Translate

Friday, October 03, 2008

America sau Japan? i-phone si aplicatii de la Apple sau telefoane si servicii de la NTT Docomo?



i-Phone-ul companiei Apple inca mai starneste controverse cu privire la cat de performat si ce servicii revolutionare si tehnologii incorporeaza acesta . Oare merita telefonul marketingul facut si toata nebunia iscata pana acum? Japonezii si sud-coreenii au lansat pe piata telefoane mobile asemanatoare modelului de la Apple. Pretul mic al iPhone 3G a obligat rivalii sa produca modele care costa mai putin si cu caracteristici mai performante. Companiile sud-coreene precum Samsung sau LG sunt printre principalii competitori care vor sa fure cat mai mult din felia Apple, insa nici giganti precum Sony-Ericsson nu stau cu mainile in san. Inca nu stim de ce sunt in stare japonezii care inca traiesc intr-o alta dimensiune a tehnologiilor.

In Japonia sunt telefoane mult mai competitive decat i-phone. Un feature al unui astfel de telefon este si optiunea “ word recognizer”. Un turist poate indrepta celularul pe strada catre o inscriptie japoneza si aparatul propune in cateva secunde o traducere in engleza a cuvintelor respective, avand astfel calitatea de translator multimedia.

Japonezii folosesc in mod curent serv iciul FELICA al NTT Docomo-care presupune incorporarea in telefon a unui sim bancar . Utilizatorul foloseste astfel telefonul ca si “ portofel” permitand platile fara sa apeleze la cash pentru plata la metrou sau la hipermarket. Tehnologia utilizata este una destul de simpla: terminalelor inteligente li s-a atasat un cip electronic (FeliCa ) produs de gigantul japonez Sony, care functioneaza pe baza de unde radio. Cipul contine informatiile cuprinse si in cardul de credit al utilizatorului si comunica cu dispozitivele electronice de plata instalate in magazine, astfel avand loc transferul de bani. Practic, utilizatorii au posibilitatea sa plateasca orice tip de cumparaturi, facturi, bilete de calatorii, dar si sa descuie usile camerelor din anumite hoteluri.
De la a plati cu telefonul pana la a fi platit direct pe telefon nu e decat un pas. Docomo Coin este un serviciu care iti permite sa acumulezi bani direct in telefon daca participi la diferite promotii sau consumi anumite reclame. Banii poti sa-i cheltuiesti prin Felica.

Chara-den este un serviciu in care userii folosesc un avatar in locul propriei fetze atunci cand initializaza un video call. Avatarul poate fi controlat de user si acesta poate schimba usor in timp real caracteristicile fetzei si expresiile acesteia conform caracterului ales. Chara-den este ideal pentru conversatiile jucause cu prietenii mai ales atunci cand nu vrei sa ti se vada pe ecran fatza in timp ce vorbesti sau nici macar poza ta stocata in telefonul partenerului de discutie Mi se pare super funny sa vorbesti cu colegii si in locul tau apelatul sa il vada pe Mickey Mouse, Popey marinarul, Yoda din Star Wars sau de ce nu pe Basescu sau Iliescu.

"Iubitul virtual"- Webkare este un nou concept care a innebunit Japonia. Mai precis este vorba despre fetele din Japonia, care au fost cu adevarat cucerite de simularea propusa de Webkare un site web care a generat un trafic imens si care are si varianta pe mobil. Webkare este un mix intre o retea sociala si o aplicatie de simulare in genul desenelor animate. Fetele se inscriu, devin membre ale unei retele sociale si isi folosesc toata imaginatia intr-o conversatie in urma careia vor obtine o intalnire cu unul dintre cele patru caractere diferite de baieti pe care ii pune serviciul la bataie.

Fitness Phone
este o aplicatie dintr-un telefon sofisticat care are incorporata instrumente de masura a greutatii, iti spun daca iti miroase gura sau ai baut alcool si-ti dau in timp real sfaturi personale despre sanatate in functie de varsta , sex si de greutatea dvs. Puteti pune camera telefonului pe aparatul de fitness si in functie de miscarile pe care le faceti va spune viteza cu care alergati, cate calorii ati ars sau ce dieta sa urmati.

Deci muscati din Apple sau faceti ochii mici ?

1 comment:

Anonymous said...

In Japonia iPhone si-a redus targetul de vanzari cu 50% pe anul in curs - si nu sunt siguri ca-l vor atinge nici pe cel redus :) tocmai pentru ca e un telefon cu prea putine functii si performante fata de ce este obisnuita piata acolo (terminale cu sensor motion cum are iPhone erau deja de niste ani buni in piata lor, deci pentru ei nu e nimic spectaculos). iPhone a generat un hype in USA, una din pietele cu cea mai lenta evolutie in ceea ce priveste inovatia in telefonia mobila si unde Blackberry era singurul gadget + oarecare hype in Europa, care este si ea in urma terminalelor si serviciilor disponibile in Japonia sau Coreea . Cat priveste atacarea cotei de piata a iPhone, nu cred ca acesta este scopul - iPhone a scazut deja de la peste 5% la 2 si un pic cota din smartphone (care nu sunt majoritatea telefoanelor vandute) Mai degraba este o reactie de protectie, de tipul - sa fiu si eu acolo cu un terminal din asta decat sa nu fiu deloc. Ceea ce nu a facut Nokia acum cativa ani cand isi erodase bine cota de piata aband o politica relativ conservatoare la gama de terminale, dupa care a inceput cu lansari pe banda rulanta.

PS. iPhone se bucura de un succes remarcabil si la noi, in special la cei din online, tocmai pentru ca si piata romaneasca de aplicatii si continut pentru mobil este la inceput de drum. As fi interesant ce parere ar avea utilizatorii nostri de iPhone daca ar fi avut contact cu tehnologia mobila japoneza acum 3 - 5 ani. Lipsa unui termen de comparatie este cheia succesului iPhone si degeaba le povestim noi ce se intampla in alta parte, daca nu au vazut si nu au trait personal nu le putem schimba opinia despre el.

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...