida a e-mail-urilor si SMS-urilor.


GrandCentral, o companie achizitionata recent de gigantul Google, cel mai popular motor de cautare pe internet, propune un serviciu care centralizeaza pe un singur numar de telefon nou toate celelalte linii ale consumatorilor (inclusiv telefonul de acasa, de la locul de munca sau telefonul mobil). Mesajele din casuta vocala vor fi automat transmise noului numar de telefon si vor fi pastrate ca fisiere audio intr-o casuta vocala unificata online.


Jaxtr apeleaza atat destinatarul, cat si apelantul direct prin internet, evitand astfel costurile ridicate ale apelurilor internationale.

Wednesday, September 26, 2007

Tot despre serviciile de televiziune mobila ...




Cheltuielile consumatorilor pe serviciile de televiziune mobila vor depasi 6,6 mld. dolari (4,68 mld. euro) pana in 2012, estimeaza un studiu al firmei de cercetare Juniper Research, citat de presa internationala.

Analistii se asteapta ca aproximativ 120 de milioane de utilizatori din peste 40 de tari sa receptioneze transmisii TV pe telefonul mobil pana in 2012, comparativ cu numarul de sub 12 milioane de utilizatori estimat pentru sfarsitul lui 2007. Potrivit Juniper Research, DVB-H (Digital Video Broadcast - Handheld) este standardul de transmisie care va domina piata.

Multi analisti sunt de parere ca televiziunea mobila este o tehnologie nedezvoltata intr-o piata care inca nu a ajuns la maturitate si este foarte fragmentata. Aceasta problema a aparut in atentia analistilor dupa ce, in luna iulie a acestui an, British Telecom (BT) si Virgin Mobile au renuntat la serviciile de televiziune, in urma deciziei Comisiei Europene de a impune DVB-H ca standard de transmisie.

"Impunerea oarecum fortata a standardului DVB-H va ajuta industria, insa creeaza probleme pentru cei care prefera tehnologii rivale care sunt mai eficiente din punctul de vedere al costurilor", a declarat Windsor Holden, autorul raportului intocmit de Juniper Research. "In cele din urma, ar putea fi o masura contraproductiva in incercarea de promovare a televiziunii pe dispozitive mobile", a adaugat Holden.


Potrivit raportului Juniper Research, cea mai mare piata pentru servicii de televiziune mobila in anul 2012 va fi SUA, urmata de Japonia si Italia.

Majoritatea veniturilor vor proveni din abonamente si servicii de tip pay-per-view (platesti pentru fiecare film sau clip vizionat), in timp ce publicitatea va constitui o sursa secundara de incasari.

Wednesday, September 19, 2007

Cosmote a lansat concursul "Descopera i-mode"



Cosmote ofera premii pentru utilizatorii portalului i-mode. In perioada 17 septembrie 2007 – 16 octombrie 2007 daca descoperi pagina speciala care contine sigla i-mode si imaginea zilei si le trimiti doar prin e-mailul de pe telefonul i-mode impreuna cu datele personale la adresa special creata iconcurs@cosmote.ro poti castiga unul dintre cele trei premii : un iPod shuffle, un memory stick sau un rucsac verde Cosmote in fiecare zi.
Link-ul prezinta in fiecare zi un beneficiu i-mode si va fi afisat in fiecare zi la o ora aleatoare. Daca esti intre primii trei participanti care au trimis e-mailul complet vei primi unul dintre cele trei premii. Daca inca nu ai gasit inca link-ul trebuie sa intri de mai multe ori pe zi si sa cauti in categorii. Il vei gasi pentru ca sta afisat toata ziua.
Vorba lui Ionut. "i-mode? i-pod! Adica da. i-mode iti da ipod. Shuffle de una bucata mega. E simplu, usor de facut si cu premii frumusele…"

Google a lansat serviciile de publicitate pe mobil.



Google, compania care detine cel mai mare motor de cautare din lume, a anuntat lansarea serviciului AdSense destinat telefoanelor mobile, care le va permite companiilor sa isi plaseze reclame contextuale pe site-urile accesate prin intermediul telefoanelor mobile, scrie New York Times.

Si alti giganti din internet, printre care Yahoo! si AOL, si-au lansat propriile retele de publicitate orientate catre telefoanele mobile, iar lansarea Adsense pentru telefoanele mobile nu reprezinta decat o noua etapa in extinderea dominatiei Google pe piata de publicitate online.

Dilip Venkatachari, product manager director la AdSense, a precizat ca reclamele vor furniza o noua sursa de venituri pentru publisheri si poate incuraja tot mai multe site-uri sa isi creeze sectiuni dedicate telefoanelor mobile.

In mod similar cu sistemele Google de livrare a reclamelor, preturile reclamelor livrate prin AdSense pentru mobile se vor stabili in urma unei licitatii, iar cumparatorii vor plati de fiecare data cand un utilizator va accesa reclama respectiva.

Astfel, Google va converti automat reclamele AdWords in reclame text care vor fi afisate cand un utilizator va accesa de pe telefonul mobil un site din retea.

Potrivit lui Venkatachari, Google a incurajat tot mai multi publisheri sa afiseze nu mai mult de doua reclame pe fiecare pagina in versiunea pentru mobile, cu mult sub numarul de reclame care apar, in mod normal, pe o pagina de internet accesata prin intermediul unui PC.

Google a inceput inca din vara anului trecut sa vanda reclame care apar langa rezultatele cautarilor pentru telefoane mobile prin intermediul serviciului AdWords. Compania a precizat saptamana trecuta ca toti clientii sai de publicitate vor putea avea propriile reclame afisate pe ecranele telefoanelor mobile, langa rezultatele cautarilor pe motorul Google.

Patrunderea Google pe piata publicitatii pe telefoanele mobile era asteptata de mult timp, dar piata este apreciata drept relativ mica, iar analistii nu se asteapta ca noua versiune AdSense sa aduca un aport prea mare in veniturile companiei.

Cu toate acestea, companiile care cumpara publicitate si publisherii par a fi tot mai interesati de publicitatea mobila. AdMob, un start-up care controleaza o retea de publicitate orientata catre telefoanle mobile, a livrat in luna ianuarie circa 230 de milioane de reclame si se asteapta la 1,5 miliarde de livrari in aceasta luna, a afirmat Omar Hamoui, fondator si director executiv al AdMob.

Monday, September 03, 2007

Call Center pentru infoutile bazat pe reclama.



In completarea postului anterior iata ca apar noi servicii mobile advertising based.

In Daily Business apare un articol despre compania romaneasca Excel Models Grup a investit 170.000 euro ( mi se pare enorma suma si stiu ce vorbesc) pentru lansarea unui serviciu de informatii generale prin telefon denumit Freedom, care va putea fi apelat gratuit de pe mobil si care va furniza la cerere informatii in schimbul ascultarii unui clip publicitar de cateva zeci de secunde.
Serviciul Freedom ofera utilizatorului un numar de telefon gratuit - 0800 390 391 -disponibil non-stop din retelele principale de telefonie mobila si fixa Orange, Vodafone si Romtelecom.

Ghidul telefonic Freedom este un serviciu furnizat de operatori care vor consulta baze de date cu acces public si privat, cu scopul gasirii informatiilor solicitate de catre utilizator.

Informatiile solicitate pot face referire la date despre vreme, curs valutar, rezultate loto sau program TV, precum si "informatii locale", despre institutii publice, restaurante, baruri, cluburi, autogari, film sau evenimente locale.

Serviciul Freedom reprezinta, practic, un nou canal de advertising. Conform oficialilor, sunt folosite date de baza despre utilizator, oferite chiar de el (de exemplu, varsta), pentru a alege tipul de mesaj publicitar care va fi ascultat de acesta in timp ce operatorul cauta informatiile solicitate.

Majoritatea informatiilor sunt disponibile in momentul de fata pentru orasele Bucuresti, Constanta, Cluj-Napoca, Craiova, Iasi, Timisoara si Sibiu. Alte date, cu caracter general (precum starea vremii - n.r.) sunt disponibile pentru utilizatori din intreaga tara.

Freedom poate prelua pentru inceput pana la 700.000 apeluri/luna, cu o durata medie de 3,3 min/apel si un consum lunar de aproximativ 3 milioane minute. Dupa primele 3 luni de la lansare, oficialii Freedom estimeaza o cifra operationala de circa 2 milioane de apeluri pe luna, cu o rata de crestere de circa 20% lunar.

Publicul tinta, conform oficialilor companiei, sunt persoanele intre 14 si 45 de ani de pe teritoriul Romaniei, preponderent din teritoriul urban.

Compania, cu capital 100% romanesc, este detinuta de oamenii de afaceri Adrian Manea si Doina Barbu. Acestia estimeaza o cifra de afaceri in crestere cu 40% pentru acest an. Conform datelor publicate de Ministerul de Finante, anul trecut compania a inregistrat o cifra de afaceri de 136.000 euro.

Nu stiu daca operatorii vor fi foarte interesati sa promoveze acest serviciu avand in vedere ca le "papa" cota de piata unora din serviciile proprii: vezi Orange Info apelabil la 311 sau Romtelecom Agenda apelabil la 931 pe care acestia incaseaza o gramada de bani. Pe deasupra mai exista si un call center gratuit al celor de la Sapte Seri care prezinta cam aceeasi informatie gratuit si fara reclama. Ideea mi se pare totusi interesanta si binevenita pe piata romaneasca. Mi se pare laudabila incercarea de a gasi si alte canale de distributie a reclamei pe canale alternative fiindca media clasica si in special televiziunea ia toata crema si ne agaseaza cu o reclama insuficient targetata.

Introducing GPT-4o

Cu lansarea lui Chat GPT-4o  OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...