Translate

Monday, September 25, 2006

Piata romaneasca de continut pentru telefoanele mobile

Zf a publicat un interviu cu Dan Vartopanu.

Piata romaneasca de continut pentru telefoanele mobile este situata intre 3 si 5 milioane de dolari (2,4 - 3,9 mil. euro), a declarat pentru ZF Dan Virtopeanu, directorul general al companiei Voxline Communication, firma specializata in livrarea de continut licentiat (precum logouri de apel) pentru clientii operatorilor de telefonie mobila din Romania. El a precizat ca marja estimarii este relativ mare din cauza faptului ca este greu de spus ce afaceri au operatorii de telefonie mobila locali din furnizarea de continut.Valoarea pietei se afla in stagnare in acest an fata de 2005, confom oficialului Voxline Communication. "Evolutia pietei depinde mult de politica comerciala a operatorilor de telefonie.
Pe de alta parte, in ultimii ani am observat o crestere a folosirii neautorizate a continutului pentru telefoane mobile, tendinta sustinuta de usurinta utilizatorilor de a transfera continut de pe un telefon pe altul, de piraterie si, nu in ultimul rand, de site-uri ce ofera gratuit aceste servicii", a explicat Virtopeanu.Oficialul Voxline nu a dorit sa faca estimari privind evolutia pietei locale de continut pentru urmatorii ani. "Sunt multe aspecte de discutat privind evolutia acestei piete: evolutia tehnologiei va duce spre servicii mai complexe (tv mobil, video la cerere, servicii bazate pe localizarea utilizatorului). Iar lipsa implementarii sistemelor care fac posibil controlul utilizarii de continut licentiat permite cresterea pirateriei, prin transferul de fisiere intre telefoanele mobile prin tehnologia radio bluetooth, ca urmare a inmultirii numarului de terminale care suporta bluetooth", spune Virtopeanu.Voxline Communication a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 2 milioane de dolari (1,6 mil. euro), iar oficialii companiei se asteapta in acest an la o crestere de 15-20% a businessului. Compania are in prezent 25 de angajati si este specializata in livrarea de continut licentiat catre utilizatorii retelelor mobile din Romania (logo, tonuri de apel, jocuri, clipuri video, efecte sonore). Incepand de anul trecut, compania ofera si servicii de microplati, prin apeluri telefonice sau sms, pentru utilizatorii Orange Romania.Compania si-a extins operatiunile si in Croatia, valoarea investitiei ridicandu-se la peste 150.000 de euro, a spus Virtopeanu. "Am ales Croatia deoarece piata telecomunicatiilor este in plin proces de liberalizare, iar servicii precum cele pe care le oferim noi nu sunt inca folosite pe scara larga", a explicat el. Pe termen mediu, Voxline si-a propus ca obiectiv sa devina un operator regional, urmatoarea tara vizata fiind Bulgaria. Compania preconizeaza ca va intra pe aceasta piata anul viitor, dar o decizie finala va fi luata in functie de succesul implementarii operatiunilor din Croatia.Campaniile de promovare desfasurate de diverse companii prin sms reprezinta intre 10 si 20% din cifra de afaceri a Voxline, a precizat Virtopeanu. "In 2006 numarul de clienti si branduri care au ales sa utilizeze campanii prin sms (in special promotii cu participare prin sms) s-a dublat, deoarece rata de raspuns este mult mai mare decat la campaniile traditionale, iar telefonia mobila a inregistrat o penetrare suficient de mare pentru a ajunge la majoritatea consumatorilor vizati de aceste campanii", a explicat seful Voxline. radu.tataru@zf.ro

No comments:

10 unelte de inteligenta artificiala AI despre care poate nu stiati ca exista.

 Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care lucram si traim. Cu ajutorul uneltelor AI, afacerile pot automatiza sarcinile, im...