Operatorii de telefonie mobila, politia dar si utilizatorii se lupta cu un fenomen care a inflorit si datorita crizei financiare dar si boom-ului utilizarii telefoanelor. Un articol care circula pe net ne pune in garda cu aceste tipuri de a face bani ilegal si metode de bun simt de a ne proteja impotriva lor.
Romanii sunt din ce in ce mai inventivi si se aliniaza imediat la noile tehnologii, dovedind mult simt practic si adaptabilitate. In ultimele luni se practica phising-ul prin intermediul telefonului mobil. Iata ce scamatorii telefonice se vehiculeaza si cum te poti feri sa devii si tu o victima.
In ultimul timp din ce in ce mai multi oameni sunt sunati de catre persoane necunoscute si sub diverse pretexte sunt cerute anumite informatii. De cele mai multe ori persoana care apeleaza isi ascunde numarul sau suna de pe un numar de prepaid
Informatiile care se cer sunt CNP-ul, parole sau alte date de identitate. Odata ce le-ai comunicat acestea pot fi folosite pentru incarcari de cartele prepay sau pentru a accesa diverse conturi. Pagubele le vei vedea la urmatoarea factura de mobil, ceea ce va fi deja prea tarziu pentru a mai face ceva retroactiv. Operatorii nu isi asuma naivitatea clientilor sai.
Iata o situatie care nu este una iesita din comun si pe care probabil o veti mai auzi in viitorul apropiat, deoarece infractorii sunt de cele mai multe ori perseverenti. Cu cat contacteaza mai multi potentiali pacaliti, cu atat au sanse mai mari sa si incaseze ceva. Este intocmai ca un proces de vanzare: din 10 clienti contactati, unul sigur cumpara.
"Am fost sunat de pe numar secret si am fost instiintat ca Vodafone trebuie sa pastreze ultimile 6 luni de convorbiri/sms. Am dat ultimile 6 cifre de la CNP stiind ca cu mult timp in urma cand am inceput sa reincarc cartela copilului am modificat posibilitatea reincarcarii spunand ultimile 6 cifre de la CNP cu o parola a mea. Persoana de la celalalt capat al telefonului dupa ce mi-a spus despre legea pastrarii timp de 6 luni a sms/convorbiri, mi-a solicitat introducerea unui cod pentru "resetarea softului telefonului".
Am refuzat sa fac acest lucru, persoana incercand sa ma convinga ca este de la Vodafone in momentul in care i-am reprosat ca nu sunt sunat de pe un numar Vodafone ci de pe unul secret.
Atunci persoana mi-a spus sa intru "impreuna cu el" la relatii cu clientii , formand alt cod (*...#)" povesteste un utilizator.
Cum te poti feri sa devii si tu o victima?
Nu fii naiv si nu iti fie frica sa fii un pic paranoic, in sensul bun al cuvantului.
1. In cazul in care ti se da un bip, nu suna inapoi. Daca la celalalt capat al firului este o persoana care iti verifica "disponibilitatea" vei fi deranjat zi si noapte pe bip-uri. Fiecare apel intitiat de tine pentru a protesta, va incarca prepay-ul "infractorului".
2. Nu da sub nicio forma CNP-ul. Bancile, companiile de asigurari sau operatorii de telecom nu au de ce sa-ti ceara telefonic aceste informatii.
3. Daca primesti sms-uri cu felicitari ca tocmai ai castigat un premiu nesperat, nu raspunde la acel mesaj. Sansele sa fii castigat ceva fara sa fi participat sunt nule. In cazul in care ati participat sunt tot nule. Cand ati castigat ultima oara un televizor sau o masina, pe care sa le aveti in casa, respectiv in curte?
4. In cazul in care sunteti oprit pe strada si vi se cere telefonul pentru un minut sub diverse pretexte, nu fiti naivi! Urmeaza sa ramaneti fara el daca va lasati induplecati
Translate
-
Am gasit un articol interesant care m-a ajutat sa imi fac o imagine asupra a ceea ce e posibil sa se intample in viitor in fluxul informatii...
-
Cu lansarea lui Chat GPT-4o OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...
-
Iata un articol din Evenimentul zile . Mobilul face si transferuri bancare Consuela Stegarescu De pe celular se pot consulta soldurile contu...
Thursday, September 17, 2009
Tuesday, September 15, 2009
Puya, Vodafone si noua reclama pentru Vodafone Familia !
Foarte tare! Umor subtil cu abonamentul Vodafone pentru "La Familia"...Aveti grija cand vine sa platiti factura sa nu scoateti ...Sishu..:)
Ce-i cu caciula pe capul tau ala ma? Tu ai un cap frumos, rotund...:)
Nec, Casio si Hitachi se reunesc pentru a produce impreuna telefoane mobile.
Producatorii japonezi NEC, Casio Computer si Hitachi au anuntat ca intentioneaza sa combine operatiunile lor de producere a dispozitivelor mobile pana in aprilie 2010 .
Noua companie va fi detinuta in proportie de 66% de catre NEC, 17,34% de catre Casio si 16,66% de catre Hitachi. Cele trei companii vor imparti tehnologia lor si resursele pentru a reduce costurile de dezvoltare si productie. Cu imaginatia si tehnologia japonezilor, cu tenacitatea lor si cu strategia prin care Toyota a reusit sa se impuna pe piata internationala in fata masinilor americane, cu siguranta vom asista la o lupta acerba si la un concurent serios pentru Nokia, Apple, Samsung, Sony Ericsson, Rim, Htc sau alte companii mult mai cunoscute in Europa...Asteptam sa vedem cum vor aborda aceasta industrie care pana la urma eu o simt apartinand prin definitie japonezilor. Pana acum nu prea au reusit sa sparga zidul european sau american deoarece japonezii folosesc o tehnologie diferita de cea utilizata in SUA si Europa. De asemenea, datorita culturii total diferite, mobilele din Japonia au tendinta sa includa anumite caracteristici care nu sunt atat de interesante pentru alte tari. Brandurile Pokemon - Hello Kitty - Doraemon - Sazae-san , Astroboy - Totoro - Godzilla sau Pikachu pot contribui din plin la invazia japoneza in Europa si in lume in industria mobila pentru ca utilizatorii si cumparatorii de maine ale acestor dispozititve au crescut si respirat cu aceste personaje.
Noua companie va fi detinuta in proportie de 66% de catre NEC, 17,34% de catre Casio si 16,66% de catre Hitachi. Cele trei companii vor imparti tehnologia lor si resursele pentru a reduce costurile de dezvoltare si productie. Cu imaginatia si tehnologia japonezilor, cu tenacitatea lor si cu strategia prin care Toyota a reusit sa se impuna pe piata internationala in fata masinilor americane, cu siguranta vom asista la o lupta acerba si la un concurent serios pentru Nokia, Apple, Samsung, Sony Ericsson, Rim, Htc sau alte companii mult mai cunoscute in Europa...Asteptam sa vedem cum vor aborda aceasta industrie care pana la urma eu o simt apartinand prin definitie japonezilor. Pana acum nu prea au reusit sa sparga zidul european sau american deoarece japonezii folosesc o tehnologie diferita de cea utilizata in SUA si Europa. De asemenea, datorita culturii total diferite, mobilele din Japonia au tendinta sa includa anumite caracteristici care nu sunt atat de interesante pentru alte tari. Brandurile Pokemon - Hello Kitty - Doraemon - Sazae-san , Astroboy - Totoro - Godzilla sau Pikachu pot contribui din plin la invazia japoneza in Europa si in lume in industria mobila pentru ca utilizatorii si cumparatorii de maine ale acestor dispozititve au crescut si respirat cu aceste personaje.
Thursday, September 10, 2009
Reclama senzationala la internetul mobil a celor de la Movistar Spania
Oare cand vom vedea o reclama la fel de inovatoare si pe la noi? Nu zic, mi-au placut seriile de reclame ale celor de la Romtelecom (Clicknet)..acelea cu picaturile si umbrelele si cel cu personajele care alergau sau sareau din avion insa cei de la Movistar vin cu idei exceptionale , neconventionale si extrem de creative
Internet mobil de la RCS RDS...adica DIGI
Operatorul RCS&RDS a lansat serviciul comercial de Internet Mobil, momentan doar in Oradea, ulterior urmand sa il extinda si in restul oraselor, potrivit informatiilor trimise de companie utilizatorilor sai. Utilizatorii au primit de la companie un SMS in care erau anuntati ca pot 'beneficia si de Internet Mobil de la RCS&RDS cu abonamente lunare intre 0 si 15 RON, TVA inclus', mai multe informatii fiind disponibile in call-center-ul si in punctele de prezenta din Oradea.
Pretul abonamentului la Internetul Mobil va fi stabilit in functie de tipurile de abonament detinute de utlizatorii RCS&RDS, acesta fiind disponibil si pentru noii clienti ai companiei iar vitezele de transfer sunt intre 3,6 Mbps si 7,2 Mbps
Pretul abonamentului la Internetul Mobil va fi stabilit in functie de tipurile de abonament detinute de utlizatorii RCS&RDS, acesta fiind disponibil si pentru noii clienti ai companiei iar vitezele de transfer sunt intre 3,6 Mbps si 7,2 Mbps
Monday, September 07, 2009
Strategii prepaid
Operatorii de telefonie mobila duc o lupta agresiva pentru atragerea de utilizatori de cartela, in conditiile in care din cele 24,5 milioane de SIM-uri "active" in Romania, la sfarsitul lui 2008, doar 9,7 milioane erau abonamente.
Cosmote a anuntat lansarea unei oferte pentru utilizatorii prepaid din judetul Cluj si fanilor echipei de fotbal CFR 1907 Cluj, ce permite folosirea a 2000 de minute in retea doar in acest judet, impreuna cu o extraoptiune de 4,5 euro/luna.
Pentru a primi cele 2000 de minute in retea care pot fi folosite doar in judetul Cluj, utilizatorii trebuie sa-si activeze o extraoptiune care include cate 800 de minute si SMS-uri in retea, 60 de minute nationale si internationale (catre retele fixe din Europa, si retele fixe si mobile din Statele Unite, Canada si Israel), pentru 4,5 euro/luna. In plus, utilizatorii acestui serviciu vor primi gratuit pe telefonul mobil alerte cu rezultatele din campionatul intern ale echipei CFR Cluj.
In aprilie 2009 Vodafone a anuntat lansarea unei extraoptiuni, valabila 12 luni de la activare, dedicata comunitatii maghiare din Romania, care permite apeluri de pe mobil la orice retea fixa din Ungaria, la tarif de 7 eurocenti/minut si catre orice retea mobila, la 20 eurocenti/minut. In plus, abonatii Vodafone din Covasna, Harghita si Mures primeau 250 de minute in retea sau 250 de minute nationale la aducerea unui prieten in reteaua operatorului.
Orange lansase cartela gratuita comandata prin internet si acum a anuntat extinderea facilitatilor cu un credit initial de comunicare in valoare de 2 euro si de un bonus special de 2 euro pe luna, timp de un an.
Pentru a comanda cartela PrePay gratuita, clientii acceseaza www.orange.ro/sim-gratuit, completeaza adresa si primesc cartela direct in cutia postala, fara a fi necesar sa fie prezenti la domiciliu in momentul livrarii acesteia.
Cosmote a anuntat lansarea unei oferte pentru utilizatorii prepaid din judetul Cluj si fanilor echipei de fotbal CFR 1907 Cluj, ce permite folosirea a 2000 de minute in retea doar in acest judet, impreuna cu o extraoptiune de 4,5 euro/luna.
Pentru a primi cele 2000 de minute in retea care pot fi folosite doar in judetul Cluj, utilizatorii trebuie sa-si activeze o extraoptiune care include cate 800 de minute si SMS-uri in retea, 60 de minute nationale si internationale (catre retele fixe din Europa, si retele fixe si mobile din Statele Unite, Canada si Israel), pentru 4,5 euro/luna. In plus, utilizatorii acestui serviciu vor primi gratuit pe telefonul mobil alerte cu rezultatele din campionatul intern ale echipei CFR Cluj.
In aprilie 2009 Vodafone a anuntat lansarea unei extraoptiuni, valabila 12 luni de la activare, dedicata comunitatii maghiare din Romania, care permite apeluri de pe mobil la orice retea fixa din Ungaria, la tarif de 7 eurocenti/minut si catre orice retea mobila, la 20 eurocenti/minut. In plus, abonatii Vodafone din Covasna, Harghita si Mures primeau 250 de minute in retea sau 250 de minute nationale la aducerea unui prieten in reteaua operatorului.
Orange lansase cartela gratuita comandata prin internet si acum a anuntat extinderea facilitatilor cu un credit initial de comunicare in valoare de 2 euro si de un bonus special de 2 euro pe luna, timp de un an.
Pentru a comanda cartela PrePay gratuita, clientii acceseaza www.orange.ro/sim-gratuit, completeaza adresa si primesc cartela direct in cutia postala, fara a fi necesar sa fie prezenti la domiciliu in momentul livrarii acesteia.
Friday, September 04, 2009
Carrefour reincarca prepaid la casele de marcat.
Carrefour, a anuntat lansarea unui serviciu care permite reincarcarea electronica a cartelelor pentru telefoanele mobile in retelele furnizorilor de telefonie Orange, Vodafone, Cosmote si Zapp incepand cu 1 septembrie 2009. Carrefour este primul care propune o solutie integrata pe casele de marcat, valorile minime de reincarcare electronica sunt de 4 euro pentru Orange, Vodafone, Zapp si de 3 euro pentru Cosmote.
Valorile maxime disponibile sunt de 20 euro pentru Orange, Vodafone si de 15 euro pentru Cosmote si Zapp. Vanzarea codurilor de reincarcare se face prin scanarea unui cod de bare, similar cu vanzarea oricarui alt produs, tiparirea tichetului ce contine codul de reincarcare efectuandu-se dupa inchiderea bonului fiscal, pe imprimanta casei de marcat.
Valorile maxime disponibile sunt de 20 euro pentru Orange, Vodafone si de 15 euro pentru Cosmote si Zapp. Vanzarea codurilor de reincarcare se face prin scanarea unui cod de bare, similar cu vanzarea oricarui alt produs, tiparirea tichetului ce contine codul de reincarcare efectuandu-se dupa inchiderea bonului fiscal, pe imprimanta casei de marcat.
Subscribe to:
Posts (Atom)
Introducing GPT-4o
Cu lansarea lui Chat GPT-4o OpenAI aduce o serie de îmbunătățiri semnificative în experiența conversațiilor cu inteligența artificială. Ace...