Translate

Thursday, July 24, 2008

Pas cu pas prin lumea filmului....mobil.



Se pare ca urmatorul pas pentru piata de filme este acela de a se muta mai intai pe internet si apoi pe mobil . Toate filmele in format dvd se apropie cu pasi repezi de sfarsitul carierei lor. Utilizatorii le pot cumpara sau inchiria de pe internet pe calculatorul de acasa sau mai incolo pe mobil-ul pe care il pot conecta la plasma sau la LCD.

De exemplu Apple a anuntat ca a ajuns la un acord cu principalii producatori de filme, cum ar fi pentru a pune in vanzare filme in format digital prin iTunes in aceeasi zi cu lansarea acestora pe DVD. Pana acum utilizatorii trebuiau sa astepte cel putin cateva saptamani de la lansarea filmului pe DVD pana cand il puteau achizitiona pe acesta si online. Insa, in general, oferta de cumparare de filme online era limitata la un numar redus de titluri, iar acestea erau de obicei titluri mai vechi. Aceasta miscare este suficient de indrazneata pentru a pune destula presiune pe ceilalti competitori, Amazon si Xbox Live, dar si pe retailerii de DVD-uri.

Faptul ca din noul acord fac parte jucatorii majori din industrie, precum 20th Century Fox, Walt Disney Studios, Warner Bros., Paramount Pictures, Universal Studios Home Entertainment, Sony Pictures Entertainment, Lionsgate, Image Entertainment si First Look Studios, reprezinta un pas si un semnal important pentru aceasta industrie

La randul sau Google face pasi in lumea virtuala a clipurilor vide anuntand semnarea unui contract cu creatorul serialului de animatie "Family Guy", Seth MacFarlane, acesta urmand sa realizeze mai multe filmulete care vor fi distribuite numai pe internet.
Serialul animat "Family Guy" povesteste intamplarile de zi cu zi ale unei familii tipic americane, fiind considerat ceva mai mult decat un simplu sitcom. Pe net, el nu numai ca va cuprinde in timpul unui episod mai multe reclame, dar va fi promovat prin sistemul AdSense

In prezent, telefoanele mobile sunt mai des intalnite decat calculatoarele. Numarul utilizatorilor din intreaga lume este estimat la 3 miliarde. De asemenea, si retelele de telefonie mobila sunt raspandite, majoritatea populatiei fiind acoperita de acestea . Asa ca si gigantul Microsoft isi indreapta atentia catre telefoanele mobile ieftine, ca parte a strategiei sale de a raspandi tehnologia de informare in randul oamenilor din tarile in curs de dezvoltare. Ideea este aceea de a conecta un smartphone low-end sau mid-end, care se bazeaza pe sistemele de operare Windows Mobile, la un televizor prin intermediul unei statii de incarcare. In acest mod, datele de pe telefon vor fi afisate pe ecranul TV. "Aceasta modalitate este mult mai ieftina decat sa cumperi un calculator separat", a adaugat el.

De asemenea cardurile de memorie miniSD, destinate mobilelor, ar putea sa nu mai prinda atat de bine la public daca vor veni "goale" – adica fara aplicatii gratuite deja instalate sau continut multimedia. Pentru a tine pasul cu cerintele consumatorilor, ele trebuie sa inglobeze continut, fie ca este vorba de software, fie ca sunt melodii mp3 , videoclipuri sau filme"

Wednesday, July 16, 2008

Predici prin sms

Ceva timp in urma radeam de situatia rugaciunilor pe mobil. Iata ca, aflat in vizita in Australia, Papa Benedict al XIV-lea a transmis mai multe mii de mesaje enoriasilor care participa la zilele mondiale ale tineretului.In mesajul trimis tinerilor enoriasi, Benedict a incercat sa reproduca limbajul SMS-urilor "Young friend, God and his people expect much from u because u have within u the Fathers supreme gift: the Spirit of Jesus". (Tinere prieten, Dumnezeu si poporul sau asteapta multe de la tine, deoarece tu ai in tine darul suprem al Tatalui: Spiritul lui Isus).

Tuesday, July 08, 2008

Mai asteptati I-phone? De Philips va mai aduceti aminte?

Readius, e-book-ul revolutionar al Philips, va fi lansat in Anglia, Germania si Italia in aceasta toamna, iar in Statele Unite va aparea cel mai probabil la inceputul anului viitor.. Aparatul este destinat citirii de carti, e-mailuri, ziare sau reviste si este de marimea si forma unui telefon mobil, dar atunci cand il deschizi, se desfasoara un ecran cu diagonala de 5 inch, asemanator cu un display LCD. Poate fi folosit si ca telefon mobil introducand un sim, are posibilitatea extinderii de memorie si functioneaza si in Gsm si in banda 3G . Pretul aparatului este estimat in jur de 400 de dolari

">

Monday, June 30, 2008

Vodafone si Mobile Advertising-ul

La nici cateva zile dupa postul cu modelul advertising based iata ca Vodafone iese in piata cu o oferta concreta si coerenta. E un inceput si Vodafone nu se dezminte cu pioneratul. Lanseaza concepte noi insa s-ar putea ca pe parcurs sa fie depasiti de Orange si in acest domeniu. Operatorul Orange a mai incercat modelul de business bazat pe advertising insa din cauza ca nu a convins l-a lasat momentan in planul 2. E adevarat ca nu l-a lansat cu atata convingere ca Vodafone insa cu siguranta ca nu l-au abandonat si il vor relua in forta, asa ca trebuie sa ne asteptam la o lupta aprinsa. Cosmote accelereaza pe jocuri si premii in bani, masini si case, Zapp-ul a iesit si el pe tv cu o oferta noua la Fixtel. In timp ce Orange isi trage sufletul dupa EURO 2008, Vodafone sapa transee pentru o batalie de lunga durata.

Vodafone Romania pregateste lansarea in toamna acestui an a unui pachet complet de servicii de publicitate pe telefonul mobil, partenerii exclusivi fiind agentiile de vanzari de media Arbomedia si Splendid Media Interactive.

Reclamele prin intermediul notificarilor precum si prin SMS-uri sunt servicii disponibile deja, urmand ca cele prin MMS-uri si prin portalul wap Vodafone live! sa fie disponibile din vara, respectiv toamna acestui an. Serviciile vor fi insotite de recompense si se vor adresa doar celor interesati. Vodafone este prima si singura companie din Romania amendata pana acum pentru mesaje comerciale nesolicitate pe mobil.

Canalele mobile vizate pentru reclame sunt: notificarile (in cazul clientilor prepayd, dupa o anumita notificare de reincarcare sau schimbare a unui serviciu va aparea si o reclama), bannere in portalul Vodafone live! (bannerele vor fi adaptate diferitelor modele de telefoane), mesaje sponsorizate (mesaje publicitare care au ca recompensa SMS-uri gratuite), campanii de SMS-uri si MMS-uri, SMS-uri prin intermediul unui portal special (www.youthsms.ro, adresat tinerilor si studentilor. In timpul trimiterii de mesaje scrise, utilizatorii vor fi expusi reclamelor).

Pe langa canalele de transmitere mobile, transmiterea de reclame se va mai putea face si prin postarea de bannere pe site-ului operatorului de telefonie.

"In momentul de fata, sunt disponibile serviciile de prepaid notification si cele de push SMS, urmand ca serviciile de push MMS sa fie disponibile in vara asta. De asemenea, partea de WAP va fi disponibila din toamna. Vom avea un alt eveniment in septembrie in care vom avea pachetul complet si o sa disecam si mai mult aceste oferte. Am vrut doar sa aratam ce pregatim", a declarat Horatiu Dimulescu, manager mobile advertising Vodafone Romania

Thursday, June 26, 2008

Advertising based model.

In ZF o stire ne aduce in prim plan un model de business care va prinde prin multe domenii peste ceva ani. Sa fii platit sa consumi reclama...Cartea “ Funky Business” a celor doi academicieni nonconformisti Kjell Nordstrom si Jonas Ridderstrale prinde viata. Operatorii care nu vor avea o relatie stransa , aproape simbiotica cu agentiile de publicitate si de media, probabil vor ramane mult in urma. Modelul functioneaza atat pe voce cat si pe date si va fi adresat exact pe segmentul care accepta cel mai repede si mai usor inovatia si noile tendinte.

Primul operator telecom finantat din publicitate isi va lansa serviciile pe pietele din Germania, Spania si Belgia in decursul anului viitor, scrie presa internationala. Blyk ofera un numar de SMS-uri si apeluri ce pot fi efectuate gratuit, exclusiv pentru utilizatori care se incadreaza in categoria de varsta 16 - 24 de ani. In schimb ei trebuie sa accepte afisarea de reclame pe telefoanele mobile. Compania de origine finlandezo-britanica si-a lansat serviciile anul trecut in Anglia si intentioneaza sa patrunda si pe piata olandeza pana la sfarsitul acestui an.

Spania si Germania sunt printre cele mai mari piete de publicitate din Europa, iar cheltuielile pentru reclame per cap de locuitor in Belgia sunt printre cele mai ridicate din regiune, a precizat cofondatorul si presedintele Blyk, Pekka Ala-Pietila.

Ala Pietila, fost presedinte al celui mai mare producator de telefoane mobile, Nokia, a anuntat ca firma sa se afla in discutii avansate cu operatori in privinta inchirierii de retele pe noile piete.

In Marea Britanie, Blyk a incheiat contracte cu mai mult de 100 de mii de tineri prin care acestia sunt de acord sa primeasca pana la sase mesaje pe zi de la firme precum Adidas, L'Oreal sau Manchester United. Acestia dispun in cadrul intelegerii de un numar de 217 mesaje gratuite si 43 de minute de convorbiri gratuite pe luna.

Presedintele Blyk a mai mentionat ca acest tip de contracte vor fi oferite si pe pietele din Spania, Germania si Belgia. " Oferta este perceputa de majoritatea utilizatorilor ca fiind foarte atractiva, iar ca dovada este faptul ca am atins 100 de mii de clienti cu sase luni inainte de planuri", a adaugat Ala-Pietila.

Oficialii companiei din Helsinki, Finlanda, au declarat ca aceste campanii publicitare au generat rate medii de raspuns de 29 la suta comparativ cu ratele normale de raspuns din advertisingul de tip traditional ce se incadreaza in jurul a doar cateva puncte procentuale.

"Comunicarea tinerilor intre 16 si 24 de ani se bazeaza in primul rand pe SMS-uri, iar acest lucru reprezinta un foarte bun canal de reclame", a adaugat Ala-Pietila.

Potrivit unor studii, reclamele prin intermediul telefoniei mobile vor genera venituri de pana la 24 de miliarde de dolari.

Introducing GPT-4o

Cu lansarea lui Chat GPT-4o  OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...