Translate

Friday, February 06, 2009

Ecranele viitorului

Va dati seama ca aceste display-uri de tip Oled vor fi aplicate prima data la telefoanele mobile?...

Vom putea flexa telefoanele si eventual le putem impacheta si baga in portofel...sau aplica direct pe haine ...Puteti merge astfel cu televizorul pe tricou...

Sa nu va mirati daca cineva se uita apoi atent la dvs...poate se uita doar la stiri sau la golurile marcate de Beckham si nu la fizicul vostru....

Wednesday, February 04, 2009

ShopMobile creat special pentru m-commerce

SkyWeb, companie de web-design şi consultanta IT a lansat ShopMobile.ro un magazin online accesibil exclusiv de pe telefonul mobil, investind pentru inceput doar 2.000 de euro.

ShopMobile a fost creat special pentru a usura modalitatea de cumparare, fiind primul site de vanzari din Romania accesibil numai de pe telefonul mobil.Daca nu ai un telefon mobil cu acces la internet, dar vrei sa consulti catalogul de produse comenzile se pot face de pe site-ul web http://www.ibo.ro/

Spre deosebire de celelalte platforme de comerţ online, înregistrarea în noul sistem nu se mai face pe baza adresei de e-mail, ci printr-un simplu SMS care conţine numărul de telefon şi datele de contact ale utilizatorului. În prima etapă, ShopMobile.ro va permite comercializarea a circa 100 de produse, din categorii diferite, începând de la gama electronicelor de tipul desktop-uri, laptopuri, telefoane mobile sau camere digitale, până la electrocasnice, accesorii auto sau sisteme de supraveghere.

Promovarea site-ului va ajunge la aproximativ 10.000 de euro si oficialii se asteapta la 5.000 de utilizatori in primele 6 luni şi în jur de 1.000 de cumparători.

Tuesday, February 03, 2009

Vodafone- Rezultate 2008


Vodafone Romania a adaugat 133.461 de clienti noi in trimestrul trei al anului financiar 2008-2009, ajungand la un numar total de 9.649.709 de clienti, la 31 decembrie 2008. In anul calendaristic 2008, Vodafone Romania a adaugat un numar net de 728.856 de clienti. Veniturile din servicii au crescut cu doar 1% fata de o crestere de 18,8%

Compania a anuntat o crestere anuala de 19% a numarului de abonati si atingerea numarului de 1.134.894 de clienti 3G , in crestere anuala cu 88%. La sfarsitul lunii decembrie 2008, abonatii reprezentau 38% din baza totala de clienti ai companiei, restul fiind clienti ai serviciilor preplatite.

Potrivit datelor operatorului, in perioada mentionata, venitul mediu pe utilizator (ARPU, a carui calculatie include veniturile din serviciile de telefonie mobila si fixa) a fost de 10,10 euro, fata de 11,08 euro in trimestrul similar al anului precedent.
Aceste rezultate sunt justificate pe baza efectul cumulat al celor 3 factori: competitia din ce in ce mai puternica, incetinirea cresterii economice si deciziile de reglementare de pe piata romaneasca

Friday, January 30, 2009

Se incinge campionatul !!!

Se aude ca Vodafone a incheiat un parteneriat strategic cu Steaua.

Dinamo a semnat acum ceva timp cu Orange un super-parteneriat economic iar compania Cosmote a încheiat in aceasta luna un contract prin care va susţine financiar echipa clujeană CFR Cluj.
Abia asteptam sa vedem ce o sa se intample la derby-uri !

"Presupun" ca Vodafone nu va mai participa la CERF de frica ca nu cumva echipele Steaua , Dinamo si CFR Cluj sa se intalneasca cu fanii in vizitele facute la standurile operatorilor...:)
Stim cu totii ce se intampla cand fanii isi dau intalnire....

BOOM cu Orange , Vodafone si la final cu... Romtelecom...

Romtelecom va achizitiona Boom Tv, negocierile fiind in stadiul de finalizare. Inainte de a demara discutiile cu Romtelecom, Boom TV a purtat negocieri anul trecut cu Orange, insa pe fondul apropierii crizei financiare si situatiei economice instabile, aceasta din urma a abandonat ideea preluarii.
Orange incheiase un parteneriat cu operatorul platformei de televiziune prin satelit Boom TV, prin intermediul caruia clientii Orange puteau urmari pe telefonul mobil un flux de stiri sportive, initial sub forma unor clipuri video cu o lungime de 3 minute. Stirile sunt si acum disponibile in cadrul portalului Orange World, care poate fi accesat de clientii Orange care detin telefoane mobile compatibile

In august 2008 se dadeau comunicate de presa cum ca operatorul de telefonie mobila Vodafone Romania a intrat pe piata serviciilor 4-play printr-o oferta comuna cu operatorul platformei de televiziune prin satelit Boom TV. Oferta comuna Vodafone - Boom, lansata in 18 august, includea telefonie fixa, acces mobil la internet in banda larga si televiziune digitala. Vodafone avea pe piata o oferta completa de servicii care includea telefonie mobila, fixa, internet si televiziune

Sunt curios daca Boom va mai lasa acele servicii de video in portalurile Vodafone Live si Orange World atata vreme cat stim cu totii ca Romtelecom si Cosmote au un actionar comun: Deutsche Telekom...

Wednesday, January 28, 2009

Mobile marketing si servicii mobile...

In Business Standard si mai apoi prin Financiarul am citit niste articole despre cresterea mobile marketingului. Se spune ca jucatorii de pe piata din Romania estimeaza ca piata de mobile marketing ar putea " exploda '' anul acesta. Estimarile legate doar de mobile marketing contureaza o cifra de aproape doua milioane de euro in 2009. Desi o piata inca nemasurata, se estimeaza ca mobile marketingul reprezinta aproximativ 5% din piata de marketing direct, estimata in 2008 la circa 33-35 milioane de euro deci posibilitatea ca aceasta piata sa se dubleze este una foarte mare. In 2008, cei mai importanti investitori in publicitate pe acest canal au fost companiile din FMCG, auto, retail sau entertainment.

SMS-ul este inca la putere si domina cu peste 50% din cifrele de afaceri. 2009 o sa aduca pe langa SMS, MMS si bluetooth, mobile internet ca mediu de distributie a mesajului de mobile marketing

O campanie de tip SMS push (trimiterea de mesaje SMS catre o baza de clienti sau potentiali clienti), care sa includa inchirierea a 50.000 de numere targetate, poate costa intre 4.000 si 6.000 de euro, in functie de nivelul de targetare, o campanie SMS pull (primirea de SMS de la clienti cu ocazia unor promotii) simpla cu aproximativ 25.000-30.000 de participari - in jur de 5.000 euro, iar o campanie SMS pull, cu website dedicat si cu peste 100.000 de participari, costa aproximativ 100.000 de euro(vezi comentariul pertinent al lui Dan Vartopeanu). Costul variaza in functie de numarul de SMS-uri trimise si poate sa ajunga pana la doi-trei centi per SMS.

Printre avantajele unei campanii de mobile marketing se numara rata mare de interactiune (peste 85% din SMS-uri sunt vizualizate), posibilitatile de targetare avansata sau rezultatele masurabile pentru raspunsuri specifice.

Si ca sa subliniez ca doar imaginatia ii poate opri pe intreprinzatori sa se implice in dezvoltarea unor servicii sau campanii de mobile marketing iata ca firma Show Time production ofera servicii cu preturi intre 580 si 1180 Euro prin care se pot transmite nunti, zile de nastere, inmormantari sau botezuri in direct pe internet si/sau pe telefonul mobil. Nu va dura mult si veti trimite prin MMS sau scurte videouri accesibile pentru mobil, invitatii la nunta la toti cei din agenda telefonului dvs si pe care-i vreti participanti la eveniment .

Si pentru ca aceasta idee sa nu vi se para o "erezie" vin si cu alte amanunte la fel de picante...La nunta preotul v-ar putea citi direct de pe telefon...
Vizitatorii Expozitiei de Biblii de la Centrul Cultural Reduta (de la noi din Romania), au ocazia sa-si incarce pe telefoanele mobile textul Cartii Sfinte, organizatorii punandu-le la dispozitie o aplicatie care le permite acest lucru. " Este vorba despre un program foarte simplu, accesibil pe majoritatea telefoanelor. Doar la unele modele trebuie facute cateva setari speciale. Dureaza doua minute si o puteti avea tot timpul la piept sau in buzunar.

Monday, January 26, 2009

Norc- serviciu romanesc de tip street-view

Din prezentarea baietilor de la eXtreme Soft Group spilcuiesc cateva cuvinte despre ei. Iata ca si in Romania se reuşeşte transformarea în realitate a unui proiect la care s-a lucrat aproape un an şi jumătate, oferind în premieră pentru mediul on-line un serviciu de "street-level imaging" 100% românesc - serviciul Norc.
Norc, prin intermediul grupului de site-uri norc.ro, norc.at, norc.cz, norc.sk, norc.pl, mappi.ru este primul serviciu web "Fabricat în România", ce permite vizitatorilor să realizeze plimbări virtuale prin oraşe din Europa Centrală şi de Est, utilizând un sistem de navigare între imagini panoramice realizate la nivel de stradă, sistem cunoscut şi sub denumirea de "street-view" sau "street-level imaging".
Imaginile puse la dispoziţia vizitatorilor sunt realizate pe baza unei tehnologii proprietare de producere de panorame geo-referenţiate la nivel de stradă. Tehnologia constă în utilizarea unor autovehicule pe care s-a montat câte un dispozitiv proprietar de fotografiere panoramică, bazat pe 10 camere fotografice corelat cu un sistem de poziţionare globală (GPS) cu corecţii (DGPS).
Acoperirea actuală :
România - www.norc.ro – Bucureşti, Ploieşti şi Valea Prahovei, Constanţa şi litoral, Braşov şi Poiana Braşov, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Sibiu, Piteşti, Târgovişte
Austria - www.norc.at – Viena
Cehia - www.norc.cz – Praga, Brno
Slovacia - www.norc.sk – Bratislava, Trnava, Kosice, Banska-Bystrica, Zilina, Nitra
Polonia - www.norc.pl – Varsovia, Cracovia, Poznan, Wroclaw
Rusia - www.mappi.ru – Moscova

E un inceput, se vede ca sunt multe de facut dar ii felicit pe baieti ca incearca sa ne aduca la zi cu tehnologia si ca nu se dau batuti concurand cu mastodontii de la Google (Street view) pentru care deocamdata Romania nu prea exista pe harti...Baieti.. va asteptam cu o versiune pentru mobil !

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...