Translate

Friday, July 25, 2008

Gestionarea si plata locurilor de parcare prin sms

Daca acum ceva vreme ne minunam cum poti sa-ti deschizi masina cu ajutorul telefonului iata ca acum, din Business Magazin aflam ca in San Francisco se va experimenta un sistem in care soferii pot urmari pe ecranul mobilului informatii despre locurile de parcare cu plata disponibile intr-o anumita zona. Astfel vor fi inregistrate aproximativ 6.000 din cele 24.000 de locuri de parcare cu plata din oras iar informatiile vor fi furnizate prin intermediul unei retele wireless la care sunt conectati senzori instalati in parcari. Sistemul anunta proprietarii ca este timpul sa elibereze locul de parcare sau sa plateasca pentru timpul suplimentar, intrucat expira perioada pentru care au platit parcarea.
In acest fel, autoritatile spera sa rezolve problema parcarilor fara sa fie nevoite sa introduca taxe de parcare restrictive, cum se intampla in Londra sau Singapore, metoda care ar putea descuraja soferii sa parcheze in zonele centrale ale orasului.
Acum ceva vreme ...adica prin anul 2006 ,Realitatea anunta cu mare pompa ca incepe EPOCA SMS-ULUI iar clujenii vor plati parcarea prin SMS.
Primarul Boc se lauda ca va termina cu fisele pentru parcare sau cu timpul pierdut în cautarea unui automat de tichete. Clujul va fi primul oras din România în care soferii vor putea sa-si plateasca parcarea prin telefonul mobil.
Emil Boc- primar Cluj-Napoca : Sistemul va functiona în felul urmator: Daca vrei sa parchezi masina, trimiti prin SMS numarul masinii si numarul de minute pentru care doresti parcare, iar pe parcare exista un dispozitiv electronic care contorizeaza.
Plata se face prin factura telefonica, în parteneriat cu firmele de telefonie mobila. Daca doresti sa prelungesti timpul de parcare, nu trebuie decât sa trimiti înca un SMS. Ideea platii parcarii prin SMS a venit de la austrieci care folosesc, deja, acest sistem.
Nu stim cum a mers acest sistem in Cluj, fiindca n-am ajuns pe acolo, insa acum in 2008, devreme ce nu am mai auzit prea mare lucru despre acest sistem revolutionar....

In Timisoara exista un astfel de sistem si pare foarte bine pus la punct.
O alternativa moderna la sistemul de parcare TelPark este acum in Timisoara. Pentru a vă înregistra în sistemul TPark este suficient să trimiteţi un SMS la numărul de telefon 1202 de forma: tpark Popescu Ion, TM01ABC, Aleea Cristalului 14 Ap.89. Tariful pentru 1202 este de 0.10 euro + TVA. Au chiar si un film de prezentare. TPark iti permite sa folosesti telefonul mobil pentru a plati parcarea la minut* in Timisoara. INFO: 0256497025 sau contact@tpark.ro

In Bucuresti, nici vorba de asa ceva. Poate domnul Oprescu dupa ce a desfiintat parcarile Dalli va veni sa anunte cu surle si trambite implementarea unor solutii gen San Francisco...

7 comments:

Anonymous said...

Sistemul din Timisoara este un hibrid tipic romanesc. Trebuie sa cumperi voucherul de parcare de la chioscurile de ziare sau de pe site folosind paypal / moneybookers, dar nu direct cu cardul tau :) Prin sms doar te inregistrezi in sistem si activezi voucherul, nu platesti. Practic au inlocuit cautarea automatului si a necesarului de monezi cum e in Brasov cu chioscul de ziare. Si ca sa fie hibridul total, dai bip :D cand vrei sa inceapa parcarea si bip cand vrei sa se opreasca - super tare economia, daca foloseau un numar verde cu autentificare pe user ar fi dat faliment probabil :) Mai mult, serviciul prin sms este limitat la utilizatorii Orange si Vodafone... In rest ramane intr-adevar o initiativa de laudat.
In Zagreb de exemplu se plateste efectiv prin sms in functie de zona de parcare aleasa de cativa ani buni, acolo operatorii implementand serviciul de microplata prin sms inaintea noastra si la tarife mai flexibile ca in Romania .

Anonymous said...

Aveti idee cat este comisionul operatorilor de telefonie mobila pentru fiecare SMS? Va convine sa-l platiti la fiecare`SMS trimis? Administratorul de parcare este multumit ca sa castige mai putin decat operatorul de telefonie mobila?

Anonymous said...

Buna,

Vreau sa multumesc pentru prezentarea serviciului TPark - in implementarea caruia avem o contributie insemnata - si pentru comentariile aduse.

Tehnic este posibila varianta de a plati parcarea si voucherul prin SMS, la fel includerea altor retele.

Toate limitarile au fost insa impuse de comisionul operatorilor, care ar fi dus la o crestere a costului pentru cei care folosesc sistemul.

Speram sa apara o relaxare, mai ales ca sistemul va fi implementat in viitorul imediat in inca doua judete.

Numai bine,
Carmen Holotescu

Anonymous said...

1.Difuzand prin chioscurile de presa comisionul pe care il plateste administratorul de parcare este intre 25-45%, cu foarte mult peste comisionul aplicat la serviciile de micropayment. Acum cativa ani cand s-a lansat sistemul in Timisoara doar Orange furniza servicii de micropayment si era intr-adevar singura solutie pe care administratorul de parcare putea sa o aplice dat fiind costurile mult mai mari cu plata prin sms traditional. Am avut un proiect lansat in 2006 unde am folosit incasare alternativa : chioscuri si micropayment Orange. Chiar daca am vandut mult mai mult prin chioscuri, marja neta a fost la fel cu vanzarile prin micropayment (daca serviciul ar fi fost disponibil si in celelalte retele mobile nici nu mai ma luptam cu chioscurile). Iar banii i-am primit fara probleme, nu ca la presa unde a trebuit sa fac apel la avocati pentru a-mi recupera sumele cuvenite.
2.Folosind paypal/gamebookers comisionul administratorului de parcare este mai mare decat daca lucreaza cu un agregator de carduri. Are o investitie initiala in dezvoltarea solutiei de E-commerce (care nu mai este asa scumpa in ziua de azi) si taxa anuala pentru certificatul digital, dar la tranzactii de valoare mica este mai eficient sa ai solutia ta de E-commerce

Raman la parerea ca este o formula hibrid si in nici un caz cea mai eficienta pentru administratorul de parcare. Asa cum este facut proiectul acum, acesta plateste comisioane mai mari, ii pune pe drumuri pe clienti si ii elimina pe cei care nu sunt utilizatori Orange sau Vodafone. Desigur, fiecare cu optiunile lui de a face business.

Anonymous said...

Stimate Danv,

Va asigur ca pentru acest proiect, la care se lucreaza de 3 ani, s-au facut studii serioase, actualizate permanent, pentru a gasi cea mai buna solutie.

Carmen Holotescu

Anonymous said...

Stimata Doamna,

raspunsul meu a fost dat la comentariul acelui mesaj anonim, la momentul trimiterii comentariul dvs nefiind pe site (probabil datorita sistemului de validare).
Nu contest studiile facute de dvs si nici formula aleasa pentru implementarea aplicatiei, la modul cel mai serios va felicit pentru ea, cu atat mai mult cu cat este un sistem validat de cei 3 ani de functionare.
In ceea ce priveste rentabilitatea privind distributia de produse prin chioscuri vs sms am expus un caz concret pentru a-mi sustine punctul de vedere la comentariul postat de anonim.
In rest va urez cat mai multe astfel de proiecte inovatoare.

Anonymous said...

Din pacate Dany are dreptate. Este un sistem "inovator" romanesc de genul las' ca merge si asa. Nu este deloc vorba de SMS (asta daca nu vrei sa platesti parcarea cu 3 euro + TVA). In rest este un sistem pe baza de beep-uri (deci ceva ce se putea implementa de pe vremea primelor caramizi cu nume de telefoane portabile).
Multe "succesuri" romanesti pe mai departe (nu de alta dar firme adevarate nu prea au sanse pe la noi ca nu stiu sa dea "drepturile"!

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...