Translate

Friday, September 01, 2006

Marketing mobil: cea mai personalizată formă de marketing

Iata un articol luat de pe comunicatii mobile al Roxanei Onea. Mi s-a parut interesant si l-am preluat si eu mai departe fara sa-mi bag degetele prin el.

Este periculos de intim, dar în aceeaşi măsură este şi foarte incitant. Marketingul mobil oferă un canal fără pereche pentru construirea unei relaţii personale, deşi campaniile slabe pot pune pe foc un brand în câteva secunde. Specialiştii în marketing mobil folosesc mesajele text SMS şi mesajele multimedia MMS - pentru a ajunge la consumatori prin intermediul unuia dintre cele mai personale dispozitive, şi anume telefonul mobil. Atu:
94% din mesajele text sunt cititeUnii specialişti nu foarte pricepuţi în marketing sunt atraşi de costurile scăzute de a trimite în doar câteva secunde mesaje spam către milioane de clienţi. Însă minţile raţionale folosesc campaniile targetate, ce încurajează consumatorii să iniţieze o relaţie, construind o legătură de încredere şi integrându-i într-o comunitate. Principala atracţie a marketingului mobil este că, spre deosebire de poştă şi email, oamenii tind să citească mesajele de pe telefoanele mobile: 94% din mesajele text sunt citite, de obicei, într-o oră de la primirea acestora, conform WIN, un furnizor de servicii mobile de mesagerie. Ratele de răspuns pentru campaniile de marketing mobil pot ajunge uşor la 25%, susţine Mobile Interactive Group. Chiar şi rezultatele mai obişnuite, între 7-10%, sunt cu mult peste ratele înregistrate prin poştă, ce adesea se apropie de 0%. Cheia succesului într-o campanie de marketing prin SMS este relevanţa, susţine ActiveMedia Technology, un agregator de conţinut mobil. În prezent, campaniile publicitare pe mobile sunt abia la început, de obicei determinând consumatorii să trimită un mesaj text către un cod scurt de cifre. În schimb, aceştia primesc informaţii despre produse, conţinut gratuit sau şansa de a câştiga premii. Când Peugeot a introdus modelul 1007 pe piaţa din Marea Britanie, reclamele TV indicau un cod scurt ce le permitea celor interesaţi să-şi rezerve un test drive la cel mai apropiat dealer. În Israel, Coca-Cola a trimis cupoane via MMS cu un cod de bare ce poate fi citit direct de pe telefonul mobil. Unele aplicaţii sunt mult mai subtile. O companie britanică de asigurări trimite consumatorilor un SMS cu 5 zile înaintea expirării poliţei, avertizându-i că se vor trezi fără acoperire. Rezultatul a fost reducerea cu 20% a ratei de migrare.
Unii da, alţii baTotuşi, marketingul mobil poate fi văzut ca având un caracter intruziv, se arată într-o analiză a Financial Times. Fraudele cu spam-urile email şi tonurile de telefon i-au făcut pe consumatori să se îndoiască de garantarea accesului la numerele lor mobile. “Brandurile sunt încă îndoite cu privire la experienţa lor mobilă, dar specialiştii vor trebui să facă faţă acestei probleme în viitor. Până acum, marketingul mobil nu a atras atenţia agenţiilor tradiţionale de publicitate. SMS-ul nu a oferit o oportunitate agenţiilor mari din cauza taxelor scăzute. Se pare că mai degrabă industria este împinsă înainte de un număr mare de agenţii de specialitate şi agregatori de SMS-uri. Rezultatul este, însă, confuz. Adesea, legăturile dintre rolul creator, agenţiile care gestionează campania, furnizorul platformei de mesagerie şi chiar operatorul mobil sunt estompate într-o manieră foarte confuză. “Aşteptăm momentul consolidării, dar faptul că acesta nu a venit încă, arată că banii sunt încă pe drum”, arată Mark Jones, director de vânzări la furnizorul britanic de servicii de mesagerie Mobile 365. Lipsa unor agenţii ATL de calibru a făcut ca marketingul mobil să fie ţinut deoparte de la o integrare mai profundă în mix-ul de marketing. Numeroase campanii mobile par a fi încercări care eşuează în furnizarea unor relaţii pe termen lung. Majoritatea brandurilor fac campanii mobile contextuale. Doar câteva le construiesc chiar din temelii, susţine Mobile Interactive Group. Pentru fiecare campanie inovativă pe care o dezvoltăm, avem peste 5 oferte de “texte de succes”. Acestea eşuează, însă, la scurt timp după ce realizează întregul potenţial al mobilităţii ca instrument de marketing.Un alt obstacol pentru branduri pare a fi dificultatea măsurării eficienţei campaniilor mobile. Un sondaj realizat în rândul a 50 de companii de top, comandat de compania de software Airwide Solutions, a arătat că 58% dintre respondenţi nu erau siguri de modalitatea de a implementa şi măsura o campanie SMS. Dar asta nu înseamnă să ţinem brandurile mari la distanţă de marketingul mobil sofisticat. În Marea Britanie, Coca-Cola a desfăşurat o campanie interactivă pentru Cupa Mondială de Fotbal în care consumatorii trimit poze via MMS pentru a câştiga bilete la meci şi alte premii. Utilizatorilor mobili le place conţinutul peer-to-peer, iar astfel de campanii le permit să fie parte integrantă a brandului.

Categoria: Comunicare @ Comunicaţii Autor : Roxana ONEA Data: 2006-07-26 00:00:00


Frica de relaţiile publice online ( de Roxana ONEA )
Publicitatea personalizată şi platformele interactive ( de Roxana ONEA )
Soluţii de publicitate IPTV ( de Roxana ONEA )

No comments:

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...