Translate

Friday, October 13, 2006

Amenintare pentru retelele GSM !

Compania Nokia, liderul pietei de telefoane mobile din lume, intentioneaza sa lanseze in 2008 telefoane mobile care sa utilizeze tehnologia de conectare la Internet WiMAX, scrie presa internationala. Tehnologia wireless WiMax le permite furnizorilor de servicii sa acopere, prin unde radio, suprafete mari, de pana la 50 km, cu o singura antena, cu o viteza de transfer al datelor de pana la 70 MB pe secunda. Pe langa accesul la Internet, WiMax permite furnizarea de servicii de voce prin Internet (VoIP), dar si de televiziune digitala (IPTV). Tehnologia se afla inca in faza de dezvoltare, la nivel mondial, dar pe piata exista deja echipamentele necesare lansarii unor asemenea servicii

Friday, October 06, 2006

Ti s-a furat mobilul ?.. serviciu interesant

Reuters scrie ca un nou serviciu este disponibil in UK.
Am preluat de la Victor Kapra ideea acestui nou serviciu din marea britanie: daca ai un telefon inteligent, cu symbian sau windows mobile, incarci un softulet in el si in caz ca iti este furat anunti un call center. oamenii de colo trimit un semnal catre respectivul mobil si … acesta incepe sa “tipe”, adica sa scoata niste sunete ascutite si insuportabile de sirena. Se potoleste daca scoti bateria, dar daca o pui la loc, incepe iar. evident ca nu mai poate fi folosit si, mai mult, datele din interior sunt sterse….
Mi s-a parut misto ideea ...Pe cand un serviciu pentru semnalizarea celor care fura de la stat sau care iau mita? In momentul in care dai spaga "banii inteligenti" sa inceapa sa tipe si sa le cada zerourile....Eventual sa te improaste cu cerneala permanenta...

Incepe declinul? Piata de mobile incepe sa tuseasca.

Anul viitor se vor vinde un miliard de mobile, dar zilele cresterilor spectaculoase sunt pe cale de disparitie. Conform unui studiu al Informa Telecoms and Media, lupta producatorilor de telefoane se duce in prezent pentru a-i convinge pe consumatori ca trebuie sa-si schimbe cu regularitate vechiul telefonul cu unul mai nou si mai performant, scrie BBC News.Noile servicii, precum televiziunea mobila, vor aduce si noi generatii de camere digitale, spatii mai mari de stocare si un design rafinat pentru telefoane.Dar raportul sugereaza totusi ca mult asteptata adoptare la scara larga a serviciilor de telefonie de generatie a treia (3G) mai poate dura ceva timp Studiul estimeaza ca doar un sfert din numarul total de telefoane mobile vandute pana in 2008 vor fi 3G, aspect care ii poate dezavantaja pe operatori, deja disperati sa recupereze banii pe care i-au cheltuit pentru constructia retelelor de generatie a treia.

Deocamdata pe partea de tv pe mobil sunt doar niste sfortari de a naste ceva interesant. Momentan utilizatorii consuma tv pe mobil doar din curiozitate nu dintr-o reala necesitate. Adevarul e ca industria incearca sa se agate de televiziuni si de media in general tocmai pentru a ciupi cat mai mult din placinta divertismentului.

Peste 70 de milioane de telefoane mobile compatibile DVB-H, o tehnologie care permite receptionarea posturilor de televiziune prin unde radio, vor fi vandute pe plan mondial pana in anul 2010.
Potentialul pietei a pus in miscare mai multe companii din industria telefoniei mobile si televiziunii, acestea grabind pasul pentru a putea lansa servicii de televiziune pe mobil cat mai curand. Nokia a pregatit deja primul telefon mobil gata pentru DVB-H - un standard pentru televiziunea pe mobil.
Companiile din industrie spera ca institutiile de reglementare nationale vor aloca un total de 32 de megahertzi de unde radio din standardul UHF, care este in prezent folosit pentru transmisiunile TV traditionale, pentru televiziunea pe mobil in standard DVB-H. Acest lucru este insa greu realizabil intrucat aceste benzi sunt de regula aglomerate, si astfel, greu de pus la dispozitie pentru televiziunea mobila

Friday, September 29, 2006

Casele de discuri declara razboi muzicii descarcate pe mobil

Casele de discuri declara razboi muzicii descarcate pe mobil
Articol de Mihai Pavelescu

Uniunea Producatorilor de Fonograme din Romania (UPFR) a cerut mai multor companii sa plateasca licente producatorilor de fonograme, pentru a putea continua vanzarea prin internet a soneriilor muzicale pentru telefoanele mobile. UPFR nu s-a oprit insa aici. Pe langa membrii Asociatiei Romane a Operatorilor Nationali de Servicii Audiotext (ARONSA), UPFR a notificat si Vodafone si Orange ca nu platesc drepturi conexe, dar si revistele si televiziunile care publica reclame la descarcarile de tonuri pentru mobil, pentru ca sustin o activitate despre care ei spun ca este desfasurata ilegal.Soneriile “master tones”, denumite si “true tones” sau “real tones”, reproduc o piesa muzicala inregistrata. Aceasta implica portiuni ale unor melodii comerciale ale unor artisti cunoscuti ce sunt folosite ca tonuri de apel. Potrivit UPFR, master tonurile necesita obtinerea a doua licente, una din partea companiei producatoare (casa de discuri) care a inregistrat muzica sau care detine drepturile pentru acea piesa muzicala in Romania. A doua ar trebui sa vina din partea compozitorului, autorului si/sau a editorului piesei muzicale (publisher-ului). Descarcarea tonurilor se poate face direct de pe internet, costul unei sonerii muzicale pentru telefonul mobil fiind in medie de doi dolari, fara TVA. Furnizorul tonurilor isi imparte cu operatorul de telefonie mobila acest tarif, de regula in procentaje de 50-50%.Principalii operatori furnizori de sonerii muzicale pentru telefoanele mobile sunt cei doi majori, Vodafone si Orange, si firmele specializate, Movilisto, Telemedia, Voxline, Intertel si Audifon. Cosmote a intrat de curand in bransa, semnand un contract cu Voxline. Cei cinci specializati sunt membri ARONSA. Alti operatori au aparut in ultimul an, ca Terra Com, RToy – un grup care vine din Cehia si Germania – si Open Media Network, noua companie de comunicatii electronice a grupului Intact. Furnizorii de real tonuri sustin ca au licente de utilizare pentru repertoriul muzical de la Uniunea Compozitorilor si Muzicologilor – Asociatia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA). “Cand am negociat cu UCMR, UPFR nu a fost prezenta la masa de discutie. Noi dorim sa reglam situatia drepturilor de autor folosind un ghiseu unic. UCMR-ADA au fost desemnati colector unic, sa-si imparta banii cum stiu”, a declarat, pentru Capital, Sorin Manea, presedintele executiv ARONSA. Producatorii de fonograme nu declara public cati bani cer de la furnizorii de tonuri reale. “Le este rusine sa spuna, dar va spun ca noua ne-au cerut cu nesimtire aproape jumatate din incasari”, a spus presedintele ARONSA. “Nu mai suntem in perioada in care Eminescu murea de TBC neingrijit de nimeni sau Beethoven surd era inconjurat de copii flamanzi care nu aveau ce sa manance, acuma autorii nu se mai pot vaita ca nu au bani. Foarte bine, sa se imbogateasca din sonerii de telefon, dar nu intr-o maniera absurda in care sa prejudicieze utilizatorul final. In plus, oricine isi poate face acum o sonerie reala cu un simplu editor de text, pe orice calculator, pornind de la orice MP3”, a mai spus Manea. Gabriel Iovan (ParlaTel) spune ca operatorii majori de telefonie mobila poarta la randul lor o parte din responsabilitatea unei piete slabe a descarcarii de tonuri reale, pentru ca trateaza serviciul global ca pe orice SMS, si nu ca serviciu purtator de taxe suplimentare, ceea ce ar necesita reducerea procentelor foarte mari pe care ei le incaseaza. Foarte multi au impresia ca au descoperit o mina de aur, dar piata a inregistrat deja cazul unei companii straine care a esuat din cauza concurentei acerbe si a nivelului mic al veniturilor posesorilor de mobile, care cheltuie sume mult mai mici pe continut decat, de exemplu, vecinii nostri unguri.Sumele brute, intr-o luna de varf, dintr-un astfel de busisnes intr-o companie mica erau in 2005 -2006 cel mult la nivelul a 10.000 - 15.000 de dolari pe luna, potrivit lui Alexandru Gherase, product manager la SimPlus. Cei doi jucatori, Orange si Vodafone, au cifre mai mari, insa nu fabuloase.
3 milioane USDeste estimarea cifrei de afaceri, pentru anul 2005, a vanzarilor de sonerii “real tones” pentru telefoanele mobile pe piata romaneasca
Piata soneriilor “real tones”Jucatori pe piata: Vodafone, Orange, Movilisto (Spania), Telemedia, Voxline, Intertel, SimPlus (ParlaTel), Webling (Grecia) si altiiPret: 2 USD / sonerieProfit: Furnizorul tonurilor isi imparte tariful cu operatorul de telefonie mobila, in procentaj de 50-50% Sonerii reale: Se descarca din 2005, chiar daca mai restrans. Proportia lor este destul de restransa comparativ cu numarul de abonati la telefonia mobilaVolum trafic: 10-15.000 USD/luna, intr-o companie mica, aproximativ 100.000 USD, la operatorii de telefonie mobila mariDefinitie: Soneriile “master tones”, denumite si “true tones” sau “real tones” reproduc o piesa muzicala inregistrata. Portiuni ale unor melodii sunt folosite ca tonuri de apel.

Wednesday, September 27, 2006

Adrese de Internet speciale din domeniul ".mobi"

Incepand cu aceasta saptamana, utilizatorii de telefoane mobile care vor sa acceseze Internetul au la dispozitie site-uri speciale pentru micul ecran, cu adresa ".mobi".
Internetul pentru telefoanele mobile va cunoaste o schimbare radicala din aceasta saptamana, odata cu lansarea in varianta comerciala a adreselor web specifice acestor echipamente, scrie BBC News Online.Pana acum, in perioada de test, au fost inregistrate peste 130.000 de nume de site-uri din domeniul .mobi, mai ales de catre proprietari de marci comerciale, relateaza presa internationala. Iar pana la sfarsitul anului se vor inregistra peste 200.000 de domenii, conform oficialilor Mobile Top Level Domain, organizatia care se ocupa de inregistrarea domeniilor de Internet.Adresele de Internet care contin noul sufix .mobi sunt mai usor de utilizat pe telefonul mobil decat clasicele adrese .com
Pana acum utilizatorii nu s-au imbulzit sa acceseze Internetul de pe micile echipamente. Daca in lume peste 75% din terminalele vandute au capacitatea de a accesa Internetul, numai 17% sunt utilizate in acest scop.Inregistrarea unui nume in domeniul ".mobi" costa 25 de dolari pentru o perioada minima de doi ani, comparativ cu 10 dolari pe an pentru site-urile din domeniul ".com"

Mobile Banking in Romania

Iata un articol din Evenimentul zile . Mobilul face si transferuri bancare

Consuela Stegarescu

De pe celular se pot consulta soldurile contului de card.

Dimineata, in timp ce iti bei cafeaua in bucatarie, achiti si cateva facturi. Simplu, comod si fara zeci de minute pierdute pe drum sau la cozi. Cum? Prin mobile-banking, adica operatiuni bancare efectuate de pe telefonul mobil. Serviciile oferite de banci prin mobile-banking sunt diferite. Astfel, furnizorii de servicii catre care se pot achita facturi prin mobile-banking difera de la o institutie bancara la alta. Trei banci autohtone au propriile aplicatii de mobile-banking, iar altele utilizeaza aplicatii oferite de dezvoltatori. Unul dintre acestia - SmartTel - ofera aplicatii de mobile-banking care permit numai interogarea sumelor aflate in conturi.Numarul de utilizatori, cresteri si de 100%La bancile care au aplicatii proprii prin care le ofera clientilor servicii, numarul clientilor s-a dublat in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Raiffeisen Bank, institutia de credit care se lauda cu cea mai mare crestere a numarului de utilizatori ai acestui serviciu, are aproximativ 30.000 de clienti, fata de circa 16.500 in septembrie 2005. O banca mai mica - Romexterra - anticipeaza o crestere de 45% a numarului de clienti care utilizeaza acest serviciu in 2006. In prezent, peste 1.000 de clienti ai Romexterra folosesc acest serviciu, care este insa o „extensie” a celui de internet-banking. Institutia le ofera clientilor servicii bancare accesibile prin intermediul telefonului mobil din iunie 2005. A doua banca din sistem, BRD-GSG, nu divulga numarul de utilizatori de mobile-banking, reprezentantii acesteia rezumandu-se sa spuna ca, la jumatatea anului, numarul de clienti era cu 24% mai mare decat cel inregistrat la finele anului trecut. Potrivit reprezentantilor SmartTel, de pe platforma pusa la dispozitia bancilor au fost transmise SMS-uri catre sute de mii de numere de telefon distincte de-a lungul ultimilor ani. Mai multi bani cheltuiti in reteaSumele cheltuite de clientii bancilor prin simpla butonare a telefonului mobil sunt in crestere fata de anul precedent. Clientii Raiffeisen efectueaza lunar tranzactii de 5,68 milioane de lei noi (echivalentul a 1,6 milioane euro) de pe telefonul mobil. Pentru acest an, tranzactiile realizate s-ar ridica la peste 51 de milioane de lei noi. Operatiunile efectuate de cei care au conturi la Romexterra Bank prin mobile-banking sau internet-banking sunt de 2,5 miliarde lei noi. Valoarea sumelor cheltuite sau transferate de pe mobil in alte conturi nu poate fi separata de valoarea tranzactiilor efectuate prin internet-banking deoarece cele doua sisteme sunt interoperabile, afirma reprezentantii Romexterra.Suma medie cheltuita prin efectuarea unei tranzactii a ajuns la 333 de lei noi in primele noua luni ale anului, fata de aproape 300 de lei noi in perioada similara din 2005, potrivit reprezentantilor Raiffeisen. Clientii bancii cheltuie cu 7,5% mai mult de la o luna la alta. La Romexterra, sumele cheltuite prin intermediul mobilului au crescut fata de anul precedent de la circa 10 lei noi pe luna la aproximativ 70 de lei noi pe luna, in acest an.Ce poti face cu mobile-bankingToate serviciile oferite de banci prin intermediul telefonului mobil permit aflarea sumelor pe care clientul le are in conturile curente deschise la respectiva institutie. Cele mai complexe sunt serviciile oferite de BRD-GSG, Raiffeisen si Romexterra, care permit si achitarea facturii emise de furnizori de servicii de telefonie mobila sau reincarcarea de cartele pre-platite. In plus, serviciile de mobile-banking ale ultimelor doua banci mentionate permit si achitarea de facturi catre furnizori de utilitati. In plus, clientii Raiffeisen care isi activeaza acest serviciu pot afla prin SMS si unde se afla cel mai apropiat bancomat sau cel mai apropiat sediu al bancii. Cum functioneaza serviciulPentru aflarea soldului, se apeleaza anumite numere de telefon, iar informatiile sunt primite prin SMS. In cazul aplicatiilor care permit si efectuarea de tranzactii, acestea sunt diferite de la o banca la alta. De exemplu, in cazul activarii serviciului Raiffeisen Bank, din meniul telefonului vor putea fi comandate zece tipuri de tranzactii, fiecare predefinita printr-o parola. In spatele parolei este numarul de cont catre care sunt transferate sumele de bani.
SMS-URICat costa serviciul de mobile-bankingBancile care le ofera clientilor numai posibilitatea de a consulta soldul conturilor curente sau cele ale conturilor de card nu percep o taxa de abonament, dar clientul plateste pentru fiecare SMS primit cu informatii un tarif de circa 0,23 de dolari. Sumele aferente SMS-urilor apar pe factura de telefon. Singura banca ai carei clienti platesc un abonament pentru serviciile de mobile-banking este Raiffeisen. Taxa lunara este de 0,5 euro. Pentru orice SMS cu informatii primit clientul plateste 0,15 euro, iar pentru fiecare suma transferata - o taxa de 0,3 euro. Gratuite sunt numai transferurile de sume in conturile operatorilor de telefonie mobila, pentru achitarea facturilor sau pentru reincarcarea cartelelor pre-platite. Costul tranzactiilor este retinut de banca din contul clientului.

Monday, September 25, 2006

Piata romaneasca de continut pentru telefoanele mobile

Zf a publicat un interviu cu Dan Vartopanu.

Piata romaneasca de continut pentru telefoanele mobile este situata intre 3 si 5 milioane de dolari (2,4 - 3,9 mil. euro), a declarat pentru ZF Dan Virtopeanu, directorul general al companiei Voxline Communication, firma specializata in livrarea de continut licentiat (precum logouri de apel) pentru clientii operatorilor de telefonie mobila din Romania. El a precizat ca marja estimarii este relativ mare din cauza faptului ca este greu de spus ce afaceri au operatorii de telefonie mobila locali din furnizarea de continut.Valoarea pietei se afla in stagnare in acest an fata de 2005, confom oficialului Voxline Communication. "Evolutia pietei depinde mult de politica comerciala a operatorilor de telefonie.
Pe de alta parte, in ultimii ani am observat o crestere a folosirii neautorizate a continutului pentru telefoane mobile, tendinta sustinuta de usurinta utilizatorilor de a transfera continut de pe un telefon pe altul, de piraterie si, nu in ultimul rand, de site-uri ce ofera gratuit aceste servicii", a explicat Virtopeanu.Oficialul Voxline nu a dorit sa faca estimari privind evolutia pietei locale de continut pentru urmatorii ani. "Sunt multe aspecte de discutat privind evolutia acestei piete: evolutia tehnologiei va duce spre servicii mai complexe (tv mobil, video la cerere, servicii bazate pe localizarea utilizatorului). Iar lipsa implementarii sistemelor care fac posibil controlul utilizarii de continut licentiat permite cresterea pirateriei, prin transferul de fisiere intre telefoanele mobile prin tehnologia radio bluetooth, ca urmare a inmultirii numarului de terminale care suporta bluetooth", spune Virtopeanu.Voxline Communication a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 2 milioane de dolari (1,6 mil. euro), iar oficialii companiei se asteapta in acest an la o crestere de 15-20% a businessului. Compania are in prezent 25 de angajati si este specializata in livrarea de continut licentiat catre utilizatorii retelelor mobile din Romania (logo, tonuri de apel, jocuri, clipuri video, efecte sonore). Incepand de anul trecut, compania ofera si servicii de microplati, prin apeluri telefonice sau sms, pentru utilizatorii Orange Romania.Compania si-a extins operatiunile si in Croatia, valoarea investitiei ridicandu-se la peste 150.000 de euro, a spus Virtopeanu. "Am ales Croatia deoarece piata telecomunicatiilor este in plin proces de liberalizare, iar servicii precum cele pe care le oferim noi nu sunt inca folosite pe scara larga", a explicat el. Pe termen mediu, Voxline si-a propus ca obiectiv sa devina un operator regional, urmatoarea tara vizata fiind Bulgaria. Compania preconizeaza ca va intra pe aceasta piata anul viitor, dar o decizie finala va fi luata in functie de succesul implementarii operatiunilor din Croatia.Campaniile de promovare desfasurate de diverse companii prin sms reprezinta intre 10 si 20% din cifra de afaceri a Voxline, a precizat Virtopeanu. "In 2006 numarul de clienti si branduri care au ales sa utilizeze campanii prin sms (in special promotii cu participare prin sms) s-a dublat, deoarece rata de raspuns este mult mai mare decat la campaniile traditionale, iar telefonia mobila a inregistrat o penetrare suficient de mare pentru a ajunge la majoritatea consumatorilor vizati de aceste campanii", a explicat seful Voxline. radu.tataru@zf.ro

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...