Translate

Monday, November 06, 2006

Orange schimba din mers modelul de business?

In Capital am gasit un articol interesant. Aplicatiile mobile, sursa de venit a operatorilor .
Cu cativa ani in urma, operatorii faceau pariu ca, odata cu tehnologia 3G, toata lumea se va da in vant dupa videotelefonie. Dar, serviciile de succes s-au dovedit a fi cele bazate pe localizare, download-ul de muzica sau email-ul mobil. Care vor fi aplicatiile viitorului? Operatorii telecom isi pun serios problema din ce servicii vor scoate bani intr-un viitor in care cuvintele de ordine vor fi 3,5G (HSDPA si HSUPA – viteze mari de download, respectiv upload) sau quadplay – convergenta fix-mobil. “In Europa, ne-am obisnuit sa scoatem bani din serviciile in sine, pe cand asiaticii, care trebuie sa recunoastem ca sunt mai avansati decat noi in privinta telefoniei mobile, au alt model de business”, spune Vim de Mooij, product development manager la Orange. “La ei, serviciile de baza sunt gratuite, dar construiesc in jurul acestora alte aplicatii si servicii a caror utilizare e pe bani”.In aceasta idee, Orange a organizat saptamana trecuta intalnirea anuala cu partenerii si dezvoltatorii de aplicatii, Orange Partner Camp, ajunsa la a cincea editie. Scopul? Atragerea companiilor dezvoltatoare de solutii si aplicatii mobile sa produca dupa specificatiile si necesitatile identificate de operator. “Prin serviciul Application Shop, oferim un catalog pe telefonul mobil, care poate fi accesat direct, fara a mai intra pe portalul Orange World. Oricine poate sa ne trimita aplicatii si daca acestea corespund cu cerintele noastre producatorul primeste certificarea noastra si poate sa isi vanda aplicatiile prin noi”, explica Steve Glagow, Director Partners and Operations la Orange. “Ii indrumam catre platformele care stim ca se vand, fie ele Symbian, Java, Windows Mobile sau Linux Acces. Aplicatiile pot sa fie si pentru PC, nu doar pentru mobil, pentru ca aplica o asa numita strategie de convergenta”, adauga acesta.Granita dintre mobil, fix si computer devine din ce in ce mai subtire, iar Orange, alaturi de British Telecom, este unul din primii operatori care au dezvoltat produse convergente. La Orange Partner Camp, operatorul a anuntat ca va lansa o noua versiune a solutiei Business Everywhere Software Suite (BESS), care reuneste in aceeasi interfata, controlata de PC, accesul wireless pentru cardurile de date, accesul la reteaua privata a companiei (VPN) sau accesul la telefonia prin internet (VoIP). Dar, fiind o platforma deschisa, solutia poate integra si alte aplicatii externe, cum ar fi mesageria instant. “Am dori ca partenerii sa creeze astfel de aplicatii pe care sa le integram in acest produs”, lanseaza invitatia Antoine Paret, product manager BESS la Orange. Un alt produs, hardware de data aceasta, va fi lansat pe principalele piete europene anul viitor, in doua variante, consumer si business. Orange Livebox va integra toate retelele de comunicatii si dispozitivele de entertainment din casa, de la telefonul fix pana la TV sau internet. Iar in varianta Livebox Business, va controla toata reteaua de calculatoare a firmei, accesul la internet si intranet, centrala telefonica si retelele de comunicatii fixe si mobile. Livebox este compatibil atat cu serverele Linux, cat si cu Windows Exchange. “Deocamdata, nu credem ca produsul va fi disponibil in Romania. Dar, daca exista cu adevarat cerere, vom analiza fiecare caz individual”, a precizat Thierry Gaillet, product development manager la Orange.Provocarea ramane, insa, deschisa. Ce servicii si aplicatii sa dezvolti pe baza 3,5G sau convergentei fix-mobil? Cheia ramane la utilizatori si la felul in care folosesc acestia telefonul mobil. Un studiu prezentat de Nokia la Orange Partner Camp arata ca utilizatorii de smartphone-uri bazate pe Symbian si platforma Series 60 folosesc telefonul pentru mesagerie in proportie de 36%, doar 22% din timp pentru voce, 16% pentru aplicatii multimedia si numai 2% pentru jocuri. “Chiar daca peste 90% din utilizatori au incercat o data videotelefonia, sub 1% au mai folosit acest serviciu”, spune, pentru Capital, Lin Litchfield, marketing manager la Nokia. Totusi, studiul arata si o parte buna a lucrurilor, pentru dezvoltatorii de aplicatii. 64% din utilizatorii de Nokia Series 60 au instalat cel putin o aplicatie pe telefon, media fiind de trei aplicatii externe instalate.
Orange Livebox CONSUMER In varianta pentru utilizatorii casnici, Livebox cupleaza prin Wi-Fi, TVl, PC si telefonul VoIP (de ex. Skype) in aceeasi “cutie”, conectata la internet de mare viteza. BUSINESS In varianta pentru companii, Livebox e mai mult decat un acces point wireless. Integreaza toata reteaua de comunicatii, liniile fixe traditionale sau VoIP, telefoanele mobile si calculatoarele, si accesul la internet, gestionand si drepturile de acces ale acestora. AMBITIE Orange vrea sa vanda peste 10.000 de solutii Livebox pe luna, din 2007.

No comments:

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...